14.9 C
Alexandroupoli
Σάββατο, 3 Μαΐου, 2025

Ευρωπαϊκοί κανόνες για την ασφάλεια των μη επανδρωμένων αεροσκαφών

- Χορηγούμενη-

Το ΕΚ ενέκρινε νέους πανευρωπαϊκούς κανόνες που εξασφαλίζουν την ασφαλή χρήση μη επανδρωμένων αεροσκαφών drones και επικαιροποιούν τους κανόνες αεροπορικής ασφάλειας.

Το ΕΚ υπερψήφισε την Τρίτη νέους κανόνες, οι οποίοι είχαν συμφωνηθεί με το Συμβούλιο τον Νοέμβριο του 2017, όσον αφορά τη θέσπιση βασικών πανευρωπαϊκών αρχών για τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη και των χειριστών τους προκειμένου να εξασφαλιστεί ένα κοινό επίπεδο ασφάλειας και να δοθεί στους χειριστές και στους κατασκευαστές η δυνατότητα προβλεψιμότητας αναφορικά με την ανάπτυξη προϊόντων και υπηρεσιών. Μέχρι στιγμής, η νομοθεσία για τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη ρυθμίζεται σε εθνικό επίπεδο, γεγονός το οποίο μπορεί να παρεμποδίσει την ανάπτυξη της αγοράς.

Με την εφαρμογή των νέων κανόνων, τα drones θα πρέπει να σχεδιάζονται με τέτοιο τρόπο ώστε να λειτουργούν χωρίς να θέτουν σε κίνδυνο ανθρώπους. Με βάση τον βαθμό κινδύνου που ενέχει το κάθε drone π.χ. βάσει του βάρους ή της περιοχής λειτουργίας του, τότε το drone θα χρειάζεται πρόσθετα χαρακτηριστικά, όπως η αυτόματη προσγείωση του σε περίπτωση που ο χειριστής χάσει την επαφή με αυτό (αεροσκάφος) ή συστήματα αποφυγής συγκρούσεων.

Οι χειριστές drones θα πρέπει να γνωρίζουν όλους τους κανόνες που τα διέπουν και θα πρέπει να είναι σε θέση να τα χειρίζονται με ασφάλεια, χωρίς να τίθενται άνθρωποι ή άλλοι χειριστές εναέριου χώρου σε κίνδυνο. Αυτό σημαίνει ότι ορισμένοι χειριστές drones θα πρέπει να περάσουν από εκπαίδευση προκειμένου να είναι σε θέση να τα λειτουργήσουν.

Για να διευκολυνθεί ο εντοπισμός τους σε περίπτωση ατυχήματος, οι χειριστές drones θα πρέπει να καταγράφονται σε εθνικά μητρώα και τα αεροσκάφη τους να ταυτοποιούνται. Αυτό δεν θα ισχύει για τους χειριστές των μικρότερων μη επανδρωμένων αεροσκαφών.

Σύμφωνα με τις βασικές αρχές, η Επιτροπή επιφορτίζεται να ετοιμάσει πιο λεπτομερείς πανευρωπαϊκούς κανόνες, που θα ορίζουν για παράδειγμα τα ανώτατα όρια ύψους και τα όρια απόστασης για την πτήση με drones, αλλά και ποια drones θα πρέπει να πιστοποιούνται με βάση τον κίνδυνο που ενέχουν. Οι κανόνες θα καθορίζουν επίσης ποιοι χειριστές drones χρειάζονται πρόσθετη κατάρτιση και εγγραφή σε μητρώα και ποια μη επανδρωμένα αεροσκάφη θα χρειαστεί να έχουν πρόσθετα χαρακτηριστικά ασφαλείας.

Εκσυγχρονισμός των αεροπορικών κανόνων ασφαλείας

Πέραν της θέσπισης κανόνων σε επίπεδο ΕΕ για τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη, οι αλλαγές επικαιροποιούν την ευρωπαϊκή νομοθεσία για την ασφάλεια στον τομέα των αερομεταφορών, προκειμένου να διατηρηθεί το υψηλό επίπεδο της αεροπορικής ασφάλειας στην ΕΕ, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι οι νέοι κανόνες είναι καταλληλότεροι, αναλογικότεροι, και λαμβάνουν υπόψη τον κίνδυνο που αναμένεται να προκύψει με την αύξηση στην εναέρια κυκλοφορία στις επόμενες δεκαετίες.

Επιπρόσθετα, οι αλλαγές ενισχύουν περαιτέρω τη συνεργασία μεταξύ του οργανισμού αεροπορικής ασφάλειας της ΕΕ και των εθνικών αρχών κατά την αξιολόγηση των κινδύνων όσον αφορά πτήσεις πάνω από ζώνες συγκρούσεων. Εξουσιοδοτούν, επίσης, την Επιτροπή να αναπτύξει πρότυπα για τη λήψη δεδομένων από συσκευές καταγραφής πτήσης σε πραγματικό χρόνο που θα βοηθήσουν στην αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών όταν αεροσκάφος βρίσκεται σε κίνδυνο.

Επόμενα βήματα

Η προσωρινή συμφωνία εγκρίθηκε με 558 ψήφους υπέρ, 71 κατά, και 48 αποχές. Οι κανόνες πρέπει τώρα να εγκριθούν από το Συμβούλιο των Υπουργών.

Συμπληρωματικές πληροφορίες

Επί του παρόντος, η νομοθεσία για τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη -ελαφρύτερα των 150 γραμμαρίων- είναι στη δικαιοδοσία των εθνικών αρχών και ως εκ τούτου οι κατασκευαστές και οι χειριστές υπόκεινται σε διαφορετικές απαιτήσεις σχεδιασμού και ασφάλειας.

Η τεχνολογία των πολιτικών μη επανδρωμένων αεροσκαφών θα μπορούσε να αντιπροσωπεύει περίπου το 10% της αγοράς αερομεταφορών της ΕΕ εντός των επόμενων 10 ετών (ποσοστό που αντιστοιχεί περίπου σε 15 δισ. ευρώ ετησίως). Σύμφωνα με την Επιτροπή, η βιομηχανία των μη επανδρωμένων αεροσκαφών θα μπορούσε να δημιουργήσει περίπου 150.000 θέσεις εργασίας στην ΕΕ έως το 2050.

- Χορηγούμενη-

Ακολουθήστε μας και στο Instagram

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ evros24.gr

Καβάλα: Σύλληψη ημεδαπού για απόπειρα κλοπής

Συνελήφθη την 2-5-2025 το απόγευμα σε περιοχή της Καβάλας από αστυνομικούς του Αστυνομικού Σταθμού Ορφανού ένας ημεδαπός, διότι όπως προέκυψε το πρωί της ίδιας...

Γιάννης Ναϊτίδης: Σχεδόν έτοιμες οι έξυπνες διαβάσεις σε ολόκληρο το Δήμο...

Ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Αλεξανδρούπολης, Γιάννης Ναϊτίδης, φιλοξενήθηκε σήμερα το πρωί του Σαββάτου από τον δημοσιογράφο Σάκη Σταυρίδη στον sferikos 99,3 και...

Καβάλα: Τέλος εποχής για την πεσμένη γέφυρα

Την Τετάρτη 30 Απριλίου, μέσα από ταυτόχρονες συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας και του Περιφερειακού Συμβουλίου Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, έγινε γνωστή η οριστική...

Δώδεκα συλλήψεις για παραβάσεις του ΚΟΚ σε περιοχές της Αν. Μακεδονίας...

Σε δώδεκα -12- συλλήψεις προχώρησαν κατά το χρονικό διάστημα από 30-4-2025 έως και 2-5-2025, οι αστυνομικοί Υπηρεσιών της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Ανατολικής Μακεδονίας...

Επίσκεψη του Διαπολιτισμικού Σχολείου Ιάσμου στη Βουλή των Ελλήνων

Τα παιδιά του Διαπολιτισμικού Σχολείου Ιάσμου, μαζί με τους γονείς τους και συνοδούς εκπαιδευτικούς, υποδέχτηκε στην Βουλή των Ελλήνων ο Βουλευτής Ροδόπης της Νέας...

Τελωνείο Κομοτηνής: Συνελήφθη διακινητής με 2 μη νόμιμους μετανάστες

Συνελήφθη χθες (2-5-2025) το πρωί στο Τελωνείο Κομοτηνής, από αστυνομικούς του Τμήματος Συνοριακής Φύλαξης Ιάσμου της Διεύθυνσης Αστυνομίας Ροδόπης, ένας ημεδαπός διακινητής, ο οποίος...

Χ. Δερμεντζόπουλος: Εγκρίθηκε η αποζημίωση των μετακινήσεων ασθενών δικαιούχων του ΕΟΠΥΥ...

Στον sferikos 99,3 φιλοξενήθηκε σήμερα το πρωί του Σαββάτου από τον δημοσιογράφο Σάκη Σταυρίδη ο βουλευτής Έβρου της Νέας Δημοκρατίας Χρήστος Δερμεντζόπουλος και μίλησε...

Διαβασε και αυτο