Μεγάλη ενίσχυση στο δίκτυο των Πειραματικών Σχολείων ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφία Ζαχαράκη. Μέχρι το 2027, ο αριθμός των Πειραματικών Σχολείων σε όλη τη χώρα θα ανέλθει σε 133, με δεκατρία νέα σχολεία να προστίθενται στο δίκτυο.
Ανάμεσα σε αυτά βρίσκεται και το 18ο Νηπιαγωγείο Αλεξανδρούπολης, το οποίο θα λειτουργήσει από το σχολικό έτος 2026-2027. Τα υπόλοιπα εννέα σχολεία θα ανοίξουν την ίδια σχολική χρονιά, ενώ τέσσερα ακόμα θα λειτουργήσουν το 2027-2028.
Σύμφωνα με την κ. Ζαχαράκη, τα Πειραματικά Σχολεία αποτελούν «οδοδείκτες προόδου και φάροι γνώσης», όπου η εκπαιδευτική έρευνα συνδέεται με την πράξη. Οι εκπαιδευτικοί έχουν την ελευθερία να δοκιμάζουν νέες διδακτικές μεθόδους και οι μαθητές/τριες να καλλιεργούν ταλέντα και δεξιότητες. Η υπουργός τόνισε ότι η Πολιτεία επενδύει σε μια εκπαίδευση που τολμά να καινοτομεί και ανοίγει δρόμους για το μέλλον.
Τα 13 νέα Πειραματικά Σχολεία που θα λειτουργήσουν από το 2026-2027:
- 18ο Νηπιαγωγείο Αλεξανδρούπολης
- 1ο Ημερήσιο Γυμνάσιο Χαλανδρίου
- 5ο Ημερήσιο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας
- 4ο Νηπιαγωγείο Ταύρου
- 3ο Ημερήσιο Γυμνάσιο Φλώρινας
- 8ο Δημοτικό Σχολείο Άρτας
- 1ο Ημερήσιο Γυμνάσιο Ζακύνθου
- 7ο Ημερήσιο Γυμνάσιο Κέρκυρας
- 5ο Νηπιαγωγείο Καρδίτσας
Προγραμματισμένα να λειτουργήσουν από το 2027-2028:
- 4ο Δημοτικό Σχολείο Ταύρου
- 1ο Ημερήσιο Γενικό Λύκειο Ζακύνθου
- 4ο Γενικό Λύκειο Κέρκυρας
- 5ο Δημοτικό Σχολείο Καρδίτσας
Κοινά Επιστημονικά Εποπτικά Συμβούλια (ΕΠΕΣ):
Η υπουργική απόφαση ορίζει διασυνδεόμενα σχολεία με κοινό Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο. Στην Αλεξανδρούπολη, το 18ο Νηπιαγωγείο θα ενταχθεί μαζί με το 1ο Πειραματικό Δημοτικό και το 6ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης, ενισχύοντας τον παιδαγωγικό ρόλο και τη συνεργασία μεταξύ των σχολικών μονάδων.
Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, η διεύρυνση του δικτύου αποσκοπεί στην πρόσβαση περισσότερων μαθητών σε καινοτόμα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα, στην ενίσχυση ερευνητικών και πιλοτικών προγραμμάτων και στην υποστήριξη νέων παιδαγωγικών πρακτικών.
























