fbpx
21.1 C
Alexandroupoli
Τρίτη, 11 Αυγούστου, 2020

Δημοτικό Συμβούλιο: «Δεν πέρασε» η αλλαγή χρήσης των πεζόδρομων της Αλεξανδρούπολης

- Χορηγούμενη-

Ενώ μέσω έντασης για διενέξεων πραγματοποιήθηκε η συζήτηση, πάνω στην εισήγηση του του αντιδημάρχου Θεόδωρου Βουρδόλη, για την αλλαγή του κανονισμού χρήσης των πεζοδρόμων της Αλεξανδρούπολης, χθες το απόγευμα της Τετάρτης 15 Ιανουαρίου, στην 1η συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου για το 2020.

Η εισήγηση αναφερόταν στην προσθήκη μιας ακόμα παραγράφου στον κανονισμό λειτουργίας των πεζοδρόμων όπου θα επιτρέπει τη διέλευση οχημάτων καθ’ όλη τη διάρκεια του 24ώρου.

Η πρώτη αντίδραση ήρθε από τον Ευάγγελο Λαμπάκη, όπου αναρωτήθηκε για τη μη παρουσία υπηρεσιακών παραγόντων που να «υποστηρίζουν» την εισήγηση και πρότεινε την αναβολή της συζήτησης του θέματος.

- Χορηγούμενη-

Αμέσως μετά ο Σάββας Δευτεραίος έθεσε ευθέως το ερώτημα, αν το θέμα ήρθε προς συζήτηση μόνο και μόνο για την οδό Κύπρου. «Έμμεσα ζητάτε να ψηφίσουμε το άνοιγμα της Κύπρου. Εμείς δεν καταλαβαίνουν τι πάει να πει διέλευση οχημάτων χωρίς δικαίωμα στάθμευσης. Είναι ξεκάθαρη αποπεζοδρόμηση και δεν θα το ψηφίσουμε» σημείωσε.

Ο Δήμαρχος Αλεξανδρούπολης Γιάννης Ζαμπούκης υποστήριξε πως η συζήτηση δεν γίνεται για την οδό Κύπρου, αλλά αφορά το νέο κανονισμό χρήσης πεζοδρόμων που για να ολοκληρωθεί θα πρέπει να «περάσει» από πέντε στάδια. Κι όταν αυτά ολοκληρωθούν θα συζητηθεί πράγματι η οδός Κύπρου που είναι προεκλογική δέσμευση της παράταξής του το άνοιγμά της.

Ο Δημήτρης Λαζόπουλος, από την πλευρά του είπε πως οι πεζόδρομοι προστατεύουν τα δικαιώματα των πολιτών στην ελεύθερη διάβαση στην πόλη και δεν συμφωνεί με οποιαδήποτε αλλαγή χρήσης των πεζοδρόμων.

Ο Παύλος Μιχαηλίδης, εκφράστηκε για άλλη μια φορά θετικά υπέρ του ανοίγματος της Κύπρου, όμως τάχθηκε υπέρ της αναβολής του θέματος για να έρθει στο δημοτικό συμβούλιο εισήγηση που θα διασφαλίζει πως θα δημιουργηθούν προβλήματα στο υπάρχον έργο.

Κατόπιν με τις τοποθετήσεις των κ.κ. Γκοτσίδη και Κουκουράβα, αναδείχθηκε και η παράμετρος των επιχειρήσεων εστίασης που λειτουργούν σήμερα στους πεζοδρόμους και έχουν αναπτυγμένα τραπεζοκαθίσματα και τις συνέπειες που θα έχουν σε περίπτωση αλλαγής του κανονισμού.

Αξίζει να σημειωθεί πως η οδός Κύπρου πεζοδρομήθηκε μετά από εισήγηση που περιλαμβάνεται στην κυκλοφοριακή μελέτη που εκπονήθηκε επί 2,5 χρόνια και κόστισε 400 χιλ. ευρώ. Οπότε καλό θα ήταν να υπάρχει μια ανάλογη μελέτη που να αποδεικνύει πως «κακώς έκλεισε για τα αυτοκίνητα».

Ο Ευάγγελος Μητυλινός ζήτησε καλύτερη ενημέρωση και αναβολή του θέματος, υποστηρίζοντας πως θα πρέπει να γίνει μια συνολική μελέτη για το κυκλοφοριακό ειδικά στο ιστορικό κέντρο πριν ληφθούν αποφάσεις που θα δημιουργήσουν νέα προβλήματα.

Ο επικεφαλής της παράταξης ΑΝΑΣΑ κ.Καρυπίδης εξέφρασε ξεκάθαρα την άποψή του πως η οδός Κύπρου δεν πρέπει να είναι πεζόδρομος, με την προϋπόθεση να μη χρειαστεί να δαπανηθούν κι άλλα χρήματα και να γίνει μια μελέτη για όλο το κέντρο της Αλεξανδρούπολης.

Όσο κι αν ο δήμαρχος Γιάννης Ζαμπούκης και ο Αντιδήμαρχος Θεόδωρος Βουρδόλης προσπάθησαν να πείσουν το σώμα του δημοτικού συμβουλίου, πως η συζήτηση δεν αφορά το άνοιγμα της οδού Κύπρου, δεν το κατάφεραν. Ο κ. Βουρδόλης μάλιστα επικαλέστηκε και εισήγηση της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας για την ασφάλεια των κατοίκων της περιοχής σε περίπτωση ανάγκης επέμβασης.

Κι αμέσως μετά η τοποθέτηση του κ. Καϊσα που είπε πως «η αλλαγή του κανονισμού θα είναι βόμβα για όλους τους πεζοδρόμους της πόλης που είναι προϊόν της κυκλοφοριακής μελέτης» και δεν θα έπρεπε να αλλάξει στη λογική του ράβε – ξήλωνε από την κάθε επόμενη δημοτική αρχή.

Ο Κυριάκος Αετόπουλος, με τη σειρά του ζήτησε την αναβολή του θέματος και να ξαναέρθει με έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό, ενώ επεσήμανε πως το Επιμελητήριο Έβρου είναι υπέρ των πεζοδρόμων.

Τοποθέτηση έκανε και ο Κώστας Χατζηκωνσταντίνου, λέγοντας πως η οδός Κύπρου είναι η μόνη που επιτρέπει την διέλευση οχημάτων πυροσβεστικής και ασθενοφόρων και πως το άνοιγμά της δεν θα ανακουφίσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα στο κέντρο της πόλης.

Κατόπιν ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Δημήτρης Κολιός προχώρησε σε ονομαστική ψηφοφορία για την αλλαγή ή όχι του κανονισμού λειτουργίας των πεζοδρόμων, όπως την εισηγήθηκε ο κ. Βουρδόλης. Και η πρώτη καταμέτρηση έδειξε 24 ψήφοι υπέρ και 20 κατά, συν μια λευκή αυτή του κ. Μιχαηλίδη. Ωστόσο τα μέλη του δημοτικού συμβουλίου συνολικά είναι 41, κάτι που δεν πέρασε απαρατήρητο από τον Σάββα Δευτεραίο που κάλεσε τον πρόεδρο να ξανακάνει την καταμέτρηση «γιατί τα νούμερα δεν βγαίνουν», αφού απουσιάζουν και 1-2 δημοτικοί σύμβουλοι.

Τελικά, ο Παύλος Μιχαηλίδης άλλαξε την ψήφο του σε κατά και έτσι με τη νέα καταμέτρηση οι ψήφοι ήταν 20 κατά και 20 υπέρ. Αν στο σημείο αυτό δεν γινόταν ξανά παρέμβαση από τον Ευάγγελο Λαμπάκη, ότι έπρεπε να υπάρχει θετική εισήγηση από τη Δημοτική Κοινότητα Αλεξανδρούπολης πριν συζητηθεί στο δημοτικό συμβούλιο, θα είχε εγκριθεί αφού σε περίπτωση ισοψηφίας μετρά διπλή η ψήφος του προέδρου του δημοτικού συμβουλίου.

Όμως τελικά το θέμα έμεινε… μετέωρο αφού δεν υπήρχε η απαιτούμε πλειοψηφία.

- Χορηγούμενη-

 

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ evros24.gr

 

Διαβασε και αυτο

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ

- Χορηγούμενη -