12.9 C
Alexandroupoli
Κυριακή, 11 Μαΐου, 2025

Σούπερ μάρκετ: Άνοδος τζίρου 9,8% στο οκτάμηνο – Κερδίζουν έδαφος τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

- Χορηγούμενη-

Τόνωση του τζίρου στα σούπερ μάρκετ συνεχίζει να φέρνει ο πληθωρισμός το οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2023 την ώρα που οι καταναλωτές κάνουν φθηνότερες επιλογές, όπως είναι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Circana (πρώην IRI) στο οκτάμηνο η αξία των πωλήσεων της αγοράς των καταναλωτικών προϊόντων ανήλθε στα 5,85 δισ. ευρώ έναντι της αντίστοιχης περυσινής περιόδου, αυξημένη κατά 9,8%, εκ των οποίων 4,457 δισ. ευρώ αφορούν την κατηγορία των τροφίμων. Την ίδια χρονική περίοδο ο όγκος των πωλήσεων ενισχύθηκε κατά 1% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή.

Τη δυναμική τους πορεία συνεχίζουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία.

Συγκεκριμένα το μερίδιο των PL σε αξία το οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου, συμπεριλαμβανομένων και των πωλήσεων της Lidl Hellas, διαμορφώθηκε στο 26,2% από 25,5% το αντίστοιχο διάστημα του 2022 με τον ρυθμό ανάπτυξης να είναι 12,9%, όταν την ίδια ώρα στα επώνυμα ο ρυθμός ανάπτυξης είναι 8,8%. Στα τρόφιμα μάλιστα, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι ελαφρώς υψηλότερο στο 26,6% από 26,1% το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Στην κατηγορίας των ειδών ατομικής υγιεινής και ομορφιάς το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι 21,1% ενώ στην κατηγορία των ειδών νοικοκυριού φτάνει το 26%.

Ενισχυμένες είναι και οι προωθητικές ενέργειες με το 24,9% της αξίας των πωλήσεων των FMCGs να γίνονται να έχει γίνει υπό καθεστώς προσφοράς. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana οι προωθητικές ενέργειες στο σύνολο των τροφίμων αυξήθηκαν κατά 24,6%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 28,2% και στα απορρυπαντικά/ καθαριστικά κατά 25,4%.

Αναφορικά με τις τρεις μεγάλες κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών από τα στοιχεία της Circana προκύπτει ότι στα συσκευασμένα τρόφιμα η αξία πωλήσεων τον Ιανουάριο αυξήθηκε κατά 5,7%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 12,3% και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά 11,9%. Ωστόσο, ο όγκος πωλήσεων στα συσκευασμένα τρόφιμα είναι μειωμένος κατά 2,9%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς αυξημένος 1,2% και στα απορρυπαντικά/ καθαριστικά μειωμένος κατά 2,3%.

Σε ό,τι αφορά στις 11 κυριότερες κατηγορίες προϊόντων, καταγράφηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων σε έξι και συγκεκριμένα στα μη αλκοολούχα ποτά (3,8%), στα αλκοολούχα ποτά (3,1%), στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (0,2%), στα είδη ατομικής υγιεινής (1,2%), στα σνακς (4,7%) και στα γαλακτοκομικά (0,9%). Στον αντίποδα, μείωση του όγκου πωλήσεων σημειώθηκε στα συσκευασμένα τρόφιμα (0,8%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα ( 2,5%), στα υλικά μαγειρικής (3,3%), στα απορρυπαντικά και καθαριστικά (1,9%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (0,2%)

Τα στοιχεία του οκταμήνου δείχνουν επίσης ότι οι καταναλωτές εμπιστεύονται τα πολύ μικρά καταστήματα (έως 400 τ.μ.). Στα καταστήματα αυτά καταγράφεται αύξηση τζίρου (15,6%) ενώ το συνολικό τους μερίδιο στον τζίρο των σούπερ μάρκετ διαμορφώνεται 11,6%. Στα υπερμάρκετ (πάνω από 2.500 τ.μ) καταγράφεται αύξηση τζίρου 14,1% με το μερίδιο να διαμορφώνεται στο 11,4% ενώ στα μεσαία καταστήματα (400 έως 1.000 τ.μ.) αύξηση τζίρου 10,3% με το μερίδιό τους στις συνολικές πωλήσεις να διαμορφώνεται σε 33,6%. Τέλος, αύξηση 7% καταγράφεται στα μεγάλα καταστήματα (1.000 έως 2.500 τ.μ.), στα οποία πραγματοποιήθηκε το 43,5% του συνολικού τζίρου.

- Χορηγούμενη-

Ακολουθήστε μας και στο Instagram

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ evros24.gr

Χριστόδουλος Τοψίδης: Ανοίγει τις πύλες της 20η Διεθνής Έκθεση Alexpo (ακούστε)

Στον sferiko 99,3 φιλοξενήθηκε σήμερα το πρωί του Σαββάτου από τον Σάκη Σταυρίδη ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Έβρου και Περιφερειάρχης ΑΜΘ Χριστόδουλος Τοψίδης και...

ΔιαΧείριση στην Αιώνια Πόλη, με παράδοση το «κίτρινο υποβρύχιο»

Στην τελική ευθεία βρισκόμαστε στα περισσότερα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα, με το κίνητρο σε πρώτο πλάνο. Ξεχωρίζουν οι αναμετρήσεις Λάτσιο – Γιουβέντους, Μπενφίκα – Σπόρτινγκ και...

Αλεξανδρούπολη: “Ο Καραγκιόζης απελευθερωτής” & “Ο Καραγκιόζης στο κυνήγι της Αρμονίας...

Δύο μοναδικές παραστάσεις θεάτρου σκιών με ζωντανή μουσική από τον Μικρό Διάκοσμο και το Θρακικό Θέατρο Σκιών του Γιάννη Βουλτσίδη και της Γεωργίας Γιαννοπούλου! Καλλιτέχνες...

Δημιουργία Κέντρου Διαχείρισης Κρίσεων Πολιτικής Προστασίας στην Ορεστιάδα

Ο Δήμος Ορεστιάδας θωρακίζεται με τη δημιουργία του Κέντρου Διαχείρισης Κρίσεων Πολιτικής Προστασίας (ΚΕ.ΔΙ.Κ.Π.Π.) Τεχνολογικός εξοπλισμός αιχμής: Ο Δήμος Ορεστιάδας προχωρά με αποφασιστικότητα στη δημιουργία του...

Οι γαλλόφωνοι μαθητές του Νομού Έβρου τραγουδούν, απαγγέλουν και παίζουν!

Για έκτη συνεχή χρονιά, ο Σύλλογος Ελληνογαλλικής Φιλίας «Το Σπίτι της Αντουανέττας», σε συνεργασία με τον Δήμο Αλεξανδρούπολης, διοργανώνει μια ξεχωριστή πολιτιστική εκδήλωση στο...

ΠΑΜΘ: Η καινοτομία στη γεωργία στο επίκεντρο του 5oυ «TrophyΤροφή Meet-Up»

Η επιτακτική ανάγκη ώστε οι αγρότες να υιοθετήσουν όλα τα σύγχρονα καινοτόμα συστήματα για την εφαρμογή της  γεωργίας ακριβείας, προκειμένου να γίνουν περισσότερο ανταγωνιστικοί,...

Στρατηγός Χουδελούδης: Τα γεγονότα γύρω μας δείχνουν πως ένας πόλεμος μπορεί...

«Οι πολεμικές συρράξεις που βρίσκονται σε εξέλιξη τα τελευταία χρόνια μας διδάσκουν ότι μόνο η σκληρή στρατιωτική ισχύς μας δίνει την ειρήνη στην περιοχή...

IOANNIDIS BROS: Όλος ο κόσμος του αυτοκινήτου… στην Αλεξανδρούπολη

Στο 2ο χιλιόμετρο της Ε.Ο. Αλεξανδρούπολης – Συνόρων, βρίσκεται ένας προορισμός που αλλάζει τα δεδομένα στην αγορά αυτοκινήτου. Το κατάστημα της IOANNIDIS BROS στην Αλεξανδρούπολη αποτελεί...

Διαβασε και αυτο