Δέκα χρόνια μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου Dieselgate, οι συνέπειες εξακολουθούν να είναι δραματικές για την υγεία και το περιβάλλον.
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος, στην Ευρώπη κυκλοφορούν ακόμη περίπου 19,1 εκατομμύρια αυτοκίνητα με αυξημένες εκπομπές ρύπων. Το αποτέλεσμα; Μέχρι το 2040 εκτιμάται ότι θα υπάρξουν 81.000 πρόωροι θάνατοι, καθώς και 55.000 κρούσματα άσθματος σε παιδιά.
Παρά τις επανειλημμένες εκκλήσεις της Ομοσπονδίας για αυστηρότερους ελέγχους, τα περισσότερα κράτη-μέλη της ΕΕ έχουν λάβει ελάχιστα μέτρα. Η πρόταση που κατατίθεται είναι η καθιέρωση υποχρεωτικών ετήσιων τεχνικών ελέγχων για οχήματα άνω της δεκαετίας.
Σοβαρά ερωτήματα προκύπτουν και για τα plug-in υβριδικά (PHEV), τα οποία διαφημίζονται ως «πράσινα» αλλά στην πράξη αποδεικνύονται πολύ πιο ρυπογόνα.
Έρευνες δείχνουν ότι οι εκπομπές CO2 φτάνουν τα 139 γραμμάρια ανά χλμ., όταν στις επίσημες δοκιμές καταγράφονται μόλις 28 γραμμάρια ανά χλμ. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πιέζουν για να συνεχίσουν την πώληση των μοντέλων αυτών και μετά το 2035.
Η χρήση των PHEV επηρεάζεται από τις συνήθειες φόρτισης. Πολλοί Ευρωπαίοι οδηγοί δεν φορτίζουν τις μπαταρίες, με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι εκπομπές και η κατανάλωση.
Σε αντίθεση, οι Έλληνες οδηγοί εμφανίζονται πιο συνεπείς, φροντίζοντας να κινούνται με γεμάτες μπαταρίες στο μεγαλύτερο μέρος των διαδρομών τους.
«Τα plug-in υβριδικά οχήματα εξακολουθούν να είναι χειρότερα για το κλίμα από ό,τι ισχυρίζονται οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρέπει να παραμείνει σταθερή και να τηρήσει τους συμφωνημένους συντελεστές χρησιμότητας για το 2025 και το 2027», δήλωσε ο διευθυντής της Ομοσπονδίας, Lucien Mathieu.
Με πληροφορίες: Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος

Ακολουθήστε το evros24.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από τον Έβρο, την Θράκη και την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο evros24