fbpx
Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

Εκδρομή στην ανατολική Θράκη πραγματοποίησε το Ιστορικό Μουσείο Αλεξανδρούπολης

- Χορηγούμενη-

Με μεγάλη συμμετοχή των μελών και φίλων του Ιστορικού Μουσείου Αλεξανδρούπολης πραγματοποιήθηκε η τριήμερη εκδρομή στην Ανατολική Θράκη από τις 28 μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου.

Την Παρασκευή, μετά τη συγκέντρωση έξω από το μουσείο, αναχωρήσαμε για την περιοχή του Ιερού Όρους όπου βρίσκονται τα Γανόχωρα, που είναι άθροισμα χωριών και κωμοπόλεων με ελληνικό πληθυσμό πριν το 1922. Συγκεκριμένα, επισκεφθήκαμε την Περίσταση, την Ηρακλείτσα, το Μυριόφυτο, τη Χώρα και το Γάνο. Μέσω των Μαλγάρων φτάσαμε στη Ραιδεστό. Εκεί επισκεφτήκαμε το Αρχαιολογικό & Εθνογραφικό Μουσείο και την ελληνική συνοικία. Αργά το απόγευμα φτάσαμε στην Τυρολόη.

Την επόμενη μέρα το πρωί αναχωρήσαμε για την Αρκαδιούπολη, όπου κάναμε μια σύντομη περιήγηση στην πόλη και επισκεφτήκαμε το τέμενος Σοκολού Μεχμέτ Πασά, έργο του αρχιτέκτονα Μιμάρ Σινάν. Συνεχίσαμε για τη Βιζύη, την πατρίδα του λογοτέχνη Γεωργίου Βιζυηνού. Εκεί επισκεφτήκαμε ένα μέρος από τα τείχη της πόλης, το αρχαίο θέατρο και το Ναό της Αγίας Σοφίας που μετατράπηκε σε μουσουλμανικό τέμενος από τον 14° αιώνα. Επόμενος σταθμό μας, η παραθαλάσσια κωμόπολη του Ευξείνου Πόντου, Μήδεια, όπου επισκεφτήκαμε την Ιερά Μονή του Αγίου Νικολάου, που είναι λαξευμένη μέσα στους βράχους, και το κάστρο.

Την τελευταία ημέρα, μετά από μία σύντομη ξενάγηση στο κέντρο της Τυρολόης, αναχωρήσαμε για την Αρτεσκό, όπου διασχίσαμε τη γέφυρα Babaeski (1633) και είδαμε το τζαμί Cedid Ali Pasa, έργο του ΜΙμάρ Σινάν. Στη συνέχεια φτάσαμε τις Σαράντα Εκκλησιές, όπου επισκεφτήκαμε τα Μουσεία της πόλης. Περπατήσαμε στην παλιά ελληνική γειτονιά, είδαμε την ελληνική αστική σχολή και τα ερείπια του μουσικού ομίλου Αρίων. Το απόγευμα αναχωρήσαμε για την Αδριανούπολη και αργά το βράδυ φτάσαμε στην πόλη μας.