fbpx
13.9 C
Alexandroupoli
Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Δικαίωση της ελληνικής Ζυθοποιίας Μακεδονίας Θράκης Α.Ε. εναντίον του ολλανδικού ομίλου Heineken στο Εφετείο του Άμστερνταμ

- Χορηγούμενη-

Η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης Α.Ε. (ΖΜΘ) δικαιώθηκε, καθώς μετά την έκδοση προδικαστικής απόφασης, έγινε δεκτό το αίτημά της, συζήτησης της αγωγής της για τη διεκδίκηση καταβολής αποζημίωσης από τον όμιλο Heineken λόγω των αθέμιτων αντι-ανταγωνιστικών πρακτικών που μετήλθε η θυγατρική του στην Ελλάδα, Αθηναϊκή Ζυθοποιία, ενώπιον των ολλανδικών δικαστηρίων. Το Εφετείο του Άμστερνταμ έκρινε ότι είναι αρμόδιο να συζητήσει την σχετική αγωγή της ΖΜΘ όχι μόνο κατά της μητρικής εταιρίας Heineken αλλά και κατά της ελληνικής θυγατρικής αυτής, Αθηναϊκής Ζυθοποιίας.

Οι δικαστικές ενέργειες της ΖΜΘ εναντίον του ομίλου της Heineken ξεκίνησαν έπειτα από την έκδοση απόφασης της Ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (ΕΠ.ΑΝΤ.), η οποία αναγνώρισε ότι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία καταχράστηκε τη δεσπόζουσα θέση της στην ελληνική αγορά για περισσότερα από 16 χρόνια και επέβαλε σε αυτήν πρόστιμο ρεκόρ 31,5 εκατομμυρίων ευρώ.

H Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης Α.Ε., η οποία είναι ανεξάρτητη ελληνική ζυθοποιία με έδρα την Κομοτηνή, κατέθεσε αγωγή αποζημίωσης κατά της Heineken ενώπιον των ολλανδικών δικαστηρίων, το 2017. Υποστήριξε ότι η υπόθεση πρέπει να συζητηθεί στην Ολλανδία, όπου έχει την έδρα της η Heineken, επειδή οι δραστηριότητες της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας βρισκόταν υπό την καθοδήγηση και εις γνώση της μητρικής εταιρίας.

Ο Δημήτρης Κρις, Διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της ΖΜΘ, δήλωσε: «Η προσπάθεια της Heineken να αποστασιοποιηθεί από την καταχρηστική συμπεριφορά της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, της ελληνικής εταιρείας παραγωγής της, απέτυχε».

Στην Ελλάδα, η Επιτροπή Ανταγωνισμού έκρινε ότι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, θυγατρική της Heineken  «εφάρμοσε μια ενιαία και στοχευμένη πολιτική που προσπάθησε να αποκλείσει τους ανταγωνιστές της» από την ελληνική αγορά μπύρας. Ο Δημήτρης Κρις, σχολιάζει: «Δεδομένης της διάρκειας και του εύρους της ανωτέρω παραβατικής συμπεριφοράς, η υπόθεση μπορεί να λάβει ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις στην Ολλανδία, αφού η απόφαση της ΕΠ.ΑΝΤ. αφήνει περιθώριο για την έγερση αξιώσεων εναντίον της ολλανδικής εταιρίας και από άλλες Ζυθοποιίες». 

Αν και αυτή ήταν μια δύσκολη χρονιά για πολλές επιχειρήσεις ζύθου, η ΖΜΘ κατάφερε να ξεπεράσει την καταιγίδα του COVID-19 χάρη στην ισχυρή υποστήριξη των καταναλωτών της στην Ελλάδα.

Ο Δημήτρης Κρις αναφέρει σχετικά: «Συνεχίζουμε να επενδύουμε στα προϊόντα μας, στους συνεργαζόμενους καλλιεργητές μας και στους εργαζομένους μας σε αυτές τις δύσκολες εποχές, τηρώντας πλήρως τις δεσμεύσεις μας απέναντί τους. Είμαστε απολύτως πεπεισμένοι ότι εμπιστευόμενοι την Ελλάδα, οι Έλληνες λάτρεις της μπύρας θα επιδείξουν αντίστοιχα αμέριστη εμπιστοσύνη στην εταιρία μας και θα συνεχίζουν να υποστηρίζουν τα ποιοτικά προϊόντα μας.»

- Χορηγούμενη-

Ακολουθήστε μας και στο Instagram

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ evros24.gr

Διαβασε και αυτο