Σε μια νησιωτική χώρα όπως η Ελλάδα, η ακτοπλοΐα παραμένει κρίσιμη για την καθημερινή εξυπηρέτηση των πολιτών, την ανάπτυξη των νησιωτικών περιοχών και τη βελτίωση της συνδεσιμότητας.
Στο πλαίσιο αυτό, το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής προχωρά σε επιχορήγηση ακτοπλοϊκών γραμμών, γνωστών ως άγονες γραμμές, προκειμένου να ενισχυθούν οι μεταφορές αγαθών και προϊόντων μεταξύ νησιών και ηπειρωτικής Ελλάδας.
Κατά τις αρχές Σεπτεμβρίου, όπως ανακοίνωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας, Βασίλης Κικίλιας, προστέθηκε στις άγονες γραμμές η εμπορική σύνδεση Αλεξανδρούπολη – Σίγρι Λέσβου – Μεστά Χίου – Πειραιάς, με κρατική επιδότηση 12,5 εκατ. ευρώ. Η νέα γραμμή έχει αποκλειστικό εμπορικό χαρακτήρα, με κύριο στόχο τη μεταφορά αγροτικών προϊόντων, πρώτων υλών και εμπορευμάτων.
Η πρωτοβουλία αυτή στοχεύει όχι μόνο στη διευκόλυνση των εμπορικών μεταφορών, αλλά και στην ενίσχυση της τοπικής οικονομίας του Έβρου, ο οποίος είχε υποστεί σοβαρές ζημιές από τις πυρκαγιές του καλοκαιριού του 2023.
Το Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδος χαιρετίζει την εξέλιξη, τονίζοντας τη σημασία της ακτοπλοΐας για την ανάπτυξη, τη συνοχή και την ευημερία των νησιωτικών και παράκτιων περιοχών της χώρας.
Ωστόσο, η απουσία της Σαμοθράκης από τον σχεδιασμό εγείρει ερωτήματα, καθώς το νησί διαθέτει στρατηγική θέση και σημαντικές ανάγκες σε μεταφορές αγαθών και προϊόντων.
Η νέα γραμμή Αλεξανδρούπολη – Σίγρι – Μεστά – Πειραιά αποτελεί μια σημαντική κίνηση για τη στήριξη των εμπορικών και οικονομικών δραστηριοτήτων της περιοχής, ωστόσο η συμπερίληψη όλων των κρίσιμων νησιών παραμένει ζητούμενο.