23.9 C
Alexandroupoli
Παρασκευή, 2 Μαΐου, 2025

Τέμπη: Αποκομμένα από τα Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη τα ελληνικά λιμάνια

- Χορηγούμενη-

Μπορεί παράγοντες του εμπορίου να αναγνωρίζουν ότι η διακοπή λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας μέχρι να καταστεί απόλυτα ασφαλές είναι απόλυτα σωστή, ωστόσο η διακοπή δεν μπορεί να καθυστερεί και πολύ και υπογραμμίζεται η ανάγκη λήψης έκτακτων μέτρων που θα διασφαλίζουν ότι τα εμπορικά τουλάχιστον δρομολόγια θα είναι ασφαλή. Αλώστε, υπογραμμίζουν, αν για το δυστύχημα «υπεύθυνο» είναι ένα ανθρώπινο λάθος, ας ληφθούν επιπλέον μέτρα προκειμένου να μην επαναληφθεί.

Μάλιστα πληροφορίες της εφημερίδας τα Νέα αναφέρουν ότι ο πρόεδρος της Ενωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) Αθανάσιος Λιάγκος, εκτελεστικός πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, απέστειλε σχετική επιστολή στον υπουργό Επικρατείας και Μεταφορών Γιώργο Γεραπετρίτη, επισημαίνοντας την «κρισιμότητα της ομαλοποίησης του σιδηροδρομικού δικτύου».

Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του ΕΒΕΠ στις γραμμές του ΟΣΕ διακινείται κατά μέσο όρο ημερησίως φορτίο που αναλογεί σε 30 φορτηγά στο τμήμα Αθήνα – Θεσσαλονίκη και άλλα 30 φορτηγά στην αντίστροφη διαδρομή. Αναφορικά με τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, πέρυσι σημειώθηκε αύξηση κατά 2,2%, από 461 χιλ. TEUs, σε 471 χιλ. TEUs, εκ των οποίων 8.000 TEUs μεταφέρθηκαν σιδηροδρομικώς μεταξύ Θεσσαλονίκης και Σόφιας.

Πάντως πληροφορίες από την αγορά αναφέρουν ότι η COSCO έχει ήδη φροντίσει κάποια πλοία της να αποφεύγουν τον Πειραιά και να επιλέγουν τη Ριέκα της Κροατίας. Επίσης ορισμένα φορτία μεταφέρονται με μικρότερα containerships στο Κόπερ της Σλοβενίας.

Από την άλλη πλευρά το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει πρόβλημα καθώς έχει αποκοπεί η σύνδεσή του με τα δυο dry ports στη Σόφια της Βουλγαρίας και τη Νις της Σερβίας.
Σύμφωνα με το ΕΒΕΠ το 2022 οι ποσότητες συμβατικού φορτίου που διακινήθηκαν από τον ΟΛΘ στη Βουλγαρία αυξήθηκαν σημαντικά σε σχέση με το 2021, κατά 13,3%, από 3.741 χιλ. τόνους σε 4.236 χιλ. τόνους αντίστοιχα, αύξηση οφειλόμενη κυρίως σε διακίνηση νικελίου και κάρβουνου.

Επιπλέον ο πρόεδρος Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης Βασίλης Καμπάκης, μιλώντας στον 102fm, υπογράμμισε ότι υπάρχει πρόβλημα και με τα δεκάδες βαγόνια που έχουν προορισμό την Ελλάδα και είναι ακινητοποιημένα στις βαλκανικές χώρες ενώ η κατάσταση για να ομαλοποιηθεί θα χρειαστεί τουλάχιστον δέκα μέρες από την επανέναρξη των σιδηροδρομικών δρομολογίων.

Επίσης και ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης Κωνσταντίνος Χατζημιχαήλ επισημαίνει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ότι «με τα τρένα καθηλωμένα λόγω του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών και με την κατάσταση στον λιμένα Αλεξανδρούπολης και στο οδικό δίκτυο να γίνεται ασφυκτική, είναι αδήριτη και επιτακτική η ανάγκη επαναλειτουργίας του – ανεξάρτητου από το λοιπό εθνικό δίκτυο – σιδηροδρόμου στον Ν. Εβρου και έναρξης των εμπορικών δρομολογίων προς/από την ανατολική και βόρεια Ευρώπη»!

Η διακοπή της σιδηροδρομικής σύνδεσης θα σημάνει και αύξηση του μεταφορικού κόστους. Το ΕΒΕΠ επισημαίνει ότι η τιμή μεταφοράς της παλέτας από το λιμάνι του Πειραιά στη Θεσσαλονίκη οδικώς και σιδηροδρομικώς έχει 50 και 40 ευρώ αντίστοιχα. Γενικά πάντως υπολογίζεται πως το κόστος μεταφοράς από σιδηροδρομικώς σε οδικώς θα επιβαρύνει τις διεθνείς μεταφορές έως και 30%.

Τα τρένα που διακινήθηκαν, από το Ικόνιο προς το εξωτερικό, παρουσίασαν αύξηση κατά 24%, όπως επίσης τα τρένα προς Ικόνιο από το εξωτερικό παρουσίασαν αύξηση κατά 22%. Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία της PEARL, η εταιρεία δρομολόγησε ετησίως 1.400 τρένα, από 1.297 τρένα και 749 τρένα την προηγούμενη τριετία μεταφέροντας 102,7 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, 92,2 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια και 44,5 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια αντίστοιχα.

Το ΕΒΕΠ επισημαίνει ακόμη ότι όσο η γραμμή παραμένει κλειστή – το λιμάνι του Πειραιά και η Ελλάδα χάνουν τον κομβικό τους ρόλο ως hub προς την Κεντρική Ευρώπη και τα Βαλκάνια. Επίσης, επηρεάζεται η εφοδιαστική αλυσίδα της Ελλάδας. Το λιμάνι του Πειραιά έχει αποκοπεί από τη Βόρεια Ελλάδα, τα Βαλκάνια και την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη προς Τσεχία, Σλοβακία, Ουγγαρία, Αυστρία μέσω Σερβίας αλλά και μέσω Βουλγαρίας και Ρουμανίας, όπου έστελνε αλλά και παρελάμβανε εμπορευματοκιβώτια /εμπορεύματα.

Πηγή: https://www.newsbomb.gr/

- Χορηγούμενη-

Ακολουθήστε μας και στο Instagram

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ evros24.gr

Προφυλακιστέος ο 59χρονος Γεωργιανός που κατηγορείται για κατασκοπεία στην Αλεξανδρούπολη

Προφυλακιστέος κρίθηκε μετά την απολογία του ο 59χρονος ομογενής από τη Γεωργία, ο οποίος κατηγορείται για κατασκοπεία στην Αλεξανδρούπολη. Ο 59χρονος απολογήθηκε σχετικά με τη...

Περιφερειάρχης Χριστόδουλος Τοψίδης: Αξιοποιούμε κάθε διαθέσιμο εργαλείο για να ενισχύσουμε την...

Συνάντηση εργασίας, παρουσία του Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χριστόδουλου Τοψίδη, πραγματοποιήθηκε, στην έδρα της Περιφέρειας, στην Κομοτηνή, με αφορμή την ολοκλήρωση της...

Κομοτηνή: Συνελήφθη αλλοδαπός κατηγορούμενος για διακίνηση ναρκωτικών

Από αστυνομικούς της Ομάδας Δίωξης Ναρκωτικών του Τμήματος Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Κομοτηνής συνελήφθη τις πρώτες πρωινές ώρες της 1-5-2025 σε περιοχή της Ροδόπης,...

Δημιουργία γραφείου αποτυπώματος άνθρακα στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας και Θράκης

Η υπογραφή της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, του Διαβαλκανικού Κέντρου Περιβάλλοντος - Κόμβος Πράσινης Τεχνολογίας και Καινοτομίας και της...

Η Ελλάδα στο επίκεντρο της κατασκοπείας: Ο ελαιοχρωματιστής της Αλεξανδρούπολης, η...

Δεν κρατούσε όπλο, ούτε κινούνταν σαν σε ταινία. Έβγαζε απλώς φωτογραφίες με το κινητό του. Φαινόταν σαν ένας ακόμα επισκέπτης στην Αλεξανδρούπολη – κι...

Ξάνθη: Σύλληψη δύο ημεδαπών για κλοπή ηλεκτρικού ρεύματος

Συνελήφθησαν την 30-4-2025 το πρωί σε οικισμό της Ξάνθης από αστυνομικούς του Τμήματος Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Ξάνθης, δύο ημεδαποί, διότι όπως προέκυψε προέβησαν...

Enaon EDA: Σταθερή δυναμική των μεγάλων έργων υποδομών φυσικού αερίου στην...

Η Διευθύνουσα Σύμβουλος, Fr. Zanninotti σε ουσιαστικές επαφές με τους θεσμικούς εκπροσώπους της Περιφέρειας για την ανάπτυξη του δικτύου διανομής φυσικού αερίου...

Διαβασε και αυτο