fbpx
-3 C
Alexandroupoli
Σάββατο, Φεβρουάριος 23, 2019

Οι θέσεις του υποψήφιου δημάρχου Παύλου Μιχαηλίδη για την κοπή των δέντρων και την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου Αλεξανδρούπολης -ακούστε

- Χορηγούμενη-

«Δρυός πεσούσης, πας ανήρ ξυλεύεται», έλεγαν αλληγορικά οι πρόγονοί μας. Πράγματι όταν οι ισχυροί βρίσκονται στην εξουσία όλοι τους χειροκροτούν και όταν αυτοί πέφτουν οι πάντες τους απαξιώνουν και τους αμφισβητούν. Έτσι λοιπόν και στον Δήμο της Αλεξανδρούπολης γινόμαστε μάρτυρες, μιας ολοένα αυξανόμενης δυσαρέσκειας εκ μέρους των πολιτών για τα πεπραγμένα του δημάρχου και της δημοτικής αρχής, με πρόσφατες τις έντονες αντιδράσεις σε ότι αφορά τα πρώτα έργα για την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου της πόλης.

Μόνο που για το θέμα αυτό, από το 2016 ασκήσαμε έντονη κριτική, προειδοποιήσαμε εγκαίρως, καταθέσαμε τις δικές μας προτάσεις, ενώ παράλληλα διοργανώσαμε μια εξαιρετική εκδήλωση με την παρουσία των κορυφαίων και πολυβραβευμένων Αρχιτεκτόνων που σχεδίασαν την Νέα Παραλία της Θεσσαλονίκης.

Μοναδικές φωνές συμπόρευσης στην προσπάθεια για ενημέρωση και κριτική σε ότι έμελλε να συμβεί, αποτέλεσαν ο σύλλογος Αρχιτεκτόνων Ν.Έβρου και μια μερίδα των τοπικών ΜΜΕ.

- Χορηγούμενη-

Προφητικές οι τότε επισημάνσεις του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων Ν.Έβρου (Σ.Α.Ε.), σύμφωνα με τις οποίες ήταν βέβαιο ότι µε τις αποσπασµατικές µεθοδολογίες χειρισµών και σχεδιασµού του Δήµου, θα υποθηκευόταν η συνολική ανάπλαση του παραλιακού µετώπου και εύκολα µια µοναδική ευκαιρία για την πόλη θα είχε µετατραπεί σε χρόνιο πρόβληµα.

Ο Σ.Α.Ε. εξάλλου επιµένει σταθερά στην διεξαγωγή πανελλήνιων ή ακόµη και διεθνών αρχιτεκτονικών διαγωνισµών για ζητήµατα όπως το παραλιακό µέτωπο της πόλης και την αυτονόητη δέσµευση της εκάστοτε µελλοντικής δηµοτικής αρχής για την υλοποίηση των αποτελεσµάτων τους . Τα δεδοµένα-παράµετροι-προδιαγραφές των διαγωνισµών είναι αντικείµενο της συνεργασίας των πολιτών, του επιστηµονικού δυναµικού διαφορετικών ειδικοτήτων µελετητών και των τεχνικών υπηρεσιών του Δήµου, µέχρι εκεί όµως. Στη συνέχεια το λόγο έχουν οι ειδικοί, εξασφαλίζοντας την αρτιότητα της ποιότητας της επιλεγµένης µελέτης µέσω του διαγωνισµού! Σε αυτή την διαδικασία έχουν µπεί οι περισσότερες πόλεις της Ελλάδας, µε πρόδροµους τα Χανιά και την Πάτρα, ακολουθώντας το επιτυχηµένο παράδειγµα της Θεσσαλονίκης.

Αντ´αυτού και εκ του αποτελέσματος σήμερα βλέπουμε σωστά και το δέντρο, αλλά δυστυχώς συνεχίζουμε να χάνουμε το δάσος.

Από αρχής επιμέναμε στην πρόταση για την ανάγκη μιας ολοκληρωμένης μελέτης για το σύνολο του παραλιακού μας μετώπου από εξειδικευμένα γραφεία με γνώση στην Αρχιτεκτονική Τοπίου και ειδικότερα στην χρήση της κατάλληλης αστικής φύτευσης, όχι απλά μόνο ως μέσο περιβαλλοντικής βελτίωσης της πόλης αλλά και ως διαθέσιμο συνθετικό στοιχείο που θα μπορούσε να συγκροτήσει τις απαραίτητες χωρικές σχέσεις.

Δυστυχώς όμως η δημοτική αρχή, χωρίς κανένα απολύτως όραμα αποφάσισε και προχώρησε σε απλοϊκές μελέτες από την τεχνική υπηρεσία του δήμου, τα αποτελέσματα των οποίων ήδη αρχίζουν και γίνονται ορατά από τους πολίτες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι αυτοσχεδιασμοί με τις κοπές δέντρων τόσο στον χώρο στάθμευσης παραπλεύρως του γηπέδου, όσο και στην αρχή της παραλιακής οδού. Είναι γεγονός πως αρκετά εξ αυτών είχαν υψηλό ριζικό σύστημα και πιθανώς να ήταν άρρωστα και χωρίς ομοιομορφία, πλην όμως είχαν υψηλή συναισθηματική αξία. Είναι επίσης δεδομένο πως το Δασαρχείο δεν έχει αρμοδιότητα στον αστικό ιστό. Το κακό όμως στην προκειμένη περίπτωση ξεκινάει επί πλέον και από τα εξής γεγονότα: Κατά πόσο είναι εκπαιδευμένο το προσωπικό του δήμου με γνώσεις κηπουρικής για να μπορούν να φροντίζουν τα δέντρα και να μην αναγκάζονται σε πειραματισμούς; Κατά πόσο διαθέτουν επαρκή μέσα για να φροντίσουν την σωστή τους ανάπτυξη; Με ποιες γνώσεις και με τι είδη δέντρων θα αντικαταστήσουν τα κομμένα;

Δυστυχώς έστω και τώρα, τουλάχιστον θα πρέπει να φροντίσουν να αφαιρέσουν πλήρως το ριζικό σύστημα, μια και σε λίγο καιρό θα σαπίσει και θα καταστρέψει εκ νέου τον νέο περιβάλλοντα χώρο.

Για να δούμε όμως το τι μέλλει γενέσθαι από εδώ και στο εξής παίρνοντας τα πράγματα από την αρχή:

Αρχές Σεπτεμβρίου του 2013  σε συνέντευξη τύπου ο κ. Λαμπάκης, εξαγγέλει την ανάπλαση της παραλιακής ζώνης με σαφές χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής της τα δυόμισι έτη.
Η ανάπλαση από τη στροφή του πάρκου “Εγνατία” έως το πάρκο “Αργώ”  θα ξεκινούσε σε πέντε μήνες, δηλαδή τον Ιανουάριο του 2014,όπως δήλωνε τότε ο Δήμαρχος,και οι εργασίες αναμένονταν να ολοκληρωθούν σε δύο χρόνια από την έναρξή τους. Ο προϋπολογισμός του έργου θα έφτανε τις 3.200.000 ευρώ και μεταξύ των υποδομών που θα κατασκευαζόταν, θα ήταν οι  κυματοθραύστες, μια παιδική χαρά, ο ποδηλατόδρομος, το γλυπτό που θα απεικόνιζε τη “Νίκη της Σαμοθράκης” κ.’α.

Πράγματι τα έργα ξεκίνησαν αρχές του 2014 και η ανάπλαση της παραλίας αποτέλεσε μεταξύ άλλων, την “σημαία” της προεκλογικής του εκστρατείας, τρεις μόλις μήνες πριν τις δημοτικές εκλογές. Το έργο βεβαίως ολοκληρώθηκε, δυστυχώς όμως μόνο ως προς την κατασκευή του κυματοθραύστη και χωρίς να έχει αποπερατωθεί η αρχιτεκτονική του διαμόρφωση, μένοντας η Αλεξανδρούπολη με ένα ημιτελές τμήμα της παραλιακής της ζώνης και με την γνωστή άσχημη εικόνα, τουλάχιστον για 4 ολόκληρα χρόνια!

Από τα ίδια λοιπόν τα γεγονότα και δυστυχώς εκ των υστέρων, αποδείχθηκε ανακριβής η εξαγγελία του κ. Λαμπάκη για ανάπλαση της παραλίας, υπόσχεση με την οποία και κατά κύριο λόγο κέρδισε τις εκλογές του 2014.

Μπροστά στον κίνδυνο που υπήρχε το παραλιακό μας μέτωπο να παραμείνει ημιτελές για άγνωστο ακόμη χρονικό διάστημα, η δημοτική αρχή «αναγκάστηκε» πριν από δύο χρόνια να εξασφαλίσει το ποσό των 8.500.000€ από το ανταγωνιστικό πρόγραμμα της Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (Β.Α.Α.) για την ολοκλήρωσή του, χωρίς όμως σαφές όραμα μιας ολοκληρωμένης ανάπλασης που να είναι αντάξια σε έναν Ευρωπαϊκό και σύγχρονο Δήμο.
Δυστυχώς σήμερα και στην γνωστή λογική της προεκλογικής περιόδου, υλοποιούνται σταδιακά τα έργα αυτά, κάποια εκ των οποίων είναι ήδη σήμερα σε εξέλιξη.

Προς ενημέρωση των δημοτών όπως κάνουμε με συνέπεια όλα αυτά τα χρόνια, θα επαναλάβουμε με σκοπό να γίνει πλήρως κατανοητό τα εξής:

Σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία, στην οποία ο Δήμος της Αλεξανδρούπολης επικαλείται απουσία πόρων για την κατασκευή των αναγκαίων έργων υποδομής, η δημοτική αρχή σχεδίασε σε ένα από τα τρία δημοπρατούμενα έργα ανάπλασης του παραλιακού μετώπου, την άνευ λόγου διαμόρφωση του υπάρχοντος χώρου στάθμευσης δίπλα από το γήπεδο «Φώτης Κοσμάς». Το έργο αυτό μαζί με τον ποδηλατόδρομο έχουν προϋπολογισμό 1.200.000€ για 115 θέσεις Ι.Χ. αυτοκινήτων.

Παρόλα αυτά η προηγούμενη κατάσταση εξυπηρετούσε χωρίς κανένα πρόβλημα, την ελεύθερη στάθμευση περισσότερων αυτοκινήτων, αλλά και των τουριστικών λεωφορείων στο συγκεκριμένο  ασφαλτοστρωμένο τμήμα το οποίο βρίσκεται δυτικά του γηπέδου.

Αυτό όμως που είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό, δείγμα της προχειρότητας με την οποία λειτούργησε για ακόμη μια φορά η δημοτική αρχή, είναι το γεγόνος πως σε μια προϋπολογισθείσα δαπάνη της τάξης των 8.500.000 €, δεν περιλαμβάνεται η ανάπλαση του παραλιακού μας μετώπου στο σημείο της  «Στροφής του Εγνατία»! Εξαιρείται δηλαδή ένα από τα πλέον τουριστικά σημεία της πόλης, το πλέον φωτογραφημένο μαζί με τον Φάρο και ίσως και το πλέον παραμελημένο! Σκουριασμένα κάγκελα και στοιχεία αστικού εξοπλισμού, παγκάκια με πλάτη στην θάλασσα, με ένα πεζοδρόμιο σε πολύ άσχημη κατάσταση και μια τριτοκοσμική πρόσβαση προς την παραλία, μένουν δυστυχώς όλα εκτός ανάπλασης.

Το χειρότερο όμως όλων, είναι η επικινδυνότητα του σημείου αυτού από τον κυματισμό και την διάβρωση, με ορατό τον κίνδυνο υποχώρησής του, όπως είχε συμβεί σε μικρή ευτυχώς έκταση προ 4 ετών!

Η εξαιρετικά δυσάρεστη αυτή εξέλιξη, αποτελεί καθαρά προϊόν κακού σχεδιασμού, αμέλειας αλλά και αδράνειας από πλευράς της δημοτικής αρχής, μια και όφειλε από καιρό, να δώσει εντολή στις τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου και σε πρώτη προτεραιότητα, έτσι ώστε να ξεκινήσουν τις χρονοβόρες διαδικασίες για την νομιμοποίηση του τοιχίου αντιστήριξης στην «Στροφή του Εγνατία» και κατόπιν να γίνει τροποποίηση της γραμμής του Αιγιαλού στο σημείο αυτό.

Σε ότι αφορά την κατασκευή ποδηλατόδρομου κατά μήκος όλης της παραλίας, το αποτέλεσμα θα είναι η μείωση του πλάτους της οδού Απολλωνιάδος και της Βασ. Αλεξάνδρου κατά 2,85 μ., η κατάργηση εκατοντάδων θέσεων στάθμευσης και η δημιουργία τεράστιων κυκλοφοριακών προβλημάτων, σε μια πόλη που φημίζονταν για την σπουδαία ρυμοτομία της.

Τέλος οφείλουμε για πολλοστή φορά να ενημερώσουμε και για την επιχειρούμενη ανάπλαση της περιοχής της δυτικής χερσαίας ζώνης του Λιμένα κάτω από τον Φάρο (από το κτίριο των ναυτοπροσκόπων μέχρι και το εκκλησάκι του Άγίου Εύπλου). Ένα έργο προϋπολογισμού 2.300.000 €, που περιλαμβάνει δύο ανοιχτά γήπεδα “beach volley”, ένα γήπεδο “handball”, καθώς και ένα χώρο για “skateboard”. Επίσης μια παιδική χαρά, ποδηλατόδρομο και διαδρόμους για τρέξιμο και περπάτημα. Η μελέτη αυτή η οποία δεν είναι «προϊόν» κάποιου αρχιτεκτονικού διαγωνισμού, συντάχθηκε από τις τεχνικές υπηρεσίες του δήμου κατ´εντολή του κ.Λαμπάκη, χωρίς να λαμβάνει υπόψη τους παρακείμενους χώρους του Λούνα Παρκ και του πάρκινγκ.

Κυρίως όμως είναι εντελώς ασύνδετη και αποσπασματική ως προς τον σχεδιασμό, τις χρήσεις και την τελική της διαμόρφωση, σε σχέση με το υπόλοιπο παραλιακό μέτωπο από την «στροφή του Εγνατία» μέχρι την «Αργώ», την παραλιακή οδό, καθώς και την μελλοντική δημιουργία Μαρίνας Τουριστικών σκαφών στην ίδια περιοχή. Θυμίζουμε πως όλη η έκταση αυτή συνεχίζει (αδικαιολόγητα) να ανήκει κατά κυριότητα στον Οργανισμό Λιμένα Αλεξανδρούπολης – ΤΑΙΠΕΔ και έχει μισθωθεί από την δημοτική αρχή με προγραμματική σύμβαση παραχώρησης για 13 χρόνια!

Από την πρώτη στιγμή η δημοτική παράταξη της «ΑΝΑ.Σ.Α.», είχε εκφράσει δημόσια τις επιφυλάξεις της για την τελική στόχευση και την επάρκεια αυτής της ανάπλασης.
Εξάλλου αντίστοιχο αποτυχημένο παράδειγμα υλοποιήθηκε και την δεκαετία του ´90, τα κουφάρια της οποίας ρυπαίνουν αισθητικά και κυριολεκτικά μέχρι και σήμερα την ¨βιτρίνα¨ της Αλεξανδρούπολης.

Παύλος Α. Μιχαηλίδης
Υποψήφιος δήμαρχος –
Επικεφαλής της δημοτικής παράταξης
“ΑΝΑ.Σ.Α.”ω

- Χορηγούμενη-

Διαβασε και αυτο

Περιοριστικά μέτρα κυκλοφορίας στην Εγνατία Οδό λόγω εργασιών ανακατασκευής οδοστρώματος στο...

Αποφασίστηκε ο περιορισμός κυκλοφορίας των οχημάτων και στα δύο (2) ρεύματα της Εγνατίας Οδού, εκατέρωθεν του Σταθμού Διοδίων Μουσθένης, λόγω εργασιών ανακατασκευής οδοστρώματος, κατά...

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ

- Χορηγούμενη -