Ομάδα εκπροσώπων τριών Δήμων της περιοχής Argeș της Ρουμανίας, καθώς και περιβαλλοντικών οργανώσεων, επισκέφθηκε το τελευταίο διήμερο τον Δήμο Σουφλίου, στο πλαίσιο πρωτοβουλίας για την ανάπτυξη συνεργασιών και την ανταλλαγή εμπειριών σε θέματα περιβάλλοντος, τοπικής ανάπτυξης και εξωστρέφειας.
Την αποστολή υποδέχθηκε στο Δημαρχείο Σουφλίου ο δήμαρχος Παναγιώτης Καλακίκος, όπου πραγματοποιήθηκε συνάντηση εργασίας με αντικείμενο τη διατήρηση του φυσικού περιβάλλοντος, τις σύγχρονες περιβαλλοντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι τοπικές κοινωνίες και τις δυνατότητες συνεργασίας μεταξύ των δύο πλευρών.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν καλές πρακτικές για την προστασία των οικοσυστημάτων, ενώ ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στον ρόλο της εκπαίδευσης στην ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης. Παράλληλα, εξετάστηκαν προοπτικές κοινών δράσεων στους τομείς του τουρισμού, της προβολής των περιοχών και της ενίσχυσης της εξωστρέφειας.





Ξεχωριστή αναφορά έγινε στο Εθνικό Πάρκο Δαδιάς – Λευκίμμης – Σουφλίου, το οποίο αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους πυρήνες βιοποικιλότητας στην Ευρώπη. Παρουσιάστηκαν επίσης οι προσπάθειες που βρίσκονται σε εξέλιξη για την αποκατάσταση και διατήρηση του φυσικού πλούτου της περιοχής μετά τη μεγάλη πυρκαγιά του 2023.
Η επίσκεψη περιλάμβανε ξενάγηση στα μουσεία και τα ιστορικά μνημεία του Σουφλίου, δίνοντας στους φιλοξενούμενους την ευκαιρία να γνωρίσουν την ιστορία, τον πολιτισμό και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της περιοχής.
Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με επίσκεψη στο Πάρκο της Δαδιάς, στο Κέντρο Ενημέρωσης του Εθνικού Πάρκου και στο παρατηρητήριο αρπακτικών πτηνών, όπου οι επισκέπτες ενημερώθηκαν για το οικοσύστημα και τις δράσεις προστασίας της άγριας ζωής.
Σύμφωνα με τον Δήμο Σουφλίου, η επίσκεψη αποτελεί ένα ακόμη βήμα ενίσχυσης της εξωστρέφειας και της διασυνοριακής συνεργασίας, με στόχο τη δημιουργία νέων δικτύων συνεργασίας και την ανταλλαγή τεχνογνωσίας μεταξύ των τοπικών κοινωνιών Ελλάδας και Ρουμανίας.





























