22.9 C
Alexandroupoli
Δευτέρα, 16 Ιουνίου, 2025

Πόσα σκοπεύουν να ξοδέψουν φέτος οι Έλληνες για τις χριστουγεννιάτικες αγορές

- Χορηγούμενη-

Το 50,8% των ελλήνων καταναλωτών αναζητά πιο οικονομικά προϊόντα ενώ το 56,6% σκοπεύει να κάνει αγορές μόνο στις περιόδους εκπτώσεων. Αυτό προκύπτει από την πρόσφατη έρευνα της Klarna, για την καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων ενόψει της εορταστικής περιόδου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι καταναλωτές προσαρμόζουν τις συνήθειές τους για να ανταποκριθούν στις προκλήσεις του αυξημένου κόστους ζωής, δίνοντας έμφαση στην εξοικονόμηση και τη στρατηγική διαχείριση πόρων.

Πάνω από τους μισούς συμμετέχοντες (50,8%) αναζητούν πιο οικονομικά προϊόντα.
Το 41,1% σχεδιάζει να μειώσει τις δαπάνες του σε μη απαραίτητα είδη και το 32,5% θα αγοράσει μόνο αν υπάρχει σημαντική προσφορά.
Συγκριτικά με προηγούμενες χρονιές, το 20,1% δηλώνει ότι θα αγοράσει λιγότερα δώρα.
Για να αποφύγει την σπατάλη τροφίμων, το 25,6% των ερωτηθέντων δήλωσε πως σχεδιάζει να οργανώσει καλύτερα το μενού των γιορτών.

Προϋπολογισμός και αγορές Χριστουγέννων

Η πλειονότητα των καταναλωτών φαίνεται να διατηρεί έναν συγκρατημένο προϋπολογισμό για τα χριστουγεννιάτικα δώρα φέτος. Συγκεκριμένα:
Το 7,8% σκοπεύει να ξοδέψει από 1€ έως 50€ και το 18,7% προγραμματίζει δαπάνες μεταξύ 51€ και 100€.
Tο μεγαλύτερο ποσοστό, που φτάνει το 37%, διαθέτει προϋπολογισμό από 101€ έως 250€, ενώ το 20,2% σχεδιάζει να ξοδέψει από 251€ έως 500€.
Ένα 10,3% στοχεύει σε δαπάνες από 501€ έως 1.000€, ενώ το 3% των καταναλωτών αναφέρει ότι θα ξοδέψει από 1001€ έως 2.000€.

Οι άνδρες φαίνεται να ξοδεύουν μεγαλύτερα ποσά για χριστουγεννιάτικα δώρα, με το 25% να επιλέγει το εύρος 251-500€ (έναντι 15% των γυναικών) και 12% το εύρος 501-1000€ (έναντι 8% των γυναικών). Από την άλλη, οι γυναίκες φαίνεται να διαθέτουν μικρότερο budget, με το 25% να περιορίζεται στα 51-100€ (έναντι 13% των ανδρών).

«Έξυπνες» πρακτικές για εορταστικές αγορές
Οι καταναλωτές υιοθετούν διάφορες έξυπνες πρακτικές για να εξοικονομήσουν χρήματα και να μεγιστοποιήσουν την αξία των εορταστικών αγορών τους. Οι πιο συχνοί τρόποι είναι:
– Αγορές κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων (56,6%)
– Εργαλεία σύγκρισης τιμών (40,8%)
– Προγράμματα ανταμοιβής (36,2%)
– Προγράμματα επιστροφής χρημάτων (30%)
– Κουπόνια (27,9%)

Οικονομικός προγραμματισμός και χριστουγεννιάτικες αγορές
Το 56,6% των καταναλωτών κάνει ενδελεχή έρευνα και προγραμματίζει εκ των προτέρων τις αγορές του, ενώ το 30% στοχεύει στην αποτελεσματικότητα, ξοδεύοντας όσο το δυνατόν λιγότερο χρόνο. Το 19,7% αγοράζει την τελευταία στιγμή, αλλά με σαφή εικόνα του τι θέλει, ενώ το 13,9% δηλώνει ότι καθυστερεί λόγω των πολλών επιλογών. Ένα 11% ζητά λίστες ευχών από την οικογένεια και τους φίλους για να διευκολύνει τη διαδικασία.

Online vs Offline shopping
Η πλειονότητα των καταναλωτών (50,2%) αναζητά και ολοκληρώνει τις αγορές της online, επιβεβαιώνοντας την προτίμησή της για τις ψηφιακές αγορές. Ένα 28,4% ακολουθεί μια υβριδική προσέγγιση, καθώς αναζητά προϊόντα online αλλά τα αγοράζει σε φυσικά καταστήματα. Τέλος, το 18,7% παραμένει πιστό στις παραδοσιακές αγορές, πραγματοποιώντας εξ ολοκλήρου τις αγορές του σε φυσικά καταστήματα.

Η Τεχνητή Νοημοσύνη αξιοποιείται και τα Χριστούγεννα
Η τεχνολογία δεν αφορά πλέον μόνο τα προϊόντα που προσφέρονται ως δώρα, καθώς η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) μεταμορφώνει και τη διαδικασία αγορών. Το 33,1% των καταναλωτών δηλώνει ότι χρησιμοποιεί AI για τις χριστουγεννιάτικες αγορές. Οι κύριες χρήσεις της περιλαμβάνουν:
● Σύγκριση τιμών (67%)
● Αναζήτηση ευκαιριών και εκπτώσεων (57%)
● Εξοικονόμηση χρόνου (51%)
● Εύρεση φθηνότερων επιλογών (52%)
● Εξοικονόμηση χρημάτων (46%)

«Σε μια περίοδο που οι οικονομικές προκλήσεις επηρεάζουν τις αγοραστικές συνήθειες, η έρευνα της Klarna για την εορταστική περίοδο αναδεικνύει την ανάγκη για καλύτερο οικονομικό σχεδιασμό, παρακολούθηση των εξόδων και έξυπνες καταναλωτικές αποφάσεις» δήλωσε ο Ηλίας Πίτσαβος, επικεφαλής Klarna Ελλάδας.

- Χορηγούμενη-

Ακολουθήστε μας και στο Instagram

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ evros24.gr

Μνήμη: Ποιοι τη χάνουν ταχύτερα και οδηγούνται στην άνοια – Τι...

Οι γυναίκες με γενετική προδιάθεση για άνοια χάνουν γρηγορότερα τη μνήμη τους συγκριτικά με τους άνδρες, το φύλο όμως, όπως και η ηλικία και...

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε ο 1ος Αγώνας Δρόμου Silk City Run στο...

Με μεγάλη χαρά και συγκίνηση, την Κυριακή 15 Ιουνίου 2025 πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά στην καρδιά του Σουφλίου, ο Αγώνας Δρόμου Silk City Run,...

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε το 4ο Παιδικό Φεστιβάλ – Φέρες 2025

Μετά από μια υπέροχη βραδιά γεμάτη χαμόγελα, κέφι και παράδοση, το 4ο Παιδικό Φεστιβάλ Παραδοσιακών Χορών έφτασε στο τέλος του. Μικροί χορευτές από διάφορες περιοχές...

Συλλαλητήριο αλληλεγγύης εργατικών σωματείων και φορέων στο Φάρο της Αλεξανδρούπολης

Με μεγάλη συμμετοχή κόσμου ολοκληρώθηκε το συλλαλητήριο αλληλεγγύης εργατικών σωματείων και φορέων στο Φάρο της Αλεξανδρούπολης, ενώ αποφάσεις συμμετοχής πήραν εκτός των σωματείων που...

Εκδήλωση του 1ου ΕΠΑΛ Αλεξανδρούπολης

Το 1ο ΕΠΑΛ Αλεξανδρούπολης, διοργανώνει εκδήλωση με θέμα "Μεταλυκεικό έτος μαθητείας", η οποία θα πραγματοποιηθεί στο Νομαρχείο Αλεξανδρούπολης την Τετάρτη 18 Ιουνίου και ώρα...

Την Τετάρτη 18 Ιουνίου θα συνεδριάσει το δημοτικό συμβούλιο της Αλεξανδρούπολης

Σας καλούμε να προσέλθετε στην ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ του Δήμου Αλεξανδρούπολης, την Τετάρτη 18.06.2025 και ώρα 20:00 στην Τακτική Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, σύμφωνα...

Ενίσχυση των Υπηρεσιών της ΠΑΜΘ με νέο μόνιμο προσωπικό

Σήμερα πραγματοποιήθηκε η ορκωμοσία δύο νέων μονίμων υπαλλήλων ενώπιον του Περιφερειάρχη ΑΜΘ, κ. Χριστόδουλος Τοψίδης, μίας Γεωπόνου για τη Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής...

Διαβασε και αυτο