19.9 C
Alexandroupoli
Τρίτη, 17 Ιουνίου, 2025

Η νέα αυταπάτη της κυβέρνησης ονομάζεται ανάπτυξη υδατοδρομίων

- Χορηγούμενη-

Γραπτή Ερώτηση προς τους Υπουργούς Υποδομών, Ναυτιλίας και Οικονομίας κατέθεσαν 33 Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας ανάμεσά τους κι ο Βουλευτής Έβρου και Επίτιμος Αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ, Αναστάσιος Δημοσχάκης, σχετικά με τα προβλήματα που δημιουργούν οι νέες μεταβατικές διατάξεις στο σχέδιο νόμου: «Ίδρυση και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών».

Όπως τονίζεται και στην Ερώτηση το γεγονός ότι ο Δημόσιος Φορέας αναλαμβάνει το κόστος της αδειοδότησης και της κατασκευής των υποδομών για τα υδατοδρόμια επιφέρει δυσμενείς επιπτώσεις εξαιτίας των δυσχερειών σε δημοσιονομικό επίπεδο αλλά και εξαιτίας γραφειοκρατικών διαδικαστικών ζητημάτων.

Το αποτέλεσμα είναι να ακυρώνονται όλα τα ιδιωτικά υδατοδρόμια, καθώς οι άδειες πρέπει να ανήκουν στο Δημόσιο.

Οι Βουλευτές ρωτάνε, μεταξύ άλλων, τους αρμόδιους Υπουργούς πώς θα μπορέσουν οι Δημόσιοι ή Δημοτικοί Φορείς να εξασφαλίσουν τα απαιτούμενα κονδύλια για τις άδειες ίδρυσης και την κατασκευή των υδατοδρομίων;

Επίσης, κατά πόσο αποτελεί εθνικό στόχο η ανάπτυξη δικτύου υδατοδρομίων από τη στιγμή που η υλοποίησή του εναποτίθεται στη βούληση και τη δυνατότητα κάθε Δημοσίου Φορέα;

Αναλυτικά η γραπτή Ερώτηση

Σε μία ακόμα αυταπάτη της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ τείνει να εξελιχθεί το σχέδιο για την ανάπτυξη ενός πανελλαδικού δικτύου Υδατοδρομίων, μετά και τα προβλήματα που δημιουργούν νέες μεταβατικές διατάξεις στο σχέδιο νόμου: «Ίδρυση και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών».

Πιο συγκεκριμένα, στο άρθρο 2 παρ. 2α του νέου προτεινόμενου νόμου αναφέρεται ότι η άδεια ίδρυσης Υδατοδρομίου χορηγείται «μόνο στο Δημόσιο, σε νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, ΟΤΑ Α΄ και Β΄ βαθμού, και σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου των οποίων την πλειοψηφία των μετοχών έχει το Δημόσιο.»

Αυτό συνεπάγεται ότι ο Δημόσιος Φορέας αναλαμβάνει το κόστος της αδειοδότησης και το κόστος κατασκευής των απαιτούμενων υποδομών γεγονός, που θα επιφέρει δυσμενείς επιπτώσεις δεδομένων των δυσχερειών τόσο στο δημοσιονομικό πεδίο, όσο και εξαιτίας γραφειοκρατικών διαδικαστικών ζητημάτων.

Παρά τις εξαγγελίες των συναρμόδιων Υπουργών για στήριξη όλων των επενδυτικών πρωτοβουλιών στον τομέα των υδροπλάνων η έλλειψη σχεδιασμού και η ανικανότητα της κυβέρνησης, που οδηγεί σε συνεχείς τροποποιήσεις του νομοσχεδίου, όχι μόνο καθυστερεί ακόμα περισσότερο την υλοποίηση των επενδύσεων, αλλά και πλέον ακυρώνει όλα τα ιδιωτικά Υδατοδρόμια με την αιτιολογία, ότι οι άδειες πρέπει να ανήκουν στο Δημόσιο. Παράλληλα, δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο εταιρείες, που έχουν υλοποιήσει ήδη μελέτες, να αξιοποιήσουν τη νέα διάταξη, ζητώντας αποζημιώσεις που σε ορισμένες περιπτώσεις ανέρχονται στο ποσό της τάξεως του 1 εκ. Ευρώ.

Επιπλέον, στην περίπτωση που οι Φορείς Διοίκησης Λιμένων (Οργανισμοί, Λιμενικά Ταμεία, Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία) δεν είχαν τους πόρους να καλύψουν το κόστος της αδειοδότησης και κατασκευής και προχώρησαν σε διαγωνιστικές διαδικασίες για την παραχώρηση χερσαίας ζώνης λιμένα για την ίδρυση Υδατοδρομίου από ιδιώτες δεν είναι βέβαιο, εάν λόγω έλλειψης πόρων, θα μπορέσουν να καλύψουν το απαιτούμενο κόστος για να προχωρήσουν στις επενδύσεις.

Αποκαρδιωτικό δε για το μέλλον του συνολικού εγχειρήματος είναι το γεγονός ότι, σήμερα, πλήρως αδειοδοτημένα είναι μόνο τρία Υδατοδρόμια, της Κέρκυρας, των Παξών και της Πάτρας, έναντι του αρχικού στόχου για τουλάχιστον 10 Υδατοδρόμια μέχρι το 2016.

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:

  1. Δεδομένης της υφιστάμενης οικονομικής κατάστασης πώς θα μπορέσουν οι Δημόσιοι ή Δημοτικοί Φορείς να εξασφαλίσουν τα απαιτούμενα κονδύλια για τις άδειες ίδρυσης και την κατασκευή των Υδατοδρομίων;

  2. Κατά πόσο αποτελεί εθνικό στόχο η ανάπτυξη δικτύου Υδατοδρομίων από τη στιγμή που η υλοποίησή του εναποτίθεται στη βούληση και τη δυνατότητα κάθε Δημόσιου Φορέα;

  3. Για ποιο λόγο στη μεταβατική διάταξη δεν μνημονεύεται με σαφήνεια η πηγή χρηματοδότησης;

 

- Χορηγούμενη-

Ακολουθήστε μας και στο Instagram

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ evros24.gr

Μνήμη: Ποιοι τη χάνουν ταχύτερα και οδηγούνται στην άνοια – Τι...

Οι γυναίκες με γενετική προδιάθεση για άνοια χάνουν γρηγορότερα τη μνήμη τους συγκριτικά με τους άνδρες, το φύλο όμως, όπως και η ηλικία και...

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε ο 1ος Αγώνας Δρόμου Silk City Run στο...

Με μεγάλη χαρά και συγκίνηση, την Κυριακή 15 Ιουνίου 2025 πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά στην καρδιά του Σουφλίου, ο Αγώνας Δρόμου Silk City Run,...

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε το 4ο Παιδικό Φεστιβάλ – Φέρες 2025

Μετά από μια υπέροχη βραδιά γεμάτη χαμόγελα, κέφι και παράδοση, το 4ο Παιδικό Φεστιβάλ Παραδοσιακών Χορών έφτασε στο τέλος του. Μικροί χορευτές από διάφορες περιοχές...

Συλλαλητήριο αλληλεγγύης εργατικών σωματείων και φορέων στο Φάρο της Αλεξανδρούπολης

Με μεγάλη συμμετοχή κόσμου ολοκληρώθηκε το συλλαλητήριο αλληλεγγύης εργατικών σωματείων και φορέων στο Φάρο της Αλεξανδρούπολης, ενώ αποφάσεις συμμετοχής πήραν εκτός των σωματείων που...

Εκδήλωση του 1ου ΕΠΑΛ Αλεξανδρούπολης

Το 1ο ΕΠΑΛ Αλεξανδρούπολης, διοργανώνει εκδήλωση με θέμα "Μεταλυκεικό έτος μαθητείας", η οποία θα πραγματοποιηθεί στο Νομαρχείο Αλεξανδρούπολης την Τετάρτη 18 Ιουνίου και ώρα...

Την Τετάρτη 18 Ιουνίου θα συνεδριάσει το δημοτικό συμβούλιο της Αλεξανδρούπολης

Σας καλούμε να προσέλθετε στην ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ του Δήμου Αλεξανδρούπολης, την Τετάρτη 18.06.2025 και ώρα 20:00 στην Τακτική Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, σύμφωνα...

Ενίσχυση των Υπηρεσιών της ΠΑΜΘ με νέο μόνιμο προσωπικό

Σήμερα πραγματοποιήθηκε η ορκωμοσία δύο νέων μονίμων υπαλλήλων ενώπιον του Περιφερειάρχη ΑΜΘ, κ. Χριστόδουλος Τοψίδης, μίας Γεωπόνου για τη Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής...

Διαβασε και αυτο