17.9 C
Alexandroupoli
Δευτέρα, 9 Ιουνίου, 2025

Σούπερ μάρκετ: Αυτό είναι το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή

- Χορηγούμενη-

Το προφίλ του μέσου Έλληνα καταναλωτή στα σούπερ μάρκετ σκιαγραφεί η έρευνα Shopper Trends της NielsenIQ. Ειδικότερα, ο μέσος αγοραστής, είναι γυναίκα 39 ετών, λίγο νεότερη από τη μέση ηλικία του πληθυσμού στη χώρα, που είναι τα 42 έτη και πρόκειται για το άτομο που είναι κυρίως υπεύθυνο για την πλειοψηφία των αγορών στο νοικοκυριό.

Οι κύριες αγορές του νοικοκυριού πραγματοποιούνται σε εβδομαδιαία βάση, ενώ αντίστοιχα, οι συμπληρωματικές/έκτακτες αγορές πραγματοποιούνται κατά μέσο όρο 2 φορές την εβδομάδα, σε καταστήματα όχι μίας, αλλά παραπάνω από 2 διαφορετικών λιανεμπορικών αλυσίδων.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, το ποσό της μηνιαίας δαπάνης για τα ψώνια του νοικοκυριού στο σουπερμάρκετ υπολογίστηκε από τους ερωτώμενους στα 329 ευρώ, προσαυξημένο κατά 5% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, αποτελώντας μάλιστα και την υψηλότερη τιμή της τελευταίας τετραετίας, όπως αυτή αποτυπώνεται μέσα από την έρευνα.

Η Ελλάδα εξακολουθεί να βρίσκεται χαμηλότερα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, ο οποίος είναι στα 352 ευρώ, ωστόσο υψηλότερα από αγορές με μεγαλύτερο ΑΕΠ, όπως η Γερμανία, με την κατάταξη της τελευταίας να μπορεί να ερμηνευθεί από την ισχυρή παρουσία των μεγάλων εκπτωτικών καταστημάτων και την ευρεία γκάμα των επιλογών σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Αναφορικά με το θέμα των τιμών και των προσφορών, οι αγοραστές δηλώνουν ότι αισθάνονται τις τιμές να αυξάνονται και ως μηχανισμός συγκράτησης των προϋπολογισμών τους αποτελεί κυρίως η επικέντρωση τους στην προμήθεια βασικών ειδών και ο περιορισμός ενδεχόμενων πολυτελειών.

Σχεδόν 2 στους 3 αγοραστές δηλώνουν ότι έχουν ικανοποιητική γνώση των τιμών των προϊόντων που βρίσκονται μέσα στο καλάθι τους και αγοράζουν σε τακτική βάση και με τη συντριπτική πλειοψηφία αυτών να είναι σε θέση να αντιληφθούν τις όποιες αλλαγές της τιμής.

Όσον αφορά στις προωθητικές ενέργειες αυτές φαίνεται να επηρεάζουν την πιστότητα στις μάρκες αλλά και στα καταστήματα με 1 στους 4 αγοραστές να δηλώνει πως αλλάζει είτε μάρκα είτε κατάστημα, ανάλογα με το που έχει τις καλύτερες προσφορές για το συγκεκριμένο αγοραστικό του ταξίδι.

Οι προϊοντικές κατηγορίες που εντοπίζονται με τη μεγαλύτερη συχνότητα μέσα στο καλάθι του αγοραστή αφορούν τα βασικά είδη διατροφής, κυρίως τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, οι αμυλούχες κατηγορίες και τα λοιπά γαλακτομικά. Ο καταναλωτής επιλέγει κυρίως φρέσκο κρέας, πουλερικά, φρέσκα φρούτα και λαχανικά αλλά και φρέσκο γάλα. Επίσης επιλέγει snacks, σοκολάτες / μπισκότα αλλά και αναψυκτικά.

- Χορηγούμενη-

Ακολουθήστε μας και στο Instagram

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ evros24.gr

«Πεντηκοστὴν ἑορτάζομεν…» στην Αλεξανδρούπολη

Την Η’ Κυριακή από του Πάσχα 8 Ιουνίου 2025, η Εκκλησία μας εόρτασε τη μεγάλη Δεσποτική εορτή της Πεντηκοστής. Πενήντα ημέρες από την Ανάσταση...

Οι μαθητές του 2ου Γυμνασίου Διδυμοτείχου αναδεικνύουν τον τόπο τους!

Μπράβο στους μαθητές του 2ου Γυμνασίου Διδυμοτείχου για την εργασία τους στο διεθνές δίκτυο για την αειφορία, στο καινοτόμο πρόγραμμα με τίτλο “Από τη...

Αλεξανδρούπολη: Μετέτρεψαν ένα παλιό ψυγείο σε δανειστική βιβλιοθήκη

Ένα παλιό ψυγείο απέκτησε «ζωή» και γέμισε όχι με τρόφιμα, αλλά με βιβλία…Στα ράφια του μπορεί κανείς να βρει διάφορα λογοτεχνικά βιβλία, αποτελώντας μια...

axiologisi.ypes.gov.gr: Βαθμολογία 2,3 και 169η θέση μεταξύ των δήμων της χώρα...

Τα τεράστια προβλήματα με τους χώρους στάθμευσης που αντιμετωπίζουν σχεδόν όλοι οι δήμοι της χώρας αναδείχθηκαν μέσα από την αξιολόγηση των πολιτών. Ειδικότερα για...

Οικονομική μελέτη για την επαναφορά 13ου και 14ου μισθού παρουσίασε το...

Τις οικονομικές και εργασιακές ωφέλειες που θα έχει η ενδεχόμενη επαναφορά 13ου και 14ου μισθού παρουσίασε στην Αλεξανδρούπολη, μέσω σχετικών τεκμηριωμένων δεδομένων, όπως υποστηρίζει,...

Αγίου Πνεύματος 2025: Ποιοι εργάζονται, ποιοι όχι και τι ισχύει για...

Η Δευτέρα 9 Ιουνίου 2025, ημέρα του Αγίου Πνεύματος, δίνει την ευκαιρία για καλοκαιρινό τριήμερο σε αρκετούς εργαζόμενους, κυρίως του δημοσίου τομέα. Παρ' όλα...

axiologisi.ypes.gov.gr: Υψηλή η βαθμολογία του Δήμου Αλεξανδρούπολης (5,7) για τη δημοτική...

Καθόλου ευχαριστημένοι δεν είναι οι πολίτες από τις υπηρεσίες που παρέχουν οι δημοτικές συγκοινωνίες. Είναι ενδεικτικό ότι από τα στοιχεία της «αξιολόγησης» 184 δήμων...

Το μήνυμα της Κυριακής: “Δίψα και Πνεύμα”

Ἡ γιορτὴ τῆς Σκηνοπηγίας, ποὺ διαρκοῦσε ἑπτὰ ἡμέρες καὶ θύμιζε στοὺς Ἰουδαίους τὴ σαραντάχρονη περιπλάνησή τους στὴν ἔρημο, πλησιάζει στὸ τέλος της. Σέ ἕνα...

Διαβασε και αυτο