Το θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Σαμοθράκης – Μαρώνειας, και της γενικότερης αναβάθμισης του λιμένα του Αγίου Χαράλαμπου φέρνει ξανά στο προσκήνιο ο εκδότης της εφημερίδας «Ελεύθερη Άποψη της Ροδόπης» και επικεφαλής της παράταξης «Αλληλεγγύη-Ανάπτυξη-Ανανέωση» στο Δήμο Μαρωνείας Σαπών κ. Ντίνος Χαριτόπουλος, με αφορμή και τη διεύρυνση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Αλεξανδρούπολης Σαμοθράκης.
Έτσι τονίζει πως υπάρχει η δυνατότητα από τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ακτοπλοϊκή σύνδεση να διαθέσουν ένα μικρό σκάφος για τη διαδρομή Μαρώνεια Σαμοθράκη, δίνοντας μια άλλη ώθηση τουριστικά και οικονομικά στην περιοχή, ενώ στην περιοχή δραστηριοποιούνται και ιστιοπλοϊκές εταιρείες που κινούνται από τη Θάσο μέχρι τη Σαμοθράκη, που θα μπορούσαν να εντάξουν την Μαρώνεια ως σταθμό τους.
Όσο για την βελτίωση των υποδομών, που είναι απαραίτητη, σημείωσε πως το Υπουργείο Ναυτιλίας ήδη διαθέτει σημαντικό ποσό για τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Μάκρης, ένα μέρος του οποίου θα έκανε μεγάλη διαφορά στη Μαρώνεια.
Δυνατή η ακτοπλοϊκή σύνδεση
Ο ίδιος είχε κάνει και πέρυσι μια αναφορά για την αναβάθμιση του Λιμανιού της Μαρώνειας, υπενθυμίζοντας πως η απόσταση Σαμοθράκης-Μαρώνειας είναι συντομότερη απ’ ό,τι Σαμοθράκης -Αλεξανδρούπολης, όπως και ότι τα ιστορικά και αρχαιολογικά μνημεία των δύο περιοχών μπορούν να συνδεθούν, να συνδυαστούν και να αξιοποιηθούν.
Συγκεκριμένα στο λιμάνι της Μαρώνειας, τόνισε πως χρειάζεται βελτίωση των υποδομών, και στο φωτισμό, και στην υδροδότησή του, στους χώρους αναμονής αλλά και αισθητικές και πρακτικές παρεμβάσεις που θα διευκολύνουν και τους αλιείς, αλλά και πολύ περισσότερο τους επισκέπτες, μιας και πρόκειται για ένα χώρο ομορφιάς και ψυχαγωγίας.
Παράλληλα με αυτό, προτείνει την ακτοπλοϊκή σύνδεση Μαρώνειας Σαμοθράκης, γιατί έχει εντοπίσει πως υπάρχει δυνατότητα από εταιρείες που ασχολούνται με τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες Αλεξανδρούπολης Σαμοθράκης, να διατεθεί έστω και για μερικές ημέρες ένα μικρό ταχύπλοο που κάνει αυτή τη διαδρομή.
«Αν αυτό διεκδικηθεί σωστά από τους τοπικούς παράγοντες και την τοπική διοίκηση σε συνεργασία με το λιμεναρχείο και το υπουργείο Ναυτιλίας, ώστε να δοθούν οι σχετικές άδειες, που υπήρχαν κατά το παρελθόν, η προσβασιμότητα ενός μικρού ταχύπλοου στο λιμάνι είναι εύκολη» σημείωσε, επισημαίνοντας πως η περιοχή θα κερδίσει πάρα πολλά, από την κίνηση που θα δημιουργηθεί, με σειρά επισκεπτών που για κάποιες ώρες ή ημέρες θα βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή της Μαρώνειας.
Από την άλλη θα μπορέσει να βοηθήσει στην ανάδειξη των αρχαιολογικών, ιστορικών και φυσικού κάλλους χώρων της Μαρώνειας, μιας και κάποιος ο οποίος θα την επισκέπτεται για να μεταβεί στη Σαμοθράκη, θα μπορεί να συνδυάσει την παρουσία του εκεί με μια ημερήσια εκδρομή στην περιοχή.
Βέβαια αυτό θα μπορούσε να γίνει και από το ανάστροφο, δηλαδή ένας επισκέπτης στη Σαμοθράκη να εκμεταλλευτεί τη δυνατότητα μετακίνησης και να επισκεφτεί αποκλειστικά τη Μαρώνεια, για τη γαστρονομία της, την ιστορία της, τον πολιτισμό και το φυσικό κάλλος.
Όλα αυτά, σημείωσε, θα αναδείξουν το λιμάνι, στο οποίο χρειάζονται έργα αναβάθμισής του, και θα αυξηθεί η τουριστική κίνηση, δίνοντας προστιθέμενη οικονομική αξία στην περιοχή.
Αναβάθμιση και αύξηση επισκεπτών
Μία ακόμα πρόταση που καταθέτει ο κ. Χαριτόπουλος, είναι να γίνουν προσπάθειες, με την παράλληλα αναβάθμιση φυσικά του λιμανιού, να συμπεριληφθεί σε εκδρομές ιδιωτικών εταιρειών, όπως συμβαίνει στο λιμάνι των Αβδήρων, όπου πολλές εταιρείες με μικρά ιστιοφόρα το επιλέγουν ως στάση σε εκδρομές που πραγματοποιούν στην περιοχή, με άλλες να γίνονται στη Θάσο και τη Σαμοθράκη.
«Είναι ένα πλέγμα θεμάτων που κατά την άποψή μου μπορεί και πρέπει να αξιοποιηθεί, και θα φέρει ζωντάνια, κίνηση, καθώς και τουριστική, οικονομική και πολιτιστική ανάπτυξη στην περιοχή μας» σημείωσε, αν φυσικά υπάρχει η βούληση.
Πιστεύει δε πως υπάρχει η δυνατότητα, αν γίνουν οι κατάλληλες κινήσεις, να προχωρήσει η αναβάθμιση του λιμανιού, μιας και όπως υπενθυμίζει πέρυσι το Υπουργείο Ναυτιλίας διέθεσε 5 εκ. ευρώ για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και της Μάκρης.
Ακόμα και αν διατίθετο ένα μέρος αυτού του ποσού, 500 με 700 χιλιάδες ευρώ για το λιμάνι της Μαρώνειας και του Ιμέρου, το οποίο έχει και αυτό ανάγκη αναβάθμισης και παρέμβασης για να ξεπεράσει τα προβλήματα που έχει,αν και σε διαφορετική κατεύθυνση από το λιμάνι στη Μαρώνεια, θα μπορούσαν να βοηθήσουν σημαντικά προς αυτή την κατεύθυνση.
«Έχουμε το παράδειγμα, και μπορεί, αρκεί να υπάρξουν οι μελέτες και οι πιέσεις» σημείωσε, θεωρώντας πως όλα όσα προτείνει, μπορούν να υλοποιηθούν, μιας και αφενός υπάρχουν πλοία που έχουν αυτή τη δυνατότητα και οι ιστιοπλοϊκές εταιρείες κινούνται στην περιοχή, αφετέρου το Υπουργείο Ναυτιλίας μπορεί να διαθέσει πόρους στο λιμάνι όπως διαθέτει για τα γειτονικά λιμάνια.