Μέσα στο 2017 θα προστεθούν 10 μετωπικοί σταθμοί διοδίων στου ήδη υπάρχοντες 8 και 20 πλευρκοί, ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό στους 38.
Η Εγνατία οδός των 670 χιλιομέτρων και των δεκάδων ακόμα συνδετικών οδών με τους συνοριακούς σταθμούς, θα σπαρθεί με διόδια από άκρη σε άκρη, όπως προβλέπει η κοινή υπουργική απόφαση των Τσακαλώτου (Οκονομικών) και Σπίρτζη (Υποδομών και Μεταφορών), που δημοσιεύτηκε ήδη στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Σήμερα στον κύριο άξονα από Ηγουμενίτσα έως το συνοριακό σταθμό των Κήπων, στα σύνορα με την Τουρκία, λειτουργούν 7 σταθμοί διοδίων. Ένας ακόμα βρίσκεται στην κάθετη οδό Λαγκαδά – Σερρών, στον Προμαχώνα. Οι 8 μετωπικοί σταθμοί θα αυξηθούν σε 18 έως το Νοέμβριο του 2017, εκ των οποίων 14 θα είναι στο κύριο άξονα και τέσσερις σε συνδετικές οδούς.
Ταυτόχρονα, οι πλευρικοί σταθμοί διοδίων θα φτάσουν, εντός του 2017 πάντα, τους 20, με αποτέλεσμα ο συνολικός αριθμός των διοδίων να ανέρχεται σε 38.
Ακόμα δεν γνωρίζουμε το ακριβές κόστος διέλευσης από τον κάθε σταθμό, σίγουρα όμως όποιος θελήσει να διασχίσει την Ελλάδα από δύση προς ανατολή καλύπτοντας και τα 670 χιλιόμετρα της Εγνατία, θα πρέπει να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη, με 14 διόδια.
Μια απλή διαίρεση αρκεί για να δούμε ότι κάθε 47 χιλιόμετρα, θα πρέπει κανείς να πληρώνει το τίμημα ενός δρόμου, που κατασκευάστηκε με εθνικά και κοινοτικά κεφάλαια εδώ και πολλά χρόνια και, πλέον, θα αποτελέσει ένα ακόμα φιλέτο του δημοσίου προς παραχώρηση σε μια 100% ιδιωτική εταιρεία, σύμφωνα άλλωστε και με τα προαπαιτούμενα του μνημονίου.