fbpx
21.9 C
Alexandroupoli
Κυριακή, 28 Απριλίου, 2024

Ν. Γκαρά : «Καμία δέσμευση Μητσοτάκη για τη σιδηροδρομική σύνδεση των λιμανιών της Β. Ελλάδας με αυτά της Βουλγαρίας» (βίντεο)

- Τοποθέτηση στην Επιτροπή Περιφερειών της Βουλής για Έξυπνες & Συνδυασμένες Μεταφορές

- Χορηγούμενη-

«Αόριστες και ασαφείς οι δηλώσεις από τον κ. Μητσοτάκη για μεγάλα έργα υποδομών της Θράκης» σχολίασε η Βουλευτής Έβρου, Νατάσα Γκαρά, κατά την τοποθέτησή της στην Επιτροπή Περιφερειών της Βουλής.

Πιο συγκεκριμένα η κα Γκαρά τόνισε πως ο κ. Μητσοτάκης, κατά την πρόσφατη επίσκεψή του, δεν αναφέρθηκε στην υλοποίηση του κρίσιμου έργου της σιδηροδρομικής σύνδεσης των τριών λιμανιών της Βόρειας Ελλάδας (Αλεξανδρούπολης – Καβάλας –  Θεσσαλονίκης) με τα αντίστοιχα της Βουλγαρίας (Βάρνα, Μπουργκάς και Ρούσε). Αντίθετα αναλώθηκε σε γενικόλογες αναφορές και αοριστίες.

Η κα Γκαρά υπενθύμισε πως η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ – με κομβικό σημείο τις υπογραφές τον Σεπτέμβρη του 2017, στην Καβάλα, μεταξύ Τσίπρα & Μπορίσοφ – έβαλε στις ράγες ένα ιδιαίτερα φιλόδοξο πρόγραμμα για τις συνδυασμένες μεταφορές, ιδιαίτερα στην περιοχή της Βόρειας Ελλάδας, που περιλάμβανε οδικό, σιδηροδρομικό δίκτυο, διαμετακομιστικά κέντρα, κέντρα logistics, λιμανιών, μεταξύ των οποίων και του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, με την ενεργειακή αναβάθμιση των υποδομών της περιοχής.

Ένα πρόγραμμα γνωστό με την επωνυμία sea2sea project που θα μετατρέψει τη Θράκη και τη Bόρεια Ελλάδα σε διεθνές οικονομικό, αναπτυξιακό κέντρο για την νοτιοανατολική Ευρώπη.

Επιπλέον, η κα Γκαρά αναφέρθηκε στην Επιτροπή στις έξυπνες μεταφορές και συγκεκριμένα στο έργο «Διαμόρφωση στρατηγικής για τις έξυπνες πόλεις και υλοποίηση εθνικού συστήματος διαχείρισης στάθμευσης» που προκήρυξε η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ τον Απρίλιου του 2019 με το οποίο προβλεπόταν:

  • η δημιουργία κεντρικής πλατφόρμας που θα διαχειριζόταν 20.000 θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης σε συνδυασμό με αισθητήρες εδάφους ή οπτικούς αισθητήρες, με τη δυνατότητα τηλεπαρακολούθησης θέσεων που καταλαμβάνονται παράνομα.
  • η προστασία θέσεων στάθμευσης για ευάλωτες ομάδες πληθυσμού, όπως άτομα με περιορισμένη κινητικότητα και αναπηρίες.
  • η δυνατότητα επέκτασης και σε άλλες έξυπνες εφαρμογές και στον συνδυασμό αυτών

Κλείνοντας η κα Γκαρά τόνισε πως παρότι είχαν δεσμευτεί κονδύλια ύψους 25 εκατομμυρίων ευρώ για την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, η Κυβέρνηση της ΝΔ επέλεξε να προχωρήσει στην απένταξη του έργου παρόλο που δεκάδες δήμοι σε όλη την χώρα είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον για να το υλοποιήσουν και είχαν προχωρήσει στις απαραίτητες συγκοινωνιακές μελέτες.

Αναλυτικά η ομιλία της κ. Γκαρά:

Ευχαριστώ πολύ, κυρία Πρόεδρε.

            Νομίζω ότι μπορούμε να πούμε, για άλλη μια φορά, πως η συγκεκριμένη Επιτροπή πραγματεύεται πολύ ενδιαφέροντα ζητήματα και, μάλιστα, με το βλέμμα προς το μέλλον τα ανέλυσε ο κ. Γενικός εν συντομία, αλλά εκτιμώ κι εγώ ότι είναι από τα ζητήματα τα οποία θα μας απασχολήσουν τα επόμενα χρόνια και εμάς, αλλά περισσότερο τις επόμενες γενιές, γι’ αυτό πρέπει από τώρα να βάζουμε τις βάσεις.

Νομίζω, επίσης, ότι ήδη έχει αρχίσει να απασχολεί αυτό που αναφέρατε, η συζήτηση για το μέλλον του ασφαλιστικού, από τη στιγμή που με τη σύσταση των έξυπνων πόλεων, της χρήσης των τεχνολογιών και την αλλαγή στον τρόπο εργασίας και την εισαγωγή των μηχανών και των ρομποτικών, πλέον, συστημάτων, αλλάζει και η κοινωνική οργάνωση, κυρίως, στον χώρο της εργασίας, αλλά και στο ασφαλιστικό.

Επιστρέφω, όμως, στις έξυπνες πόλεις και λέω ότι η ψηφιακή αναβάθμιση των πόλεων μας έχει καταστεί κεντρική πολιτική επιλογή, αλλά και ανάγκη, πλέον, όχι μόνο για τη δική μας χώρα, αλλά και για το σύνολο των κρατών που επιθυμούν ή σχεδιάζουν να διασφαλίσουμε ένα σύγχρονο, βιώσιμο τρόπο ζωής, κυρίως σε επιβαρυμένα μεγάλα αστικά κέντρα.

Σε αυτό το πλαίσιο, έννοιες και πρακτικές, όπως οι έξυπνες μεταφορές για τις οποίες και σήμερα συζητάμε, αποτελούν ένα βασικό στοιχείο για τη δημιουργία των έξυπνων πόλεων, όπως κι άλλα στοιχεία, προφανώς, και αυτές οι τεχνολογίες έχουν σκοπό να δημιουργήσουν καινοτόμες υπηρεσίες σχετιζόμενες με εναλλακτικά μοντέλα μεταφοράς και ελέγχου της κίνησης, μοντέλα που επιτρέπουν σε χρήστες να είναι περισσότερο ενημερωμένοι, πιο ασφαλής, να χρησιμοποιούν έξυπνα το δίκτυο μεταφορών, τα αναφέρατε κι εσείς, άλλωστε, ενώ αποτελούν και μια δυναμική διαδικασία εξέλιξης που περιλαμβάνει καινοτομίες, αυτοματοποίηση των διαδικασιών και ψηφιοποίηση των τεχνολογιών, προς όφελος όχι μόνο του περιβάλλοντος, αλλά και της καθημερινότητας του πολίτη.

Με αυτά τα δεδομένα και στο πλαίσιο το οποίο διαμόρφωσε η εθνική ψηφιακή στρατηγική, η προηγούμενη κυβέρνηση, η κυβέρνηση του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., τον Απρίλιο του 2019 και μετά από αρκετή προετοιμασία και διαβούλευση, προκήρυξε το έργο με την επωνυμία «Διαμόρφωση στρατηγικής για τις έξυπνες πόλεις και υλοποίηση εθνικού συστήματος διαχείρισης στάθμευσης».

Σ’ αυτό το πρόγραμμα προβλεπόταν η δημιουργία κεντρικής πλατφόρμας που θα διαχειριζόταν, στην πρώτη του φάση, 20.000, περίπου, θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης σε συνδυασμό με αισθητήρες εδάφους ή οπτικούς αισθητήρες, με τη δυνατότητα τηλεπαρακολούθησης θέσεων που καταλαμβάνονται παράνομα. Είχε, επίσης, προδιαγραφές προστασίας θέσεων στάθμευσης για ευάλωτες ομάδες πληθυσμού, όπως άτομα με περιορισμένη κινητικότητα και αναπηρίες.

Παράλληλα, το πρόγραμμα είχε και τη δυνατότητα επέκτασης και σε άλλες έξυπνες εφαρμογές και στον συνδυασμό αυτών. Το πρόγραμμα, προφανώς, κέρδισε το ενδιαφέρον πολλών δήμων της χώρας και, κυρίως, της τοπικής αυτοδιοίκησης, οι οποίοι ενδιαφέρθηκαν να προχωρήσουν στις απαραίτητες συγκοινωνιακές μελέτες προκειμένου να ενταχθούν στο εν λόγω πρόγραμμα.

Παράλληλα, για τη χρηματοδότηση του έργου είχε εγκριθεί δέσμευση κονδυλίων ύψους 25 εκατομμυρίων ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και ο διαγωνισμός επρόκειτο να ολοκληρωθεί τον περασμένο Αύγουστο. Ωστόσο, με την αλλαγή της Κυβέρνησης, η νέα πολιτική ηγεσία στην αρχή ματαίωσε προσωρινά, όπως είχε ανακοινώσει, το πρόγραμμα και στη συνέχεια οδήγησε σε ξαφνικό θάνατο και σταμάτησε εντελώς τη διαδικασία, καθώς ανακοινώθηκε και η απένταξή του. Όπως αντιλαμβανόμαστε, είναι αναγκαίο να προχωρήσουμε στην οργάνωση και το σχεδιασμό τέτοιων ή παρόμοιων προγραμμάτων και θα ήθελα μια διευκρίνιση από εσάς για το τι έχετε σχεδιάσει στο συγκεκριμένο έργο.

Επιπλέον, θα μου επιτρέψετε να πω ότι στον τομέα έξυπνες μεταφορές εντάσσονται και οι συνδυασμένες διεθνείς ή εθνικές μεταφορές, αλλά και οι μεγάλες υποδομές διασύνδεσης που υποστηρίζουν τις συνδυασμένες μεταφορές. Θα μου επιτρέψετε, λοιπόν, σε αυτό το σημείο μια μικρή αναφορά, καθώς τυχαίνει χθες ο κ. Μητσοτάκης να βρισκόταν στον Έβρο, στην Αλεξανδρούπολη συγκεκριμένα, όπου συναντήθηκε με τον Βούλγαρο ομόλογό του, τον Πρωθυπουργό της Βουλγαρίας, τον κ. Μπορίσοφ και οι δηλώσεις που έκανε από την Αλεξανδρούπολη αφορούν στην καρδιά του ζητήματος για το οποίο συζητάμε σήμερα. Ήταν κομβικές οι αναφορές κυρίως για έργα που αφορούν στις μεταφορές, αλλά θα μου επιτρέψετε να πω πως η αίσθηση που μας άφησε και μας δημιούργησε είναι ότι περισσότερα ερωτηματικά μας δημιούργησε παρά διευκρίνισε τι σχεδιάζεται να γίνει στην πορεία από τη σημερινή Κυβέρνηση.

Όπως γνωρίζουμε όλοι, η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ στην προηγούμενη θητεία έβαλε στις ράγες ένα ιδιαίτερα φιλόδοξο πρόγραμμα για τις συνδυασμένες μεταφορές, ιδιαίτερα στην περιοχή της βόρειας Ελλάδας, που συμπεριελάμβανε οδικό, σιδηροδρομικό δίκτυο, διαμετακομιστικά κέντρα, ανάπτυξη των λιμανιών και κέντρα logistics.

Στο συγκεκριμένο προγραμματισμό, κομβικό σημείο αποτελέσει η υπογραφή στην Καβάλα, στις 6 Σεπτεμβρίου 2017, μεταξύ του τότε Πρωθυπουργού, από τη θέση του ως Πρωθυπουργού, του κ. Τσίπρα και του κ. Μπορίσωφ, για τη δημιουργία κοινής διακρατικής εταιρίας, η οποία θα αναλάμβανε το σύνολο του έργου της σιδηροδρομικής σύνδεσης των τριών λιμανιών της βόρειας Ελλάδας, Θεσσαλονίκης, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης, με τα τρία λιμάνια στα παράλια του Δούναβη, της Βουλγαρίας Βάρνας, Μπουργκάς και Ρούσε.

Το πρόγραμμα είναι γνωστό με την επωνυμία SEA2SEA, ένα έργο που βρίσκεται στον πυρήνα της ανάπτυξης της Θράκης και της βορείου Ελλάδος σε διεθνές οικονομικό, αναπτυξιακό κέντρο για την νοτιοανατολική Ευρώπη.

Χθες ακούσαμε τον κ. Μητσοτάκη να κάνει μια απλή αναφορά στο συγκεκριμένο ζήτημα, μιλώντας αόριστα, δυστυχώς, για μια συμφωνία σιδηροδρομικής διασυνοριακής κυκλοφορίας Ελλάδας και Βουλγαρίας, χωρίς να εντρυφήσει ή να ανακοινώσει συγκεκριμένα έργα, ούτε καν το αν θα συνεχιστεί το πρόγραμμα SEA2SEA, το οποίο ήδη βρισκόταν σε ωρίμανση και αναμέναμε να εγκριθεί από τα δύο Κοινοβούλια, Ελλάδας και Βουλγαρίας.

Μετά, λοιπόν, και από αυτές τις χθεσινές δηλώσεις, νομίζω ότι θα ήταν θετικό να κάνετε κάποιες διευκρινίσεις, αν είναι στο αντικείμενό σας και εάν το γνωρίζετε, ακριβώς γιατί δεν θα θέλαμε να προχωρήσουμε σε ένα νέο ναυάγιο στο συγκεκριμένο έργο, ένα έργο που απαντούσε στις ανάγκες για ανάπτυξη και βρισκόταν στην καρδιά αυτού που λέμε συνδυασμένες διεθνείς και διασυνοριακές μεταφορές.

Μάλιστα, στο σχεδιασμό συμπεριλαμβάνονταν και η ανάπτυξη του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, αλλά και των ενεργειακών υποδομών, της ενεργειακής αυτονομίας και της ενεργειακής αναβάθμισης της περιοχής. Ευχαριστώ. Συγνώμη και για το χρόνο, αλλά είναι ιδιαίτερα σημαντικά ζητήματα κυρίως οι συνδυασμένες μεταφορές.

- Χορηγούμενη-

Ακολουθήστε μας και στο Instagram

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ evros24.gr

Διαβασε και αυτο