Ασυμφωνία του δημοτικού συμβουλίου Αλεξανδρούπολης αναφορικά με τα «λεωφορειάκια» στο parking

Ασυμφωνία απόψεων ανέκυψε στο σημερινό (27/02) δημοτικό συμβούλιο Αλεξανδρούπολης, αναφορικά με το έκτακτο θέμα τακτικής συνεδρίασης που έφερε η παράταξη «Πόλη και Πολίτες» και αφορούσε την ανανέωση της σύμβασης για τα «λεωφορειάκια» που ξεκινούν από το parking στο γήπεδο και διαπερνούν το κέντρο της πόλης.

Το θέμα αστικής συγκοινωνίας της Αλεξανδρούπολης

Ενώ λοιπόν ο επικεφαλής της παράταξης «Πόλη και Πολίτες», Ευάγγελος Λαμπάκης, επέμενε στην ανανέωση της σύμβασης (η οποία λήγει σε 2 μήνες, ο Αντιδήμαρχος Διοικητικής μεταρρύθμισης και Οικονομικών υπηρεσιών της πόλης, Γιώργος Κυζιρίδης, επεσήμανε ότι το ζήτημα τέθηκε στο ελεγκτικό συμβούλιο για να εξεταστεί, μεταξύ άλλων, αν η απευθείας ανάθεση του έργου στο Αστικό ΚΤΕΛ ΑΕ ήταν νόμιμη ή όχι.

44.000 άτομα επιβιβάστηκαν στο «λεωφορειάκι» από τη δημιουργία του

«Δημιουργήθηκε πριν από 10 μήνες μια αστική δημοτική συγκοινωνία» δήλωσε ο τέως δήμαρχος της πόλης, κάνοντας λόγο για τη μετακίνηση μικρού λεωφορείου από το πρωί μέχρι το βράδυ, ξεκινώντας από το δημ. Πάρκινγκ στο γήπεδο και μεταφέροντας δωρεάν τους πολίτες στο κέντρο της πόλης. «Επειδή ολοκληρώνεται ο χρόνος της σύμβασης, οφείλουμε να συνεχίσουμε αυτή την επιτυχημένη ενέργεια με νέα σύμβαση που πρέπει να περάσει από το δημοτικό συμβούλιο. Στο διάστημα 10 μηνών από τη λειτουργία του, επιβιβάστηκαν 44.000 άτομα σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία» επεσήμανε στη συνέχεια.

Πρόταση για δημιουργία νέας γραμμής αξίας 85.000 ευρώ

«Είναι ένα μέτρο που στηρίζεται στη λογική. Ένα μέτρο που πέτυχε, δεν πρέπει να το δούμε παραταξιακά, αφού οι πολίτες τοαγκάλιασαν» διαμήνυσε αμέσως μετά, συμπληρώνοντας ότι το 60% της χτισμένης πόλης ακουμπάει στη γραμμή αυτή. «Είτε για ψώνια, είτε για συνταξιούχους, για όσους έχουν ή δεν έχουν αυτοκίνητο. Πρέπει να ανανεώσουμε για ένα χρόνο τη σύμβαση και να δημιουργήσουμε με 85.000 ευρώ μια νέα γραμμή που θα καλύψει το πάρκο Αλτιναλμάζη, το κολυμβητήριο και όλους τους κατοίκους στην εξώπολη που θέλουν να πλησιάσουν το κέντρο» ολοκλήρωσε ο κ. Λαμπάκης, κάνοντας έκκληση να ληφθεί η πολιτική απόφαση από το δημοτικό συμβούλιο να ανανεώσουν τη σύμβαση.

«Μη νόμιμη η δαπάνη»

Από την άλλη πλευρά, ο κ. Κυριζίδης υπογράμμισε ότι στην απευθείας ανάθεση υπήρξε ένας υποψήφιος μόνο, το αστικό ΚΤΕΛ Αλεξανδρούπολης. «Η αναπληρώτρια επίτροπος στο ελεγκτικό συνέδριο του Ν. Έβρου έκρινε ως μη νόμιμη τη δαπάνη, θεωρώντας τη γραμμή μη λειτουργική, δεδομένου ότι η μεταφορά αφορά περιοριστικές αναφερόμενες κατηγορίες ανθρώπων σύμφωνα με το άρθρο 83 παράγραφος 2 του Ν. 3463 του 2006. Ειδικότερα, ο νόμος αναφέρεται σε άτομα που ανήκουν σε κοινωνικές ομάδες με αναπηρία, σε ηλικιωμένους, παιδιά, εργαζόμενους στους οικείου δήμους, μαθητές στον τόπο που λειτουργεί το σχολείο. Σε περίπτωση που θεωρηθεί μη λειτουργική η δαπάνη, είναι μη νόμιμη η διαδικασία της ανάθεσης, καθώς υπερβαίνει το ποσό των 60.000 πλην ΦΠΑ» εξήγησε στη συνέχεια, προσθέτοντας πως θα έπρεπε να συμπεριληφθούν περισσότεροι φορείς στο διαγωνισμό, πέραν του Αστικού ΑΕ. Μάλιστα, η υπόθεση στάλθηκε στο 7ο κλιμάκιο του ελεγκτικού συνεδρίου από το οποίο δεν υπάρχει ακόμα εισήγηση. «Μέχρι να εκδοθεί, θεωρώ ότι είναι φρόνιμο να μην προχωρήσουμε σε διαδικασία νέα σύμβασης» ολοκλήρωσε, τονίζοντας ότι στην αρχική σύμβαση δεν υπήρχε δυνατότητα παράτασης.

«Λήψη πολιτικής απόφασης»

Ο κ. Λαμπάκης συμφώνησε με την απόφαση διεξαγωγής του διαγωνισμού, αναφέροντας ωστόσο ότι βάσει νόμου η αρχική σύμβαση αφορούσε το Αστικό ΑΕ κατά αποκλειστικότητα.

Τη δική του άποψη για το ζήτημα εξέφρασε και ο επικεφαλής της παράταξης «Αδέσμευτη Νέα Αυτοδιοίκηση», Βαγγέλης Μυτιληνός. «Είναι ένα θέμα που πρέπει να απλώσουμε. Στην αρχή, επί μια εβδομάδα, πήγαινα κάθε μέρα και παρακολουθούσα την κίνηση του λεωφορείου – ζήτημα να ανέβαινε ένα άτομο. Σήμερα έκανα το ίδιο: είναι γεμάτο» εξήγησε, υπογραμμίζοντας την ανάγκη επέκτασης των δρομολογίων που πάνε στις παραλίες, καθώς αυτά τελειώνουν στις 21:00.

«Θα μπορούσαν να συμμετάσχουν και άλλες επιχειρήσεις»

Τέλος, ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης, Ιωάννης Ζαμπούκης, έκανε κριτική για τα 100.000 ευρώ που δόθηκαν απευθείας ως ανάθεση στην αρχική σύμβαση. «Θα μπορούσαν να συμμετάσχουν και άλλες επιχειρήσεις. Έχουμε το χρονικό περιθώριο να κάνουμε σωστά τις διαδικασίες» τόνισε ο ίδιος.