fbpx
20.9 C
Alexandroupoli
Σάββατο, 28 Αυγούστου, 2021

Ν. Γκαρά: «Εγκληματείτε εις βάρος της νεολαίας και της δημόσιας εκπαίδευσης» (βίντεο)

- Χορηγούμενη-

Επίθεση στην κυβέρνηση για την εγκληματική πολιτική που ασκεί απέναντι στους νέους αλλά και στην πλειονότητα της κοινωνίας την οποία και φτωχοποιεί, εξαπέλυσε από το βήμα της Βουλής η Βουλευτής Έβρου και Αν. Τομεάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Ενημέρωσης & Επικοινωνίας του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, Νατάσα Γκαρά.

Η κα Γκαρά, κατά τη συζήτηση για το νομοσχέδιο της ΝΔ για το δημόσιο σχολείο, κατηγόρησε την κυβέρνηση για πολιτικές αντικοινωνικές, αθηνοκεντρικές, ελιτίστικες και εκδικητικές απέναντι στα νέα παιδιά: «τους κόβετε τα φτερά, τους κόβετε τα όνειρα, καταστρέφετε το παρόν και το μέλλον μιας ολόκληρης γενιάς», σημείωσε χαρακτηριστικά, αναφερόμενη ειδικά στην επιβολή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, που αποκλείει από τα Δημόσια Πανεπιστήμια πάνω από 25.000 μαθητές, ακόμη και αυτούς που αρίστευσαν.

Η Βουλευτής Έβρου τόνισε πως η κυβέρνηση ουσιαστικά δείχνει την πόρτα της εξόδου από τη χώρα στους μαθητές, προκειμένου να καταφέρουν να σπουδάσουν σε ένα πανεπιστήμιο του εξωτερικού, αν και εφόσον έχουν την οικονομική δυνατότητα. «Δημιουργείτε ένα νέο κύμα brain-drain που έχει την υπογραφή Κεραμέως-Μητσοτάκη», υπογράμμισε.

Εξήγησε πως στην πραγματικότητα η Υπουργός Παιδείας, φοβάται τη γνώση, για την αυτοπεποίθηση και την κοινωνική δύναμη που δίνει στους πολίτες. Για αυτό και δηλώνει προκλητικά πως τα νέα παιδιά «εγκλωβίζονται» στο πανεπιστήμιο, ενώ την ίδια στιγμή φροντίζει να φτάσει παντού το μήνυμα πως επί ΝΔ μόνο όποιος έχει «γεμάτο πορτοφόλι» θα παίρνει πτυχίο. «Αποδυναμώνετε δεκάδες περιφερειακά αξιολογότατα τμήματα με αρνητικές επιπτώσεις και για τις τοπικές κοινωνίες, για να εξασφαλίσετε πελατεία στα ιδιωτικά κολλέγια, για τα οποία έχετε φροντίσει να εξομοιώσετε σε προηγούμενα νομοθετήματα τα πτυχία», σημείωσε η κα Γκαρά.

Παράλληλα, η Βουλευτής Έβρου επιτέθηκε στον Κυριάκο Μητσοτάκη για τη φράση του «δεν μπορούν και δεν πρέπει να πάνε όλοι στο πανεπιστήμιο», τονίζοντας πως στην πραγματικότητα εννοεί πως δεν πρέπει να σπουδάσουν τα παιδιά του ψυκτικού από το Περιστέρι, του αγρότη από την Ορεστιάδα, του τεχνίτη από το Σουφλί, του κτηνοτρόφου από τη Σαμοθράκη, «διότι η αριστεία για τη ΝΔ, η Παιδεία, η Υγεία, θεωρούνται εμπόρευμα ακριβό και όχι δικαίωμα».

Κλείνοντας τόνισε πως με το σημερινό νομοσχέδιο η ΝΔ καταργεί τον επιτυχημένο θεσμό των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕΚΕΣ) με το συνεργατικό και διεπιστημονικό χαρακτήρα τους, που είχε θεσπίσει ο ΣΥΡΙΖΑ, ενώ εισάγει και την τιμωρητική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών με στόχο όχι φυσικά την μετεκπαίδευση και τον εκσυγχρονισμό, αλλά την απόλυση δημόσιων λειτουργών.

Τέλος, μετέφερε δηλώσεις εκπαιδευτικών της Α΄ ΕΛΜΕ Έβρου, οι οποίοι και ξεκαθαρίζουν πως «το νέο νομοσχέδιο χτυπά τη συλλογικότητα, τη δημοκρατία, τη συνεργατικότητα και ένα σχολείο ανοιχτό με προοπτική και όραμα. Με το νομοσχέδιο αυτό η κάλυψη των στοιχειωδών αναγκών των σχολείων, των μαθητών ,των εκπαιδευτικών θα γίνεται βάζοντας οι γονείς πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη», δείχνοντας με αυτόν τον τρόπο την κάθετη αντίθεσή τους στο νομοσχέδιο που φέρνει προς ψήφιση η κυβέρνηση Μητσοτάκη.

Το πλήρες κείμενο της ομιλίας της κ. Γκαρά έχει ως εξής:

Κύριε Πρόεδρε,

Aκούγοντας νωρίτερα την κυρία Υπουργό, την κ. Κεραμέως, προς στιγμήν νόμιζα ότι συνάντησα την πόρτα του σχολικού και εκπαιδευτικού παραδείσου. Τόσο ιδανικά παρουσίασε τις επιπτώσεις που θα έχει το νομοσχέδιο και όλα τα προηγούμενα νομοθετήματα, τα οποία έχει φέρει στη Βουλή.

Ωστόσο, γνωρίζουμε όλοι ότι η πραγματικότητα είναι εκ διαμέτρου αντίθετη. Στην κοινωνία συμβαίνουν εντελώς διαφορετικά πράγματα και οι επιπτώσεις από τα νομοθετήματα που φέρνετε είναι έως αρνητικές, για να μην πω κάτι χειρότερο.

Δυστυχώς, το τελευταίο διάστημα έχει αποκαλυφθεί με τον χειρότερο τρόπο όχι μόνο ο κυνισμός με τον οποίο αυτή η Κυβέρνηση αντιμετωπίζει τις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας, προσβάλλοντας την προσπάθεια και την αγωνία ακόμη και νέων παιδιών, αλλά έχει αποκαλυφθεί και η εγκληματική πολιτική που ασκεί σε όλα τα επίπεδα, μια πολιτική που οδηγεί στη φτωχοποίηση την πλειονότητα του λαού μας, μια πολιτική αντικοινωνική και εχθρική στην πράξη των πολιτών, στη στήριξη των πολιτών, μια πολιτική εχθρική στην ανάπτυξη και την ευημερία, μια πολιτική «αθηνοκεντρική» και συγκεντρωτική με απανωτά πλήγματα, καθημερινά πλήγματα στην περιφέρεια, μια πολιτική εκδικητική, εκδικητική προς τους πολίτες και κυρίως τους εργαζόμενους, μια στάση ελιτίστικη, ίσως και κομπλεξική θα μπορούσαμε να πούμε, μια πολιτική εγκληματική απέναντι στα νέα παιδιά που τους κόβετε τα φτερά, τους κόβετε τα όνειρα, καταστρέφετε το παρόν και το μέλλον μιας ολόκληρης γενιάς, μια εγκληματική πολιτική που έχει διαλύσει την επαγγελματική εκπαίδευση, άσχετα αν λέτε ότι υποστηρίζετε τις δεξιότητες, μια πολιτική με την οποία αποκλείετε ακόμη και άριστους μαθητές από τη δημόσια ανώτατη εκπαίδευση που με ειρωνεία και κυνισμό σε ένα παιδί που συγκέντρωσε είκοσι ένα χιλιάδες μόρια με ό,τι στερήσεις, θυσίες και αγωνίες φέρει αυτή η επιτυχία και αυτή η προσπάθεια, του προτείνατε να πάει σε ένα ΙΕΚ.

Στα ΙΕΚ γιατί, άραγε, βάζετε μηχανογραφικό; Τα ΙΕΚ απαιτούν απολυτήριο λυκείου. Ισχύει από τη δεκαετία του 1990. Χρέος μας είναι να στηρίξουμε και τα δημόσια ΙΕΚ. Ωστόσο, δεν αποτελούν μέρος της ανώτατης εκπαίδευσης, της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Ουσιαστικά τι λέτε σε αυτά τα παιδιά; Ουσιαστικά δείχνετε την πόρτα της εξόδου από τη χώρα, προκειμένου να σπουδάσουν σε ένα πανεπιστήμιο του εξωτερικού, αν έχουν την οικονομική δυνατότητα. Δημιουργείτε ένα νέο κύμα brain-drain που έχει την υπογραφή Κεραμέως-Μητσοτάκη.

Και αναρωτιέμαι: Ποια αριστεία, άραγε, ευαγγελίζεστε; Ποια αριστεία υποστηρίζετε; Την αριστεία του πορτοφολιού και μόνο τελικά.

Κυρία Κεραμέως, καταργήστε άμεσα την ελάχιστη βάση εισαγωγής και ασκήστε μια πολιτική κοινωνικής πρόνοιας, μια πολιτική ενίσχυσης και στήριξης για τους φοιτητές, για τους σπουδαστές, για τις φοιτήτριες, προκειμένου να μπορούν με ευκολία, με στήριξη να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους, αν πραγματικά ενδιαφέρεστε για τη μείωση του αριθμού των αποφοίτων.

Όμως, είναι τόσο στρεβλή, τόσο φοβική η άποψή σας για την παιδεία, που καταλήγετε σε πραγματικά εγκληματικές επιλογές. Τολμήσατε να πείτε ότι τα παιδιά όταν μπαίνουν σε μια σχολή, σε ένα τμήμα δημόσιου πανεπιστημίου, εγκλωβίζονται. Τα παιδιά εγκλωβίζονται στο δημόσιο πανεπιστήμιο. Αυτό ισχυρίζεστε.

Από πότε η γνώση, κυρία Υπουργέ, η παιδεία, η εκπαίδευση εγκλωβίζει τους ανθρώπους; Νομίζω ότι δεν έχετε καμία ιδέα τι συμβαίνει στο δημόσιο πανεπιστήμιο. Δεν έχετε καμία ιδέα και καμία γνώση τι συμβαίνει στο δημόσιο σχολείο.

Αντί να συζητάμε σήμερα πώς μπορούμε να βελτιώσουμε το σχολείο μας και το πανεπιστήμιό μας και να στηρίξουμε τα νέα παιδιά, εσείς θεωρείτε την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο εγκλωβισμό. Αντί να στηρίξουμε και να ενισχύσουμε την πρόσβαση στη μάθηση και τη γνώση, να στηρίξουμε την αυταξία της γνώσης, μια γνώση η οποία απελευθερώνει, απελευθερώνει το πνεύμα, απελευθερώνει τους ανθρώπους, απελευθερώνει τις κοινωνίες, εσείς μιλάτε για εγκλωβισμό.

Και, όμως, αυτό τι δείχνει; Δείχνει ότι φοβάστε. Φοβάστε τη γνώση. Φοβάστε την αυτοπεποίθηση, τη δύναμη, την κοινωνική δύναμη που δίνει η γνώση στους πολίτες. Αυτό φοβάστε. Για αυτό θεωρείτε ότι εγκλωβίζονται τα νέα παιδιά στο πανεπιστήμιο.

Εκτός, βέβαια, αν θεωρείτε πως ένα δημόσιο πανεπιστήμιο ανοιχτό στην κοινωνία, που δίνει πρόσβαση, ευκαιρίες, αναβάθμιση επιπέδου και μάθησης, «εγκλωβίζει» και στερεί πιθανούς πελάτες από τα ιδιωτικά κολέγια, τα οποία τόσο έχετε στηρίξει και υπηρετείτε. Διότι ο μόνος λόγος για να κόψετε την πρόσβαση σε πάνω από 25.000 παιδιά και να αποδυναμώσετε δεκάδες περιφερειακά αξιολογότατα τμήματα με αρνητικές επιπτώσεις και για τις τοπικές κοινωνίες είναι να εξασφαλίσετε πελατεία για τα ιδιωτικά κολλέγια, για τα οποία έχετε φροντίσει να εξομοιώσετε σε προηγούμενα νομοθετήματα τα πτυχία. Και εκεί, όπως ξέρετε, δεν έχει βάση εισαγωγής, δεν έχει αξιολόγηση, δεν έχει ελάχιστη βάση εισαγωγής, δεν έχει εισαγωγικές εξετάσεις. Δεν μας πειράζει αν τα παιδιά γράφουν «ένα» ή δίνουν λευκή κόλλα. Είναι άλλο σύστημα.

Σας ενδιαφέρει, άραγε, η γνώση και η εξειδίκευση; Σας ενδιαφέρει να δημιουργήσετε ευκαιρίες για όλα τα παιδιά ή μήπως έχετε εγκλωβιστεί η ίδια και το σύνολο της Κυβέρνησης στο ταξικό σας μίσος; Διότι κυνικά μας λέτε ότι όποιος έχει γεμάτο πορτοφόλι θα μπορεί να έχει και πτυχίο. Διαφορετικά θα είναι αποκλεισμένος ή εγκλωβισμένος γιατί θα πρέπει να εργαστεί παράλληλα με τις σπουδές του και να παρατείνει τον χρόνο των σπουδών, γιατί την εποχή που κυβερνούν οι άριστοι της Νέας Δημοκρατίας αν δεν έχεις λεφτά, δεν έχεις και δικαίωμα στη γνώση.

Αυτό καταφέρνετε με αυτό το νομοσχέδιο, γιατί, όπως είπε και ο κ. Μητσοτάκης σε συνέντευξή του, δεν μπορούν και δεν πρέπει να πάνε όλοι στο πανεπιστήμιο. Δεν μπορεί και δεν πρέπει να σπουδάσουν τα παιδιά του ψυκτικού από το Περιστέρι, του αγρότη από την Ορεστιάδα, του τεχνίτη από το Σουφλί, του κτηνοτρόφου από τη Σαμοθράκη, διότι η αριστεία για τη Νέα Δημοκρατία, η παιδεία, η υγεία θεωρούνται εμπόρευμα ακριβό και όχι δίκαιο.

Δυστυχώς για εσάς, όλα έχουν μια τιμή. Δεν υπάρχουν δικαιώματα, αξίες, όνειρα. Τα πάντα τιμολογούνται και, μάλιστα, τιμολογούνται ακριβά.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Με το σημερινό νομοσχέδιο με τον ευφάνταστο τίτλο για την αναβάθμιση του σχολείου ουσιαστικά υποβαθμίζετε τη λειτουργία του σχολείου, καταργείτε τον επιτυχημένο θεσμό των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕΚΕΣ) με το συνεργατικό και διεπιστημονικό χαρακτήρα τους που είχε θεσπίσει ο ΣΥΡΙΖΑ και ήταν ομολογουμένως πετυχημένος θεσμός.

Εισάγετε την τιμωρητική αξιολόγηση εκπαιδευτικών και, μάλιστα, σε διάταξη που δεν υπήρχε στη διαβούλευση. Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θεσμοθετείται με διαδικασίες που σε καμία περίπτωση δεν διασφαλίζουν την αντικειμενικότητα και την αμεροληψία, γιατί εσείς στην πραγματικότητα δεν ενδιαφέρεστε για καμία αξιολόγηση, βελτίωση, μετεκπαίδευση των εκπαιδευτικών, κανέναν εκσυγχρονισμό. Όμως, σκοπός είναι η τιμωρία, η στοχοποίηση και εντέλει η απόλυση των δημοσίων λειτουργών.

Δεν θα προχωρήσω, διότι έχει περάσει και ο χρόνος, κύριε Πρόεδρε, και ευχαριστώ. Δεν θα προχωρήσω αναλυτικά στο να σχολιάσω τις διατάξεις που φέρνετε.

Θα κλείσω, όμως, και θα μου το επιτρέψετε, κύριε Πρόεδρε, μεταφέροντας την άποψη των εκπαιδευτικών από την Α΄ ΕΛΜΕ Έβρου, οι οποίοι λένε πως «το νέο νομοσχέδιο χτυπά τη συλλογικότητα, τη Δημοκρατία, τη συνεργατικότητα και ένα σχολείο ανοιχτό με προοπτική και όραμα. Είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι…» -λένε- «…αντιδρούμε και διαφωνούμε με το σχολείο που θα δημιουργήσει, ένα σχολείο αποστεωμένο, φτωχό με μαθητές εκπαιδευτικούς και γονείς αποδυναμωμένους. Με το νομοσχέδιο αυτό…» -συνεχίζουν- «…δεν μιλάμε για αξιολόγηση, αλλά για ασφυκτικό έλεγχο και η κάλυψη των στοιχειωδών αναγκών των σχολείων, των μαθητών, των εκπαιδευτικών θα γίνεται βάζοντας οι γονείς πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη και κυρίως από τους χορηγούς, εάν αυτοί θα βρίσκονται».

«Για εμάς…» -υποστηρίζουν οι εκπαιδευτικοί του Έβρου- «…σχολείο σημαίνει δημοκρατία, σημαίνει αξίες και αυτά δουλεύονται μέσα από τη συλλογικότητα και μέσα από τη συνεργασία».

Αναρωτιέμαι τι σημαίνει δημόσιο σχολείο, τι σημαίνει γνώση για εσάς, κυρία Υπουργέ και για το σύνολο της Κυβέρνησης.

Ευχαριστώ.

- Χορηγούμενη-

Ακολουθήστε μας και στο Instagram

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ evros24.gr

Διαβασε και αυτο

ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ