Σάββατο, 23 Αυγούστου, 2025
31.9 C
Alexandroupoli
ΑρχικήΕιδήσειςΓενικαΞεκινάει ο διαγωνισμός για το πρώτο εμπορευματικό κέντρο της «Σιδηροδρομικής Εγνατίας»

Ξεκινάει ο διαγωνισμός για το πρώτο εμπορευματικό κέντρο της «Σιδηροδρομικής Εγνατίας»

Ανοίγει ο δρόμος για την κατασκευή του πρώτου από τα τρία εμπορευματικά κέντρα, του σιδηροδρομικού άξονα που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τη Βουλγαρία και το Δούναβη.

Όπως έκανε γνωστό  από το βήμα του Περιφερειακού Συνεδρίου Κ. Μακεδονίας ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης, τον Απρίλιο θα ξεκινήσει ο διαγωνισμός για τη δημιουργία του εμπορευματικού κέντρου της Θεσσαλονίκης και στη συνέχεια θα ακολουθήσουν και τα άλλα δύο, στην Καβάλα και στην Αλεξανδρούπολη.

Σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο η κατασκευή του σιδηροδρομικού άξονα Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Αλεξανδρούπολη – Μπουργκάς – Ρούσε, όπως είπε ο υπουργός, θα αναβαθμίσει το ρόλο της Ελλάδας, αφού εκτός από τον τομέα των μεταφορών (με την παράκαμψη των Δαρδανελίων) τα τρία λιμάνια της Βόρειας Ελλάδας θα αποτελέσουν πόλο έλξης για μελλοντικές επενδύσεις.

«Υπάρχει παγκόσμιο ενδιαφέρον για την ολοκλήρωση του έργου», υπογράμμισε ο κ. Σπίρτζης, προσθέτοντας ότι η ελληνοβουλγαρική εταιρία που θα συγκροτηθεί, σύντομα θα προχωρήσει στην αναζήτηση χρηματοδότησης μέσω της Ευρωπαϊκής Τράπεζας και ιδιωτικών κεφαλαίων. «Αν η κάθε χώρα κατασκεύαζε το δικό της κομμάτι, πολύ φοβάμαι ότι το έργο δεν θα ολοκληρωνόταν», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός, επισημαίνοντας ότι αυτή τη στιγμή η Ελλάδα και η Βουλγαρία έχουν κοινά συμφέροντα, ενώ σημείωσε ότι τα τρία ελληνικά λιμάνια (Θεσσαλονίκη – Καβάλα και Αλεξανδρούπολη) θα έχουν τεράστια συγκριτικά πλεονεκτήματα, καθώς θα διαθέτουν αυτοκινητόδρομο, σιδηρόδρομο και αεροδρόμια.

Σε άλλο σημείο της ομιλίας του ζήτησε να υπάρξει κατανόηση από τους εκπροσώπους φορέων και κατοίκων περιοχών της Μακεδονίας, για τη νέα σιδηροδρομική χάραξη, η οποία θα συντομεύσει τη διαδρομή. «Η σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης – Σερρών δεν θα ακυρωθεί, αλλά θα αναβαθμιστεί» είπε χαρακτηριστικά, τονίζοντας ότι τα προηγούμενα χρόνια υπήρχαν στρεβλές αντιλήψεις σε ό,τι αφορά τη χάραξη οδικών και σιδηροδρομικών δικτύων.

Ο κ. Σπίρτζης αναφέρθηκε επίσης και στην ολοκλήρωση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνα–Θεσσαλονίκη μέσα στον ερχόμενο Ιούνιο, που θα συντομεύσει τη διαδρομή σε 3 ώρες και 20 λεπτά και εξέφρασε την ελπίδα ότι στα εγκαίνια της ΔΕΘ, στις αρχές Σεπτεμβρίου 2018, θα γίνουν και τα πρώτα δρομολόγια με τα «γρήγορα τρένα».

Καταλήγοντας, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε ότι η Ελλάδα θα πρέπει να συνεργαστεί με τις γειτονικές χώρες σε όλους τους τομείς, υπογραμμίζοντας ότι η αναζωπύρωση του εθνικισμού και οι λογικές που περιχαρακώνουν τα σύνορα είναι εκτός πραγματικότητας στη σύγχρονη εποχή.

Ακολουθήστε το evros24.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από τον Έβρο, την Θράκη και την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο evros24

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ evros24.gr

Δημοφιλέστερα

Εγνατία Οδός: Προφυλακίστηκε ο Βούλγαρος οδηγός του φορτηγού για το φονικό τροχαίο

Προσωρινά κρατούμενος κρίθηκε ο Βούλγαρος οδηγός του φορτηγού μετά την απολογία του, ο οποίος...

Στα τελωνεία Κήπων και Καστανεών ο Δ. Γαλαμάτης μαζί με τον Χ. Τοψίδη

Ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, κ. Χριστόδουλος Τοψίδης, βρέθηκε σήμερα μαζί με τον...

Εξαφάνιση του Χυτούδη – Περούδη Χαράλαμπου – Χρυσοβαλάντη στην Αθήνα

Ο Χυτούδης – Περούδης Χαράλαμπος – Χρυσοβαλάντης, 37 ετών, εξαφανίστηκε στην περιοχή της πλατείας...

Συνεχίζει στη διοίκηση του Νοσοκομείου Αλεξανδρούπολης ο Βαγγέλης Ρούφος

Παρουσία του διοικητή της 4ης Υγειονομικής Περιφέρειας Παναγιώτη Μπογιατζίδη, οριστικοποιήθηκε και η επίσημα η...

Παρόμοια