fbpx
14.9 C
Alexandroupoli
Τρίτη, 19 Μαρτίου, 2024

Τέλη κυκλοφορίας 2021: Ακριβότερα για τους κατόχους παλαιών αυτοκινήτων

- Χορηγούμενη-

Ακριβότερα θα είναι τα τέλη κυκλοφορίας για τους κατόχους παλαιών αυτοκινήτων από το 2021, δηλαδή για την πλειοψηφία των Ελλήνων ιδιοκτητών ΙΧ που λόγω της οικονομικής καταστροφής της χώρας δεν κατάφεραν να αποκτήσουν νέο όχημα εδώ και πολλά χρόνια.

Η δικαιολογία; Οπως ανέφερε ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, οι αυξήσεις θα έχουν στόχο την ανανέωση του παλαιού στόλου των οχημάτων!

Δηλαδή, αντί να επιδοτήσουν με κάποιου είδους μέτρο απόσυρσης τις πωλήσεις νέων ΙΧ, θα επιβαρύνουν τους κατόχους παλαιών ΙΧ αποδεικνύοντας ότι στόχος δεν είναι να υπάρξει ανανέωση του στόλους με ότι αυτό συνεπάγεται (μειώσεις ρύπων κλπ.), αλλά καθαρά για να γεμίσουν τα κρατικά ταμεία μέσω της αδυναμίας των ιδιοκτητών των παλαιών ΙΧ να αποκτήσουν ένα νέο αυτοκίνητο.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας: «Το σύστηµα των τελών κυκλοφορίας χρήζει βελτιώσεων. Πρέπει να ενσωµατωθούν οι απαιτήσεις της νέας ευρωπαϊκής νοµοθεσίας αναφορικά µε τους εκποµπές ρύπων, ενώ πρέπει να γίνει και δικαιότερο για τους κατόχους αυτοκινήτων, λαµβάνοντας υπόψη διάφορα κριτήρια.

Κάθε αλλαγή θα κινείται προς την κατεύθυνση δικαιότερης κατανοµής της επιβάρυνσης στους κατόχους αυτοκινήτων αλλά και του στόχου ανανέωσης του παλαιού στόλου αυτοκινήτων που κυκλοφορεί στη χώρα µας.

Επιδιώκουµε οι αποφάσεις µας να είναι αποτέλεσµα σωστής αξιολόγησης της υφιστάµενης κατάστασης αλλά και ορθής εκτίµησης των επιπτώσεων των όποιων αλλαγών. Ως εκ τούτου, όταν είµαστε έτοιµοι θα προχωρήσουµε στις αποφάσεις µας».

Αρχικά κάνει λόγο για το WLTP που έχουμε δημοσιεύσει από το καλοκαίρι του 2019 καθώς η Ελλάδα έπρεπε να το εφαρμόσει από την 1η Σεπτεμβρίου 2019 αλλά τελικά η ισχύς του παρατάθηκε για την 1η Μαρτίου 2020.

Οπότε το οικονομικό επιτελείο θα είχε αρκετό χρόνο στην διάθεσή του για να αλλάξει τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2021.

Επίσης ο Υπουργός ξεκαθαρίζει πως θα γίνει δικαιότερη κατανομή της επιβάρυνσης αλλά και του στόχου ανανέωσης του παλαιού στόλου αυτοκινήτων.

Όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς η δικαιότερη επιβάρυνση θα γίνει σε συνδυασμό με το στόχο της ανανέωσης των παλαιών αυτοκινήτων οπότε στα παλαιά και ρυπογόνα αυτοκίνητα τα Τέλη Κυκλοφορίας θα αυξηθούν ενώ στα καινούρια με χαμηλές εκπομπές ρύπων θα μειωθούν ενώ αντίθετα και τα νέα αλλά ρυπογόνα μοντέλα το κόστος χρήσης θα αυξηθεί.

Μένει να δούμε τα κίνητρα που θα αποφασιστούν να δοθούν στα λεγόμενα «καθαρά» αυτοκίνητα και ποιο θα είναι το όφελος για τους καταναλωτές.

- Χορηγούμενη-

Ακολουθήστε μας και στο Instagram

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ evros24.gr

Διαβασε και αυτο