Ο Δήμος Ορεστιάδας ανακοινώνει με ιδιαίτερη ικανοποίηση ότι, με τη δημοσίευση του ΦΕΚ Β’ 3276/11.06.2026, ιδρύθηκε επίσημα το Μουσικό Γυμνάσιο Ορεστιάδας, το οποίο τίθεται σε λειτουργία από το σχολικό έτος 2026–2027, αρχικά με τη λειτουργία της Α’ τάξης Γυμνασίου. Η ίδρυση πραγματοποιήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κατόπιν εισήγησης της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Έβρου και της σύμφωνης απόφασης του Δήμου Ορεστιάδας.
Τη Δευτέρα 22 Ιουνίου, πραγματοποιήθηκε στο Πολιτιστικό Πολύκεντρο Ορεστιάδας ενημερωτική συνάντηση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Έβρου και του Δήμου Ορεστιάδας σχετικά με την ίδρυση και λειτουργία του νέου Μουσικού Σχολείου, παρουσία του Δημάρχου Ορεστιάδας Διαμαντή Παπαδόπουλου, του Περιφερειακού Συμβούλου ΑΜΘ και υπευθύνου σε θέματα Παιδείας Στέλιου Κατσογριδάκη, της Αντιδημάρχου Παιδείας και Πολιτισμού Ευαγγελίας Μπραϊκούδη, καθώς και συνεργάτη του βουλευτή Έβρου της ΝΔ Χρήστου Δερμεντζόπουλου. Μέσω τηλεδιάσκεψης συμμετείχε και η Αναπληρώτρια Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης Αν. Μακεδονίας & Θράκης, κα Μαριγούλα Κοσμίδου.
Η Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Έβρου, κα Ελένη Πλακωτή, παρουσίασε τον τρόπο λειτουργίας του Μουσικού Σχολείου και ενημέρωσε για τη διαδικασία εγγραφής μαθητών/τριών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου. Ακολούθησε ανοιχτή συζήτηση με γονείς και κηδεμόνες, οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να θέσουν ερωτήματα και να ενημερωθούν για όλες τις πτυχές της λειτουργίας του νέου σχολείου.
Ειδικότερα, στην Α’ Γυμνασίου μπορούν να εγγραφούν όλοι οι μαθητές/τριες που κατέχουν απολυτήριο Δημοτικού και θα φοιτήσουν στην Α’τάξη το σχολικό έτος 2026–2027. Επιπλέον, δυνατότητα εγγραφής έχουν μαθητές/τριες και από τους όμορους Δήμους Διδυμοτείχου και Σουφλίου, με δωρεάν μετακίνηση που θα παρέχεται με μέριμνα της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΠΑΜΘ).
Λαμβάνοντας υπόψη ότι έχει ήδη εκδηλωθεί ενδιαφέρον από μαθητές/τριες που ολοκλήρωσαν την Α’ Γυμνασίου και από τον Σεπτέμβριο θα φοιτήσουν στη Β’τάξη, εξετάζεται η δυνατότητα να τους δοθεί η επιλογή μετεγγραφής στο Μουσικό Σχολείο. Εφόσον συγκεντρωθεί ο απαιτούμενος αριθμός μαθητών και υπάρξει η σχετική έγκριση από το Υπουργείο Παιδείας, στόχος είναι να λειτουργήσει από την πρώτη χρονιά και η Β΄ τάξη Γυμνασίου.
Για τους λόγους αυτούς, οι γονείς και κηδεμόνες που επιθυμούν να εκδηλώσουν ενδιαφέρον μπορούν να απευθυνθούν μέσω email στη Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Έβρου: [email protected] ή στο τηλέφωνο 2551355370. Παράλληλα, μπορούν να απευθυνθούν στο Τμήμα Παιδείας του Δήμου Ορεστιάδας (γραμματεία του Δημοτικού Ωδείου – Πολιτιστικό Πολύκεντρο), όπου διατίθενται οι Αιτήσεις Προδήλωσης Ενδιαφέροντος.
Το Μουσικό Γυμνάσιο Ορεστιάδας θα στεγαστεί σε κτήριο του πρώην Οικοτροφείου του ΟΑΕΔ (ΔΥΠΑ Ορεστιάδας) και θα παρέχει:
- δωρεάν σίτιση (μεσημεριανό γεύμα)
- δωρεάν μετακίνηση για μαθητές από όμορους δήμους
- ίσες ευκαιρίες πρόσβασης στη μουσική εκπαίδευση για όλη την περιοχή.
Η ίδρυση της νέας σχολικής μονάδας αποτελεί σημαντικό βήμα για την ενίσχυση της μουσικής παιδείας και της πολιτιστικής ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής.
Η Αντιδήμαρχος
Ευαγγελία Μπραϊκούδη





























