20.9 C
Alexandroupoli
Πέμπτη, 12 Ιουνίου, 2025

Πώς αλλάζει το «μοντέλο» του καταναλωτή – Οι νέες συνήθειες

- Χορηγούμενη-

Νέες συνήθειες και συμπεριφορές από πλευράς καταναλωτών έχουν διαμορφωθεί εν μέσω των διαρκών αλλαγών που συντελούνται τα τελευταία χρόνια.

Η περίοδος της πανδημίας για παράδειγμα έφερε την αύξηση των ηλεκτρονικών αγορών και τη μεγαλύτερη εξοικείωση των καταναλωτών με το online κανάλι ενώ οι πληθωριστικές πιέσεις του τελευταίου έτους έχουν οδηγήσει τους καταναλωτές στην αναζήτηση οικονομικότερων επιλογών, δίνοντας συχνά μεγαλύτερη σημασία στην τιμή, έναντι άλλων κριτηρίων, όταν ψωνίζουν.

Ενδεικτικά για τον «νέο τύπο καταναλωτή» είναι όσα ανέφερε η πρόεδρος του ΕΒΕΑ Σοφία Κουνενάκη Εφραίμογλου, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης του ΕΒΕΑ και της ειδικής γραμματείας Μακροπρόθεσμου Σχεδιασμού, στο πλαίσιο του κύκλου συζητήσεων: «The Future of …». Συγκεκριμένα, όπως επεσήμανε, «το νέο κοινωνικοοικονομικό, πολιτικό και φυσικό περιβάλλον έχει φέρει στο προσκήνιο έναν νέο τύπο καταναλωτή ο οποίος προκύπτει από τον συνδυασμό συμπεριφοράς των millennials και των γενεών Χ και Ζ και είναι ο αναδυόμενος καταναλωτής-βασιλιάς».

«Δηλαδή: Ξοδεύει με οικονομία, επιλέγει καταστήματα από διάφορες πηγές και μέσω διαφόρων καναλιών, ζητάει άμεση διαθεσιμότητα, είναι πρόθυμος να πειραματιστεί και είναι πιθανό να αγνοήσει την αφοσίωσή του σε ένα εμπορικό σήμα, επηρεάζεται κυρίως από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και έχει υιοθετήσει αξίες που σχετίζονται επίσης με το περιβάλλον, την ποικιλομορφία, την ισότητα, την συμμετοχικότητα, τη διαφάνεια, την ανακύκλωση και την απλότητα» πρόσθεσε.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε πρόσφατη έρευνα της ΕΥ σχετικά με τη συμπεριφορά των Ελλήνων καταναλωτών, ένας στους δύο (53%) δήλωνε ότι οι μάρκες σήμερα αποτελούν λιγότερο σημαντικό κριτήριο σε όλες τις αγοραστικές αποφάσεις, ενώ μόλις ένας στους δέκα (11%) αναφέρει τη μάρκα του προϊόντος μεταξύ των σημαντικότερων αγοραστικών κριτηρίων που θα έχει σε τρία χρόνια από σήμερα. Επίσης μόνο το 16% εξ αυτών εμφανίζονταν πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερο για μάρκες που εμπιστεύονται. Πάντως λιγότερο πρόθυμοι εμφανίζονται οι καταναλωτές να «εγκαταλείψουν» τα επώνυμα προϊόντα στις κατηγορίες των φρέσκων και συσκευασμένων τροφίμων καθώς και των αλκοολούχων και μη αλκοολούχων ποτών.

Τις αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά αποτυπώνουν και τα στοιχεία από τις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ. Χαρακτηριστικό στοιχείο είναι η ραγδαία άνοδος των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων τον τελευταίο χρόνο που σύμφωνα με την εταιρεία Circana, το μερίδιό τους επί του συνόλου των πωλήσεων φτάνει πλέον το 19% .

Την ίδια στιγμή, έρευνα του ΙΕΛΚΑ δείχνει πως οι καταναλωτές «κυνηγούν» τις προσφορές και συχνά επιλέγουν κατάστημα με κυρίαρχο το συγκεκριμένο κριτήριο. Ενδεικτικό είναι ότι ενώ το 2017, το 74% των ερωτηθέντων κυνηγούσε τις προσφορές και τις εκπτώσεις στο σουπερμάρκετ, το ποσοστό αυτό, το 2021 είχε διαμορφωθεί σε μόλις 58% για να αυξηθεί το 2022 στο 63%. Παράλληλα, το ποσοστό των καταναλωτών που επέλεγε κατάστημα με κύριο λόγο τις προσφορές είχε μειωθεί από 63% το 2017 σε 41% το 2021, για να αυξηθεί ξανά το 2022 στο 51%.

- Χορηγούμενη-
πηγηcnn.gr

Ακολουθήστε μας και στο Instagram

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ evros24.gr

«Τραγούδια που αγαπήσαμε»: Συναυλία στο Μουσείο Μετάξης Σουφλίου

Με αφορμή την Ευρωπαϊκή Γιορτή Μουσικής (21/6), το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς οργανώνει συναυλία με τους Τροβαδούρους του «Εθνικού» Αλεξανδρούπολης, την Κυριακή 22 Ιουνίου...

Συνεδρίαση λογοδοσίας της Δημοτικής Αρχής Ορεστιάδας

Σας καλούμε να προσέλθετε στην Eιδική δίμηνη Μεικτή Συνεδρίαση (δια ζώσης και με τηλεδιάσκεψη),  του Δημοτικού Συμβουλίου, Λογοδοσίας Δημοτικής Αρχής, που θα διεξαχθεί στην...

Παραποιημένα τρόφιμα και ποτά στην Ελλάδα: Πάνω από 49 εκατ ευρώ....

«Τι βρίσκεται στο τραπέζι σου;» Αυτή είναι η ερώτηση που θέτει το Γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO) στο πλαίσιο  της εκστρατείας του...

Υπεγράφη το έργο εκβάθυνσης του λιμένα Αλεξανδρούπολης

Υπεγράφη το μεγάλο λιμενικό έργο έργο «Αναβάθμιση υποδομών λιμένος Αλεξανδρούπολης: Αποκατάσταση βαθών στη λιμενολεκάνη και στον δίαυλο ναυσιπλοΐας – Οδική σύνδεση με νέα Περιφερειακή...

Υπερψηφίστηκε ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας

Υπερψηφίστηκε με ευρεία πλειοψηφία, σήμερα, από τη Βουλή, ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), ένα θεσμικό πλαίσιο που φέρνει σημαντικές αλλαγές στην οδική συμπεριφορά...

Παπασταύρου: Eνεργειακός πνεύμονας για την Ελλάδα η Αλεξανδρούπολη και η ευρύτερη...

Ενεργειακό πνεύμονα για την Ελλάδα αποτελούν η Αλεξανδρούπολη και η ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, όπως επισήμανε σήμερα ο υπουργός Περιβάλλοντος και...

Βλάβη στις εγκαταστάσεις της ΔΕΥΑ Διδυμοτείχου στην περιοχή Λεπτής

Η ΔΕΥΑΔ σας ενημερώνει, πως λόγω βλάβης εγκαταστάσεων, στην περιοχή της Λεπτής, ίσως παρουσιαστεί πτώση πίεσης ή ακόμη κ διακοπή υδροδότησης στην ευρύτερη περιοχή...

Διαβασε και αυτο

«Τραγούδια που αγαπήσαμε»: Συναυλία στο Μουσείο Μετάξης Σουφλίου

Με αφορμή την Ευρωπαϊκή Γιορτή Μουσικής (21/6), το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς οργανώνει συναυλία με τους Τροβαδούρους του «Εθνικού» Αλεξανδρούπολης, την Κυριακή 22 Ιουνίου...