Στην τελική ευθεία της μεταβίβασης εισέρχεται η Εγνατία Οδός, ενάμισι χρόνο μετά την υπογραφή της σύμβασης για παραχώρησή της στην ΤΕΡΝΑ.
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ενεργοποιήσει το τελικό στάδιο των διαδικασιών για την υπογραφή του πρωτοκόλλου παράδοσης–παραλαβής.
Έχει ήδη αναταθεί σε εξωτερικό σύμβουλο η πλήρης τεκμηρίωση όλου του αυτοκινητοδρόμου και των κάθετων αξόνων, με αποτύπωση όλων των στοιχείων (από τεχνικά σχέδια μέχρι βίντεο και φωτογραφίες) προκειμένου το υπουργείο να προχωρήσει στην ολοκλήρωση όλων των διαδικασιών που θα σηματοδοτήσουν την έναρξη παραχώρησης αλλά και την σύνταξη του πρωτοκόλλου παράδοσης-παραλαβής του αυτοκινητόδρομου.
Παράλληλα, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ καλείται να υλοποιήσει ένα κρίσιμο πακέτο παρεμβάσεων, με αιχμή την αναβάθμιση των σηράγγων από κατηγορία Ε σε κατηγορία Α, ώστε να επιτρέπεται η διέλευση οχημάτων που μεταφέρουν επικίνδυνα φορτία. Η ανάληψη της ευθύνης αυτής από τον παραχωρησιούχο γίνεται μετά την αδυναμία της Εγνατίας Οδού ΑΕ να υλοποιήσει τα αναγκαία έργα.
Η αναβάθμιση αυτή δεν είναι απλή υπόθεση. Περιλαμβάνει εκτεταμένες εργασίες στον εξοπλισμό ασφαλείας: νέα συστήματα αερισμού, ενισχυμένα δίκτυα πυρασφάλειας, προηγμένο φωτισμό LED, εγκατάσταση αισθητήρων θερμοκρασίας και καπνού, καθώς και αναβάθμιση των επικοινωνιακών και συστημάτων εκκένωσης που θα επιτρέψουν την κυκλοφορία φορτηγών που μεταφέρουν επικίνδυνα υλικά. Όπως αναφέρουν στελέχη του υπουργείου, για τις ανάγκες των έργων, θα απαιτηθεί ακόμη και κλείσιμο ενός ρεύματος κυκλοφορίας για εβδομάδες, κάτι που θα χρειαστεί προσεκτικό επιχειρησιακό σχεδιασμό ώστε να περιοριστεί η όχληση στους οδηγούς.
Στόχος είναι οι εργασίες να ολοκληρωθούν ώστε η παραχώρηση να έχει περάσει στον νέο φορέα μέχρι το τέλος του 2025, με τίμημα που υπολογίζεται μεταξύ 1,3 και 1,4 δισ. ευρώ. Τo κόστος των εργασιών αυτών δεν έχει προσδιοριστεί ωστόσο πληροφορίες που επικαλείται το newmoney αναφέρουν ότι θα αφαιρεθεί από το τίμημα.