fbpx
11.9 C
Alexandroupoli
Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Μέτρα προστασίας των διανομέων ζητά το Σωματείο Τουριστικών Επαγγελμάτων Ν. Έβρου

- Χορηγούμενη-

Το Σωματείο Τουριστικών Επαγγελμάτων Έβρου εκφράζει τα θερμά του συλλυπητήρια στην οικογένεια του συναδέλφου διανομέα, που έχασε τη ζωή του σε ώρα εργασίας, την Τετάρτη 02/12/2020 στην Αλεξανδρούπολη.

Ένας ακόμα εργαζόμενος διανομέας προστέθηκε στη λίστα των εργαζομένων που χάνουν τη ζωή τους κατά τη διάρκεια της εργασίας τους. Να σημειωθεί ότι και στον κλάδο της εστίασης, μετράμε περισσότερους από 15 νεκρούς διανομείς τα τελευταία δύο χρόνια, ενώ αμέτρητα είναι τα ατυχήματα κατά τη διάρκεια εργασίας. Για ακόμα μια φορά, έρχονται στην επιφάνεια οι τραγικές συνθήκες ανθυγιεινής και επικίνδυνης εργασίας των εργαζόμενων διανομέων, οι οποίοι βιώνουν και την εντατικοποίηση.

Συνάδελφοι,

Τώρα με την πανδημία φάνηκε ακόμα περισσότερο ότι τίποτα δεν γίνεται χωρίς τους εργαζόμενους, εμείς κινούμε την κοινωνία. Φάνηκε επίσης, και με τα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση, ότι θέλουν για άλλη μια φορά εμείς, οι εργαζόμενοι, να πληρώσουμε την κρίση τους. Δίνουν δισεκατομμύρια στους μεγαλοεργοδότες και ψίχουλα στους εργαζόμενους. Φέρνουν την πλήρη διάλυση ωραρίων και συνθηκών εργασίας, ενώ συνολικά μειώνουν τους μισθούς σε μεγάλο κομμάτι εργαζομένων, κάτι που θα σπρώξει όλα τα μεροκάματα προς τα κάτω. Ενώ ετοιμάζονται να νομοθετήσουν την κατάργηση του 8ωρου, με τη 10ωρη εργασία και με απλήρωτες υπερωρίες!

Κοντά σε αυτά, δεν εξασφαλίζουν συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας στη δουλειά, ούτε για την πανδημία ούτε συνολικά. Υποκριτικά δίνουν μια μάσκα, αν τη δίνουν και αυτή. Κουβέντα για την επικινδυνότητα και τα ατυχήματα, που υπήρχαν και πριν και φυσικά υπάρχουν και τώρα για τους διανομείς.

Η κυβέρνηση της ΝΔ έχει μεγάλη ευθύνη για τον αριθμό των θανάτων αλλά και των τραυματισμών των εργαζόμενων στον κλάδο, γιατί, συνεχίζοντας την αντεργατική πολιτική όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων και συγκυβερνήσεων, υπέγραψε και συνέβαλε ουσιαστικά στο χτύπημα της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, της ασφάλισης, υποβίβασε και συνεχίζει να υποβιβάζει τους όποιους ελεγκτικούς μηχανισμούς υγιεινής και ασφάλειας, διευκολύνοντας την εργοδοσία.  Άλλωστε, και οι εγκύκλιοι του Υπουργείου Εργασίας, με την οποία «υποχρέωνε» δήθεν τους εργοδότες να αναλαμβάνουν οι ίδιοι μέτρα προστασίας και υποχρεώσεις συντήρησης στα μηχανάκια, δεν εμπόδισε σε καμία περίπτωση να συνεχίζουν να γίνονται εργατικά ατυχήματα και να καταγράφονται θάνατοι πανελλαδικά.

Στην Ελλάδα του «όλοι μαζί» και της «ατομικής ευθύνης», που επικαλείται η κυβέρνηση αλλά και του «θα λογαριαστούμε μετά» του ΣΥΡΙΖΑ, είναι δεδομένη η παντελής έλλειψη μέτρων προστασίας και ασφάλειας, η πίεση για γρήγορη παράδοση των παραγγελιών, σε οποιαδήποτε καιρική συνθήκη, με χρονόμετρο, αδιαφορώντας για το τι σημαίνει αυτό για την ασφάλεια των εργαζόμενων αλλά και των υπόλοιπων που βρίσκονται στο δρόμο.

Αποτελεί δεδομένο το γεγονός ότι οι περισσότεροι εργαζόμενοι εργάζονται χωρίς συμβάσεις και ασφάλιση ή μισοασφαλισμένοι και σε πολλές περιπτώσεις απλήρωτοι. Παράλληλα, πολλές φορές, οι ίδιοι συντηρούν με σέρβις τα δικά τους μηχανάκια και κινούνται πληρώνοντας οι ίδιοι πάλι τη βενζίνη. Οι ίδιοι εργαζόμενοι είναι αυτοί που σε περίπτωση ατυχήματος και βλάβης επωμίζονται τα έξοδα επισκευής του οχήματός τους.

Η μόνη λύση που έχει ο εργαζόμενος σήμερα, το μόνο όπλο του, είναι η οργάνωση και η συμμετοχή στο Σωματείο, η οργανωμένη και συλλογική πάλη μέσα από αυτό, για σταθερή δουλειά με μέτρα υγιεινής και ασφάλειας σε όλους τους χώρους δουλειάς, με Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας (ΣΣΕ) που να καλύπτουν τις ανάγκες μας!

Είναι σημαντικό να ακουστεί δυνατά, από όλο και περισσότερους εργαζόμενους, ότι πληρώσαμε ήδη πολλά, δεν θα πληρώσουμε ξανά. Σας καλούμε όλους να συμμετέχετε στο Σωματείο, να είμαστε σε επαφή. Κανείς μόνος του. Το Σωματείο είναι το πραγματικό αποκούμπι των εργαζομένων.

Απαιτούμε:

Εξασφάλιση πλήρους και σταθερής εργασίας με πλήρη ασφάλιση για τους εργαζόμενους του κλάδου, μέσω Κλαδικής ΣΣΕ στον Επισιτισμό, υποχρεωτικής για όλους τους εργοδότες, με επαναφορά όλων των απωλειών σε μισθούς και δικαιώματα, 5ημερο 7ωρο με αποδοχές 8ωρου για τους διανομείς.

•  Μηχανάκια, εξοπλισμός, συντήρηση και έξοδα μετακίνησης να παρέχονται από την επιχείρηση (να συμπεριλαμβάνεται ρουχισμός, προστατευτικά και το κράνος, εναλλακτικά να προβλέπεται επίδομα για την αγορά τους και την απαραίτητη αντικατάστασή τους όσες φορές χρειαστεί). Να υπάρξει ολοκληρωμένη επιστημονική μελέτη για την καταλληλότητα του εξοπλισμού και των μέσων μεταφοράς (π.χ. ειδικά κατασκευασμένα οχήματα για τη μεταφορά φορτίων).

Την ένταξη της ειδικότητας των διανομέων στα Βαρέα και Ανθυγιεινά Επαγγέλματα. Να απαγορευτεί η διανομή με δίκυκλο σε επικίνδυνες καιρικές συνθήκες στη βάση των διατάξεων που προβλέπουν μέχρι σήμερα και για άλλες ειδικότητες. Να οριοθετηθεί χιλιομετρικά η εμβέλεια διανομής των καταστημάτων.

- Χορηγούμενη-

Ακολουθήστε μας και στο Instagram

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ evros24.gr

Διαβασε και αυτο

Ο κατανυκτικός Εσπερινός της Β’ Κυριακής των Νηστειών στην Μητρόπολη Μαρωνείας...

Ἡ καθ' ἡμᾶς Ἱερά Μητρόπολις προσκαλεῖ ἅπαντας τοὺς εὐσεβεῖς Χριστιανούς στὸν Κατανυκτικό Ἑσπερινό, ποὺ θα τελεσθεῖ στόν Μητροπολιτικό Ἱερό Ναό Κοιμήσεως τῆς Θεοτόκου Κομοτηνῆς,...