fbpx
16 C
Alexandroupoli
Τρίτη, 27 Οκτωβρίου, 2020

Ψηφίζουμε όλοι για τη συμμετοχή του ΓΕΛ Τυχερού στο Bravo Schools

- Χορηγούμενη-

Ψηφίζουμε όλοι την συμμετοχή του ΓΕΛ Τυχερού στο Bravo Schools, για το project ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΤΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ ΞΥΛΟΥ ΑΚΡΙΤΑΣ Α.Ε που τρέξαμε με τα παιδιά της Α τάξης.
Θα σας ζητηθεί να καταχωρήσετε ένα μέηλ (δεν χρειάζεται να θυμόσαστε τον κωδικό σας), την ηλικιακή σας ομάδα και την ιδιότητά σας. Δεν διεκδικούμε αύξηση μισθού, αλλά δωρεάν υλικοτεχνική υποδομή για το σχολείο μας 🙂
https://bravo.sustainablegreece2020.com/gr/bravo-schools-voting?cat=2&g=9&fbclid=IwAR3UfmXxXYv25tPI0FZYjnDA5-gXhLJNLW3Oox_DacB4bELMkh4qdRVPxok

Συνεργατική επίλυση προβλήματος στο χώρο εργασίας: Τα μαθηματικά της βιομηχανίας ξύλου ΑΚΡΙΤΑΣ ΑΕ

ΓΕΛ ΤΥΧΕΡΟΥ
Πρόκειται για ένα μικρό σε μέγεθος σχολείο με λιγότερους από 35 μαθητές αλλά ενεργό σε δράσεις και συμμετοχές, στην αγροτική περιοχή του Τυχερού Έβρου. Το μότο του σχολείου μας είναι “ΕΙΜΑΣΤΕ ΛΙΓΟΙ ΑΛΛΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΠΟΛΛΑ”

- Χορηγούμενη-

Περιγραφή:
Πρόκειται για μια διδακτική παρέμβαση που υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος “Ερευνητικές Εργασίες” της Α΄Λυκείου κατά το 1ο τετράμηνο του 2019-2020. Η κεντρική ιδέα της παρέμβασης είναι η εμπλοκή των μαθητών σε μαθηματικές δραστηριότητες συνεργατικής επίλυσης προβλημάτων (collaborative problem solving) που σχεδιάστηκαν στο πλαίσιο αυθεντικών καταστάσεων που συνιστά ένας χώρος εργασίας και συγκεκριμένα η βιομηχανία ξύλου ΑΚΡΙΤΑΣ ΑΕ. Η εμπλοκή των μαθητών ξεκίνησε με μια επιτόπια επίσκεψη και δομημένη ξενάγηση στους χώρους της βιομηχανίας, η οποία είχε προηγούμένως οργανωθεί από την εκπαιδευτικό σε συνεργασία με τα στελέχη της εταιρείας , κατά την φάση της προετοιμασίας. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την ροή παραγωγής, να κάνουν μετρήσεις και να πάρουν δείγματα υλικού για περαιτέρω επεξεργασία στο εργαστήριο του σχολείου αλλά και να συνομιλήσουν με τα στελέχη της εταιρείας και να αντιληφθούν τον πολύπλευρο ρόλο του εργοστασίου στην τοπική κοινωνία (από περιβαλλοντικής, εργασιακής, κοινωνικής σκοπιάς).

Στο σχολείο, οι μαθητές εργαζόμενοι σε 5 ομάδες κλήθηκαν να επιλύσουν 4 μαθηματικά προβλήματα που σχεδιάστηκαν από την εκπαιδευτικό ώστε να ικανοποιούνται οι στόχοι της παρέμβασης, δηλαδή: να αξιοποιούν την μαθηματική γνώση που απέκτησαν στο Γυμνάσιο, να περιγράφουν αυθεντικές καταστάσεις από το πεδίο επίσκεψης, να υποστηρίζουν την διερεύνηση, να ευνοούν πολλαπλές στρατηγικές επίλυσης, να χρησιμοποιούν πολλαπλούς τρόπους αναπαράστασης δεδομένων και να προϋποθέτουν την διεξαγωγή μετρήσεων ή πειράματος, αντλώντας πόρους από όλα τα πεδία των Μαθηματικών (Άλγεβρα, Γεωμετρία και Στοχαστικά). Τα προβλήματα που δόθηκαν στους μαθητές είναι διαθέσιμα εδώ.

Οι ομάδες , έχοντας 2 διδακτικές ώρες για να διαχειριστούν το πρόβλημα παρουσίαζαν την επίλυση στην ολομέλεια της τάξης και τέλος αξιολογούσαν το έργο της ομάδας τους και των άλλων ομάδων. Η μεθοδολογία της παρέμβασης αναπαρίσταται στο διάγραμμα ροής, εδώ.

Η αξιολόγηση της παρέμβασης κινήθηκε σε 2 άξονες: α) Ποιοτικά μέσω συνεντεύξης από έναν μαθητή στο τέλος της παρέμβασης και β) ποσοτικά καθ΄όλη την διάρκεια της παρέμβασης , βάσει των στόχων που είχαν τεθεί και περιγράφεται αναλυτικότερα εδώ.

Στόχοι δράσης:
Σ1. Η ανάδειξη της συμπληρωματικότητας της «καθαρής» και της «εφαρμοσμένης» άποψης των μαθηματικών. Σ2. Οι μαθητές να αναπτύξουν θετική στάση απέναντι στα Μαθηματικά, εκτιμώντας την χρησιμότητα των Μαθηματικών στη λήψη αποφάσεων στο εργασιακό και κοινωνικό περιβάλλον Σ3. Περισσότεροι μαθητές να εμπλακούν ενεργά σε μαθηματικές δραστηριότητες, συμπεριλαμβανομένου του μαθηματικού λόγου ως προς την ανάπτυξη επιχειρημάτων και κρίση των επιχειρημάτων των άλλων. Σ4. Οι μαθητές να αναπτύξουν μεταγνωστικές δεξιότητες: -ανάγνωσης, ερμηνείας και χρήσης πολυτροπικών αναπαραστάσεων δεδομένων (κείμενο, διαγράμματα, πίνακες) – επίλυσης προβλημάτων (κριτική σκέψη, δεξιότητες αναλυτικού συλλογισμού, εύρεση στρατηγικής , αυτορρύθμιση). Σ5. Οι μαθητές να αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες αλληλεπιδρώντας, συνεργαζόμενοι σε ομάδες.

- Χορηγούμενη-

Ακολουθήστε μας και στο Instagram

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ evros24.gr

 

Διαβασε και αυτο

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ

- Χορηγούμενη -