Ν. Γκαρά : Το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας πλήττει βάναυσα το δημόσιο Πανεπιστήμιο και σχολείο (βίντεο)

- Τοποθέτηση της Βουλευτή Έβρου κατά τη συζήτηση για το Νομοσχέδιο της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Τη θέση ότι το νομοσχέδιο που φέρνει η Κυβέρνηση της ΝΔ υποβαθμίζει και απορρυθμίζει πλήρως το τοπίο στη δημόσια εκπαίδευση προς τέρψη και ικανοποίηση συγκεκριμένων ιδιωτικών συμφερόντων, επαναδιατύπωσε η Βουλευτής Έβρου, Ν. Γκαρά, κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής.

Η Βουλευτής Έβρου αφού ανέφερε απαρίθμησε κάποια από τα μέτρα που ήδη έχει λάβει η Κυβέρνηση Μητσοτάκη και οδηγούν στη συρρίκνωση και υποβάθμιση του Δημόσιου Πανεπιστημίου, στάθηκε στην ομιλία της στο Άρθρο 33 του παρόντος νομοσχεδίου με το οποίο αναστέλλεται επ’ αόριστον η λειτουργία 37 νέων Τμημάτων ΑΕΙ που επρόκειτο να λειτουργήσουν εντός 2020, γεγονός που έρχεται να προστεθεί στην διακηρυγμένη πια επίθεση της σημερινής Κυβέρνησης σε όλες τις Δημόσιες δομές εκπαίδευσης.

Παράλληλα, η κα Γκαρά υπενθύμισε ότι εκκρεμεί η ίδρυση νέων τμημάτων και στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο, ενέργειες που επίσης έχει «παγώσει» η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, παρότι πρόκειται για προτάσεις που είχε καταθέσει το ίδιο το Πανεπιστήμιο. Προτάσεις ρεαλιστικές αναγκαίες που ενισχύουν και την τοπική κοινωνία. Προτάσεις που είχαν υιοθετηθεί από την προηγούμενη Κυβέρνηση, κάτι που όμως δεν συμβαίνει με την σημερινή ηγεσία του Υπουργείου.

Επιπλέον η Βουλευτής από τον Έβρο στην ομιλία της στάθηκε στο Άρθρο 16 του Νομοσχεδίου που προβλέπει την εφαρμογή ξεπερασμένων  μεθόδων και πρακτικών σε ευρωπαϊκό επίπεδο και με άλλοθι την κατ’ επίφαση επίκληση της αριστείας, θα οδηγήσει στην μείωση της χρηματοδότησης Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων, σε περικοπές που θα φέρουν ελλείψεις, σύντομα ακόμη και κλείσιμο δομών, με τα Ιδρύματα της Περιφέρειας να είναι αυτά που θα «πληρώσουν το μάρμαρο» πρώτα.

Τέλος, η κα Γκαρά εξαπέλυσε σφοδρή επίθεση στην Κυβέρνηση της ΝΔ για την επιλογή να συμπεριλάβει στο υπάρχον νομοσχέδιο διάταξη με την οποία μπαίνει βόμβα στα θεμέλια της Δημόσιας Εκπαίδευσης και καταστρατηγείται το Άρθρο 16 του Συντάγματος, με την αναγνώριση των πτυχίων των κολεγίων ή Ιδρυμάτων της Αλλοδαπής ως ισότιμων των ελληνικών δημόσιων πανεπιστημίων. Με αυτόν τον τρόπο πτυχία από άγνωστα και αμφιβόλου αξίας κολέγια θα γίνονται δεκτά από τον ΑΣΕΠ και μάλιστα χωρίς να έχει προηγηθεί απόφαση του ΔΟΑΤΑΠ.

Η Κυβέρνηση Μητσοτάκη εμπαίζει τους κόπους των νέων παιδιών, πλήττει τους αποφοίτους των ελληνικών πανεπιστημίων, προσβάλλει τους χιλιάδες υπηρετούντες εκπαιδευτικούς, τους χιλιάδες αδιόριστους αναπληρωτές  που πηγαίνουν κάθε χρόνο στις εσχατιές της Ελλάδας για να διδάξουν στα παιδιά μας.

Η Κυβέρνηση Μητσοτάκη με τα μέτρα που φέρνει προς ψήφιση, περνάει το μήνυμα ότι στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα προσλαμβάνεται αυτός που έχει παχύ πορτοφόλι για να πληρώσει πολλές χιλιάδες ευρώ δίδακτρα και όχι το παιδί της λαϊκής, της μέσης ελληνικής οικογένειας που μόχθησε σε όλη του τη ζωή. 

Το πλήρες κείμενο της ομιλίας έχει ως εξής:

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, καλούμαστε σήμερα να συζητήσουμε ένα νομοσχέδιο με διατάξεις οι οποίες αγγίζουν τον πυρήνα της δημόσιας εκπαίδευσης, ένα ακόμη νομοσχέδιο που δεν κάνει τίποτε άλλο από το να απορρυθμίζει το τοπίο της εκπαίδευσης προς τέρψιν και ικανοποίηση συγκεκριμένων ιδιωτικών συμφερόντων. Υιοθετεί αρκετές ακραίες νεοφιλελεύθερες πολιτικές, ισοπεδώνει τη δημόσια παιδεία, διογκώνει τις ανισότητες, εμπαίζει τη νεολαία μας.

Η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας απολύτως προβλέψιμη και βαθιά ιδεοληπτική, όπως συνηθίζει, κάνοντας πράξη τα λόγια του κ. Μητσοτάκη περί οδοστρωτήρα που θα σαρώσει τα πάντα μπορεί να μην ξέρει τι ποσοστό ακριβώς επί του ΑΕΠ δαπανάται στον τομέα της παιδείας, ωστόσο ξέρει πολύ καλά να κάνει ό,τι χρειάζεται ώστε να αποδιαρθρώσει, να επιτεθεί και τελικά να ισοπεδώσει τη δημόσια παιδεία στη χώρα.

Πιστή, λοιπόν, στο παραπάνω δόγμα με το άρθρο 33 του παρόντος σχεδίου νόμου η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας επιλέγει να αναστείλει επ’ αόριστον τη λειτουργία των τριάντα επτά νέων τμημάτων πανεπιστημίου. Η λειτουργία αυτών των τμημάτων ήταν πρόταση και είχε σχεδιαστεί από τα ίδια τα ιδρύματα. Δεν σέβεται η Κυβέρνηση ούτε τα ίδια τα πανεπιστήμια μας για τα οποία κομπάζει πολλές φορές όταν ανεβαίνουν στη λίστα των ευρωπαϊκών αξιόλογων πανεπιστημίων.

Η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας είχε ήδη δρομολογήσει τη λειτουργία τους. Εσείς, όμως, κύριοι Υπουργοί, έρχεστε να κλείσετε επ’ αόριστον τα συγκεκριμένα τμήματα, επειδή ο μόνος στόχος σας είναι η συρρίκνωση και η υποβάθμιση ξαναλέω της δημόσιας παιδείας.

Και το κάνετε αυτό τη στιγμή που για το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης αδιαφορείτε πλήρως, διότι και το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης με απόφαση της Συγκλήτου είχε προτείνει την ίδρυση νέων τμημάτων, προτάσεις ρεαλιστικές, προτάσεις αναγκαίες, προτάσεις απαραίτητες κυρίως για το ίδιο το πανεπιστήμιο, αλλά και για την τοπική μας κοινωνία. Οι προτάσεις αυτές είχαν γίνει αποδεκτές, είχαν υιοθετηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση, αλλά και πάλι εσείς αυτές τις προτάσεις τις απορρίπτετε.

Βέβαια όλα τα παραπάνω δεν έρχονται σαν κεραυνός εν αιθρία. Μέσα σε έξι μήνες διακυβέρνησής σας έχετε ήδη προλάβει να καταργήσετε τα διετή προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης για τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ για να κατευθύνεται ίσως τους σπουδαστές στα ιδιωτικά ΙΕΚ. Έτσι κι αλλιώς γνωρίζουμε ότι αρκετές φορές τους σπουδαστές τους έχετε αντιμετωπίσει σαν πελάτες και όχι σαν σπουδαστές με δικαιώματα στη δημόσια εκπαίδευση.

Επίσης, ήδη έχετε καταργήσει τη δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση επικαλούμενοι την αριστεία.

Με το άρθρο 16 -συνεχίζω- στο παρόν σχέδιο νόμου βάζετε μία βόμβα στα θεμέλια όλων των ιδρυμάτων μειώνοντας τη χρηματοδότηση κατά 20% με προκάλυμμα ξεπερασμένες ακόμη και στην ευρωπαϊκή πρακτική μεθόδους αξιολόγησης, αξιολόγησης που με άλλοθι την κατ’ επίφαση επίκληση της αριστείας -εδώ έχει έναν σαφή τιμωρητικό και αυταρχικό χαρακτήρα- προτείνετε ουσιαστικά μέτρα που θα ενισχύσουν και θα διευρύνουν τις ανισότητες μεταξύ των ελληνικών πανεπιστημίων, των σπουδαστών, αλλά και των καθηγητών και είναι βέβαιο ότι κυρίως τα ιδρύματα της περιφέρειας είναι αυτά που θα πληρώσουν τελικά το μάρμαρο από τις περικοπές χρηματοδότησης.

Με αυτήν την αντιεκπαιδευτική και τιμωρητική σας ρύθμιση οδηγείτε τα δημόσια πανεπιστήμια σε ιδιωτικούς φορείς για την κάλυψη βασικών υπηρεσιών και με μαθηματική ακρίβεια θα αναγκάσετε τμήματα είτε να συρρικνωθούν είτε να κλείσουν.

Αν υπάρχει περικοπή για ένα έτος αναρωτιέμαι πώς θα ορθοποδήσουν ξανά τα πανεπιστήμια, ώστε να διεκδικήσουν το επιπλέον 20% που είχαν χάσει την προηγούμενη χρονιά;

Κυρίες και κύριοι, το πιο χυδαίο όμως, το πιο ακραία νεοφιλελεύθερο στο παρόν σχέδιο νόμου είναι η αναγνώριση των πτυχίων των κολλεγίων και των ιδρυμάτων της αλλοδαπής ως ισότιμων των ελληνικών δημόσιων πανεπιστημίων κάνοντας τα δεκτά από τον ΑΣΕΠ και μάλιστα χωρίς να έχει προηγηθεί καμία απόφαση ή εξέταση από το ΔΟΑΤΑΠ. Παρακάμπτετε, δηλαδή, το άρθρο 16 του Συντάγματος, αφού δεν καταφέρατε να το αναθεωρήσετε κατά την αναθεώρηση του Συντάγματος.

Πλήττετε ευθέως τους αποφοίτους των ελληνικών πανεπιστημίων, τους υπηρετούντες εκπαιδευτικούς, τους χιλιάδες αδιόριστους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, οι οποίοι τρέχουν κάθε χρόνο στα πιο μακρινά σημεία της χώρας για να διδάξουν και εσείς έρχεστε και βάζετε από το παράθυρο ή από την πόρτα, θα έλεγα καλύτερα, τους απόφοιτους με πτυχία αμφιβόλου αξίας και επιπέδου ιδιωτικών κολεγίων στο εκπαιδευτικό μας σύστημα για να διδάξουν τα παιδιά μας.

Με τη διάταξη αυτή η Κυβέρνηση του Μητσοτάκη εμπαίζει τη νέα γενιά, δεν αναγνωρίζει τις θυσίες και τους κόπους των νέων παιδιών, αποδεικνύει ότι για αυτήν, για την Κυβέρνηση που επικαλείται την αριστεία, αριστεία τελικά δεν είναι οι υψηλοί βαθμοί εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση, δεν είναι ο κόπος των παιδιών μας, αλλά αριστεία για αυτούς είναι το αν έχει κάποιος να δαπανήσει αρκετές χιλιάδες ευρώ για να αγοράσει ένα πτυχίο από ένα άγνωστο κολλέγιο.

Αυτό το μήνυμα περνάτε, κύριοι και κυρίες, στους εκπαιδευτικούς, στους φοιτητές σε όλους τους νέους ανθρώπους ότι εσείς ακόμη και στο χώρο της εκπαίδευσης δεν αναγνωρίζεται σπουδαστές, εκπαιδευτικούς, δασκάλους, καθηγητές, βλέπετε μόνο πελάτες και νούμερα. Οποίος τυχαίνει να έχει ένα παχύ πορτοφόλι θα μπορεί να προσλαμβάνεται στη θέση του παιδιού μιας λαϊκής, μιας μέσης οικογένειας που μόχθησε σε όλη του τη ζωή για να καταφέρει να γίνει εκπαιδευτικός. Αποθεώνετε, δηλαδή, την αριστεία της τσέπης και του χρήματος.

Δυστυχώς, φέρνετε μια διάταξη ντροπιαστική και παρεμπιπτόντως, κύριε Υπουργέ, κυκλοφορούν σήμερα δημοσιεύματα στον Τύπο που λένε ότι η γνωμοδότηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, την οποία έχετε επικαλεστεί, ουδεμία σχέση έχει με όσα έχετε αναφέρει. Παρακαλώ να μας διευκρινίσετε τελικά τι συμβαίνει. Η γνωμοδοτική απόφαση της Κομισιόν 4016/19 αναφέρει τον κλάδο των εκπαιδευτικών ή όχι; Μήπως είναι καθαρά πολιτική σας επιλογή;

Σε κάθε περίπτωση βέβαια εμείς ζητάμε την απόσυρση της ντροπιαστικής διάταξης που εξισώνει τα πτυχία των ελληνικών δημόσιων πανεπιστημίων με αυτά αγνώστων αμφιβόλου αξίας περιεχομένου και ποιότητας κολλεγίων. Άλλωστε μας το ανέφεραν και στην Επιτροπή όλοι οι φορείς, η ΟΛΜΕ, η ΔΟΕ, η ΟΙΕΛΕ, οι Ομοσπονδίες, ενώ επίσης εξέδωσαν αποφάσεις και οι Σύγκλητοι αρκετών Πανεπιστημίων ζητώντας την απόσυρση της διάταξης, ενώ και οι συμπολίτες μας αυτήν τη στιγμή διαδηλώνουν έξω στην πλατεία Συντάγματος ζητώντας την απόσυρση αυτής της διάταξης.

Ζητούμε, λοιπόν και εμείς την απόσυρση της, διότι καταψηφίζοντας αυτό το νομοσχέδιο δεν θα επιτρέψουμε την υποβάθμιση του ελληνικού δημόσιου πανεπιστημίου και του εκπαιδευτικού μας συστήματος, δεν θα επιτρέψουμε τον εμπαιγμό της νέας γενιάς, δεν θα επιτρέψουμε το πισωγύρισμα στο δημόσιο σύστημα και στο δημόσιο συμφέρον.

Ευχαριστώ πολύ.