Εκπόνηση Εθνικού Σχεδίου Δημιουργίας, ενημερωτικού – διαφημιστικού τύπου, Τουριστικών Περιπτέρων για την εξυπηρέτηση των επισκεπτών στις μεγάλες πόλεις

Ερώτηση συνυπέγραψε στην Βουλή των Ελλήνων ο Βουλευτής Έβρου Ρίζος Δημήτριος, με θέμα: “Εκπόνηση Εθνικού Σχεδίου Δημιουργίας ενημερωτικού-διαφημιστικού τύπου, Τουριστικών Περιπτέρων για την εξυπηρέτηση των επισκεπτών στις μεγάλες πόλεις”

Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

Κάθε εξωτερικός ή εσωτερικός επισκέπτης – τουρίστας της χώρας μας, που αναζητά στα κεντρικά σημεία των μεγάλων πόλεων όπως π.χ. στην πλατεία Συντάγματος ή Αριστοτέλους, μία οποιαδήποτε δομή, όπως ένα περίπτερο ή γραφείο, ώστε να ικανοποιήσει τις ανάγκες του για προσανατολισμό, πληροφόρηση – ενημέρωση, όπως και εξεύρεση λύσεων στα προβλήματα που πιθανόν να αντιμετωπίζει σε σχέση με τα ενδιαφέροντά του και τον σκοπό του ταξιδιού του, απογοητεύεται και διαπιστώνει την πλήρη ανυπαρξία τους.

Στη Ελλάδα, όπου ο τουρισμός αποτελεί βαρύ όχημα για την τόνωση της οικονομίας αφού υποδεχόμαστε εκατομμύρια τουρίστες κάθε χρόνο, σε αντίθεση με άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, δεν υπάρχουν τέτοιες δομές. Εξαίρεση αποτελούν μόνο κάποιες μεμονωμένες προσπάθειες – πρωτοβουλίες Δήμων σε συνεργασία με Τουριστικές Επιχειρήσεις ή παραγωγικές ομάδες πολιτών οι οποίες τις περισσότερες φορές στηρίζονται στον εθελοντισμό.

Οι δομές αυτού του τύπου στις μεγάλες πόλεις των άλλων κρατών, πληροφορούν, προτείνουν, προωθούν και διαφημίζουν τα σημεία της πόλης και την περιοχή συνολικά όπως, μνημεία, μουσεία, αξιοθέατα, συγκοινωνίες, Δημόσιες και μη Υπηρεσίες, τις δυνατότητες για αναψυχή και ψυχαγωγία, τα τοπικά προϊόντα κ.λ.π. Ακόμα προσφέρουν σχετικό έντυπο υλικό.

Το παράδοξο είναι ότι στερούμεθα τέτοιων δομών στην χώρα μας ενώ γνωρίζουμε ότι η Εθνική οικονομία και απασχόληση στηρίζεται σε σημαντικό βαθμό, εδώ και πολλά χρόνια, στην διάθεση του συνολικού Τουριστικού Προϊόντος της και πως οι δραστηριότητες και τα επαγγέλματα που σχετίζονται με τον τομέα αυτόν είναι μία από τις βασικότερες πηγές πλούτου της. Η ποικιλία των μορφών τουρισμού που διαθέτει η χώρα μας και οι δυνατότητες για την περεταίρω ανάπτυξη τους, είναι τεράστιες.

Εκτός από τον Θαλάσσιο τουρισμό ο οποίος είναι σε συνεχή άνοδο υπάρχει σημαντικός Πολιτισμικός και Θρησκευτικός Τουρισμός, εξαιτίας της ιστορίας και της πλούσιας πολιτισμικής κληρονομιάς μας, τουρισμός πόλεων, λόγω του μεγάλου αριθμού μνημείων, αξιοθέατων, μουσείων κλπ στις περισσότερες πόλεις μας, αλλά και τουρισμός που βασίζεται στην γεωγραφική ποικιλομορφία και στον πλούτο των οικοσυστημάτων λιμνών και ποταμών που παρουσιάζεται ανά Νομό. Επίσης διαθέτουμε Αγροτουρισμό, που στηρίζεται στα πλούσια αγροτικά μας προϊόντα και την πλούσια Λαϊκή Τέχνη και παράδοσή μας, όπως και Χειμερινό, Συνεδριακό, Επιχειρηματικό και Ιατρικό Τουρισμό σε συνδυασμό με τις θερμές πηγές της χώρας. Τέλος ο Γάμος έχει αναπτυχθεί δυναμικά ως τέτοιο προϊόν. Είναι άρα επιτακτική ανάγκη να καλλιεργηθούν όλες αυτές οι μορφές στο έπακρον και να επιμηκυνθεί η περίοδος αυξημένου ενδιαφέροντος που παρουσιάζει η κάθε μια ώστε με την σειρά τους να συμπαρασύρουν και τον δείκτη της απασχόλησης. Τα τελευταία δε αυτά χρόνια της μεγάλης κρίσης συνολικά η κυβέρνηση φαίνεται να δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα προς αυτή την κατεύθυνση.

Συμπερασματικά:

Επειδή η επένδυση σε δομές και υπηρεσίες στον τομέα του τουρισμού συνολικά, είναι τόσο επένδυση στον πυλώνα της ανάπτυξης, της τόνωσης της οικονομίας και της απασχόλησης, όσο και απαραίτητη προϋπόθεση για την ανάκαμψή τους και άρα βασική κινητήρια δύναμη για την επίτευξη του στοιχήματος της εξόδου της χώρας από την κρίση.

Επειδή ο τουρισμός και το εμπόριο είναι άρρηκτα συνδεδεμένα.

Επειδή ο τομέας του Τουρισμού στηρίζεται τόσο στην άμεση όσο και στην έμμεση διαφήμιση και άρα ο τουρίστας που θα εξυπηρετηθεί σωστά και θα ικανοποιήσει τις απαιτήσεις του ως επισκέπτης, αποτελεί ίσως τον βασικότερο πολλαπλασιαστή -διαφημιστή.

Ερωτάται η κ. Υπουργός:

Τι σκέπτεται να πράξει προς αυτή την κατεύθυνση;

Έχει εκπονηθεί κάποια μελέτη – έρευνα έως τώρα σχετικά με το θέμα από το Υπουργείο;

Συναινεί, για την εξυπηρέτηση των επισκεπτών και τουριστών, στην αναγκαιότητα δημιουργίας ενημερωτικού- διαφημιστικού τύπου Τουριστικών Περιπτέρων εξοπλισμένων τεχνολογικά, και στελεχωμένων με ανθρώπινο δυναμικό, στις πρωτεύουσες των Νομών.

Κρίνει αναγκαία την εκπόνηση σε πιλοτική βάση ενός τέτοιου εγχειρήματος από την φετινή θερινή σεζόν με χρηματοδότηση από το κονδύλι που έχει εξασφαλίσει το Υπουργείο για την διαφήμιση του Ελληνικού τουριστικού προϊόντος στις βασικότερες πύλες εισόδων των τουριστών όπως, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη ;

Υπάρχει σκέψη από πλευράς του υπουργείου, πάντα σε συνεννόηση με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τις τοπικές κοινωνίες, να καλλιεργηθούν και να αξιοποιηθούν συνεργασίες δημοσίων και ιδιωτικών φορέων, ίσως και με έμμεση διαφήμισή τους ή χορηγίες τους, για την εξεύρεση επιπλέον πόρων με στόχο την δημιουργία τέτοιων δομών στις μεγάλες πόλεις και στις πρωτεύουσες των Νομών;

Υπάρχει πρόθεση να διερευνηθεί μια ευρύτερη συνεργασία του Υπουργείου Τουρισμού, εκτός της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και με το Υπουργείο Πολιτισμού, ώστε με τη συνδρομή τους, να καταστεί δυνατή άμεσα η υλοποίηση αυτού του εγχειρήματος;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Σκούφα Ελισσάβετ (Μπέττυ)

Αυλωνίτου Ελένη

Βαρδάκης Σωκράτης

Βέττας Δημήτριος

Βράντζα Παναγιώτα

Γεννιά Γεωργία

Γιαννακίδης Ευστάθιος

Γκαρά Αναστασία (Νατάσα)

Γκιόλας Ιωάννης

Δέδες Ιωάννης

Δημητριάδης Δημήτριος

Εμμανουηλίδης Δημήτριος

Ιγγλέζη Αικατερίνη

Καρακώστα Ευαγγελία (Εύη)

Καρασαρλίδου Ευφροσύνη (Φρόσω)

Καστόρης Αστέριος

Μανιός Νικόλαος

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Μηταφίδης Τριαντάφυλλος

Μουμουλίδης Θεμιστοκλής

Μπαλαούρας Γεράσιμος

Μπαλωμενάκης Αντώνης

Μπάρκας Κωνσταντίνος

Ντζιμάνης Γεώργιος

Παπαδόπουλος Νικόλαος

Παπαδόπουλος Αθανάσιος (Σάκης)

Παπαφιλίππου Γεώργιος

Παρασκευόπουλος Νικόλαος

Παυλίδης Κωνσταντίνος

Ρίζος Δημήτριος

Σεβαστάκης Δημήτριος

Σιμορέλης Χρήστος

Στογιαννίδης Γρηγόριος

Τζαμακλής Χαρίλαος

Τσόγκας Γεώργιος