Το Νηπιαγωγείο επιτελεί έργο αποφασιστικής σημασίας για την αναβάθμιση όλης της εκπαίδευσης σε όλες τις αναπτυγμένες χώρες του κόσμου. Τα αποτελέσματα πολλών ερευνών παγκόσμια αποδεικνύουν τα σημαντικά οφέλη για τα παιδιά που έχουν παρακολουθήσει υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικά προγράμματα προσχολικής εκπαίδευσης.
Η προσβασιμότητα και συμμετοχή σε τέτοια προγράμματα έχει μακροπρόθεσμα ευεργετικά αποτελέσματα τόσο στη σχολική πορεία όσο και στη ζωή των παιδιών. Επίσης, συμβάλλει στην αποτελεσματικότητα της αντιστάθμισης ποικίλων ανισοτήτων και δυσκολιών που αντιμετωπίζουν παιδιά, τα οποία προέρχονται από μη προνομιούχα κοινωνικά στρώματα. Η δίχρονη Προσχολική Αγωγή δίνει τη δυνατότητα πρώιμης ανίχνευσης τυχόν δυσκολιών και συστηματικής προληπτικής παρέμβασης.
Στην Ελλάδα, τα ποσοστά προσβασιμότητας σε δομές Προσχολικής Εκπαίδευσης για τα παιδιά 4 χρόνων είναι πολύ χαμηλά σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Κάθε χρόνο 60.000 χιλιάδες προνήπια μένουν εκτός Νηπιαγωγείου μια και η φοίτηση εκεί είναι συνήθως θέμα τύχης και αποτέλεσμα κληρώσεων. Η εφαρμογή των μνημονιακών πολιτικών και στο χώρο της εκπαίδευσης πλήττει καίρια την προσχολική αγωγή (κατάργηση νηπιαγωγείων, αδιοριστία, ελλείψεις υποστηρικτικών δομών κλπ.).
Η θέσπιση της υποχρεωτικής φοίτησης για το ένα έτος προσχολικής αγωγής έγινε το 2006 έπειτα από αγώνες δεκαετιών και αποτελεί κατάκτηση της μεγάλης απεργίας του κλάδου. Σήμερα η ικανοποίηση του αιτήματος για την υποχρεωτική εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής γίνεται αντικείμενο επικοινωνιακών κόλπων από την πλευρά του Υπουργείου.
Οι ανέξοδες εξαγγελίες του κ. Υπουργού για δίχρονη Προσχολική Αγωγή τη στιγμή που οι υπάρχουσες κτιριακές υποδομές είναι ανεπαρκείς (και σε ένα μεγάλο βαθμό ακατάλληλες) για την κάλυψη των αναγκών των νηπίων ενώ οι προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών είναι ζητούμενο δίχως απάντηση, φανερώνουν περιφρόνηση προς το θεμελιώδη ρόλο της προσχολικής αγωγής και το έργο των λειτουργών της.
Είναι αυτονόητο ότι δεν νοείται ως δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή η έμμεση ιδιωτικοποίηση μέσω παροχής voucher προς τους γονείς των προνηπίων, ή την εκχώρηση της στους δήμους κάτι που μας βρίσκει απόλυτα αντίθετους. Η προσχολική αγωγή γενικεύεται μόνο μέσα από τη δημιουργία των απαραίτητων υποδομών και την πραγματοποίηση μόνιμων διορισμών ώστε να καλυφθούν πλήρως οι εκπαιδευτικές ανάγκες νηπίων και προνηπίων.
Το έργο των Νηπιαγωγών είναι εξαιρετικά δύσκολο και επιβαρύνεται λόγω των μεγάλων σε αριθμό παιδιών τμημάτων, του οξύτατου κτιριακού προβλήματος που αντιμετωπίζουν τα Νηπιαγωγεία (πολλά από τα οποία στεγάζονται σε ακατάλληλα κτίρια), της υποχρηματοδότησης και της επιφόρτισης των προϊσταμένων με διοικητικά καθήκοντα.
Είναι επιτακτική ανάγκη να εκπονηθεί και να εφαρμοστεί το συντομότερο δυνατό ένα οργανωμένο και μελετημένο σχέδιο για το Νηπιαγωγείο, το οποίο θα παρέχει σε όλα τα παιδιά 4-6 χρόνων δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση.
Διεκδικούμε:
Ο Σύλλογός μας, διεκδικεί να παρθούν όλα τα μέτρα και να δημιουργηθούν όλες οι προϋποθέσεις για την άμεση εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής για όλα τα παιδιά, νήπια και Προνήπια στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο με:
-
Μαζικούς – μόνιμους διορισμούς Νηπιαγωγών
• Ενιαίο, δημόσιο, δωρεάν, δεκατετράχρονο σχεδιασμό για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης (Νηπιαγωγείο – Δημοτικό – Γυμνάσιο – Λύκειο).
• Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή για όλα τα παιδιά ηλικίας 4-6 χρονών, στα Δημόσια Νηπιαγωγεία, με την αναλογία 1 προς 15.
• Ανέγερση νέων κτιριακών υποδομών, ικανών να ανταποκριθούν στις σύγχρονες ανάγκες της προσχολικής αγωγής.
• Τα ολοήμερα Νηπιαγωγεία να λειτουργούν μέσα από τις κατάλληλες κτιριακές και υλικοτεχνικές υποδομές, με το κατάλληλο βοηθητικό προσωπικό.
• Ίδρυση νέων Νηπιαγωγείων και τον άμεσο διορισμό των απαιτούμενων Νηπιαγωγών.
-
Δε συναινούμε στα ακατάλληλα κτήρια-αίθουσες, στα 25αρια τμήματα, στις συγχωνεύσεις – καταργήσεις τμημάτων και στις μετακινήσεις μικρών παιδιών.
-
Η Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή είναι πρώτα και κύρια μία παιδαγωγική και κοινωνική αναγκαιότητα, που αφορά την ανάπτυξη, εκπαίδευση και διαπαιδαγώγηση του παιδιού. Κοινωνική αναγκαιότητα είναι επίσης η ύπαρξη Δημόσιων και Δωρεάν Παιδικών Σταθμών για τις ηλικίες πριν τα 4 χρόνια, ώστε κάθε παιδί να έχει θέση σε αυτούς.
Το ΔΣ του Συλλόγου εκτιμά ότι το ζήτημα της προσχολικής αγωγής βρίσκεται σε ιδιαίτερα κρίσιμο σημείο: η συνέχιση της υποβάθμισης της προσχολικής αγωγής (κτιριακό, υπερπληθή τμήματα, προνήπια που μένουν εκτός δημόσιου Σχολείου, αδιοριστία κλπ.)- όπως και του δημόσιου Σχολείου γενικότερα, η σαφής προσπάθεια ιδιωτικοποίησης (μέσω των voucher) αλλά και οι ανέξοδες επικοινωνιακού τύπου εξαγγελίες του Υπουργού Παιδείας δημιουργούν ένα νέο τοπίο.
Μπροστά σε αυτές τις εξελίξεις το ΔΣ αναλαμβάνει πρωτοβουλία ώστε με τον πιο ενωτικό τρόπο τόσο στο εσωτερικό του κλάδου όσο και στην κοινωνία να αναδείξει και να επιλύσει τα τεράστια ζητήματα της προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
Το ΔΣ αποφάσισε να παρευρεθεί στο επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο που θα γίνει σήμερα Τετάρτη 19/12 στις 18.30 και να θέσει ερώτημα σχετικά με την αρνητική θέση του Δημάρχου στην εφαρμογή της υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης στο Δήμο μας και καλεί τους συναδέλφους να ενισχύσουν με την παρουσία τους αυτόν το σκοπό, σε συγκέντρωση μπροστά στο Δημαρχείο στις 18.00 μ.μ.
Είναι πολύ σημαντικό να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας, αλλά και να σταματήσουμε τη ροή της εφαρμογής αυτής της επικίνδυνης αντιεκπαιδευτικής πολιτικής προτού μας συμπαρασύρει όλους, παιδιά, εκπαιδευτικούς και κοινωνία.
Θέμα 2ο: Απεργιακή κινητοποίηση ενάντια στα σχέδια της κυβέρνησης για το σύστημα διορισμών
Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον τύπο αναμένεται αύριο 19 Δεκεμβρίου να γίνει η παρουσίαση στο Υπουργικό Συμβούλιο του νέου συστήματος διορισμών, δύο μόνο μέρες πριν από το κλείσιμο των σχολείων για τις διακοπές των Χριστουγέννων. Με την πρόταση του Υπουργού Παιδείας κριτήρια, ακαδημαϊκά, κοινωνικά και η προϋπηρεσία θα συνθέτουν το νέο σύστημα διορισμών. Η θέση του κλάδου σύμφωνα με απόφαση της 87ης Γ.Σ. Δ.Ο.Ε. είναι η αναγνώριση του συνόλου της προϋπηρεσίας ως κυρίαρχο κριτήριο διορισμού.
Είναι επιτακτική ανάγκη η ενεργοποίηση των δυνάμεων του κλάδου για να σταματήσουμε τις επιδιώξεις του Υπουργείου που είναι αντίθετες με τις θέσεις του κλάδου. Η ανακοίνωση του σχεδίου συστήματος σε περίπτωση που βρίσκεται σε αντίθετη κατεύθυνση από όσα ως κλάδος διεκδικούμε, θα πρέπει να μας βρει ενωμένους και δυναμικά στους δρόμους.
Η Δ.Ο.Ε. μόλις ανακοινωθεί σχέδιο διορισμών που κινείται σε αρνητική κατεύθυνση, προχωρά σε:
- συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας
- πραγματοποίηση συλλαλητηρίου στο Υπουργείο Παιδείας με κήρυξη 3ωρης στάσης εργασίας, με δυνατότητα κήρυξης 3ωρης στάσης εργασίας από τους Συλλόγους όλης της χώρας
- κήρυξη 24ωρης απεργίας και πανελλαδικής συγκέντρωσης την ημέρα ψήφισης του σχετικού νόμου.
Καλούμε όλα τα μέλη του Συλλόγου μας σε εγρήγορση ώστε να αναλάβουμε άμεσα δράση και συμμετοχή στον αγώνα!
Για το Δ.Σ.
Η Πρόεδρος
Ζωή Κάλτσου |
Ο Γ. Γραμματέας
Δινδίνης Νικόλαος |