Οι ρυθμίσεις ισχύουν για τις μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, τους ελεύθερους επαγγελματίες και για τα νοικοκυριά

Δεύτερη ευκαιρία ακόμη και στους καταναλωτές που έχασαν τη ρύθμιση των 36 δόσεων προτίθεται να δώσει η διοίκηση της ΔΕΗ σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα διακανονισμών που ξεκινάει.

Σημειώνεται ότι μέχρι τώρα όσοι είχαν κάνει έστω μια φορά διακανονισμό στις 36 δόσεις και τον έχαναν δεν μπορούσαν να ξαναρυθμίσουν τα χρέη που δημιουργήθηκαν μετά την απώλεια του διακανονισμού, και για να ξαναμπούν στη ρύθμιση θα έπρεπε να εξοφλήσουν τους τρέχοντες λογαριασμούς που ακολούθησαν και τις δόσεις που δεν είχαν δώσει.
Πλέον όμως σύμφωνα με τη διοίκηση της ΔΕΗ ακόμη και όσοι έχασαν το δικανονισμό και ξαναφούσκωσαν το χρέος προς τη ΔΕΗ με επιπλέον απλήρωτους τρέχοντες λογαριασμούς, θα μπορέσουν να διακανονίσουν το σύνολο του χρέους τους και να το αποπληρώσουν στο υπόλοιπο των δόσεων που απομένουν. Δηλαδή, οι πελάτες αυτοί θα έχουν τη δυνατότητα επανένταξης στο πρόγραμμα με το τρέχον ποσό της οφειλής, υποβάλλοντας σχετική αίτηση μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου.

Τα χρωστούμενα

Σήμερα από τα 1,7 δισ. ευρώ των ληξιπρόθεσμων της ΔΕΗ, έχουν διακανονιστεί τα 1,3 δισ. από 625.000 πελάτες. Το 75% έχει διακανονίσει οφειλές έστω μία φορά, ενώ από το 25% που δεν έχουν προσέλθει, το 9% χρωστάει κάτω από 500 ευρώ και το 15% πάνω από 1.700 ευρώ, με χειρότερες περιπτώσεις όσους χρωστούν περισσότερο από 3.000 ευρώ οι οποίοι και μετέρχονται όλων των μεθόδων για να αποφύγουν να πληρώσουν. Η διατηρησιμότητα των διακανονισμών σήμερα ανέρχεται στο 65% ενώ στόχος της ΔΕΗ για το 2017 είναι να φτάσει το 80%. Αντίστοιχα η εταιρεία στοχεύει φέτος να αυξηθεί και η εισπραξιμότητα στο 75%.
Οι νέες ρυθμίσεις οφειλών της ΔΕΗ προβλέπουν

Για τους πελάτες, οι οποίοι στις 31 Ιανουαρίου, θα έχουν οφειλή μικρότερη των 500 ευρώ, μπορεί να γίνει «πάγωμα» (αναστολή πληρωμής) του χρέους αυτού μέχρι το τέλος του χρόνου (31.12.2017) και χορήγηση έκπτωσης 10% στους τρέχοντες λογαριασμούς, υπό την προϋπόθεση ότι θα τους εξοφλούν εμπρόθεσμα. Η ρύθμιση αυτή αφορά περίπου 1.150.000 πελάτες με συνολική οφειλή περίπου 130 εκατ. ευρώ. Για να ενταχθούν στο πρόγραμμα πρέπει να υποβάλουν σχετική αίτηση από την 1η Φεβρουαρίου μέχρι τις 30 Απριλίου.
Για οφειλές έως 1.000 ευρώ, θα υπάρχει δυνατότητα ρύθμισης σε 24 μηνιαίες δόσεις χωρίς προκαταβολή και με άμεση καταβολή της πρώτης δόσης.
Για οφειλές άνω των 1.000 ευρώ, προβλέπονται δύο επιλογές: Άμεση καταβολή του 10% της συνολικής οφειλής και ρύθμιση του υπόλοιπου χρέους σε 18 μηνιαίες δόσεις, ή προκαταβολή του 20% της συνολικής οφειλής και ρύθμιση του υπόλοιπου χρέους σε 36 μηνιαίες δόσεις.
Οι ρυθμίσεις αυτές ισχύουν τόσο για τις μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες, όσο και για τα νοικοκυριά. Εξαιρούνται οι ενταγμένοι στο μητρώο των ευάλωτων πελατών και οι αγροτικοί, για τους οποίους συνεχίζουν να ισχύουν οι σημερινές ευνοϊκότερες ρυθμίσεις.

Ακόμη διευκρινίζεται ότι για τις μεγάλες επιχειρήσεις και βιομηχανίες, θα ισχύει 10% προκαταβολή και οι μηνιαίες δόσεις θα διαμορφώνονται ανάλογα με το μέσο μηνιαίο λογαριασμό, με ελάχιστο αριθμό δόσεων τις 18 και μέγιστο τις 36.
Επίσης διατηρείται η έκπτωση 15% για όσους εξοφλούν με συνέπεια τους λογαριασμούς και τις δόσεις.

Καλύτερη επικοινωνία με τον πελάτη

Για τη ΔΕΗ το 2017 θα είναι μια χρονιά στην οποία θα στοχεύσει στη βελτίωση της σχέσης με τον πελάτη, με στόχο την καλύτερη επικοινωνία, και την εξυπηρέτησή του ώστε να παραμείνει στο δίκτυό της. Θα βελτιωθεί η πλατφόρμα ηλεκτρονικών πληρωμών ενώ, πιο απλή, κατανοητή και φιλική προς τον καταναλωτή είναι η νέα μορφή των λογαριασμών της ΔΕΗ, μετά τον επανασχεδιασμό στον οποίο προχώρησε η επιχείρηση.

Με τη νέα μορφή των λογαρισμών, ο καταναλωτής θα μπορεί πιο εύκολα να παρακολουθήσει την πορεία των χρεώσεων και της κατανάλωσής του.

Στους νέους λογαριασμούς, θα είναι ευδιάκριτο στην πρώτη σελίδα ποιο μέρος του συνολικού τιμήματος που καλείται να καταβάλει ο καταναλωτής είναι για τη ΔΕΗ, όπως και αντίστοιχα για ΑΔΜΗΕ-ΔΕΔΔΗΕ, ΥΚΩ, ΕΤΜΕΑΡ, Λοιπές χρεώσεις, έναντι κατανάλωσης, διάφορα (ΕΦΚ/ειδικό τέλος 5% κ.λπ.), ΦΠΑ, χρεώσεις Δήμου, ΕΡΤ και προηγούμενο ανεξόφλητο ποσό.
τη δεύτερη σελίδα θα αποτυπώνεται η ανάλυση των διαφόρων χρεώσεων, ενώ θα καταγράφονται και οι ενδείξεις του μετρητή.

Στην ιστοσελίδα της, η ΔΕΗ παρέχει αναλυτικές πληροφορίες για κάθε πεδίο του νέου λογαριασμού.