fbpx
15.9 C
Alexandroupoli
Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Εξαιρούνται του ΚΤΕΟ αυτοκίνητα στην Σαμοθράκη

- Χορηγούμενη-

Δημοσιεύτηκε η ΚΥΑ που εξαιρεί τους κατοίκους των μικρών νησιών (κάτω των 5000 κατοίκων) από τους ελέγχους ΚΤΕΟ, κάτι που σημαίνει ότι εξαιρούνται τα οχήματα των κατοίκων της Σαμοθράκης μια και υπάγεται στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Συγκεκριμένα με την ΚΥΑ υπ’ αριθμ. 49372/3352 «Περιοδικός τεχνικός έλεγχος μηχανοκίνητων οχημάτων και των ρυμουλκούμενων τους σε συμμόρφωση με την οδηγία 2014/45/ΕΚ και κατάργηση της οδηγίας 2009/40/ΕΚ. που υπογράφουν οι υπουργοί ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ – – ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ – ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ – ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ αναφέρεται η εξαίρεση της εξέτασης από ΚΤΕΟ των οχημάτων στα μικρά νησιά (κάτω των 5.000 κατοίκων) πλην των οχημάτων μεταφοράς επικίνδυνων εμπορευμάτων.

Συγκεκριμένα: Εξαιρούνται από το πεδίο εφαρμογής της παρούσας απόφασης: δ. Πλην των οχημάτων μεταφοράς επικινδύνων εμπορευμάτων (ADR), τα οχήματα των υπόλοιπων κατηγοριών, τα οποία χρησιμοποιούνται αποκλειστικά σε μικρά νησιά, υπό την προϋπόθεση ότι δεν λειτουργούν ή πρόκειται να λειτουργήσουν σ’ αυτά Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου ή Κινητές Μονάδες Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΜΤΕΟ). Σ’ αυτή την περίπτωση, η εξαίρεση ισχύει για τις κατηγορίες οχημάτων που δεν ελέγχονται από τα Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου ή τις Κινητές Μονάδες Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΜΤΕΟ) Όπου μικρά νησιά εξηγεί ο νομοθέτης: Άρθρο 3 (Άρθρο 2 της οδηγίας 2014/45/ΕΚ) Πεδίο εφαρμογής 17) «μικρό νησί»: ένα νησί με λιγότερους από 5000 κατοίκους το οποίο δεν συνδέεται με άλλα τμήματα της ηπειρωτικής χώρας με οδικές γέφυρες ή σήραγγες.
Ο αριθμός των κατοίκων προκύπτει από τα αποτελέσματα της τελευταίας απογραφής πληθυσμού – Κατοικιών που αφορούν στο Μόνιμο Πληθυσμό της Χώρας·
Η απόφαση δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 2726/4-8-2017.

Σχόλιο: irineossamothraki Blog
Δεν μπορώ να πω ότι με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο η συγκεκριμένη οδηγία. Ναι, οι κάτοχοι των οχημάτων γλιτώνουν ένα σημαντικό χρηματικό ποσό, το οποίο χρειάζονταν για την μεταφορά του οχήματος στην Αλεξανδρούπολη, αλλά αυτό από την άλλη δεν σημαίνει ότι θα αφήσουμε όλα τα αυτοκίνητα να γίνουν κινούμενες σκοτώστρες. Αλλά στην Ελλάδα είμαστε πάντα ή του ύψους ή του βάθους. Υπάρχουν ενδιάμεσες λύσεις, εγώ ήδη σκέφτηκα τρεις:
– δημιουργία ΚΤΕΟ στη Σαμοθράκη, όπως πριν 2-3 χρόνια ήταν σχεδόν έτοιμο να γίνει ή έστω να κατεβαίνει συνεργείο του ΚΤΕΟ και να ελέγχει τουλάχιστον τα απολύτως απαραίτητα*.
– δωρεάν μεταφορά αυτοκινήτων που υπόκεινται σε έλεγχο ΚΤΕΟ και επιδότηση από το κράτος του κόστους προς την ακτοπλοϊκή εταιρεία ή έστω με μια μικρή συμμετοχή του ιδιοκτήτη πχ 20€, αλλά με υποχρεωτική επιστροφή την ίδια ημέρα, ώστε να μην γίνεται εκμετάλλευση για άλλες χρήσεις.
– η απαλλαγή σε μέρη σαν την Σαμοθράκη από έλεγχο ΚΤΕΟ των οχημάτων μέχρι κάποια ηλικία τους ή αν το όχημα ελέγχεται την μία χρονιά και είναι σε καλή κατάσταση αντί για την επόμενη χρονιά να υπόκειται ξανά σε έλεγχο μετά από 3 πχ χρόνια.

  • Υπάρχουν αυτοκίνητα τώρα στο νησί τα οποία είναι οφθαλμοφανές ότι δεν έχουν περάσει ποτέ από ΚΤΕΟ γιατί θα είχαν κοπεί εδώ και χρόνια. Αυτά τα αυτοκίνητα κυκλοφορούν και αποτελούν κίνδυνο για την δημόσια ζωή.
- Χορηγούμενη-

Ακολουθήστε μας και στο Instagram

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ evros24.gr

Διαβασε και αυτο