26.9 C
Alexandroupoli
Κυριακή, 15 Ιουνίου, 2025

Η σύνδεση της Εγνατίας Οδού με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης στα μεγάλα έργα του ΕΣΠΑ 2021-2027

- Χορηγούμενη-

Μεγάλα οδικά έργα και νέοι αυτοκινητόδρομοι περιλαμβάνει ο σχεδιασμός για το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027. Μεγάλα projects όπως ο ΒΟΑΚ, το Πάτρα-Πύργος η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης και η επέκταση της Αττικής Οδού προς Ραφήνα είναι μόνο μερικά από τα προτεινόμενα έργα για να ενταχθούν στη νέα προγραμματική περίοδο στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα “Μεταφορές”. Τα έργα προωθούνται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ως μέρος των πακέτου έργων ύψους 13 δισ. ευρώ.

Σημαντικό χαρακτηριστικό των προτάσεων για ένταξη είναι η γεωγραφική τους κατανομή. Έτσι βλέπουμε έργα από τον Έβρο -με τη σύνδεση της Εγνατίας Οδού με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης-, την Ήπειρο -με το Ιωάννινα-Κακαβιά-, την Δυτική Ελλάδα -με το Πάτρα-Πύργος, μέχρι την Εύβοια και την Κρήτη.

Έμφαση έχει δοθεί την ολοκλήρωση της της κατασκευής ελλειπόντων τμημάτων του αναλυτικού Διευρωπαϊκού Οδικού Δικτύου (ΔΟΔ) της ηπειρωτικής και νησιωτικής χώρας. Με τον τρέχων σχεδιασμό, το δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας θα επεκταθεί σημαντικά μέχρι το τέλος του νέου ΕΣΠΑ.

Τα έργα για αυτοκινητόδρομους

Στα πλαίσια της περαιτέρω ανάπτυξης του δικτύου αυτοκινητόδρομων της χώρας προβλέπεται ενδεικτικά η υλοποίηση των ακόλουθων έργων:

Το τμήμα Χανιά-Χερσόνησος του ΒΟΑΚ. Είναι το βασικό τμήμα του αυτοκινητόδρομου της Κρήτης το οποίο θα υλοποιηθεί με τη μέθοδο της παραχώρησης. Ο διαγωνισμός είναι σε προχωρημένο στάδιο και φέτος προβλέπεται να δοθούν οι δεσμευτικές προσφορές των συμμετεχόντων. Τα έργα εκτιμάται ότι θα ξεκινήσουν το 2023 με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2028.

Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος της Ολυμπίας Οδού. Το έργο έχει κυρωθεί και υπογραφεί και πρόκειται να ξεκινήσει το επόμενο χρονικό διάστημα. Αρχικά θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και στη συνέχεια θα ολοκληρωθεί από το ΕΣΠΑ 2021-2027. Μαζί με το έργο προβλέπεται η αναβάθμιση των συνδέσεων του παράπλευρου οδικού δικτύου με τον αυτοκινητόδρομο.

Τρίτο σημαντικό έργο που θα δούμε να προτείνεται και να εντάσσεται στο νέο ΕΣΠΑ είναι η κατασκευή της οδικής σύνδεσης Ιωάννινα – Κακκαβιά. Η φυσική συνέχεια της Ιόνιας Οδού είναι κρίσιμης σημασίας για την κοινωνία της Ηπείρου καθώς θα εξυπηρετεί κρίσιμους τομείς της τοπικής οικονομίας όπως η βιομηχανία και ο τουρισμός.

Παράλληλα ο δρόμος θα συμβάλει στην τόνωση της εμπορικής / εξαγωγικής δραστηριότητας μέσω της σύνδεσης με τα Δυτικά Βαλκάνια. Επίσης η διασυνοριακή σύνδεση εξυπηρετεί τη Μακρο – περιφερειακή Στρατηγική Αδριατικής – Ιονίου (EUSAIR) και συγκεκριμένα του πυλώνα “Πολυτροπικές διαδρομές Αδριατικής – Ιονίου” καθώς είναι τμήμα της Αδριατικής Οδού. Το έργο προβλέπεται να δημοπρατηθεί εντός του 2022. Το κόστος του κυμαίνεται σε περίπου 200 εκατ. ευρώ.

Τέλος στο πεδίο των αυτοκινητοδρόμων ένα ακόμα έργο που ενδιαφέρει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ είναι η η επέκταση της λεωφόρου Κύμης (μέσω σηράγγων) από την Αττική Οδό μέχρι τον Α/Κ Καλυφτάκη με την Ε.Ο. (ΠΑΘΕ).

Το εν λόγω έργο έχει προκηρυχθεί και τις επόμενες ημέρες θα ξεκινήσει η δημοπράτηση του. Είναι η πρώτη επέκταση της Αττικής Οδού και θα δώσει σημαντικές ανάσες στο κυκλοφοριακό κομφούζιο της Αττικής. Ιδιαίτερα για την Αττική Οδό το έργο είναι κρίσιμο για την ελάφρυνση της κίνησης στο τμήμα Μεταμόρφωση-Πλακεντίας. Έχει κόστος με ΦΠΑ 350 εκατ. ευρώ

Μεγάλα Οδικά Περιφερειακά Έργα

Εδώ έχουμε τρία σημαντικά έργα που θα επιχειρηθεί ή προταθεί η ένταξη τους στο νέο ΕΣΠΑ 2021-2027. Είναι έργα που είτε συμπληρώνουν οδικούς άξονες είτε ξεκινούν νέους.

Πρώτο έργο είναι η ολοκλήρωση της κατασκευής του υποτμήματος Μελίβοια – Δημάριο του τμήματος Δημάριο – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα, το οποίο αποτελεί τμήμα του κάθετου άξονα της Εγνατίας Οδού, Ξάνθη – Εχίνος – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα και ανήκει στο Διευρωπαϊκό Οδικό Δίκτυο. Το έργο είναι σε κατασκευή με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και θα ολοκληρωθεί ως έργο-γέφυρα.

Το δεύτερο αφορά στην κατασκευή του τμήματος Μπράλου – Άμφισσας του διαγώνιου άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο. Με το έργο βελτιώνεται σημαντικά το επίπεδο οδικής ασφάλειας καθώς στο μεγαλύτερο τμήμα του κατασκευάζεται σε ορεινό έδαφος. Το έργο έχει προκηρυχθεί και η δημοπράτηση του έχει προγραμματιστεί για τις επόμενες ημέρες. Το κόστος του με τον ΦΠΑ φτάνει τα 285 εκατ. ευρώ.

Τρίτο έργο είναι η κατασκευή της Παράκαμψης Χαλκίδας – Ψαχνών. Το έργο δημιουργεί καλύτερες οδηγικές συνθήκες ενώ παρακάμπτει την πρωτεύουσα της Εύβοιας αποφορτίζοντάς την κυκλοφοριακά. Και αυτό το έργο έχει προκηρυχθεί και η δημοπράτηση του είναι θέμα ημερών. Το κόστος του φτάνει με την προαίρεση τα 210 εκατ. ευρώ

Οδικές συνδέσεις με Λιμάνια

Τα προτεινόμενα προς ένταξη έργα αφορούν σε επενδύσεις για την ενίσχυση της πολυτροπικότητας των μεταφορών μέσω της διασύνδεσης του οδικού δικτύου με λιμένες. Είναι έργα σημαντικά καθώς η σύνδεση των λιμένων με το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων της χώρας δημιουργεί σημαντικές αναπτυξιακές συνθήκες. Τα έργα είναι:

Η ολοκλήρωση της σύνδεσης του αυτοκινητοδρόμου Π.Α.Θ.Ε. και Εγνατίας οδού με τον 6ο προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης και το οδικό δίκτυο περιοχής Καλοχωρίου. Το έργο έχει ήδη ξεκινήσει με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και θα ολοκληρωθεί ως έργο-γέφυρα.

Η οδική σύνδεση Εγνατίας με λιμένα Αλεξανδρούπολης. Το έργο ύψους 50 εκατ. ευρώ υπεγράφη τον περασμένο Δεκέμβριο και ξεκινά με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020. Θα ολοκληρωθεί επίσης ως έργο-γέφυρα.

Όπως αναφέρεται στο πρόγραμμα για το νέο ΕΣΠΑ, παράλληλα ωριμάζει το έργο της επέκτασης της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού προς τον λιμένα Ραφήνας, ώστε να συμπεριληφθεί στο Πρόγραμμα. Πρόκειται για έργο το οποίο συμπεριλαμβάνεται στο πακέτο επεκτάσεων της Αττικής Οδού.

Ειναι ιδιαίτερα σημαντικό καθώς θα συνδέσει το δεύτερο μεγαλύτερο επιβατικό λιμάνι της Αττικής με την Αττική Οδο και κατ` επέκταση με την Αθήνα, διευκολύνοντας και συντομεύοντας την πρόσβαση από και προς αυτό.

Τα μεγάλα οδικά έργα και οι αυτοκινητόδρομοι που θα δούμε να χρηματοδοτούνται από το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027 θα αποτελέσουν ακόμα ένα ισχυρό όπλο για την προσπάθεια της χώρας ώστε να μεταβληθεί σε εμπορευματικό κόμβο της νοτιο-ανατολικής Ευρώπης.

- Χορηγούμενη-

Ακολουθήστε μας και στο Instagram

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ evros24.gr

Θάσος: Δικογραφία για επιχειρηματία που ανέπτυξε ξαπλώστρες σε παραλία χωρίς άδεια

Συνελήφθη την 14-6-2025 το πρωί, σε παραλιακή περιοχή της Θάσου, από αστυνομικούς του Αστυνομικού Σταθμού Λιμεναρίων Θάσου ένας ημεδαπός, διότι ως προσωρινά υπεύθυνος λειτουργούσε...

Τέλος τα φοιτητικά πάρτι στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο

Ο Πρύτανης του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης (ΔΠΘ), κ. Μάρης, ανακοίνωσε ότι το Πανεπιστήμιο δεν θα επιτρέπει πλέον τη διοργάνωση φοιτητικών πάρτι στους χώρους του....

Γιώργος Καμπάς: «Φοβάμαι έναν πυρηνικό πόλεμο», λέει ο Επίτιμος Αρχηγός Γ.Ε.Σ.

Με κομμένη την ανάσα παρακολουθεί ο πλανήτης την κλιμάκωση της σύγκρουσης που πυροδότησε η επίθεση των ισραηλινών κατά στρατηγικών στόχων στο Ιράν και η...

Δρομολόγια των Κινητών Αστυνομικών Μονάδων Θράκης

Ανακοινώνεται ότι για την επόμενη εβδομάδα (από 16 έως και 22 Ιουνίου του έτους 2025) τα δρομολόγια των Κινητών Αστυνομικών Μονάδων της Γενικής Περιφερειακής...

Μεταπτυχιακό χωρίς δίδακτρα στο τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής του ΔΠΘ

Το Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης – Πανεπιστημιούπολη Καβάλας γνωστοποιεί σε όσους ενδιαφέρονται να φοιτήσουν στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στο αντικείμενο...

Γιορτή του Πατέρα 2025 σήμερα Κυριακή 15 Ιουνίου

Κάθε χρόνο, η τρίτη Κυριακή του Ιουνίου αφιερώνεται για να τιμηθεί η πατρική μορφή και η συμβολή της στη διαπαιδαγώγηση των παιδιών. Το 2025,...

Αλεξανδρούπολη: Ξεκίνησαν οι εργασίες ανάπλασης στην οδό Θράκης

Ξεκίνησαν οι εργασίες ανάπλασης στην οδό Θράκης στο πλαίσιο του έργου “Αστική Αναζωογόνηση Βορείου Τμήματος Αλεξανδρούπολης και επέκταση του δικτύου ποδηλατοδρόμων”, το έργο χρηματοδοτείται...

Σύλλογος Τεχνολογίας Θράκης: “Δεν θεωρούμε τις κεραίες κινητής από μόνες τους...

Με αφορμή τις πρόσφατες ανησυχίες συμπολιτών μας σχετικά με την εγκατάσταση κεραίας κινητής τηλεφωνίας στην περιοχή της παλιάς υδατοδεξαμενής (οδός Μακρυγιάννη), ο Σύλλογος Τεχνολογίας...

Διαβασε και αυτο