fbpx
21.1 C
Alexandroupoli
Τετάρτη, Ιούνιος 19, 2019

Οι θέσεις της Λαϊκής Συσπείρωσης για την ειδική αγωγή

- Χορηγούμενη-

Τα άτομα με αναπηρία έχουν το δικαίωμα να απολαμβάνουν μέτρων που εξασφαλίζουν την αυτονομία και την ισότιμη συμμετοχή τους στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή. Για πραγματικά δημόσια, σύγχρονη ειδική αγωγή απαιτείται αγώνας διαρκής ώστε να εξαλειφθούν οι προκαταλήψεις και οι διακρίσεις σε βάρος των παιδιών με αναπηρία.

Για να διάγουν πλήρη ζωή σε συνθήκες που εγγυώνται την αξιοπρέπεια, ευνοούν την αυτονομία τους και διευκολύνουν την ενεργό συμμετοχή τους στο κοινωνικό γίγνεσθαι. Στο θέμα της εκπαίδευσης χρειάζεται να δοθεί η μεγαλύτερη δυνατή έμφαση.

Ποια είναι η σημερινή κατάσταση που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία:

- Χορηγούμενη-

Από τα 180.000 παιδιά με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες που χρήζουν ειδικής εκπαίδευσης, μόνο 13.500 συμμετέχουν ή φοιτούν σε κάποιας μορφής κατάλληλη δομή και μόλις το 10% συνεχίζουν κατόπιν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Η πλειοψηφία των παιδιών βρίσκονται στα σπίτια τους, καταδικασμένα στην περιθωριοποίηση και σε απόλυτη εξάρτηση από το οικογενειακό περιβάλλον για όλη τους τη ζωή. Η κατάσταση βέβαια είναι πολύ χειρότερη στις περιοχές έξω από τα αστικά κέντρα, στα χωριά, όπου πραγματικά δεν υπάρχει καμιά διέξοδος.
Η εμπορευματοποίηση του χειρίστου είδους που συνίσταται στο εμπόριο ελπίδας και στην εκμετάλλευση είναι δυστυχώς ο κανόνας.

Κυβερνήσεις, Περιφερειάρχες, Δήμαρχοι, όλα αυτά τα χρόνια, ακολουθούν πιστά τις ευρωπαϊκές πολιτικές, που τσακίζουν την ειδική αγωγή ωθώντας προς την ιδιωτικοποίηση.
Οι πολιτικές που εφαρμόζονται είναι προγράμματα, 5μηνα, αναπληρωτές, ΜΚΟ, φιλανθρωπίες, νομοσχέδια, «μπαλώματα» και πολιτική εκμετάλλευση. Όχι απλά δεν κάνουν κάτι για να βελτιωθεί η κατάσταση αλλά κάνουν ό, τι μπορούν για να πάει από το κακό στο χειρότερο.

Είτε από εδώ, είτε από εκεί, βασικός τους στόχος είναι η ιδιωτικοποίηση – εμπορευματοποίηση της ειδικής αγωγής, η λειτουργία της με βάση το κέρδος, δημιουργώντας μονόδρομους για την εκπαίδευση των παιδιών, μονόδρομους που θα στοιχίζουν ακριβά, όπως έχει γίνει και σε άλλους τομείς που ήταν δημόσιοι και ιδιωτικοποιήθηκαν. Δηλαδή, «ειδική αγωγή», αναλόγως με τη τσέπη και το πόσο θα αντέχει ο καθένας. Αυτή η πολιτική έχει ήδη αρνητικά αποτελέσματα που θα γιγαντωθούν και άλλο, εντείνοντας περαιτέρω την κοινωνική περιθωριοποίηση και τον αποκλεισμό των ΑμΕΑ.

Η περιβόητη στρατηγική της δήθεν ένταξης και «αποασυλοποίησης»/συμπερίληψης είναι το μοντέρνο περιτύλιγμα για να αποτελειώσουν τα δημόσια ειδικά σχολεία και τις δημόσιες μονάδες ειδικής αγωγής. Και αυτό δεν πρέπει να το επιτρέψουμε.

Ας αναλογιστούμε:
Τι στάση θα κρατήσουν οι δημοτικές αρχές;
Την ώρα που μένουν παιδιά έξω από τους παιδικούς σταθμούς και όταν αυξάνουν τα τροφεία θα στηρίξουν την ειδική αγωγή;
Τι θα κάνουν όταν υπάρχουν τεράστια κενά στα δημόσια σχολεία; Θα προχωρήσουν στην ένταξη των μαθητών με αναπηρία;
Πώς; Χωρίς ειδικό προσωπικό και δίχως την κατάλληλη προετοιμασία; Πού; Στα 20αρια και 25άρια τμήματα; Είναι κοροϊδία!

Είναι ντροπή, αντί να ιδρύονται κατάλληλα σχολεία, αντί να γίνονται μαζικοί διορισμοί, να προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τα κενά με 5μηνα, με προγράμματα που απλώς ανακυκλώνουν το πρόβλημα.
Τόσο τα άτομα με αναπηρία όσο και οι γονείς έχουν ανάγκη από σταθερότητα, σχέδιο, εκπαιδευτική και συναισθηματική σιγουριά.

Τι να κάνει ένας εργαζόμενος με 5μηνο όταν όσο καλές προθέσεις και να έχει, μόλις αρχίζει να προσαρμόζεται, μόλις αρχίσει να γίνεται αποδεκτός, θα πρέπει να φύγει; Δηλαδή 5μηνο που αποτελεί στρατηγική επιλογή της Ευρωπαϊκής Ένωσης για ανακύκλωση της ανεργίας αλλά καταστροφική επιλογή από πολλές απόψεις Ειδικά για τα παιδιά, που έχουν ανάγκη να δεθούν (εμπιστευτούν), να επενδύσουν συναισθηματικά και να κατοχυρώσουν το αίσθημα της ασφάλειας και της σταθερότητας.

Για πόσο ακόμα θα σηκώνουν το βάρος οι γονείς, που πέρα από εργαζόμενοι, αγρότες ή και άνεργοι, παίζουν και το ρόλο του ειδικού παιδαγωγού, του φίλου, του συνοδού;
Ό,τι γίνεται μέχρι σήμερα, γίνεται χάρη στην προσπάθεια και την ευαισθησία των εργαζόμενων στον κλάδο, στα ειδικά σχολεία και αλλού, που πολλές φορές απλήρωτοι, αναπληρωτές για χρόνια, χωρίς κατάλληλο εξοπλισμό και υποδομές δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό.

Για μας που συμμετέχουμε στο ψηφοδέλτιο της ΛΑΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ αποτελεί δέσμευση η πάλη για αυτά τα ζητήματα και είναι αυτονόητο για εμάς, ότι θα συνεχίσουμε να παλεύουμε.
Για αυτό καλούμε τους συνδημότες μας να συμμετέχουν στον αγώνα μας και με την ψήφο τους να στηρίξουν τη ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ για:

  1. Καθιέρωση της ειδικής αγωγής ως υποχρεωτικής και αποκλειστικά δημόσιας και δωρεάν, ώστε να αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του εκπαιδευτικού συστήματος. Στους μαθητές με αναπηρία να διατίθενται τα ίδια κονδύλια που διατίθενται σε όλους τους μαθητές.
  2. Ενημέρωση και καταγραφή των ΑμΕΑ και των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η στέγαση των μονάδων ειδικής αγωγής να γίνεται σε κατάλληλα σχεδιασμένα και πλήρως προσβάσιμα κτήρια, με ανάλογα τεχνολογικά και τεχνικά βοηθήματα.
  3. Θεσμοθέτηση κέντρων έγκυρης διεπιστημονικής διάγνωσης, αξιολόγησης, πρόληψης και έγκαιρης παρέμβασης από τη βρεφική ηλικία και συμβουλευτικής υποστήριξης σε κάθε δήμο, δημοτικό διαμέρισμα, κοινότητα. Ώστε με τη σωστή καθοδήγηση να δίνεται η δυνατότητα σε περισσότερους μαθητές με αναπηρία να εντάσσονται στο πλαίσιο της γενικής εκπαίδευσης, με απαραίτητη προϋπόθεση τον κατάλληλο σχεδιασμό δομών και υποδομών.
  4. Καθιέρωση τρίχρονης ειδικής προσχολικής αγωγής αποκλειστικά δημόσιας και δωρεάν.
  5. Άμεση εξασφάλιση του αναγκαίου ειδικευμένου εκπαιδευτικού προσωπικού, για να λειτουργήσουν κανονικά και με πλήρες αναλυτικό πρόγραμμα τα ειδικά σχολεία .
  6. Γενναία αύξηση των κρατικών δαπανών για τη δημόσια ειδική αγωγή και την επαγγελματική μόρφωση, γιατί η εργασία είναι το κλειδί για την κοινωνική ένταξη και την αυτονομία.
  7. Μέτρα για τη στήριξη των μαθητών με αναπηρία σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης (πρωτοβάθμια – δευτεροβάθμια – τριτοβάθμια).
  8. Μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων στο χώρο της ειδικής αγωγής και πλήρη κάλυψη των αναγκών σε προσωπικό.
  9. Πλήρη κάλυψη όλων των παιδιών και εξασφάλιση των μετακινήσεων τους με ειδικά διαμορφωμένα δημόσια μέσα μεταφοράς χωρίς επιβάρυνση.
  10. Δημιουργία νέων μονάδων ειδικής αγωγής ώστε να βρουν θέση σε αυτές όλα τα παιδιά.
  11. Άμεση επίλυση του θέματος με τα παιδιά που αποφοιτούν από το ειδικό σχολείο, μόνιμου και σταθερού χαρακτήρα, και διευκόλυνση από πλευράς Δήμου σε ό, τι χρειάζεται (πχ κτήριο, λειτουργικά κτλ).
  12. Δημιουργία σύγχρονης κατασκήνωσης ΑμΕΑ.

Πρέπει να γίνει ξεκάθαρο σε όλο τον κόσμο, ότι τα προβλήματα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, όπως και τα συνολικότερα προβλήματα των ΑμΕΑ, δεν μπορούν να λυθούν με καλές προθέσεις και επιμέρους ρυθμίσεις και κυρίως δεν μπορούν να τα λύσουν αυτοί που τα δημιουργούν.

Χρειάζεται αγώνας για πραγματικά δημόσια, σύγχρονη ειδική αγωγή που να καλλιεργεί την αγάπη για τη ζωή και να αναπτύσσει ολόπλευρα όλες τις ικανότητες και τα ενδιαφέροντα των παιδιών με αναπηρία, που θα αγκαλιάζει όλες τις κατηγορίες. Διότι η αναπηρία ως μέρος της ανθρώπινης πολυμορφίας δεν έχει σε τίποτε να κάνει με θέματα ανθρωπιάς, ευαισθησίας, αλληλεγγύης, μεγαλοψυχίας, καλής βούλησης, καλής πρακτικής, αλλά αφορά σε ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ και σε ΙΣΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ όσο αυτά μπορούν να υπάρξουν στο πλαίσιο μιας ταξικής κοινωνίας.

Καλούμε όλο τον κόσμο, να σκεφτεί σοβαρά αυτά τα ζητήματα, τη στάση που κρατούν οι κυβερνήσεις τόσα χρόνια, να σκεφτούν τι δημοτικές αρχές χρειάζονται σήμερα;.
Δημοτικές αρχές που θα παλεύουν και θα διεκδικούν ενάντια στην διάλυση της ειδικής αγωγής ή δημοτικές αρχές που θα υλοποιούν κάθε πολιτική που υπηρετεί την ιδιωτικοποίησή της;

Δημοτικές αρχές- φοροεισπράκτορες των κυβερνήσεων στην περιοχή ή δημοτική αρχή αγωνιστική στο πλευρό του λαού που αγωνίζεται και διεκδικεί;
Καλούμε σε μαζική ενίσχυση της ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ στις εκλογές. Καμιά ψήφος χαμένη, καμιά ψήφος ενάντια στα συμφέροντά μας. Για να ξημερώσουν καλύτερες μέρες.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ 18/5/19

- Χορηγούμενη-

Διαβασε και αυτο

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ

- Χορηγούμενη -