22.9 C
Alexandroupoli
Τετάρτη, 2 Ιουλίου, 2025

Βασικά είδη ανάγκης κόβουν οι Έλληνες σύμφωνα με έρευνα

- Χορηγούμενη-

Τα βασικά αγαθά, όπως το ψωμί και το γάλα “κόβουν” οι Έλληνες προκειμένου να επιβιώσουν σύμφωνα με έρευνα της Nielsen. Μάλιστα, πτώση στην κατηγορία του γάλακτος στην αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου έφτασε το πρώτο εξάμηνο του 2017 στο 8,6%.

Μικρότερη μείωση είχει η αγορά του συσκευασμένου ψωμιού, όπου οι πωλήσεις συρρικνώθηκαν κατά 5,3%. Στον κλάδο των τροφίμων & ποτών, σημαντικές απώλειες καταγράφουν και οι πωλήσεις οικοπνευματωδών ποτών, καθώς το ουίσκι για το ίδιο χρονικό διάστημα μειώθηκε κατά 6,8%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen για την αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου (αφορά καταστήματα άνω των 100 τ.μ. σε ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη), παρουσίασε απώλειες 1,1% σε αξία κατά πρώτο εξάμηνο του έτους σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Τα ταχυκινούμενα καταναλωτικά αγαθά (FMCGs) στο σύνολό τους υποχώρησαν κατά 2,2% το πρώτο εξάμηνο του 2017, σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen.

Εντονότερες πτωτικές τάσεις εμφανίζουν τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης, στο -4,4%, καθώς και τα προϊόντα οικιακής χρήσης, στο -3,5%.

Τη μοναδική θετική τάση από όλους τους επιμέρους κλάδους εμφάνισαν τα φρέσκα/χύμα προϊόντα, στο +2,0%.

Σύμφωνα με τη Nielsen, για το σύνολο των FMCGs η προαναφερθείσα πτώση στις αξίες (-2,2%) οδηγείται κυρίως από τη συρρίκνωση των όγκων και της κατανάλωσης, ενώ την ίδια στιγμή η μέση τιμή ανά τεμάχιο παρουσιάζει αποπληθωριστικές τάσεις της τάξεως του -0,5%.

Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων, οι περισσότερες παρουσιάζουν απώλειες, με τις μεγαλύτερες να εντοπίζονται στις Superettes (καταστήματα μεταξύ 100-399 τ.μ.).

Εξαίρεση αποτελούν τα καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ. (Hypermarkets), τα οποία εμφανίζουν θετική τάση σε σχέση με πέρυσι, στο +1,8%, κυρίως λόγω της δυναμικής επαναλειτουργίας των πρώην καταστημάτων του Μαρινόπουλου από την ΕΥΣ.

Στον κλάδο των τροφίμων & ποτών, σημαντικές απώλειες σε αξία συνεχίζουν να παρουσιάζουν οι κατηγορίες του γάλακτος (-8,6%), το συσκευασμένο ψωμί (-5,3%), καθώς και το ουίσκι (-6,8%).

Από τις κατηγορίες του κλάδου των προϊόντων προσωπικής περιποίησης, τα αποσμητικά και οι πάνες είναι, μεταξύ άλλων, δύο κατηγορίες με σημαντικές απώλειες, στο -7,3% και -7,2% αντίστοιχα, ενώ από τις κατηγορίες οικιακής χρήσης, υποχωρούν κατά -8,9% οι χλωρίνες και κατά -7,7% το χαρτί κουζίνας.

Σημειώνεται ότι με βάση τα ακόμη πιο πρόσφατα στοιχεία της Nielsen (στοιχεία YTD έως 19 Αυγούστου 2017), η αγορά παρουσιάζει συγκριτικά λιγότερο αρνητική τάση, στο -0,4%, όπως επίσης και τα FMCGs στο -1,3%.

Τα βασικά αγαθά, όπως το ψωμί και το γάλα “κόβουν” οι Έλληνες προκειμένου να επιβιώσουν σύμφωνα με έρευνα της Nielsen. Μάλιστα, πτώση στην κατηγορία του γάλακτος στην αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου έφτασε το πρώτο εξάμηνο του 2017 στο 8,6%.

Μικρότερη μείωση είχει η αγορά του συσκευασμένου ψωμιού, όπου οι πωλήσεις συρρικνώθηκαν κατά 5,3%. Στον κλάδο των τροφίμων & ποτών, σημαντικές απώλειες καταγράφουν και οι πωλήσεις οικοπνευματωδών ποτών, καθώς το ουίσκι για το ίδιο χρονικό διάστημα μειώθηκε κατά 6,8%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen για την αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου (αφορά καταστήματα άνω των 100 τ.μ. σε ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη), παρουσίασε απώλειες 1,1% σε αξία κατά πρώτο εξάμηνο του έτους σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Τα ταχυκινούμενα καταναλωτικά αγαθά (FMCGs) στο σύνολό τους υποχώρησαν κατά 2,2% το πρώτο εξάμηνο του 2017, σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen.

Εντονότερες πτωτικές τάσεις εμφανίζουν τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης, στο -4,4%, καθώς και τα προϊόντα οικιακής χρήσης, στο -3,5%.

Τη μοναδική θετική τάση από όλους τους επιμέρους κλάδους εμφάνισαν τα φρέσκα/χύμα προϊόντα, στο +2,0%.

Σύμφωνα με τη Nielsen, για το σύνολο των FMCGs η προαναφερθείσα πτώση στις αξίες (-2,2%) οδηγείται κυρίως από τη συρρίκνωση των όγκων και της κατανάλωσης, ενώ την ίδια στιγμή η μέση τιμή ανά τεμάχιο παρουσιάζει αποπληθωριστικές τάσεις της τάξεως του -0,5%.

Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων, οι περισσότερες παρουσιάζουν απώλειες, με τις μεγαλύτερες να εντοπίζονται στις Superettes (καταστήματα μεταξύ 100-399 τ.μ.).

Εξαίρεση αποτελούν τα καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ. (Hypermarkets), τα οποία εμφανίζουν θετική τάση σε σχέση με πέρυσι, στο +1,8%, κυρίως λόγω της δυναμικής επαναλειτουργίας των πρώην καταστημάτων του Μαρινόπουλου από την ΕΥΣ.

Στον κλάδο των τροφίμων & ποτών, σημαντικές απώλειες σε αξία συνεχίζουν να παρουσιάζουν οι κατηγορίες του γάλακτος (-8,6%), το συσκευασμένο ψωμί (-5,3%), καθώς και το ουίσκι (-6,8%).

Από τις κατηγορίες του κλάδου των προϊόντων προσωπικής περιποίησης, τα αποσμητικά και οι πάνες είναι, μεταξύ άλλων, δύο κατηγορίες με σημαντικές απώλειες, στο -7,3% και -7,2% αντίστοιχα, ενώ από τις κατηγορίες οικιακής χρήσης, υποχωρούν κατά -8,9% οι χλωρίνες και κατά -7,7% το χαρτί κουζίνας.

Σημειώνεται ότι με βάση τα ακόμη πιο πρόσφατα στοιχεία της Nielsen (στοιχεία YTD έως 19 Αυγούστου 2017), η αγορά παρουσιάζει συγκριτικά λιγότερο αρνητική τάση, στο -0,4%, όπως επίσης και τα FMCGs στο -1,3%.

 

- Χορηγούμενη-

Ακολουθήστε μας και στο Instagram

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ evros24.gr

Αλεξανδρούπολη: Χαράσσει ρότα και για δεύτερο FSRU – Τα σχέδια της...

Σάρκα και οστά παίρνει ο δεύτερος πλωτός σταθμός υποδοχής, αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) στην Αλεξανδρούπολη, με την Gastrade (διαχειρίστρια εταιρεία της...

Καιρός: Στους 37 βαθμούς σήμερα η θερμοκρασία – Θα ανεβαίνει καθημερινά...

Σύμφωνα με την ΕΜΥ, για σήμερα Τετάρτη γενικά αίθριος καιρός σε όλη τη χώρα τις περισσότερες ώρες της ημέρας. Τοπικές νεφώσεις στην κεντρική -...

Η νέα φάση του πολέμου Ισραήλ-Ιράν

Σε πολιτικό επίπεδο, η επίθεση των ΗΠΑ στις πυρηνικές εγκαταστάσεις του Ιράν, διαμόρφωσε νέα δεδομένα στη Μέση Ανατολή, αλλά από τη πρώτη στιγμή έκρυβε...

Εκπαιδευτική ημερίδα με θέμα: «Το Φυσικό Αέριο στον Έβρο»

Το Περιφερειακό Τμήμα Θράκης του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία Διανομής Αερίων Enaon EDA, συνδιοργανώνουν εκπαιδευτική ημερίδα με θέμα: «Το...

Φθορά ή απώλεια αποσκευών σε αεροπορικές πτήσεις

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, ενόψει της αυξημένης κινητικότητας των καταναλωτών, επιθυμεί να ενημερώσει όλους όσοι ετοιμάζονται να κλείσουν το επόμενο αεροπορικό τους ταξίδι...

Διευρυμένες συσκέψεις συγκάλεσε ο ΥΜΑΘ Κωνσταντίνος Π. Γκιουλέκας

Η στενότερη σύνδεση της ακαδημαϊκής κοινότητας με την παραγωγή και την αγορά εργασίας ήταν το κύριο θέμα των δύο διευρυμένων συσκέψεων που συγκάλεσε, την...

Παραιτήθηκε από πρόεδρος του ΕΟΦ ο Ευάγγελος Μανωλόπουλος

Αποδεκτή έγινε η παραίτηση του προέδρου του Εθνικού Οργανισμού Φαρμάκων (ΕΟΦ) Ευάγγελου Μανωλόπουλου, έπειτα από σχετική απόφαση του Υπουργού Υγείας, Άδωνι Γεωργιάδη. Η παραίτηση του...

Ξεκινάει κύκλος επισκέψεων του Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης σε όλες...

Ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης πιστός στη δέσμευσή του για ενίσχυση της διαφάνειας και της επικοινωνίας μεταξύ της διοίκησης της...

Διαβασε και αυτο

Αλεξανδρούπολη: Χαράσσει ρότα και για δεύτερο FSRU – Τα σχέδια της...

Σάρκα και οστά παίρνει ο δεύτερος πλωτός σταθμός υποδοχής, αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) στην Αλεξανδρούπολη, με την Gastrade (διαχειρίστρια εταιρεία της...