Σάββατο, 5 Ιουλίου, 2025
31.9 C
Alexandroupoli
ΑρχικήΕιδήσειςΓενικαΕγνατία Οδός: Γιατί το τμήμα Θεσσαλονίκη-Έβρος έμεινε 10 χρόνια χωρίς Σταθμούς Εξυπηρέτησης...

Εγνατία Οδός: Γιατί το τμήμα Θεσσαλονίκη-Έβρος έμεινε 10 χρόνια χωρίς Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων

Το έγγραφο που κοινοποίησε στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, αποκαλύπτει τους λόγους

Η Εγνατία Οδός, ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος της χώρας με συνολικό μήκος 670 χιλιόμετρα, δεν διαθέτει ούτε έναν Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Κήποι Εβρου.

Η απουσία οργανωμένου ΣΕΑ στον αυτοκινητόδρομο, που συνδέεται με τα σύνορα 5 χωρών μέσω 9 κάθετων αξόνων, σε τμήμα άνω των 300 χιλιομέτρων, δημιουργεί εκ των πραγμάτων δυσχέρειες σε ένα εθνικό έργο υποδομής, που εξυπηρετεί το 36% του ελληνικού πληθυσμού.

Το αποκαλυπτικό έγγραφο
Το πλέον ενδιαφέρον όμως είναι οι λόγοι και συνθήκες που δεν επέτρεψαν την κατασκευή και λειτουργία ΣΕΑ για 10 ολόκληρα χρόνια στον σύγχρονο αυτοκινητόδρομο διεθνών προδιαγραφών. Το έγγραφο της «Εγνατία Οδός ΑΕ», που κοινοποίησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής στη Βουλή, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, είναι πραγματικά αποκαλυπτικό.

►ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Πολλαπλά τα οφέλη από την Εγνατία – Εσοδα 35 δισ. στη διάρκεια της παραχώρησης

►Ξεκινούν μελέτες για την επέκταση της Σιδηροδρομικής Εγνατίας σε Κοζάνη και Ηγουμενίτσα

«Αναφορικά με την κατασκευή και λειτουργία Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) σε τμήματα της Εγνατίας Οδού μεταξύ Θεσσαλονίκης και Εβρου, ο προγραμματισμός της “Εγνατία Οδός ΑΕ” προέβλεπε τη λειτουργία ΣΕΑ σε 6 θέσεις», αναφέρεται στο έγγραφο. Εξ αυτών, η «Εγνατία Οδός ΑΕ» δημοπράτησε και ανέθεσε το 2011 και 2012 σχετικές συμβάσεις για 3 ΣΕΑ στις θέσεις Αρδανίου Εβρου, Σώστη Ροδόπης και Ωραιοκάστρου Θεσσαλονίκης.

«Η υλοποίηση των υπόψη ΣΕΑ δεν ολοκληρώθηκε από τους αρχικούς αναδόχους λόγω σοβαρών οικονομικών προβλημάτων σε συνδυασμό με την οικονομική ύφεση. Το 2020 έγινε αποδεκτό το αίτημα των αναδόχων των ανωτέρω ΣΕΑ για υποκατάστασή τους και η υπογραφή των συμβάσεων εκκρεμεί στο ΣτΕ μετά από προσφυγές».

Δεν προχώρησε όμως ούτε η δημοπράτηση των υπολοίπων 3 ΣΕΑ. «Ο προγραμματισμός δημοπράτησης των λοιπών προβλεπόμενων ΣΕΑ της Εγνατίας Οδού έχει παγώσει καθότι με την απόφαση διυπουργικής επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων (ΦΕΚ 2316Β/2012), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει (ΦΕΚ 2221Β/2013), μεταβιβάστηκε στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) το δικαίωμα της “Εγνατία Οδός ΑΕ” για τη λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου και των παρόδιων αυτού εκτάσεων».

Σε κάθε περίπτωση, όπως σημειώνει η «Εγνατία Οδός ΑΕ», στο τμήμα της Εγνατίας Οδού μεταξύ Θεσσαλονίκης και Εβρου υφίστανται και λειτουργούν ειδικά διαμορφωμένοι Χώροι Στάθμευσης και Αναψυχής (ΣΧΑ) σε 6 θέσεις (Ανάληψη, Βαγιοχώρι, Μουσθένη, Αμαξάδες, Αμάραντα, Δωρικό), οι οποίοι παρέχουν στους χρήστες χώρους υγιεινής και τη δυνατότητα στάσης και ανάπαυσης.

Ακολουθήστε το evros24.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από τον Έβρο, την Θράκη και την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο evros24

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ evros24.gr

Δημοφιλέστερα

Τούρκος TikToker πλήρωσε €22,5 σε ελληνική ταβέρνα και εξόργισε τους συμπατριώτες του – «Μη δίνουμε λεφτά στους Έλληνες» του έγραψαν

Ορυμαγδό σχολίων προκάλεσε βίντεο στο TikTok από γεύμα που έφαγε σε ελληνική ταβέρνα ο...

«myStreet»: Από την Αλεξανδρούπολη ξεκινά η νέα εφαρμογή καταγγελιών για τα τραπεζοκαθίσματα στην εστίαση

Μετά την επιτυχία του MyCoast, οι πολίτες θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε ακόμα...

Αγγίζουν τα 800 εκ. ευρώ τα χρέη μεγαλο-οφειλετών του Έβρου προς Δημόσιο και ΕΦΚΑ

Εκατόν τριάντα τέσσερα (134) Νομικά Πρόσωπα (εταιρείες, επιχειρήσεις, ακόμα και συνεταιρισμοί) του Έβρου, βρίσκονται...

Διακοπή υδροδότησης αύριο σε περιοχές της Ανατολικής Αλεξανδρούπολης

Η Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης και Αποχέτευσης Δήμου Αλεξανδρούπολης ενημερώνει τους δημότες ότι στα πλαίσια...

Παρόμοια