fbpx
27.5 C
Alexandroupoli
Τετάρτη, Σεπτέμβριος 18, 2019

Η έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Αλεξανδρούπολης για το οικονομικό περιβάλλον του 2017

- Χορηγούμενη-

1 ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ

Ο Εμπορικός Σύλλογος Αλεξανδρούπολης, έχει καθιερώσει από το 2013 την έκδοση της ετήσιας αποτύπωσης του Οικονομικού Περιβάλλοντος της Αλεξανδρούπολης όπου συστηματικά και τεκμηριωμένα καταγράφει, μελετά και αναλύει τις εξελίξεις του περιβάλλοντος στο οποίο λειτουργεί το εμπόριο και η τοπική επιχειρηματικότητα καθώς και τα χαρακτηριστικά των οικονομικών επιδόσεων των επιχειρήσεων.

Αναφορικά με την ταυτότητα της εφετινής έρευνας, αυτή διεξήχθη με στρωματοποιημένη δειγματοληψία σε δείγμα εκατόν ενενήντα οκτώ (198) ιδιοκτητών καταστημάτων με δειγματοληπτικό πλαίσιο το μητρώο του Εμπορικού Συλλόγου Αλεξανδρούπολης, καλύπτοντας όλο το γεωγραφικό εύρος της Αλεξανδρούπολης , μέσω τηλεφωνικής συνέντευξης, με την χρήση δομημένου ερωτηματολογίου, και χρόνο διεξαγωγής από 03 έως 11 Ιανουαρίου 2018.

- Χορηγούμενη-

Κατά την πρακτική των περασμένων εκθέσεων, πραγματοποιήθηκε γεωγραφική κατηγοριοποίηση των επιχειρήσεων σε δύο (2) μεγάλες κατηγορίες ενώ προσδιορίστηκε και η επιμέρους κλαδική υποκατηγοριοποίηση ανάλογα με την επαγγελματική δραστηριότητα-ομοιογένεια των εγγεγραμμένων μελών του σωματείου, διαμορφώνοντας έτσι την κατηγορία των καταστημάτων της Περιφέρειας της Αλεξανδρούπολης με 16 κλάδους και την κατηγορία του Κέντρου με 14 επιμέρους κλάδους, ώστε να υπάρξει στρωματοποίηση του στατιστικού πληθυσμού και εν τέλει μία σαφής και ολοκληρωμένη εικόνα της οικονομικής και επιχειρηματικής δραστηριότητας του 2017.

Διευκρινίζεται ότι υπήρξαν δύο (2) ερωτηματολόγια ανάλογα με την γεωγραφική κατηγοριοποίηση με τρεις κοινές ερωτήσεις, ενώ μόνον στο ερωτηματολόγιο του Κέντρου οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να απαντήσουν σε επιπλέον ερωτήσεις σχετικά με την εορταστική περίοδο και το μείγμα των πελατών τους.

Ακόμη σημειώνεται ότι ο κλάδος της εστίασης περιλαμβάνεται στην κατηγορία του Κέντρου με επιμέρους στρωματοποίηση σε τέσσερα διαφορετικά στρώματα που αφορούν την Εστίαση εντός και εκτός αστικού ιστού, την εστίαση γρήγορου φαγητού και τα Καφέ.

2 ΕΠΙΣΚΕΨΙΜΟΤΗΤΑ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2017

Στην κατηγορία της επισκεψιμότητας εξετάζουμε την κίνηση που υπήρξε σε μία καθορισμένη χρονική περίοδο σε σχέση με μία αντίστοιχη προηγούμενη, επιδιώκοντας ουσιαστικά να διερευνήσουμε πόσοι καταναλωτές εισήλθαν εντός των καταστημάτων, ανεξάρτητα ένα πραγματοποίησαν αγορές.

Στην σύγκριση λοιπόν της επισκεψιμότητας του περασμένου Δεκεμβρίου με τον Δεκέμβριο του 2016, όπως την εξέλαβαν οι συμμετέχοντες επιχειρηματίες στην έρευνα, 4 στους 10 (42,07%) κατέγραψαν βελτιωμένη κίνηση στα καταστήματα τους, 3 στους 10 (29,71%) δεν παρατήρησαν καμία μεταβολή, ενώ για τους εναπομείναντες 3 (28,21%) η κίνηση υπήρξε χειρότερη [βλ. πιν.1].

Στις επιμέρους κατηγορίες δεν προκύπτει κάποια ιδιαίτερη διαφοροποίηση με τις απαντήσεις να ακολουθούν το μοτίβο απαντήσεων του συνόλου.

Έτσι η επισκεψιμότητα του Δεκεμβρίου 2017 σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2016 για τα καταστήματα του Κέντρου κινήθηκε καλύτερα για το 37,76%, χειρότερα για 26,53% και χωρίς μεταβολή για το 35,71%.

Αντίστοιχα η επισκεψιμότητα του Δεκεμβρίου 2017 σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2016 για τα καταστήματα της Περιφέρειας κινήθηκε καλύτερα για το 46,39%, χειρότερα για 29,90% και χωρίς μεταβολή για το 23,71%.

ΣΥΝΟΛΟ ΕΜΠΟΡΙΟΥ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ

Επισκεψιμότητα Δεκεμβρίου 2017 συγκριτικά με Δεκέμβριο 2016

Πίνακας 1

3ΤΖΙΡΟΣ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2017

Ο τζίρος του Δεκεμβρίου 2017 συγκριτικά με τον Νοέμβριο του ίδιου έτους [βλ. πιν.2] κινήθηκε καλύτερα για τις 6 στις δέκα επιχειρήσεις (63,58%) με μέση αύξηση 12,99% [βλ. πιν.3], 2 στις δέκα επιχειρήσεις (20,52%) είδαν τον τζίρο του μήνα να μειώνεται με μία μέση μείωση της τάξεως του 11,72%, ενώ το 15,90% των συμμετεχόντων στην έρευνα δεν είχε καμία μεταβολή στο ύψος του τζίρου μεταξύ των δύο μηνών.

ΣΥΝΟΛΟ ΕΜΠΟΡΙΟΥ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ

Τζίρος Δεκεμβρίου συγκριτικά με τον Νοέμβριο

Πίνακας 2

Τα στοιχεία για την Περιφέρεια καταδεικνύουν βελτίωση του τζίρου Δεκ-Νοε 2016 για το 60,82% των επιχειρήσεων με μέση αύξηση 9,60%, καμία μεταβολή για το 16,49% και επιδείνωση του τζίρου στο 22,68% με μέση μείωση 13,08%.

Για το Κέντρο ο τζίρος παρουσιάζεται βελτιωμένος στο 66,33% των καταστημάτων με μέση αύξηση 16,39%, καμία μεταβολή στο 15,31% του δείγματος και χειρότερα στο 18,37% με μέση μείωση 10,36%. [βλ. πιν.3]

ΣΥΝΟΛΟ ΕΜΠΟΡΙΟΥ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ

Ποσοστιαία μεταβολή τζίρου Δεκεμβρίου – Νοεμβρίου

Πίνακας 3

4ΤΖΙΡΟΣ ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ 2017

Παράλληλα με τις βασικές ερωτήσεις οι συμμετέχοντες στην έρευνα της κατηγορίας του Κέντρου, δηλαδή της παραδοσιακής αγοράς της Αλεξανδρούπολης (με την προσθήκη των καταστημάτων της εστίασης), κλήθηκαν να δώσουν στοιχεία σχετικά με τον τζίρο της εορταστικής περιόδου του 2017, καθώς και στοιχεία σχετικά με τις πιθανές πωλήσεις σε αλλοδαπούς καταναλωτές, ώστε να αποτυπωθεί στατιστικά η εικόνα που παρουσιάζει το εμπορικό κέντρο και να προσδιοριστεί το οικονομικό αποτύπωμα της παρουσίας των τουριστών στην περιοχή.

Από τα ευρήματα της έρευνας προκύπτει ότι οι πωλήσεις του κέντρου κατά την περίοδο των εορτών του 2017 συγκριτικά με αυτές του 2016 ισοκατανέμονται στις τρεις κατηγορίες απαντήσεων με το 32,65% να δηλώνει αύξηση του τζίρου της εορταστικής περιόδου, το 32,65% να μην παρατηρεί κάποια μεταβολή και το 34,69% να καταγράφει μειωμένο τζίρο στην ίδια περίοδο [βλ. πιν.4].

ΕΜΠΟΡΙΟ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ _ Κ Ε Ν Τ Ρ Ο

Τζίρος εορταστικής περιόδου 2017 συγκριτικά με αντίστοιχη 2016

Πίνακας 4

Κατά την εξέταση του τζίρου των εορταστικών περιόδων διαχρονικά προκύπτουν αποτελέσματα σταθεροποίησης, ανάλογα με εκείνα των συσχετισμών που πραγματοποιήθηκαν στους ετήσιους τζίρους, οδηγώντας με σχετική ασφάλεια στο συμπέρασμα πως οι επιδόσεις των καταστημάτων κατά την εορταστική περίοδο υπήρξαν καθοριστικές για την διαμόρφωση των ετήσιων οικονομικών τους αποτελεσμάτων. [βλ. πιν.5 & πιν.6]

ΕΜΠΟΡΙΟ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ _ Κ Ε Ν Τ Ρ Ο

Συγκριτική αποτύπωση τζίρου εορταστικών περιόδων

Πίνακας 5

5ΕΤΗΣΙΟΣ ΤΖΙΡΟΣ 2017

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα αποτελέσματα που εξάγονται από τις απαντήσεις της κεντρικής ερώτησης της έρευνας για τις ετήσιες οικονομικές επιδόσεις των επιχειρήσεων της Αλεξανδρούπολης, καθώς για πρώτη φορά στην πενταετία καταγραφής του Οικονομικού Περιβάλλοντος προκύπτει ισορροπία, με τα ποσοστά να μοιράζονται στις τρεις κατηγορίες και επτά στις δέκα επιχειρήσεις να παραμένουν σταθερές ή να αυξάνουν τις ετήσιες οικονομικές τους επιδόσεις.

Το εύρημα είναι περεταίρω εντυπωσιακό καθώς συγκρίνοντας τις καταγραφές των παρελθόντων ετών 7 στις 10 επιχειρήσεις κατέγραφαν διαχρονικά αρνητικά αποτελέσματα.

Στα αμιγώς στατιστικά στοιχεία της καταγραφής του ετήσιου τζίρου των καταστημάτων της Αλεξανδρούπολης για το 2017 συγκριτικά με εκείνον του 2016, προκύπτει ότι για μία ακόμη χρονιά ο ετήσιος τζίρος κινείται αυξητικά για το 37,46%, μείωση δηλώνει το 34,87% των συμμετεχόντων στην έρευνα, ενώ το 27,67% δεν σημείωσε καμία μεταβολή [βλ. πιν.6].

ΣΥΝΟΛΟ ΕΜΠΟΡΙΟΥ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ

ΕΤΗΣΙΟΣ τζίρος _ Διαχρονική απεικόνιση

Πίνακας 6

Στα επιμέρους και την Περιφέρεια, το 42,27% των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα είδε τον τζίρο του να αυξάνεται το 2017 σε σχέση με το 2016, το 22,68% δήλωσε πως δεν είχε καμία μεταβολή στα ετήσια οικονομικά του αποτελέσματα και το 35,05% είχε μειωμένο τζίρο συγκριτικά με το περασμένο έτος [βλ. πιν.7].

Στο Κέντρο αντίστοιχα τα αποτελέσματα εμφανίζονται ελαφρώς πιο μοιρασμένα με το 32,65% των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα να βλέπει τον τζίρο του να αυξάνεται το 2017 σε σχέση με το 2016, το 32,65% δήλωσε πως δεν είχε καμία μεταβολή στα ετήσια οικονομικά του αποτελέσματα και το 34,69% είχε μειωμένο τζίρο συγκριτικά με το περασμένο έτος [βλ. πιν.7].

ΣΥΝΟΛΟ ΕΜΠΟΡΙΟΥ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ

ΕΤΗΣΙΟΣ τζίρος 2017, συγκριτικά με 2016

Πίνακας 7

Στις κλαδικές υποκατηγορίες, ανησυχητικά αρνητικά αποτελέσματα παρουσιάζουν για μία ακόμη χρονιά οι κλάδοι του εμπορίου Ξυλείας και Λευκών Ειδών με το 100% των σχετικών επιχειρήσεων να δηλώνει μείωση τζίρου, ενώ προβληματισμό δημιουργούν και οι αρνητικές στην πλειοψηφία τους επιδόσεις των μικροκαταστημάτων με Ψιλικά-Ζαχαρώδη.

Στους πρωταθλητές του 2017 συγκαταλέγονται οι επιχειρήσεις εμπορίας Αυτοκινήτων, τα καταστήματα Παιχνιδιών και ο κλάδος των Ηλεκτρικών Ειδών & Νέας Τεχνολογίας με το σύνολο των σχετικών επιχειρήσεων να καταγράφει Αύξηση Τζίρου για το 2017.

Μάλιστα για την περίπτωση των καταστημάτων Ηλεκτρικών Ειδών & Νέας Τεχνολογίας αξίζει να σημειωθεί πως η καθολική αύξηση των πωλήσεων έχει επέλθει αποκλειστικά και μόνο από την εγχώρια κατανάλωση. Σε συνέχεια μάλιστα των προηγουμένων επισημαίνουμε το γεγονός πως για πρώτη φορά στην τελευταία πενταετία καμία επιχείρηση του δείγματος της εν λόγω κατηγορίας δεν είχε πωλήσεις σε αλλοδαπούς καταναλωτές [βλ. Ενότ.6], όταν τα προηγούμενα χρόνια οι smart-επώνυμες συσκευές βρισκόταν στις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων των τουριστών.

Τέλος σημειώνεται ότι σταθεροποίηση και ισχνή ανάκαμψη εμφανίζουν οι επιχειρήσεις που σχετίζονται με την υποστήριξη των κατασκευών και της οικοδομής πλην εκείνες του Εμπορίου Ξυλείας (χωρίς ασφαλώς αυτό όμως να σημαίνει βελτίωση της οικοδομικής δραστηριότητας αλλά μάλλον δραστηριότητα στις ανακατασκευές).

6ΜΕΙΓΜΑ ΤΟΥΡΙΣΤΩΝ – ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ 2017

Το 2017 αποτελεί μία ακόμη χρονιά κατά την οποία η αγορά και οικονομία της Αλεξανδρούπολης ενισχύεται από «εισαγομένους» καταναλωτές καθόλη την διάρκεια του έτους και με περιόδους έξαρσης την θερινή και την εορταστική περίοδο. Παρόλα αυτά, εντυπωσιακό αρνητικό στοιχείο της καταναλωτικής συμπεριφοράς των τουριστών της Αλεξανδρούπολης αποτελεί ο σταδιακός κορεσμός της κατανάλωσης στα εμπορικά καταστήματα και η παράλληλη εντυπωσιακή -αλλά όχι ικανή να υπερκαλύψει τις απώλειες από το εμπόριο- ενίσχυση της κατανάλωσης στις επιχειρήσεις ψυχαγωγίας και διασκέδασης.

Έτσι λοιπόν για δεύτερη συνεχή χρονιά επτά (7) στους δέκα (10) επιχειρηματίες (70,30%) πραγματοποίησαν πωλήσεις σε αλλοδαπούς καταναλωτές με το μέσο ποσοστό συμμετοχής τους στους ετήσιους τζίρους των πρώτων να ανέρχεται στο 6,56%, μειωμένο όμως κατά σχεδόν μιάμιση μονάδα σε σχέση με το 2016, χρονιά κατά την οποία η συμμετοχή είχε καταγράψει την ανώτατη τιμή της και υπολογιζόταν στο 8,00% (πάντοτε σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των συμμετεχόντων στην έρευνα) [βλ. πιν.8].

Πίνακας 8

Σε κάθε περίπτωση, η απεικόνιση της συνεισφοράς των τουριστών στα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα των επιχειρήσεων της Αλεξανδρούπολης, όπως αυτή παρουσιάζεται στον Πίνακα 8 είναι διαφωτιστική της διαχρονικής καταναλωτικής συμπεριφοράς των αλλοδαπών καταναλωτών ανά έτος.

Κρίσιμος και καθοριστικός παράγοντας της διαμόρφωσης των ανωτέρω δεικτών αποτελούν οι Τούρκοι τουρίστες, όπως θα εξετάσουμε παρακάτω, καθώς η συμπεριφορά τους αφενός καθορίζει την συνολική δαπάνη του συνόλου των τουριστών, αφετέρου διαμορφώνει το τελικό Μείγμα των τουριστών-καταναλωτών της Αλεξανδρούπολης και την ποσοστιαία συμμετοχή των διαφόρων εθνικών ομάδων σε αυτό.

Παραμένοντας στο ίδιο θέμα και στα επιμέρους στοιχεία, πρωταθλητής για μία ακόμη χρονιά, όπως αναμενόταν, είναι ο κλάδος της Εστίασης – Καφέ με τις πωλήσεις των σχετικών καταστημάτων σε τουρίστες να καταλαμβάνουν περισσότερο από το ένα τέταρτο (1/4) των ετήσιων οικονομικών τους αποτελεσμάτων και να ανέρχονται στο 26,08%.

Το συγκεκριμένο μάλιστα ποσοστό παρουσιάζεται ενισχυμένο κατά 50% σε σχέση με την καταγραφή του έτους 2016 για τον εν λόγω κλάδο όπου η συνεισφορά βρισκόταν στο 17,55%.

Όλοι οι υπόλοιποι κλάδοι καταγράφουν σημαντικές απώλειες στις πωλήσεις σε αλλοδαπούς.

Αξιοσημείωτη τέλος είναι η παντελής απουσία ξένων καταναλωτών από τα καταστήματα των Ηλεκτρικών ειδών και Νέας Τεχνολογίας αλλά και από τα καταστήματα πώλησης Εσωρούχων, τα προϊόντα των οποίων βρισκόταν στις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων των τουριστών τα προηγούμενα χρόνια σύμφωνα με τις αρχικές καταγραφές του Εμπορικού Συλλόγου Αλεξανδρούπολης, ενώ για πρώτη φορά πωλήσεις σε αλλοδαπούς καταγράφουν οι επιχειρήσεις εμπορίας Λευκών Ειδών.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το μείγμα των ξένων τουριστών-καταναλωτών για το 2017, καθώς προκύπτουν μεταβολές, χωρίς βέβαια να αλλάζουν οι βασικές εθνικές ομάδες κατανάλωσης.

ΕΜΠΟΡΙΟ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ _ Κ Ε Ν Τ Ρ Ο

Μείγμα τουριστών-καταναλωτών 2017

Πίνακας 9

Την πλειοψηφία των αλλοδαπών καταναλωτών της Αλεξανδρούπολης καταλαμβάνουν για μία ακόμη χρόνια οι Τούρκοι επισκέπτες με ποσοστό που ανέρχεται στο 46,32%.

Το ποσοστό αυτό όμως παρουσιάζεται αισθητά μειωμένο σε σχέση τόσο με εκείνο της προηγούμενης καταγραφής του 2016 με μία μείωση της τάξεως του 10% κατά προσέγγιση, όσο και του 2015. [βλ. πιν.9]

Πρόκειται για ένα ανησυχητικό φαινόμενο που έγκαιρα εντοπίσαμε και επισημάναμε στο παρελθόν, φαινόμενο το οποίο χρήζει περεταίρω διερεύνησης καθώς η μείωση της κατανάλωσης των Τούρκων επισκεπτών δεν ακολουθεί τις οδικές αφίξεις που καταγράφονται στο συνοριακό σημείο διέλευσης των Κήπων. Μάλιστα οι Οδικές Αφίξεις μη κατοίκων (στη πλειοψηφία τους αποτελούνται από Τούρκους πολίτες) στους Κήπους στο πρώτο εννιάμηνο του 2017, όπως αυτές παρουσιάζονται από τον ΣΕΤΕ, έχουνε ήδη φτάσει σε απόλυτους αριθμούς τις συνολικές αφίξεις όλου του 2016, και προφανώς αναμένεται να τις ξεπεράσουν κατά πολύ με την ενσωμάτωση των στοιχείων του τελευταίου τριμήνου του 2017.

Σταθερά αυξητικές τάσεις εμφανίζει την τελευταία τριετία η κατανάλωση των Βούλγαρων τουριστών στις τοπικές επιχειρήσεις με το ποσοστό συμμετοχής τους στο μείγμα τουριστών-καταναλωτών της Αλεξανδρούπολης να ανέρχεται στο 29,57% αυξημένο κατά προσέγγιση κατά 10% σε σχέση με την καταγραφή του 2016.

Στην τρίτη θέση εμφανίζονται οι Ρουμάνοι τουρίστες με το ποσοστό τους στο Μείγμα να εμφανίζεται σχετικά σταθερό με τάσεις οριακής μείωσης και να προσδιορίζεται ως ποσοστό συμμετοχής επί του συνόλου στο 8,09%.

Οριακή αύξηση στην κατανάλωση των Ρώσων τουριστών οι οποίοι εμφανίζονται με ένα ποσοστό συμμετοχής της τάξεως του 7,35%, αρκετά όμως μακριά από την πρώτη καταγραφή του 2013.

Εντυπωσιακά είναι τα δεδομένα για τους Σέρβους επισκέπτες-καταναλωτές, σύμφωνα πάντα με τις απαντήσεις των συμμετεχόντων (στην έρευνα) επιχειρηματιών, οι οποίοι διπλασιάζουν την συμμετοχή τους στο μείγμα τουριστών-καταναλωτών της Αλεξανδρούπολης καταγράφοντας ένα ποσοστό της τάξεως του 4,41%. Λαμβάνοντας μάλιστα υπόψιν το γεγονός ότι πρόκειται για ιδιαίτερα ορθολογικούς και συνετούς καταναλωτές, σύμφωνα με το επικαιροποιημένο καταναλωτικό προφίλ της εν λόγω εθνικότητας που διατηρεί ο Εμπορικός Σύλλογος Αλεξανδρούπολης, προκύπτει – με επιφύλαξη – πως η αύξηση του ποσοστού των Σέρβων στο Μείγμα οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση της παρουσίας τους στην Αλεξανδρούπολη. Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο που αφορά την συγκεκριμένη εθνικότητα και ενισχύει την ποιότητά τους ως καταναλωτές, είναι ότι η συμμετοχή τους στο Μείγμα προκύπτει αποκλειστικά και μόνο από αγορές τους σε εμπορικά καταστήματα και όχι από την παρουσία τους σε επιχειρήσεις Καφέ- Εστίασης όπου δεν υπάρχει καμία καταγραφή.

Μείγμα τουριστών-καταναλωτών 2017

Πίνακας 10

Τέλος σταθερά λίγοι και οριακά μειούμενοι καταγράφονται οι Γάλλοι τουρίστες του Αυγούστου (με την θρησκευτική παράμετρο) οι οποίοι κατέχουν ποσοστό 1,47% στο μείγμα των αλλοδαπών καταναλωτών της Αλεξανδρούπολης το 2017. Παρά την χαμηλή καταναλωτική συμπεριφορά και την μικρή τουριστική μάζα, η παρουσία τους στην Αλεξανδρούπολη καταδεικνύει το υψηλό επίπεδο ασφάλειας της πόλης!

Ενδιαφέρον τέλος παρουσιάζει η διαχρονική απεικόνιση της συμμετοχής των εθνικοτήτων στο Μείγμα τουριστών-καταναλωτών της Αλεξανδρούπολης καθώς οι χρωματισμένες ανά χώρα καμπύλες του διαγράμματος παρουσιάζουν ευκρινώς την πορεία των ποσοστών συμμετοχής από το 2013 έως το 2017 ανεξάρτητα εάν αυτή οφείλεται σε αύξηση/μείωση των αφίξεων της εξεταζόμενης εθνικής ομάδας ή σε αύξηση/μείωση της κατανάλωσής τους στην Αλεξανδρούπολη. [βλ. πιν.11]

Διαχρονική απεικόνιση συμμετοχής εθνικοτήτων στο Μείγμα τουριστών-καταναλωτών

Πίνακας 11

Πίνακας 9

Επισημαίνεται τέλος (προς αποφυγή παρερμηνειών) ότι η έρευνα εντοπίζει και καταγράφει μόνον εκείνους τους τουρίστες που προβαίνουν σε κατανάλωση προϊόντων και υπηρεσιών από καταστήματα της Αλεξανδρούπολης σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των επιχειρηματιών-μελών του Εμπορικού Συλλόγου Αλεξανδρούπολης που συμμετέχουν σε αυτή.

Σημείωση: Επισυνάπτεται παράρτημα παρουσίασης αποτελεσμάτων ανά κλαδική κατηγοριοποίηση.

6ΜΗΝΥΜΑ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΕΣΑ

Με συνέπεια και ευθύνη παρουσιάζουμε για μία ακόμη χρονιά την Ετήσια Έκθεση μας για το Οικονομικό Περιβάλλον του έτους 2017 για την ευρύτερη περιοχή της Αλεξανδρούπολης. Μία επιστημονική και ολοκληρωμένη καταγραφή και ερμηνεία των τάσεων και των μεταβολών του οικείου επιχειρηματικού περιβάλλοντος και της τοπικής οικονομίας.

Εφέτος για πρώτη φορά από την έναρξη των ετήσιων εκθέσεων αποτύπωσης του Οικονομικού Περιβάλλοντος από τον φορέα μας καταγράφεται βελτίωση του οικονομικού κλίματος και ταυτόχρονη αύξηση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης.

Το εμπόριο και η τοπική επιχειρηματικότητα εμφανίζουν σταθεροποιητικές τάσεις με θετική προοπτική, με επτά στους δέκα επιχειρηματίες της Αλεξανδρούπολης να καταγράφουν βελτίωση ή σταθεροποίηση στις οικονομικές τους επιδόσεις για το 2017.

Μία σειρά από παράγοντες, μεταξύ αυτών η ταχεία ολοκλήρωση της τρίτης αξιολόγησης, η γενική θετική εντύπωση για την πορεία της ελληνικής οικονομίας και η σχετική πολιτική σταθερότητα, συνετέλεσαν στην καταγραφή των θετικών μας αποτελεσμάτων. Τούτο βέβαια δεν σημαίνει πως έχουν επιλυθεί τα προβλήματα της ελληνικής οικονομίας και επιχειρηματικότητας, καθώς η άτυπη στάση πληρωμών των Ελλήνων προς το ελληνικό δημόσιο ύψους 100 δις ευρώ, η εμμονή στην φορολόγηση με 900 εκατ. ευρώ νέους φόρους για το 2018 και η έξαρση της μαύρης οικονομίας συνθέτουν μία παράλληλη πραγματικότητα.

Επισημαίνω επίσης ότι η αναιμική αύξηση των οικονομικών επιδόσεων μέρους της τοπικής επιχειρηματικότητας ουδεμία σχέση έχει με τις προ κρίσης επιδόσεις και σε καμία περίπτωση δεν επαρκεί για την επιστροφή στα προ κρίσης επίπεδα, παρά σηματοδοτεί -με την ενίσχυση των προοπτικών και της καταναλωτικής εμπιστοσύνης- την επιστροφή στο κλίμα του Νοεμβρίου του 2014.

Τέλος, ιδιαίτερη ανησυχία προκαλούν οι μεταβολές στα πεδία του Τουρισμού καθώς στην περίπτωση των επισκεπτών από την Τουρκία προκύπτει κορεσμός στην κατανάλωση προϊόντων εμπορίου, ενώ η εντυπωσιακή αύξηση της συμμετοχής τους σχεδόν αποκλειστικά στους τζίρους των επιχειρήσεων εστίασης δεν επαρκεί να υπερκαλύψει τις απώλειες από την υπόλοιπη επιχειρηματικότητα.

Κωνσταντίνος ΧΑΤΖΗΜΙΧΑΗΛ

Πρόεδρος Ομοσπονδίας Εμπορίου & Επιχειρηματικότητας Θράκης

Πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Αλεξανδρούπολης

- Χορηγούμενη-

Διαβασε και αυτο

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ

- Χορηγούμενη -