fbpx
15.9 C
Alexandroupoli
Δευτέρα, 29 Απριλίου, 2024

Φεστιβάλ Μαρωνείας – Σαπών 2020 στο αρχαίο θέατρο Μαρώνειας

- Χορηγούμενη-

Το Φεστιβάλ Μαρωνείας – Σαπών 2020 συνεχίζεται και διοργανώνεται φέτος μέσα σε ιδιαίτερες συνθήκες λόγω του κορονοϊού .

Λαμβάνοντας υπόψη τα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας που απαιτούνται και με υψηλό αίσθημα ευθύνης θ΄ απολαύσουμε ένα πρόγραμμα στοχευμένων εκδηλώσεων με εξαιρετικές παραστάσεις που αναδεικνύουν το ρόλο και την αξία του Αρχαίου Θέατρου Μαρώνειας.

Ενός μνημείου που στοχεύουμε να εντάξουμε στον κατάλογο μνημείων παγκόσμιας κληρονομιάς της Unesco.

Επιθυμώ να ευχαριστήσω θερμά την Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Λίνα Μενδώνη για την ένταξη του Θεάτρου στις εκδηλώσεις του ΥΠΠΟ ¨Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός ¨και τον Πρόεδρο του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Κομοτηνής κ. Ι. Κυριαζή για τη συμμετοχή του Θεάτρου στο Φεστιβάλ.

Ντίνος Χαριτόπουλος
Δήμαρχος Μαρωνείας – Σαπών

Όλες οι παραστάσεις θα πραγματοποιηθούν στο Αρχαίο Θέατρο Μαρώνειας με ώρα έναρξης 21:00.
Πρόγραμμα

Κυριακή 2 Αυγούστου
ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ: 21:00
ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κομοτηνής
ΜΗΝΙΣ
Project στην Ιλιάδα του Ομήρου

Τρείς ηθοποιοί και δύο μουσικοί, καταπιάνονται με μια ξεχασμένη γλώσσα, μια αρχαία γραφή, έναν παλιό κόσμο, που είναι όμως ακόμα παρόν.
Σαν σύγχρονοι αοιδοί μιας αρχαίας ιστορίας, πλέκουν ο καθένας την τέχνη του και την παρουσία του, με την τέχνη του άλλου σε έναν διάλογο τόσο μεταξύ τους όσο και με το κείμενο και με το κοινό.
Πόσο μας αφορά η Ιλιάδα; Μπορούμε άραγε να διακρίνουμε τον μικρό ανθρώπινο κόσμο μας μέσα εκεί;
Δεν υμνεί καμιά νίκη του καλού πάνω στο κακό η Ιλιάδα, ή κάποιο τρόπαιο που κατακτήθηκε μετά από νικηφόρο αγώνα, μόνο ξεσκεπάζει την ανθρώπινη αδυναμία που είναι η πηγή όλων των κακών και καταστρέφει τον κόσμο ολόκληρο γύρω της.
Οργή, θυμός, αλαζονεία, τιμή, κατάχρηση εξουσίας… σπέρνουν μόνο πόνο, για να μάθουμε ότι τίποτα δεν είναι πιο πολύτιμο από την ανθρώπινη ζωή.

Τρείς ηθοποιοί και δύο μουσικοί , καταπιάνονται με μια ξεχασμένη γλώσσα, μια
αρχαία γραφή, έναν παλιό κόσμο ,που είναι όμως ακόμα παρόν.
Σαν σύγχρονοι αοιδοί μιας αρχαίας ιστορίας, πλέκουν ο καθένας την τέχνη του και την
παρουσία του, με την τέχνη του άλλου σε έναν διάλογο τόσο μεταξύ τους όσο και με
το κείμενο και με το κοινό.
Πόσο μας αφορά η Ιλιάδα; Μπορούμε άραγε να διακρίνουμε τον μικρό ανθρώπινο
κόσμο μας μέσα εκεί;
Δεν υμνεί καμιά νίκη του καλού πάνω στο κακό η Ιλιάδα, ή κάποιο τρόπαιο που
κατακτήθηκε μετά από νικηφόρο αγώνα, μόνο ξεσκεπάζει την ανθρώπινη αδυναμία
που είναι η πηγή όλων των κακών και καταστρέφει τον κόσμο ολόκληρο γύρω της.
Οργή, θυμός, αλαζονεία, τιμή, κατάχρηση εξουσίας… σπέρνουν μόνο πόνο, για να
μάθουμε ότι τίποτα δεν είναι πιο πολύτιμο από την ανθρώπινη ζωή.
Τρείς ηθοποιοί και δύο μουσικοί , καταπιάνονται με μια ξεχασμένη γλώσσα, μια
αρχαία γραφή, έναν παλιό κόσμο ,που είναι όμως ακόμα παρόν.
Σαν σύγχρονοι αοιδοί μιας αρχαίας ιστορίας, πλέκουν ο καθένας την τέχνη του και την
παρουσία του, με την τέχνη του άλλου σε έναν διάλογο τόσο μεταξύ τους όσο και με
το κείμενο και με το κοινό.
Πόσο μας αφορά η Ιλιάδα; Μπορούμε άραγε να διακρίνουμε τον μικρό ανθρώπινο
κόσμο μας μέσα εκεί;
Δεν υμνεί καμιά νίκη του καλού πάνω στο κακό η Ιλιάδα, ή κάποιο τρόπαιο που
κατακτήθηκε μετά από νικηφόρο αγώνα, μόνο ξεσκεπάζει την ανθρώπινη αδυναμία
που είναι η πηγή όλων των κακών και καταστρέφει τον κόσμο ολόκληρο γύρω της.
Οργή, θυμός, αλαζονεία, τιμή, κατάχρηση εξουσίας… σπέρνουν μόνο πόνο, για να
μάθουμε ότι τίποτα δεν είναι πιο πολύτιμο από την ανθρώπινη ζωή.
Τρείς ηθοποιοί και δύο μουσικοί , καταπιάνονται με μια ξεχασμένη γλώσσα, μια
αρχαία γραφή, έναν παλιό κόσμο ,που είναι όμως ακόμα παρόν.
Σαν σύγχρονοι αοιδοί μιας αρχαίας ιστορίας, πλέκουν ο καθένας την τέχνη του και την
παρουσία του, με την τέχνη του άλλου σε έναν διάλογο τόσο μεταξύ τους όσο και με
το κείμενο και με το κοινό.
Πόσο μας αφορά η Ιλιάδα; Μπορούμε άραγε να διακρίνουμε τον μικρό ανθρώπινο
κόσμο μας μέσα εκεί;
Δεν υμνεί καμιά νίκη του καλού πάνω στο κακό η Ιλιάδα, ή κάποιο τρόπαιο που
κατακτήθηκε μετά από νικηφόρο αγώνα, μόνο ξεσκεπάζει την ανθρώπινη αδυναμία
που είναι η πηγή όλων των κακών και καταστρέφει τον κόσμο ολόκληρο γύρω της.
Οργή, θυμός, αλαζονεία, τιμή, κατάχρηση εξουσίας… σπέρνουν μόνο πόνο, για να
μάθουμε ότι τίποτα δεν είναι πιο πολύτιμο από την ανθρώπινη ζωή.
Συντελεστές:
Σκηνοθεσία –επιμέλεια κειμένου: Άννα Μαχαιροπούλου
Σκηνογραφία – Κοστούμια: Ιωάννης Ν. Καραγκιουλμέζης
Φωτισμοί: Γιάννης Τζατζανάς
Μουσικοί: Βασίλης Φλώρος – Γιώργος Κελεσίδης
Ηθοποιοί: Γιώργος Κουκαλιώτης, Άννα Μαχαιροπούλου, Βούλα Παναγιωτίδου

Περιορισμένος αριθμός προσκλήσεων θα διανέμονται από τα κάτωθι σημεία:
Κομοτηνή : Βιβλιοπωλείο Δημόκριτος (ώρες λειτουργίας καταστημάτων)
Σάπες: Κέντρο κοινότητας (εργάσιμες ώρες και ημέρες).
Μαρώνεια: Δημοτικό Κατάστημα Μαρωνείας (ημέρες : 27, 29 & 31/07 & Ώρες: 9:00πμ-2:00μμ).

Τετάρτη 5 Αυγούστου

ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ: 21:00
ΕΘΝΙΚΗ ΛΥΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

Χαλιμά (1926)
Θεόφραστος Σακελλαρίδης
Η Χαλιμά, φαντασμαγορική οπερέτα σε τρείς πράξεις, όπως την χαρακτηρίζει ο δημιουργός της, σημείωσε τεράστια επιτυχία όταν πρωτοπαρουσιάστηκε στα τέλη της δεκαετίας του ΄20 αλλά και στη δεκαετία του ’30 σε αθηναϊκά θέατρα, αλλά και σε περιοδείες στην Ελλάδα και στα κέντρα της Ελληνικής διασποράς. Η υπόθεση, σύμφωνα με το λιμπρέτο του Σπύρου Ποταμιάνου, εμπνευσμένη αμυδρά από τις Χίλιες και μία νύχτες, εξελίσσεται σε ένα παλάτι της Ανατολής, όπου ο κουτοπόνηρος μάγειρας Αλή-Μουσακάς χρησιμοποιείται ως όργανο των ερωτικών σχεδίων της σαγηνευτικής Χαλιμάς και του αιχμάλωτου πρίγκιπα Σαχ Ρουμάν.
Η Χαλιμά πρωτοπαρουσιάστηκε από το θίασο της Ολυμπίας Καντιώτη-Ριτσιάρδη στο Θέατρο Μοντιάλ, στις 31 Αυγούστου 1926. Τον κεντρικό ρόλο ερμήνευε η ίδια η Καντιώτη-Ριτσιάρδη, τον Σαχ Ρουμάν ο Σπύρος Μπάρτζος και τον Αλή Μουσακά ο Παρασκευάς Οικονόμου. Η σκηνοθεσία ήταν του Κωστή Βελμύρα, ενώ την ορχήστρα διήθυνε ο ίδιος ο συνθέτης. Η Χαλιμά ανασύρθηκε από τα μουσικά αρχεία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και παίχθηκε σε πρώτη σύγχρονη αναβίωση το 2013 στην ΕΛΣ.

Συντελεστές:
Ενορχήστρωση για τετραμελές ενόργανο σύνολο: Μιχάλης Παρασκάκης
Διανομή: Χαλιμά Άννα Στυλιανάκη, Σαχ Ρουμάν Δημήτρης Πακσόγλου, Αλή Μουσακάς Βαγγέλης Μανιάτης, Αμηνά Μυρτώ Μποκολίνη, Αβούλ/Καδής/Ρασίντ Κωστής Ρασιδάκης, Ζουμπέιντα Λυδία Αγγελοπούλου
Μουσικοί: Δημήτρης Τίγκας (κοντραμπάσο), Διονύσης Βερβιτσιώτης (βιολί), Γιάννης Κρητικός (κλαρινέτο), Σταμάτης Πασόπουλος (μπαγιάν).

Πέμπτη 6 Αυγούστου
ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ: 21:00

ΕΘΝΙΚΗ ΛΥΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

Θέλω να δω τον Πάπα! (1920)
Θεόφραστος Σακελλαρίδης

Ζωντανές «ραδιοφωνικές» οπερέτες
Στο Θέλω να δω τον Πάπα! ξεδιπλώνεται στο έπακρο η σύγχρονη αστική θεματολογία του Σακελλαρίδη, ο οποίος υπογράφει και το ποιητικό κείμενο του έργου, υποσκάπτονται τα θεμέλια της αστικής ζωής και ασκείται βιτριολική κριτική στο θεσμό της οικογένειας.
Ακουλουθώντας, βεβαίως, τα πρότυπα του είδους, ο συνθέτης επιδεικνύει ιδιαίτερη μουσικοθεατρική επινοητικότητα στη σκιαγράφηση των χαρακτήρων που δυναμιτίζουν τις σταθερές της οικογενειακής ζωής. Το λιμπρέτο της οπερέτας αποτελεί διασκευή στα καθ’ ημάς της φάρσας του Μώρις Εννεκέν Οικιακές χαρές (1894). Σε έργα του Εννεκέν βασίζονται και άλλα σημαντικά έργα του συνθέτη, όπως ο Βαφτιστικός (1918) και η Κόρη της καταιγίδος (1923). Η σφιχτή φάρσα του Εννεκέν αποδίδεται σε ρέοντα θεατρικό λογο από τον Σακελλαρίδη, ο οποίος και στο έργο αυτό επιτυγχάνει μια ιδεώδη μουσικοθεατρική δραματουργία διανθίζοντας την πλοκή με τα δεκαπέντε μουσικά νούμερα της οπερέτας.

Συντελεστές:
Ενορχήστρωση για τετραμελές ενόργανο σύνολο : Μιχάλης Παπαπέτρου
Διανομή: Ρίτα Άννα Στυλιανάκη, Ανδριανός Δημήτρης Πακσόγλου, Λατρούδης Βαγγέλης Μανιάτης, Άννα Μυρτώ Μποκολίνη, Βαρονάς Κωστής Ρασιδάκης, κα Λατρούδη Λυδία Αγγελοπούλου
Μουσικοί: Δημήτρης Τίγκας (κοντραμπάσο), Διονύσης Βερβιτσιώτης (βιολί), Γιάννης Κρητικός (κλαρινέτο), Σταμάτης Πασόπουλος (μπαγιάν)

Τετάρτη 19 Αυγούστου
ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ: 21:00
ΙΔΡΥΜΑ ΜΙΧΑΛΗ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗ
«Βάκχες» Ευρυπίδη
Οι Βάκχες είναι η κατεξοχήν τραγωδία για το συλλογικό ασυνείδητο του διονυσιακού κόσμου. Ο Ευριπίδης ενορχηστρώνει αριστοτεχνικά την έλευση ενός νέου Θεού, ο οποίος διεκδικεί την αποδοχή και την λατρεία σε μια προσπάθεια να συμβιβάσει και να εξισορροπήσει την ζωώδη με την έλλογη φύση του ανθρώπου. Ο Θεός Διόνυσος, γιός του Δία και της Σεμέλης, επιστρέφει στη γενέτειρά του, την Θήθα, προκειμένου να διδάξει την ιερή βακχεία στην πόλη του. Βρίσκοντας αντίσταση από την Αρχή της πολης, τον ξάδελφό του Πενθέα, ξεσηκώνει τις γυναίκες της πόλης σε μια ιερή τρέλα, την Βακχεία, προκειμένου να δείξει την δύναμή του. Ο Πενθεάς τον συλλαμβάνει, προσπαθώντας να επιβάλει την δύναμή του και να φυλακίσει έναν θεό. Ο Θεός όμως έχει ήδη παρακινήσει τις Βάκχες του στον Κιθαίρωνα, όπου μέσα στην ιερή φύση, εκείνες κάνουν θαύματα εγκολπώντας την διάσταση της φύσης του περιβάλλοντος μέσα στην ανθρώπινη φύση. Η εκδίκηση του Θεού έρχεται σαν τον κεραυνό Δία που είχε κατακάψει την μητέρα του Σεμέλη: παρασυρμένος από τη δίψα του για να μην αποδεχτεί τον θεό, ο Πενθέας μεταμφιεσμένος ανεβαίνει στον Κιθαιρώνα προκειμένου να δει με τα ίδια του τα μάτια το μελωδικό μεθύσι των Βάκχων και τα θαύματα που κάνουν. Εκεί, όμως τον κατασπαράσσει ζωνταντό η ίδια του η μητέρα, Αγαύη, νομίζοντας ότι είναι νεαρό λιοντάρι. Ο Διόνυσος, θριαμβευτής επιβάλλει την δύναμή του στην Θήβα η οποία τον λατρεύει σαν θεό και θεραπευτή.
Συντελεστές:
Μετάφραση: Ομάδα Χρώμα
Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Χατζής
Κίνηση/Χορογραφία: Χριστίνα Σουγιουλτζή
Ενδυματολογική Επιμέλεια: Μάγδα Λαδά
Δραματουργική επεξεργασία: Μάρθα Κοσκινά
Φιλολογική Επιμέλεια: Βίκυ Χρήστου
*Μουσική Επιμέλεια: Κωνσταντίνος Χατζής
Κατασκευή σκηνικών αντικειμένων: Βασίλης Ρουμπής
Βοηθός Σκηνοθέτη: Στέλλα Παπακωνσταντίνου/Μαίρη Καλδάρα
Φωτογραφίες/Βίντεο (τρέιλερ): Κωνσταντίνος Χατζής
Πρόγραμμα παράστασης: Κάπα Εκδοτική
*Μια σπουδή πάνω στο Requiem του György Ligeti και στο Requiem του Mozart.
Παίζουν: (με αλφαβητική σειρά)
Τζίνα Θλιβέρη/ Τειρεσίας-Χορός
Ηλέκτρα Καρτάνου/ Α, Β Αγγελιοφόρος-Χορός
Νίκος Μάνεσης/ Διόνυσος-Χορός
Μαριάμ Ρουχάτζε / Κάδμος- Χορός (Μαντούρα, Βιολί)
Κωνσταντίνα Τάκαλου/ Πενθέας-Χορός
Γιλμάζ Χουσμέν/Χορός
Νίκος Σαμουρίδης/Χορός
Όλος ο θίασος/ Αγαύη

Σάββατο 29 Αυγούστου
ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ: 21:00

Κρατικό Θεάτρο Βορείου Ελλάδας

Στα όνειρα των ποιητών
Μουσική παράσταση βασισμένη στην ποίηση του Κωστή Παλαμά και άλλων Ελλήνων και ξένων ποιητών
Η προσωπική διαδρομή της μουσικού Φένιας Χρήστου και η συνάντησή της με την ποίηση καταλήγουν σε μια νέα μουσικοποιητική παράσταση. Ένας κύκλος μελοποιήσεων και πρωτότυπων συνθέσεων εναλλάσσεται με δραματοποιημένες αναγνώσεις ποιημάτων σε μια παράσταση με χαρακτήρα δροσερό, ερωτικό, νεανικό και στιγμές-στιγμές σατιρικό ως προς τον έρωτα και τα όσα προκαλεί σε εμάς τους ανθρώπους. Την δραματοποίηση και την επιλογή των συνδετικών κειμένων επιμελείται ο συγγραφέας-μεταφραστής Κώστας Κουτσουρέλης ενώ το μυσταγωγικό σκηνικό ολοκληρώνουν οι φωτισμοί του Αλέξανδρου Πολιτάκη. Το έργο του μεγάλου μας ποιητή Κωστή Παλαμά αποτελεί τον κύριο ποιητικό κορμό έμπνευσης της μουσικού, που πλαισιώνεται από συμπληρωματικό υλικό Ελλήνων και ξένων ποιητών, νεότερων και σύγχρονων. Ερμηνέουν δύο ηθοποιοί και τρεις μουσικοί επί σκηνής.
Συντελεστές:
Σύλληψη-Σύνθεση-Μουσική διδασκαλία: Φένια Χρήστου
Δραματοποίηση-Επιλογή συνδετικών κειμένων: Κώστας Κουτσουρέλης
Φωτιστικός σχεδιασμός : Αλέξανδρος Πολιτάκης
Ηθοποιοί: Σπυρίδων Ξένος, Χρήστος Τζιώτας
Μουσικοί: Φένια Χρήστου (πιάνο, τραγούδι), Στέλλα Τέμπρελη (βιολοντσέλο), Σάκης Λάιος (κρουστά, πνευστά, πλήκτρα).

****

Ο Δήμος Μαρωνείας – Σαπών πληροφορεί το κοινό που επιθυμεί να παρακολουθήσει τις παραστάσεις του ¨Φεστιβάλ Μαρωνείας – Σαπών 2020¨ότι για την είσοδο τους ισχύουν τα κάτωθι.
Για την παράσταση ¨ΜΗΝΙΣ ¨ του ΔΗΠΕΘΕ Κομοτηνής, την Κυριακή 2 Αυγούστου η είσοδος είναι ελεύθερη και θα γίνει με δελτία δωρεάν εισόδου.
Η διανομή τους γίνεται από:
1) Σάπες: Κέντρο Κοινότητας, εργάσιμες ημέρες από τις 9 έως τις 2
2) Μαρώνεια: Δημοτικό Κατάστημα , 27,29 και 31/7/2020 από 9 έως τις 2
3) Κομοτηνή: Δημοκρίτειο Βιβλιοπωλείο, ωράριο καταστημάτων.
Για τις παραστάσεις της Εθνικής Λυρικής σκηνής , (5-6 Αυγούστου) του Ιδρύματος Μ. Κακογιάννη (19 Αυγούστου) και του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδας (29 Αυγούστου) ισχύουν τα κάτωθι:
Οι εκδηλώσεις προσφέρονται δωρεάν από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.
Το μόνο αντίτιμο είναι το εισιτήριο για την είσοδο σε κάθε χώρο, όπου υπάρχει.

Είναι υποχρεωτική η προκράτηση θέσης
Προκρατήσεις εδώ: https: //digitalculture.gov.gr/

Σημειώνουμε ότι οι θεατές θα πρέπει να τηρούν τις οδηγίες και συστάσεις της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων COVID-19 του Υπουργείου Υγείας για την ασφαλή προσέλευση στους αρχαιολογικούς χώρους και τα μουσεία. Ισχύει ο κανόνας της απόστασης των 1,5 μέτρων κατ’ ελάχιστον για ανοικτούς χώρους και 2 μέτρων για κλειστούς χώρους.

- Χορηγούμενη-

Ακολουθήστε μας και στο Instagram

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ evros24.gr

Διαβασε και αυτο

Πάσχα: Λάθη που προκαλούν προβλήματα στην υγεία

Μεγάλη εβδομάδα: Πολλοί άνθρωποι επωφελούνται από την καθαρτική δύναμη της νηστείας. Εξάλλου η Μελέτη των Επτά Χωρών που απετέλεσε ορόσημο στην προληπτική Ιατρική (1958-Ancel...