Γέφυρα μεταφοράς ανθρώπων και πραγμάτων η νέα «θαλάσσια Εγνατία»

Α. Δημοσχάκης: Επιστολή στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

Επιστολή στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή, την οποία κοινοποίησε και προς τον Υφυπουργό κ. Νεκτάριο Σαντορινιό, αλλά και στον Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος Αντιναύαρχο Λ.Σ. κ. Σταμάτιο Ράπτη απέστειλε σήμερα (20/04) ο Βουλευτής Έβρου κι Επίτιμος Αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ, Αναστάσιος Δημοσχάκης, επανερχόμενος στο θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Αλεξ/πολης με τα νησιά του Β/Α Αιγαίου.

Όπως αναφέρει ο Βουλευτής στην επιστολή η γραμμή Αλεξανδρούπολης – Μυτιλήνης αποτελεί απαίτηση της τοπικής κοινωνίας, αλλά και των θεσμικών φορέων του Έβρου, ευρύτερα της Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας – Θράκης, αλλά και της Περιφέρειας του Β. Αιγαίου.

Τόσο από την Ημερίδα που έγινε στις 29 Σεπτεμβρίου του 2016 στην Αλεξ/πολη, όσο κι από το διαδημοτικό συμβούλιο των Δήμων Αλεξ/πολης και Σαμοθράκης, που έγινε στις 20 Οκτωβρίου πέρυσι (2017) προέκυψε μια κοινή συνισταμένη.

Ένα καράβι να αναχωρεί καθημερινά από την Αλεξ/πολη και περνώντας από τη Σαμοθράκη και τη Λήμνο να φθάνει στη Μυτιλήνη και την επόμενη να επιστρέφει. Κι αυτό το δρομολόγιο να γίνεται καθόλη τη διάρκεια του έτους.

Σκοπός είναι να «κουμπώσει» αυτή η «θαλάσσια Εγνατία» με τη νέα «Οδική Εγνατία» και να αποτελέσει μια γέφυρα μεταφοράς ανθρώπων και πραγμάτων .

Επανέλαβε τα όσα είχε υποστηρίξει και κατά τη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης που έγινε γι’ αυτό το θέμα στις 24 Νοεμβρίου του 2017 ότι προτείνει την επιδότηση της γραμμής για δύο χρόνια από το ελληνικό κράτος μετά να επανεκτιμηθεί η κατάσταση. Στη συνέχεια θα μπορούν να ενταχθούν σε αυτή τη γραμμή τα πονεμένα νησιά της Ίμβρου και της Τενέδου, με τη θεσμοθέτηση με τη γειτονική χώρα ενός νησιωτικού Σημείου Εισόδου – Εξόδου.

Παράλληλα, επισύναψε στον Υπουργό ολοκληρωμένο σχέδιο των δρομολογίων, κατά τους χειμερινούς και θερινούς μήνες, όπως έχει εκπονηθεί από ειδικούς επιστήμονες, βάσει του οποίου αποδεικνύεται ότι μπορεί να αξιοποιηθεί στο μέγιστο βαθμό η συγκεκριμένη γραμμή.

Αναλυτικά η επιστολή:

«Σε συνέχεια των Γραπτών και Επίκαιρων Ερωτήσεων που έχω κατά καιρούς καταθέσει για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Αλεξανδρούπολης με τα νησιά του Β/Α Αιγαίου, επανέρχομαι στο θέμα καθώς έχει μείζονα σημασία για την οικονομία της ευρύτερης περιοχής.

Η γραμμή Αλεξανδρούπολης – Μυτιλήνης αποτελεί απαίτηση της τοπικής κοινωνίας, αλλά και των θεσμικών φορέων του Έβρου, ευρύτερα της Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας – Θράκης, αλλά και της Περιφέρειας του Β. Αιγαίου.

Τόσο από την Ημερίδα που έγινε στις 29 Σεπτεμβρίου του 2016 στην Αλεξ/πολη, όσο κι από το διαδημοτικό συμβούλιο των Δήμων Αλεξ/πολης και Σαμοθράκης, που έγινε στις 20 Οκτωβρίου πέρυσι προέκυψε μια κοινή συνισταμένη.

Ένα καράβι να αναχωρεί καθημερινά από την Αλεξ/πολη και περνώντας από τη Σαμοθράκη και τη Λήμνο να φθάνει στη Μυτιλήνη και την επόμενη να επιστρέφει. Κι αυτό το δρομολόγιο να γίνεται καθόλη τη διάρκεια του έτους.

Ο στόχος είναι προφανής… Η αξιοποίηση του ζωτικού μας χώρου, που είναι το Θρακικό Πέλαγος και η διασύνδεση των αγορών μας με εκείνες του Β/Α Αιγαίου. Να κινηθεί μέσω αυτής της θαλάσσιας οδού η τοπική οικονομία.

Σκοπός μας είναι, παράλληλα, να «κουμπώσει» αυτή η «θαλάσσια Εγνατία» με τη με τη νέα «Οδική Εγνατία» στην Αλεξανδρούπολη, που ως γνωστόν φτάνει μέχρι την Ηγουμενίτσα. Να αποτελέσει, δηλαδή μια γέφυρα μεταφοράς εμπορευμάτων, αλλά και ανθρώπων.

Στη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης γι’ αυτό το θέμα που έγινε στις 24 Νοεμβρίου του 2017 ο Υφυπουργός Ναυτιλίας, ο κ. Νεκτάριος Σαντορινιός υποστήριξε τη θέση του Υπουργείου για ένα δρομολόγιο την εβδομάδα και μόνο κατά τους τρεις καλοκαιρινούς μήνες.

Στη δευτερολογία μου είχα υπογραμμίσει ότι δεν πρόκειται να υπάρξει με αυτή τη λογική πρόθυμος Έλληνας ακτοπλόος να στηρίξει τη γραμμή, η οποία δεν θα είναι βιώσιμη με το να διατίθεται ένα φεριμπότ μόνο για ένα δρομολόγιο την εβδομάδα και για τρεις μήνες τον χρόνο.

Εμείς δεν διεκδικούμε το δρομολόγιο αποκλειστικά για μεταφορά τουριστών για να μας ενδιαφέρει μόνο αυτό να γίνεται κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Θέλουμε να προωθήσουμε τα προϊόντα μας, να δεχθούμε τα προϊόντα των νησιών του Β/Α Αιγαίου και μέσα απ’ αυτές τις συνέργειες να αναπτυχθούν αρμονικά οι τοπικές οικονομίες.

Γι’ αυτό και σας πρότεινα να επιδοτηθεί αυτή η γραμμή για δύο χρόνια από το ελληνικό κράτος. Να τη στηρίξετε εμπράκτως και μετά να επανεκτιμηθεί η κατάσταση. Και στη συνέχεια να ενταχθούν σε αυτή τη γραμμή τα πονεμένα νησιά της Ίμβρου και της Τενέδου, με τη θεσμοθέτηση με τη γειτονική χώρα ενός νησιωτικού Σημείου Εισόδου – Εξόδου.

Το οφείλετε στους ακρίτες των νησιών μας, του Έβρου, που είναι στεναχωρημένοι με την παράνομη κράτηση των δύο στρατιωτικών μας στις φυλακές υψίστης ασφαλείας στην Αδριανούπολη.

Σας επισυνάπτω ολοκληρωμένο σχέδιο των δρομολογίων, κατά τους χειμερινούς και θερινούς μήνες, όπως έχει εκπονηθεί από ειδικούς επιστήμονες, βάσει του οποίου αποδεικνύεται ότι μπορεί να αξιοποιηθεί στο μέγιστο βαθμό η συγκεκριμένη γραμμή.

Αναμένω τις ενέργειές σας και είμαι στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε σχετική διευκρίνηση».

ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ