fbpx
14.9 C
Alexandroupoli
Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024

Α. Δημοσχάκης: Ιδανικό πεδίο ο Έβρος και το βορειοανατολική Αιγαίο για υδατοδρόμια (βίντεο)

Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΡΟΩΘΕΙ ΤΑ ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΑ ΓΙΑΤΙ ΔΙΔΟΥΝ ΔΟΥΛΕΙΕΣ, ΜΙΚΡΑΙΝΟΥΝ ΤΙΣ ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ & ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΑΝΟΙΚΤΕΣ & ΔΙΑΜΠΕΡΕΙΣ ΤΟΠΙΚΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ! - ΙΔΑΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ Ο ΈΒΡΟΣ ΚΑΙ ΤΟ Β/Α ΑΙΓΑΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟΥ ΜΕΣΟΥ!! - ΟΜΙΛΙΑ (6/2) ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΠΕΡΙ ΤΟΥ Σ/Ν ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ-ΥΠΟΔΟΜΩΝ

- Χορηγούμενη-

Στη χθεσινή (6/2) του ομιλία στην Ολομέλεια της Βουλής αναφορικά με το Σ/Ν του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών ο Βουλευτής Έβρου κι Επίτιμος Αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ., Α.Δημοσχάκης, τόνισε ότι η κυβέρνηση θεσπίζει ένα αποτελεσματικό νομοθετικό πλαίσιο για τα Υδατοδρόμια .

Συγκεκριμένα επεσήμανε τα ακόλουθα :

Το παρόν Σ/Ν αποτελεί μια οργανωμένη και σοβαρή προσπάθεια της Ν Δ να ρυθμιστεί νομοθετικά η ίδρυση και η λειτουργία των Υδατοδρομίων.

Η απελθούσα κυβέρνηση, στον βωμό του κρατικισμού, δεν ενθάρρυνε την λειτουργία τους, ακυρώνοντας κάθε δυνατότητα για ιδιωτικά υδατοδρόμια στη Χώρα.

Αντιθέτως η παρούσα κυβέρνηση, αμβλύνει τους περιορισμούς, δίνει ευελιξία στη χωροθέτηση των υδατοδρομίων και την δυνατότητα ίδρυσης και από ιδιώτες.

Με το νέο ν/σ υπάρχει πλέον η δυνατότητα, σε Λιμάνια μικρότερων νησιών που δεν μπορεί να διαχειριστεί την επένδυση ο φορέας διαχείρισης (Δήμος ή το Λιμενικό Ταμείο), να μπορεί να ανατίθεται από ιδιώτες.

Συνάμα, με την νέα διατύπωση, δεν απαιτείται η κατασκευή και προμήθεια εξοπλισμού για τη χορήγηση της άδειας, αποφεύγοντας συνεπακόλουθες καθυστερήσεις!!

Ένα επιπλέον στοιχείο είναι ότι διευρύνεται το πεδίο εφαρμογής του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου, επιτρέποντας τη δημιουργία υδατοδρομίων, εκτός των λιμένων και λιμνών, και σε περιοχές τουριστικών λιμένων.

Ο βουλευτής τόνισε ότι με τον καθορισμό των υδάτινων πεδίων και με έναν νέο “υδάτινο” οδικό χάρτη, δίνεται η δυνατότητα να δημιουργηθεί ένα νέο μεταφορικό δίκτυο.

Αυτό συνιστά αναγκαιότητα για την περιοχή της Θράκης, όπως έχει αναδείξει πολλές φορές ο ίδιος μέσω του κοινοβουλευτικού του ελέγχου, με γραπτές ερωτήσεις και όχι μόνον.

Εξακολουθεί να παραμένει στόχος η διασύνδεση της Θράκης με τα νησιά του Β/Α Αιγαίου & του Θρακικού Πελάγους !

Η δημιουργία ενός υδατοδρομίου στο Νησί της Νίκης, θα μπορούσε να συμψηφιστεί με την λειτουργία βάσης ελικοπτέρου, η οποία δεν ολοκληρώθηκε!

Το παρόν νομοσχέδιο, δείχνει εμπράκτως ότι η κυβέρνηση στηρίζει την επιχειρηματικότητα και προωθεί την βιώσιμη ανάπτυξη και την οικονομική ευημερία της Χώρας!

Ακολουθεί αναλυτικά η ομιλία :

Κύριε Πρόεδρε, ευχαριστώ πολύ.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το παρόν σχέδιο νόμο του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών συνιστά μια σοβαρή προσπάθεια να ρυθμιστεί νομοθετικά η ίδρυση και η λειτουργία υδατοδρομίων στη χώρα μας, κάτι το οποίο λείπει.

Υπενθυμίζω ότι η Νέα Δημοκρατία με τις κυβερνήσεις κατά καιρούς έκανε σημαντικές προσπάθειες προκειμένου να καταστεί εφικτή η λειτουργία υδατοδρομίων στην πατρίδα μας. Πραγματοποιήθηκαν δοκιμαστικές πτήσεις με αεροπλάνα από το 2005 έως το 2008, αλλά προέκυψαν κάποια ζητήματα που ανέκοψαν την εξέλιξη.

Από την προηγούμενη κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δόθηκαν άδειες μέχρι το 2015 σε τρεις επιχειρήσεις, που αφορούσαν στον Οργανισμό Λιμένος Κέρκυρας, των Παξών και της Πάτρας. Το 2018, η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, μετά από δύο χρόνια καθυστέρησης, κατέθεσε νόμο-ταφόπλακα για τα υδατοδρόμια. Όχι μόνο δεν ενεθάρρυνε τη λειτουργία τους, αλλά ακύρωνε με κάθε τρόπο τα ιδιωτικά υδατοδρόμια στη χώρα μας και να μην ιδρυθούν ποτέ. Δυστυχώς, είκοσι επτά αιτήσεις ενδιαφερομένων περιφρονήθηκαν στο όνομα του κρατικισμού.

Με το υφιστάμενο νομοσχέδιο θα δώσουμε λύση στο ζήτημα της λειτουργίας και της εκμετάλλευσης των υδατοδρομίων. Τα προσδοκώμενα οφέλη θα είναι σημαντικά. Θα ενισχυθούν οι τοπικές κοινωνίες, θα αναπτυχθεί ο τουρισμός και θα ωφεληθεί η εθνική οικονομία. Ο νησιωτικός χαρακτήρας της Ελλάδος συνηγορεί στην ενθάρρυνση του πρόσθετου μέσων μεταφορών.

Με το εν λόγω νομοσχέδιο αρχικά μπαίνει τέλος στις χρονίζουσες διαδικασίες, αποτρέπεται η γραφειοκρατική και ανελαστική διαδικασία και υιοθετούνται απλές διαδικασίες, με λιγότερα δικαιολογητικά και περιορισμένο χρόνο.

Ο νόμος που είχε ψηφιστεί από την προηγούμενη κυβέρνηση το 2018 δεν διευκόλυνε στο ελάχιστο τη λειτουργία και την ίδρυσή τους και δεν εκδόθηκε ούτε μια άδεια νέου υδατοδρομίου.

Με το υπό συζήτηση νομοσχέδιο δίνεται η δυνατότητα και σε ιδιώτες επενδυτές να ιδρύουν και να εκμεταλλεύονται τα υδατοδρόμια. Ως εκ τούτου, σε λιμάνια μικρότερων νησιών, αν δεν μπορεί να το διαχειριστεί ο φορέας διαχείρισης, δηλαδή ο δήμος ή το Λιμενικό Ταμείο, υπάρχει πλέον η δυνατότητα να αξιοποιηθεί από ιδιώτες.

Με τον νόμο ΣΥΡΙΖΑ, φορείς, όπως για παράδειγμα, ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά, ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης, που έχουν παραχωρηθεί σε ιδιώτες, σήμερα δεν θα μπορούσαν να ιδρύσουν υδατοδρόμια. Επίσης, δεν θα μπορούσαν να πάρουν άδεια ίδρυσης υδατοδρομίου μαρίνες που έχουν παραχωρηθεί σε ιδιώτες.

Παράλληλα, εισάγουμε έναν νέο ορισμό για την άδεια ίδρυσης του υδατοδρομίου. Ο ενδιαφερόμενος επενδυτής με την απόκτηση της άδειας ίδρυσης επιτρέπεται και υποχρεούται να προβεί στην κατασκευή του συνόλου των απαιτούμενων υποδομών και εγκαταστάσεων. Παρόμοια ευελιξία παρέχεται και στους δημόσιους φορείς που αδυνατούν να χρηματοδοτήσουν τις υποδομές του υδατοδρομίου, να προβούν στη λειτουργία αυτού με μια ενιαία και από κοινού διαγωνιστική διαδικασία.

Ένα επιπλέον στοιχείο είναι ότι διευρύνεται το πεδίο εφαρμογής του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου, δίνεται η δυνατότητα δημιουργίας υδατοδρομίων εκτός των λιμένων και λιμνών και σε περιοχές τουριστικών λιμένων, για παράδειγμα, στις μαρίνες, στα καταφύγια και αγκυροβόλια, σε περιοχές ολοκληρωμένης τουριστικής ανάπτυξης, αλλά ακόμα και σε σύνθετα τουριστικά καταλύματα.

Είναι πολύ σημαντικό το ότι με τον καθορισμό των υδάτινων πεδίων και με έναν νέο υδάτινο οδικό χάρτη δίνεται η δυνατότητα να δημιουργηθεί ένα νέο μεταφορικό δίκτυο. Τα υδατοδρόμια θα δώσουν πρόσβαση σε απομακρυσμένες περιοχές τουριστικού ενδιαφέροντος, καθώς και σε απομακρυσμένα νησιά.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, έχω γνώση του αντικειμένου σε ό,τι αφορά στο ενδιαφέρον που εκδηλώνεται στην περιοχή μου αναφορικά με την Αλεξανδρούπολη και τη Σαμοθράκη. Μέσω του κοινοβουλευτικού ελέγχου, με γραπτές ερωτήσεις και όχι μόνο, είχα αναδείξει την αναγκαιότητα δημιουργίας υδατοδρομίων στην περιοχή της Θράκης. Δυστυχώς, παρά τον κοινοβουλευτικό έλεγχο που άσκησα, εσείς είχατε κλειστά τα αυτιά σας.

Στόχος παραμένει η διασύνδεση της ηπειρωτικής χώρας με τα νησιά του βορειοανατολικού Αιγαίου, που είναι και ο ζωτικός μας χώρος. Γιατί, λοιπόν, να μη δημιουργηθεί μια τέτοιου είδους σύνδεση των ελληνικών νήσων του βορειοανατολικού Αιγαίου με την Αλεξανδρούπολη, με την Καβάλα, με την Κομοτηνή; Είναι πολυτέλεια η δημιουργία ενός υδατοδρομίου στο νησί της Νίκης; Θα μπορούσε να συμψηφιστεί με τη λειτουργία βάσης ελικοπτέρων, η οποία δυστυχώς εκκρεμεί.

Κύριε Υπουργέ, σας το υπενθυμίζω και νομίζω ότι έχετε υποχρέωση έναντι της Σαμοθράκης, να ολοκληρώσετε αυτό το έργο, το οποίο, δυστυχώς, εγκατέλειψε η προηγούμενη κυβέρνηση.

Οι διαδικασίες αξιοποίησης του λιμένα Αλεξανδρούπολης θα πρέπει να γίνουν με γνώμονα την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση όλων αυτών των διαφορετικών γεωγραφικών σημείων και να συμπεριλάβουν προϋποθέσεις αξιοποίησης όλων των μεταφορικών δυνατοτήτων.

Ολοκληρώνοντας, επισημαίνω ότι πρόκειται για ένα νομοσχέδιο το οποίο διαπνέεται από μία βασική αρχή που διέπει την Κυβέρνηση μας. Εξασφαλίζει, δηλαδή, το πλαίσιο της ανάπτυξης, την αρχή της στήριξης της επιχειρηματικότητας, της βιώσιμης ανάπτυξης και των επενδύσεων. Ας επιτρέψουμε στην επιχειρηματικότητα να πετάξει κυριολεκτικά αυτή τη φορά, με σύμμαχο ένα κράτος που προστατεύει το δημόσιο συμφέρον, ένα κράτος το οποίο είναι εναρμονισμένο με τις πολιτικές της μεγάλης οικογένειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εκεί που ανήκουμε. Ας επιστρέψουμε στην επιχειρηματικότητα να πετάξει κυριολεκτικά όπως αυτή γνωρίζει.

Οι συνδυασμένες μεταφορές είναι χρήσιμες, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι. Κάθε μεταφορικό μέσο είναι εκμεταλλεύσιμο και δεν το περιφρονούμε, γιατί δίδει δουλειές, μικραίνει τις αποστάσεις και δημιουργεί ανοιχτές και διαμπερείς κοινωνίες και περιοχές.

Ψηφίζω το νομοσχέδιο, γιατί έχουμε ανάγκη τα υδατοδρόμια στη Θράκη. Το ίδιο θα πρέπει να πράξετε και εσείς, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι της Αντιπολίτευσης, γιατί αργήσατε σε ένα αντικείμενο το οποίο ήταν χρήσιμο για όλη τη χώρα και θα ήταν σε πλήρη εναρμόνιση με αυτό που κάνουν οι λοιπές ευρωπαϊκές χώρες.

Ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας.

- Χορηγούμενη-

Ακολουθήστε μας και στο Instagram

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ evros24.gr

Διαβασε και αυτο