Το 1ο Πειραματικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης στην πόλη Gemona της Ιταλίας

Εκπαιδευτική επίσκεψη στην Ιταλία πραγματοποίησαν δύο εκπαιδευτικοί και τέσσερις μαθητές του 1ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Αλεξ/πολης, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ με τίτλο “Kids Conquering Castles“. Εκπαιδευτικοί και μαθητές επισκέφτηκαν το Σχολείο: Instituto Comprensivo di Gemona del Friuli, στην πόλη Gemona, στο πλαίσιο της 2ης Διεθνικής Συνάντησης των χωρών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα (Γερμανία, Ιταλία, Ελλάδα, Ουαλία, Αυστρία και Ισπανία (Καταλονία).

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές είχαν την ευκαιρία:

  • να συμμετέχουν σε συναντήσεις με τους ομόλογούς τους εκπαιδευτικούς και να εργαστούν πάνω σε κοινές δραστηριότητες του προγράμματος. Αντιστοίχως, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε καθημερινές κοινές δραστηριότητες ή εργαστήρια στα σχολεία που συμπεριλαμβάνονται στο Ινστιτούτο, όπως Visiting and learning about Gemona: orienteering tour in groups, Workshops & activities in Gemona medioeval Centre Medieval workshops, setting the market, Medieval games, κ.ά.

  • να συμμετέχουν στην οργανωμένη από το σχολείο εκδήλωση πώλησης προϊόντων που είχαν δημιουργήσει οι μαθητές όλων των σχολείων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα προκειμένου να προβάλουν τα κάστρα των περιοχών τους

  • να επισκεφτούν την πόλη Lignano όπου συμμετείχαν σε εργαστήρια και δραστηριότητες σχετικά με τα κάστρα

  • να επισκεφθούν την αναστηλωμένη μετά τους καταστροφικούς σεισμούς του 1976 μεσαιωνική πόλη Venzone

  • να συμμετέχουν σε οργανωμένη εκδρομή και επίσκεψη στην Τεργέστη καθώς και στο Κάστρο Miramare ώστε να γνωρίσουν την πολιτιστική κληρονομιά της περιοχής

Ήταν μια αξέχαστη εμπειρία τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους μαθητές, γιατί πέρα από την εξαίρετη φιλοξενία που μας παρείχε η χώρα υποδοχής, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να βρεθούν με μαθητές από άλλα Ευρωπαϊκά κράτη, να συμμετέχουν σε κοινές δραστηριότητες και δράσεις και να ανταλλάξουν απόψεις. Αντίστοιχα, οι εκπαιδευτικοί είχαν τη δυνατότητα να βρεθούν με ομόλογούς τους από άλλα κράτη, να ανταλλάξουν εμπειρίες για την εργασία τους και να χαράξουν την κατευθυντήρια πολιτική για τη συνέχιση του προγράμματος μέσα σε ένα ζεστό και φιλόξενο περιβάλλον.