fbpx
25.6 C
Alexandroupoli
Παρασκευή, Αύγουστος 23, 2019

Ο Κώστας Κατσιμίγας για τον εξέχοντα ρόλο του Πανεπιστημίου και την ιδιαίτερη σημασία του φράγματος Κομψάτου

- Χορηγούμενη-

«Η Περιφέρεια μας, η οποία έχει μια δεσπόζουσα γεωπολιτική θέση και πολλά συγκριτικά πλεονεκτήματα, χρειάζεται ανθρώπους έμπειρους, οι οποίοι να ξέρουν από αυτοδιοίκηση», υπογράμμισε ο Υποψήφιος Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, κ. Κώστας Κατσιμίγας, στο πλαίσιο της εκδήλωσης παρουσίασης των πρώτων 10 υποψηφίων για την Περιφερειακή Ενότητα Ροδόπης, του συνδυασμού Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία.

«Δεν μπορούμε να διεκδικούμε την ψήφο των πολιτών και λαϊκή εντολή, όταν υποσχόμαστε πράγματα για τα οποία δεν έχουμε καμία αρμοδιότητα να ασχοληθούμε με αυτά», επισήμανε, μην παραλείποντας να παρατηρήσει ότι πολλά από όσα υπόσχονται ορισμένοι υποψήφιοι για την Περιφέρεια ΑΜΘ, όσοι τουλάχιστον εμφανίζουν μια δραστηριότητα το τελευταίο χρονικό διάστημα, δεν έχουν καμία σχέση με τις αρμοδιότητες της Περιφέρειας. «Άρα, έχουμε να κάνουμε με ανθρώπους οι οποίοι θα χρειαστούν ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, για να μάθουν τι είναι περιφερειακή αυτοδιοίκηση. Ως εκ τούτου, το ενδεχόμενο ανάθεσης σε αυτούς της διακυβέρνησης της Περιφέρειας για την επόμενη τετραετία, θα μας πάει ακόμα πιο πίσω», σχολίασε.

Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, ο κ. Κατσιμίγας επικέντρωσε στα ειδικότερα ζητήματα που απασχολούν τους κατοίκους της Περιφερειακής Ενότητας Ροδόπης, υπενθυμίζοντας ωστόσο ότι η περιφερειακή διοίκηση ασκεί υπερτοπικής σημασίας δράσεις που πολλές φορές μπορεί να βρίσκουν εφαρμογή σε συγκεκριμένη περιφερειακή ενότητα, αλλά επηρεάζουν θετικά και τις υπόλοιπες, αλλά και όλη την Περιφέρεια.

- Χορηγούμενη-

Τεράστια η σημασία της κατασκευής του φράγματος του Κομψάτου

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε ο Υποψήφιος Περιφερειάρχης ΑΜΘ στη δρομολόγηση της κατασκευής του φράγματος του Κομψάτου, τη σημασία του οποίου χαρακτήρισε τεράστια. «Η μελέτη έχει προχωρήσει πάρα πολύ και βρίσκεται σε στάδιο μελέτης εφαρμογής», εξήγησε, «αλλά για κάποιους περίεργους λόγους, δεν εγκρίθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, έσπευσε να το βάλει στο αρχείο, προφανώς γιατί κάποιοι προτίμησαν να διοχετεύσουν σε άλλες περιοχές της χώρας τα κονδύλια τα οποία προορίζονταν να διατεθούν για αυτό το μεγάλο έργο».

  • «Τα νερά του φράγματος του Κομψάτου δε θα μπορούν σε καμία περίπτωση να ελεγχθούν, να σταματήσουν, να μολυνθούν από άλλες περιοχές»

Αναφερόμενος στους λόγους που υπαγορεύουν την κατασκευή του φράγματος τους Κομψάτου, τόνισε καταρχάς πως θα αποτελέσει τον μεγαλύτερο αρδευτικό ταμιευτήρα, σε όλη την Περιφέρεια ΑΜΘ, που θα περιέχει νερά τα οποία έχουν προέλευση από την ελληνική επικράτεια. «Δε θα είναι φράγμα με νερά που έρχονται από άλλες χώρες, κυρίως από τη Βουλγαρία, όπως ο Νέστος και ο Έβρος, και κατ’ επέκταση είναι ελεγχόμενα», σημείωσε χαρακτηριστικά. «Το φράγμα του Κομψάτου θα είναι ένας ταμιευτήρας νερού που θα ξεπεράσει τα 200 εκατομμύρια κυβικά», υπογράμμισε, «και θα έχει νερά που προέρχονται από λεκάνη απορροής που βρίσκεται καθαρά μέσα στην Ελλάδα». «Εκτός των άλλων, αποτελεί κι ένα στρατηγικό στοιχείο διότι τα νερά αυτά δε θα μπορούν σε καμία περίπτωση να ελεγχθούν, να σταματήσουν, να μολυνθούν από άλλες περιοχές», επισήμανε.

  • «Με τις γεωτρήσεις έχει εκτιναχθεί στα ύψη το κόστος παραγωγής και έχει προκληθεί υφαλμύρωση του υδροφόρου ορίζοντα»

Πέραν αυτού, το συγκεκριμένο φράγμα θα αρδεύει μια τεράστια έκταση στις περιοχές της Ροδόπης και της Ξάνθης. «Η άρδευση με επιφανειακά νερά είναι εξέχουσας σημασίας», παρατήρησε ο κ. Κατσιμίγας, «διότι με τις γεωτρήσεις έχει εκτιναχθεί στα ύψη το κόστος παραγωγής, λόγω της μεγάλης κατανάλωσης ρεύματος και έχει προκληθεί υφαλμύρωση του υδροφόρου ορίζοντα. Επομένως, μέλημά μας είναι να φροντίσουμε για τη μείωση του κόστους παραγωγής των καλλιεργειών της περιοχής μας και να εξασφαλίσουμε επιφανειακά νερά, περιορίζοντας τις αντλήσεις».

Στο πλαίσιο αυτό, δεσμεύτηκε να δρομολογήσει όλες τις απαιτούμενες διαδικασίες για την αξιοποίηση και των μικρότερων φραγμάτων της Ροδόπης, όπως της Γρατινής, των Ασκητών και του Ιασίου, για να ωφεληθούν οι αγρότες της περιοχής μας. Επίσης, δεσμεύθηκε για στήριξη των παραγωγών μικρής στρεμματικής έκτασης και ιδίως των καπνοπαραγωγών, για τους οποίους θα γίνει προσπάθεια πιστοποίησης του καπνού μπασμά ως προϊόντος ονομασίας προέλευσης, ενώ δήλωσε την πρόθεση να ενθαρρύνει την κτηνοτροφία με πιστοποίηση βιολογικής εκτροφής, για την οποία ο ορεινός όγκος της Ροδόπης είναι μια ιδανική περιοχή.

«Θα απαιτήσουμε να μεγαλώσουν οι δυνατότητες σε διελεύσεις από τον μεθοριακό σταθμό της Νυμφαίας»

Ως γνωστόν, οι μεταφορές αποτελούν ένα από τα μεγαλύτερα πεδία ανάπτυξης του τόπου μας. Ο επικεφαλής της Ανεξάρτητης Ενωτικής Πρωτοβουλίας υπενθύμισε ότι στη Ροδόπη βρίσκεται ένας από τους 7 μεθοριακούς σταθμούς της Περιφέρειας, ο οποίος ανταγωνίζεται σε αφίξεις μη κατοίκων τις διόδους του Προμαχώνα και των Ευζώνων. Πρόκειται φυσικά για τον μεθοριακό σταθμό της Νυμφαίας, για τον οποίο ο κ. Κατσιμίγας παρατήρησε ότι «τους καλοκαιρινούς μήνες βλέπουμε ουρές 7 χλμ, αλλά κανείς δε συγκινείται ώστε να βελτιώσει τις συνθήκες διέλευσης». «Εμείς θα ορθώσουμε τη φωνή μας και θα απαιτήσουμε για τον μεθοριακό σταθμό της Νυμφαίας να μεγαλώσουν οι δυνατότητες του σε διελεύσεις και να επιτραπεί το συντομότερο δυνατόν τουλάχιστον η διέλευση λεωφορείων», ξεκαθάρισε.

Αναγκαίες οι παρεμβάσεις στα εσωτερικά οδικά δίκτυα της Ροδόπης και της Περιφέρειας

Παρεμβάσεις, ωστόσο, είναι αναγκαίες και στα εσωτερικά οδικά δίκτυα της Περιφερειακής Ενότητας Ροδόπης, αλλά και ολόκληρης της Περιφέρειας. «Το πρώτο πράγμα που θα κάνουμε», δεσμεύτηκε ο Υποψήφιος Περιφερειάρχης, «είναι να ζητήσουμε από τις τεχνικές υπηρεσίες να ελέγξουν την κατάσταση των υφιστάμενων δικτύων και να χρηματοδοτήσουμε άμεσα τη συντήρησή τους». «Πρέπει να μάθουμε να διατηρούμε αυτό που ήδη έχουμε και να το συντηρούμε», τόνισε με έμφαση.

Ενδεικτικά, ανέφερε κάποιες παρεμβάσεις που κρίνει απαραίτητες στο οδικό δίκτυο της Περιφερειακής Ενότητας Ροδόπης. Τέτοιες είναι:

  • Η συντήρηση του δρόμου Γλυκονέρι – Φανάρι, που χρησιμοποιείται και από χιλιάδες βαλκάνιους τουρίστες, αλλά συχνά είναι γεμάτος λάσπες τα τελευταία χρόνια.
  • Η συντήρηση του τμήματος Οργάνης – Σμιγάδας και η ολοκλήρωση της σύνδεσης μεταξύ Μυρτίσκης και Χλόης, ούτως ώστε να ενωθεί ολόκληρος ο ορεινός όγκος, που σήμερα είναι αποκομμένος, και να αποκτήσει μια τεράστια δυναμική.
  • Η κατασκευή οδικών δικτύων και στη δυτική πλευρά του ορεινού όγκου της Ροδόπης, με δρόμο ο οποίος θα φτάνει σταδιακά μέχρι τα Θρακικά Μετέωρα. Πρόκειται για έναν θαυμάσιο προορισμό, τον οποίο οι περισσότεροι κάτοικοι της Ροδόπης δεν τον έχουν επισκεφτεί και τον αγνοούν, παρατήρησε ο κ. Κατσιμίγας.
  • Η ολοκλήρωση της παραθαλάσσιας σύνδεσης μεταξύ Μαρώνειας και Μεσημβρίας και, παράλληλα, η συντήρηση του εγκαταλελειμμένου εδώ και χρόνια δρόμου Γλυφάδας – Ιμέρου – Μαρώνειας, με ταυτόχρονη κατασκευή γέφυρας στην Αγία Μαρίνα.
  • Η κατασκευή γεφυρών και στις 5 – επικίνδυνες σήμερα – ιρλανδικές διαβάσεις, μεταξύ της Πανεπιστημιούπολης και των Αρριανών.
  • Η συντήρηση του δρόμου μεταξύ Νέας Σάντας – Μεταξάδων, στο ύψωμα «Άρης», που εξυπηρετεί την κίνηση των κατοίκων του ορεινού όγκου μεταξύ Ροδόπης και Έβρου.
  • Η άμεση αποκατάσταση της οδικής γέφυρας του ποταμού Κομψάτου, που είχε καταρρεύσει τον Σεπτέμβριο του 2017, για την οποία ο Υποψήφιος Περιφερειάρχης επανέλαβε τη άποψη ότι έπρεπε να είχε αποκατασταθεί τάχιστα, αφού είναι μία από τις τρεις γέφυρες που τροφοδοτούν τη Ροδόπη και τον Έβρο.

Στήριξη σε κάθε πρωτοβουλία για τη δημιουργία ενός σύγχρονου ηλεκτροκίνητου σιδηροδρομικού δικτύου υψηλών ταχυτήτων

Αναφερόμενος στον σιδηρόδρομο, επανέλαβε επίσης ότι θα στηρίξει κάθε πρωτοβουλία για τη δημιουργία ενός σύγχρονου ηλεκτροκίνητου δικτύου σταθερής τροχιάς υψηλών ταχυτήτων και ειδικότερα ότι θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να πείσει την κεντρική διοίκηση για τη σιδηροδρομική σύνδεση της Κομοτηνής με την Ποντκόβα, δηλαδή του ελληνικού δικτύου με το βουλγαρικό. «Το κόστος δεν είναι υπερβολικό, ενώ η δυναμική που θα αποκτήσουν τα δύο λιμάνια μας Καβάλας και Αλεξανδρούπολης θα είναι τεράστια», σημείωσε. «Με τον τρόπο αυτό», προσέθεσε, «ένα κομμάτι της κίνησης του πλούτου από τη Μεσόγειο προς τη Μαύρη Θάλασσα, τις παρευξείνιες χώρες και τη βαλκανική ενδοχώρα, θα μπορεί να γίνεται μέσω των δικών μας λιμανιών και των δικών μας χερσαίων δικτύων μεταφορών».

Το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης είναι «κορώνα στο κεφάλι μας»

Ένα ακόμα μεγάλο κεφάλαιο για την Περιφέρειά μας αποτελεί το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Ο επικεφαλής της Ανεξάρτητης Ενωτικής Πρωτοβουλίας έκανε εκτενή αναφορά στις μορφές στήριξης του πανεπιστημιακού αυτού ιδρύματος, το οποίο χαρακτήρισε «κορώνα στο κεφάλι μας». «Είναι κορώνα στο κεφάλι μας, όχι επειδή έφερε φοιτητές και έτσι πουλάμε περισσότερα σουβλάκια, αλλά γιατί το Πανεπιστήμιο είναι ο ανώτατος ακαδημαϊκός θεσμός της χώρας και εμείς το Πανεπιστήμιό μας θέλουμε να έχει δεσπόζουσα θέση και πρωτεύοντα ρόλο σε ολόκληρη την Ευρώπη και σε όλον τον κόσμο», υπογράμμισε. «Έχουμε το επιστημονικό δυναμικό και θέλουμε το Πανεπιστήμιό μας να εκτιναχθεί», συνέχισε, «να είναι ένα από τα καλύτερα Πανεπιστήμια του κόσμου. Και γι’ αυτό το στηρίζουμε. Δεν το στηρίζουμε μόνο για τους φοιτητές και για την τοπική οικονομία. Κι αυτό είναι καλοδεχούμενο, αλλά κυρίως πιστεύουμε ότι μια περιοχή θωρακίζεται όταν έχει Πανεπιστήμιο που είναι πρόθυμο να υποστηρίξει τον αναπτυξιακό σχεδιασμό μιας Περιφέρειας. Και το Πανεπιστήμιό μας το κάνει».

  • Μέγιστη υποστήριξη σε σχολές και τμήματα που συμμετέχουν σε δράσεις εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας σε τρίτες χώρες

Ειδική μνεία έκανε στις σχολές και τα τμήματα του ΔΠΘ, τα οποία συμμετέχουν σε δράσεις εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας σε τρίτες χώρες. «Υπάρχουν τέτοιες σχολές και στην πόλη μας», παρατήρησε, «οι οποίες ενισχύουν τμήματα εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας και της ελληνικής παιδείας στα Πανεπιστήμια της Τυφλίδας, του Βουκουρεστίου, του Ιασίου, της Φιλιππούπολης και άλλων βαλκανικών Πανεπιστημίων». «Αυτά τα τμήματα τα οποία κάνουν αυτή την πολύ σπουδαία δουλειά, θα τύχουν της μέγιστης υποστήριξης της Περιφέρειας», επισήμανε, προσθέτοντας ότι «παρόμοια, βέβαια, θα στηρίξουμε τις σημαντικές δράσεις και των άλλων σχολών και τμημάτων».

  • Ναι σε νέα τμήματα, με προϋπόθεση την επαρκή στελέχωσή τους

Αναφερόμενος στην πρόσφατη απόφαση της Συγκλήτου για τη δημιουργία τριών νέων τμημάτων, δια της αναδιάρθρωσης του υφιστάμενου Τμήματος Κοινωνικής Διοίκησης και Πολιτικής Επιστήμης, ο κ. Κατσιμίγας δήλωσε ότι υποστηρίζει τη συγκεκριμένη πρόταση, ενώ για την εξελισσόμενη συζήτηση με το Υπουργείο Παιδείας, περί σύστασης νέων τμημάτων, έθεσε ως προϋπόθεση την επαρκή στελέχωσή τους με διδακτικό προσωπικό.

  • Χρηματοδότηση υποδομών στην Πανεπιστημιούπολη και ενθάρρυνση του Πανεπιστημίου για την αξιοποίηση της αδόμητης έκτασής της

Δεσμεύτηκε ότι η Περιφέρεια θα χρηματοδοτήσει την ολοκλήρωση των υποδομών στην Πανεπιστημιούπολη Κομοτηνής, αλλά και θα ενθαρρύνει το Πανεπιστήμιο προς την κατεύθυνση της αξιοποίησης της μεγάλης έκτασης της Πανεπιστημιούπολης, για δράσεις και παρεμβάσεις, πειραματικές καλλιέργειες από το Τμήμα Αγροτικής Ανάπτυξης της Ορεστιάδας ή για τη δημιουργία πάρκων και χώρων αναψυχής. «Η Πανεπιστημιούπολη πρέπει να αξιοποιηθεί και εμείς θα τους ενθαρρύνουμε προς την κατεύθυνση αυτή», υπογράμμισε.

- Χορηγούμενη-

Διαβασε και αυτο

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ

- Χορηγούμενη -