Α. Δημοσχάκης: Να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων η Ειδική Κοινοβουλευτική Επιτροπή για τον Παπαντωνίου, χωρίς να κυριαρχήσει ο λαϊκισμός

Για το πλαίσιο που πρέπει να κινηθεί η Ειδική Κοινοβουλευτική Επιτροπή για τον πρώην Υπουργό Εθν. Άμυνας Γιάννο Παπαντωνίου, αλλά και για την ανάγκη δημιουργίας ενός νέου μοντέλου προμηθειών μίλησε σήμερα (28/03) στη σχετική Συζήτηση στη Βουλή ο Βουλευτής Έβρου και Επίτιμος Αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ, Αν. Δημοσχάκης.

Συγκεκριμένα είπε ότι:

  • Η ΝΔ πάντα υποστηρίζει, όπως έχει πει κατ’ επανάληψη και ο Πρόεδρός της Κυριάκος Μητσοτάκης, ότι δεν πρέπει να υπάρχουν σκιές που να δηλητηριάζουν την πολιτική ζωή της χώρας.

  • Η Κυβέρνηση κινείται στον… αστερισμό των Προανακριτικών Επιτροπών για να αλλάξει την ατζέντα πιστεύοντας ότι ο κόσμος θα παρασυρθεί από τη σκανδαλολογία και θα ξεχάσει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει με ευθύνη των ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ.

  • Η διαφθορά, σχετικά με τις προμήθειες των Ε.Δ., άρχισε από την εποχή της σύστασης της Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Εξοπλισμών, το 1995.
  • Τολμηρό, αλλά και απαραίτητο βήμα είναι η κατάργηση ή η αντικατάσταση της Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Εξοπλισμών με ένα νέο μοντέλο προμηθειών, το οποίο θα προάγει τη βιωσιμότητα των Ε.Δ. και θα λειτουργεί υπό πλήρη διαφάνεια και με δημόσιο έλεγχο.

  • Ωρίμασαν οι συνθήκες για τη ριζική αλλαγή του άρθρου 86 στην επικείμενη Συνταγματική Αναθεώρηση.

  • Η Τακτική Δικαιοσύνη, με το ήθος των Δικαστικών και Εισαγγελικών Λειτουργών, μπορεί να αποτελέσει την εγγύηση για την άσκηση της ποινικής δίωξης και για Υπουργούς, όπως συμβαίνει και με τους υπόλοιπους Έλληνες πολίτες.

  • Η Ειδική Κοινοβουλευτική Επιτροπή που θα συσταθεί πρέπει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, να παράγει ουσιαστικό έργο, να κρίνει αμερόληπτα, να συντάξει κοινό πόρισμα, αποφεύγοντας τους λαϊκισμούς.

Αναλυτικά η ομιλία του:

«Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, συζητάμε για την πρόταση της κυβερνητικής συμπαράταξης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ για τη σύσταση Ειδικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής, με σκοπό τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης αναφορικά με τις συμβάσεις εξοπλιστικών προγραμμάτων που υπογράφτηκαν επί υπουργίας του κ. Γιάννου Παπαντωνίου στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας.

Ας ξεκινήσουμε από τα προφανή.

Η Νέα Δημοκρατία πάντα υποστηρίζει, όπως άλλωστε το έχει πει κατ’ επανάληψη και ο Πρόεδρός μας Κυριάκος Μητσοτάκης, ότι όλα πρέπει να βγαίνουν στο φως, τίποτα να μην μένει κρυφό, να μην υπάρχουν σκιές που να δηλητηριάζουν την πολιτική ζωή της χώρας και ταυτόχρονα να προκαλούν και το περί δικαίου αίσθημα των πολιτών. Κυρίως σε θέματα διαφθοράς και διαπλοκής όλοι οφείλουμε να είμαστε ευαίσθητοι και να μην δίνουμε αφορμές για κουκουλώματα σκανδάλων.

Από την άλλη μεριά, βέβαια, οφείλω να επισημάνω ότι το γεγονός πως έχετε αρχίσει να κινείστε ξαφνικά στον αστερισμό των Προανακριτικών Επιτροπών φυσικά δεν είναι τυχαίο. Το όψιμο ενδιαφέρον σας για τα πεπραγμένα των παρελθουσών κυβερνήσεων έχει να κάνει αποκλειστικά με το αδιέξοδο στο οποίο βρίσκεστε εξαιτίας των λαθεμένων πολιτικών σας σε καίρια προβλήματα που αντιμετωπίζει το ελληνικό κράτος και ο ελληνικός λαός. Η μία από αυτές είναι φυσικά το κλείσιμο της αξιολόγησης.

Προσπαθείτε να αλλάξετε την ατζέντα, πιστεύοντας ότι ο κόσμος θα παρασυρθεί από τη σκανδαλολογία και θα ξεχάσει τις δυσκολίες που περνάει, με δικές ευθύνες φυσικά. Μην έχετε αυταπάτες ότι τέτοιες πρωτοβουλίες μπορούν να αποτελέσουν τη δική σας κολυμβήθρα για να ξεπλύνετε τις αμαρτίες της λαθεμένης διακυβέρνησής σας. Η διαφθορά τρέφεται από την αδυναμία του πολιτικού συστήματος. Διεισδύει από τις ρωγμές του. Βρίσκει καταφύγιο στους μηχανισμούς του. Ενισχύεται δυστυχώς από την υπολειτουργία των θεσμών και την ατιμωρησία.

Πιο συγκεκριμένα, για τη διαφθορά που συνδέεται με την προμήθεια των Ενόπλων Δυνάμεων, πρέπει να μας προβληματίσει το πότε αυτή άρχισε να αναπτύσσεται. Μήπως από την εποχή που η αρμοδιότητα επιλογής και αγοράς εξοπλιστικού υλικού αφαιρέθηκε από τα Γενικά Επιτελεία και δόθηκε το 1995 στη νεοθεσπισθείσα τότε Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών;

Φυσικά ρωτώ και σήμερα ακόμη στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων είτε αυτά βρίσκονται στην εφεδρεία είτε βρίσκονται στην ενέργεια γιατί κατά το παρελθόν δεν είχαμε προβλήματα διαφθοράς στον χώρο των Ενόπλων Δυνάμεων;

Δεν είχαμε εξοπλιστικά προγράμματα; Δεν εφαρμόζονταν αυτά; Είχαμε αγορά πολεμικού υλικού και όχι μόνο;

Φυσικά όλοι με ενημερώνουν ότι το πρόβλημα ξεκίνησε στα μέσα της δεκαετίας του 1990. Το αποτέλεσμα είναι να παρακολουθούμε να έρχονται στην επιφάνεια υποθέσεις, όπως του καταδικασθέντος πρώην Υπουργού Εθνικής Άμυνας, που στελέχωσε τη Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών, όπως τότε εγράφετο στις εφημερίδες, με πρόσωπα της δικής του επιλογής. Έχει αποδειχθεί, λοιπόν, εδώ και χρόνια η αναξιοπιστία της λειτουργίας αυτής της διεύθυνσης.

Το επόμενο τολμηρό αλλά αναγκαίο βήμα που πρέπει να γίνει είναι να καταργηθεί ή να αντικατασταθεί με ένα νέο μοντέλο προμηθειών, το οποίο θα προάγει τη βιωσιμότητα των Ενόπλων Δυνάμεων και θα λειτουργεί υπό πλήρη διαφάνεια και με δημόσιο έλεγχο. Το νέο αυτό μοντέλο θα αναπτύσσει και συνέργειες με την ελληνική πολεμική βιομηχανία, την οποία οφείλουμε να ενισχύσουμε και την οποία εσείς έχετε παραμελήσει, πάρα τις σχετικές υποσχέσεις σας και στις επιτροπές, αλλά και στην Ολομέλεια.

Με αξιοποίηση της εγχώριας αμυντικής παραγωγής θα ωφεληθούμε διττώς, τόσο στην αξιοποίηση του εξαιρετικού προσωπικού που διαθέτουν οι αμυντικές βιομηχανίες μας όσο και σε οικονομικό επίπεδο. Από την άλλη μεριά, όμως, οφείλουμε να σταθούμε στο υφιστάμενο νομοθετικό θεσμικό πλαίσιο που αντιμετωπίζει με επιείκεια, όσον αφορά την άσκηση ποινικής δίωξης όσων διετέλεσαν ή διατελούν μέλη μιας κυβέρνησης. Αυτό το γεγονός δεν αποτελεί βέβαια μόνο δική μου διαπίστωση, αλλά έχει επικριθεί ευρέως και από τους πολίτες, αλλά και από τους παράγοντες της δημόσιας ζωής του τόπου, αλλά και από την ίδια τη δικαιοσύνη.

Νομίζω, λοιπόν, ότι έχουν ωριμάσει οι συνθήκες για μια ριζική μεταβολή του νομοθετικού πλαισίου που διέπει το σύστημα άσκησης ποινικής δίωξης, αλλά και γενικότερα, της απονομής της δικαιοσύνης στα πολιτικά πρόσωπα. Και αυτό μπορεί να γίνει με τη ριζική αλλαγή του άρθρου 86 στην επικείμενη Συνταγματική Αναθεώρηση.

Η Τακτική Δικαιοσύνη, με το ήθος των Δικαστικών και Εισαγγελικών Λειτουργών, μπορεί να αποτελέσει την εγγύηση για την άσκηση της ποινικής δίωξης και για Υπουργούς, όπως συμβαίνει και με τους υπόλοιπους Έλληνες πολίτες.

Εν κατακλείδι, όπως τόνισα και στην αρχή της ομιλίας μου, η Νέα Δημοκρατία τάσσεται υπέρ της σύστασης Ειδικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής για ενδεχόμενη τέλεση αδικημάτων εκ μέρους του κ. Παπαντωνίου όταν ήταν Υπουργός Εθνικής Άμυνας. Η Νέα Δημοκρατία παραμένει πιστή στο τετράπτυχο «διαφάνεια, προστασία του δημοσίου χρήματος, προστασία του κύρους των Ενόπλων Δυνάμεων, προστασία της κοινοβουλευτικής διαδικασίας και πάνω απ’ όλα, απονομή της δικαιοσύνης».

Δεν έχουμε καμιά δέσμευση σε κανέναν. Δεν προστατεύουμε κανέναν. Και ως Αξιωματική Αντιπολίτευση, σεβόμεθα τους θεσμούς. Θέλουμε να χυθεί άπλετο φως στην υπόθεση. Θα εξετάσουμε τα στοιχεία που υπάρχουν, τις ποινικές δικογραφίες που διαβιβάστηκαν στη Βουλή και στη συνέχεια, θα κρίνουμε, βάσει των στοιχείων, αν θα πρέπει να κινηθεί η σχετική ποινική δίωξη ή όχι.

Ελπίζω η Επιτροπή να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, να παράγει ουσιαστικό έργο, να κρίνει αμερόληπτα, να συντάξει κοινό πόρισμα, όπως επιβάλλεται σε ένα Κοινοβούλιο.

Και νομίζω ότι η κοινωνία δεν αντέχει άλλη κακοπαιγμένη πολιτική παράσταση, της οποίας τα στοιχεία του αχαλίνωτου λαϊκισμού δεν πρέπει να κυριαρχήσει».