fbpx
11.9 C
Alexandroupoli
Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

Εκπαιδευτικοί Αλεξανδρούπολης: “Δεν θα επιτρέψουμε την οπισθοδρόμηση της δημόσιας εκπαίδευσης”

- Χορηγούμενη-

Σε μια χρονική περίοδο όπου η ανθρωπότητα βιώνει συνθήκες ενός αγνώστου πολέμου με την πανδημία του Covid-19 και εν μέσω εγκλεισμού και απαγορεύσεων κυκλοφορίας και συναθροίσεων, εργασιακών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων και ελευθεριών, με κλειστά σχολεία, και με ανθρώπους που καταρρέουν οικονομικά και ψυχολογικά, το Υπουργείο Παιδείας κατέθεσε και επιδιώκει να ψηφιστεί άμεσα  ένα αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο που αφορά όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Πρόκειται για απαράδεκτη και εχθρική ενέργεια ενάντια στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς, που δίνουν εδώ και μέρες τη μάχη για τη στήριξη των μαθητών, μέσα στις πρωτόγνωρες συνθήκες αναστολής λειτουργίας των σχολείων, χωρίς καμία ουσιαστική στήριξη από την πλευρά της κυβέρνησης. Πολύ γρήγορα αποδείχτηκε ότι οι έπαινοι της υπουργού προς τους εκπαιδευτικούς δεν ήταν τίποτα άλλο παρά το φιλί του Ιούδα.

 Η μεθοδευμένη αυτή ενέργεια φανερώνει από μόνη της τις προθέσεις της κυβέρνησης, κυρίως όμως και πάνω από όλα, την κραυγαλέα καταπάτηση δικαιωμάτων και ελευθεριών του πολίτη  που διέπουν ένα δημοκρατικό πολίτευμα, ακολουθώντας το παράδειγμα και των προηγούμενων κυβερνήσεων, που όλες τις αντιεκπαιδευτικές διατάξεις τις έφερναν και τις ψήφιζαν στις διακοπές των Χριστουγέννων – Πάσχα – καλοκαιριού.

Το κατατεθέν προς διαβούλευση νομοσχέδιο δεν καινοτομεί, όπως αρέσκεται να ανακοινώνει η Υπουργός, δεν προωθεί την βελτίωση της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης αντίθετα αποτελεί μια οπισθοδρόμηση και έχει μια δομημένη, ξεκάθαρη πρόθεση και προσανατολισμό, να δημιουργήσει ένα ασφυκτικό πλαίσιο ελέγχου της σχολικής μονάδας γιατί:

  •        Προωθείται η αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη σε Δημοτικό και Νηπιαγωγείο!! Αντί να πάρουν άμεσα μέτρα  για τη δημιουργία σύγχρονων και υγιεινών σχολικών τάξεων, προωθούν το στοίβαγμα μέχρι και 26 μαθητών σε αίθουσες κλουβιά και σε κοντέινερ.
  •       Η καθιέρωση του ελάχιστου αριθμού των 20 μαθητών ανά τάξη στα 7θέσια και πάνω Δημοτικά και των 16 στα 2θίεσια και πάνω Νηπιαγωγεία θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις τάξεων, σε υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών (δημιουργώντας προβλήματα και στους γονείς) και εκπαιδευτικών, σε απολύσεις αναπληρωτών και φυσικά θα χειροτερεύσει την εκπαιδευτική διαδικασία.
  •       Μετατρέπει και τις τρεις τάξεις του Λυκείου σε ένα ατέλειωτο ψυχοφθόρο εξεταστικό κέντρο κι όποιος αντέξει (ψυχικά και οικονομικά) να τερματίσει μπορεί να εισάγεται στα πανεπιστήμια όπου μειώνονται οι θέσεις εισακτέων.
  •       Προχωρά σε αναδιάρθρωση προγραμμάτων σπουδών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και εισαγωγή νέων θεματικών στο ωρολόγιο πρόγραμμα. Συγκεκριμένα στο νηπιαγωγείο  όπου τα νήπια και προνήπια δεν έχουν κατακτήσει ακόμα τη χρήση της μητρικής γλώσσας εισάγεται πιλοτικά το μάθημα των Αγγλικών, η Πληροφορική και η Φυσική Αγωγή. Καταπατάει έτσι τις  βασικές αρχές της φιλοσοφίας του Νηπιαγωγείου, χωρίς καμία επιστημονική τεκμηρίωση,  που είναι η γνώση διαμέσου του παιχνιδιού και οργάνωσης της διδασκαλίας σε κέντρα ενδιαφέροντος υπό την μορφή σχεδίων εργασίας, project και διαθεματικών δραστηριοτήτων.

           Όμως η είσοδος των ειδικοτήτων στο νηπιαγωγείο στην πραγματικότητα δεν θα σημαίνει και διορισμό ή πρόσληψη νέων εκπαιδευτικών ειδικοτήτων, αντίθετα αυτό θα οδηγήσει στην μετακίνηση των συναδέλφων των παραπάνω ειδικοτήτων σε δημοτικά και διαφορετικά νηπιαγωγεία για την συμπλήρωση του διδακτικού τους ωραρίου, προκαλώντας μια συνεχή μετακίνηση και ταλαιπωρία σε αυτούς. Επίσης η είσοδος των ειδικοτήτων στα νηπιαγωγεία δεν σημαίνει και μείωση του διδακτικού ωραρίου των νηπιαγωγών, αφού αυτό δεν ισχύει για τα ολιγοθέσια σχολεία αλλά και γιατί οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων θα βρίσκονται στην τάξη παρουσία της νηπιαγωγού.

  •      Αυξάνει τις ώρες διδασκαλίας του μαθήματος των Αγγλικών στις μικρότερες τάξεις (Α και Β) μειώνοντας τις ώρες της Μελέτης Περιβάλλοντος  και εισάγει πιλοτικά νέες θεματικές όπως τα «εργαστηρίων δεξιοτήτων».
  •      Εισάγει το θεσμό του «Δασκάλου εμπιστοσύνης» μετατρέποντας τον εκπαιδευτικό από απλό πολυεργαλείο σε super πολυεργαλείο. Τώρα θα είναι και ψυχολόγος και κοινωνικός λειτουργός και ότι άλλο χρειαστεί.
  •      Προβλέπει αύξηση των προτύπων και πειραματικών σχολείων.. Το νέο πλαίσιο λειτουργίας των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων οδηγεί στην ακόμα μεγαλύτερη διαφοροποίηση στην εκπαίδευση. Οδηγεί στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
  •      Εισάγει ποινές για τους αναπληρωτές σε περίπτωση παραίτησης. Τιμωρούνται για μια ακόμα φόρα οι αναπληρωτές, που επί 20 και πλέον χρόνια στηρίζουν τη λειτουργία των δημόσιων σχολείων. Αντί να παρθούν ουσιαστικά μέτρα στήριξης της διαβίωσής τους εκτός του τόπου μόνιμης κατοικίας τους, τιμωρούνται με διετή ή τριετή αποκλεισμό από τους πίνακες σε περίπτωση μη ανάληψης υπηρεσίας.
  •       Οι διατάξεις για κατά προτεραιότητα κάλυψη στην Ειδική Αγωγή των κενών στα Ειδικά Σχολεία φανερώνει την πρόθεση της κυβέρνησης να αφήνει χιλιάδες κενά σε Τμήματα Ένταξης, Παράλληλης Στήριξης κ.ά. ακάλυπτα.
  •       Η εισαγωγή των υποχρεωτικών εσωτερικών κανονισμών λειτουργίας των σχολείων με τη συμμετοχή του Συλλόγου Γονέων και την άμεση εμπλοκή της Τοπικής Διοίκησης σημαίνει ότι ο Σύλλογος Διδασκόντων σε συνεργασία με τους γονείς και την Τ.Α. θα καλείται να διαχειριστεί τη φτώχεια των σχολικών μονάδων από την ελλιπή κρατική υποχρηματοδότηση.
  •       Επαναφέρει την επιπλέον μοριοδότηση των δυσπρόσιτων σχολείων.
  •       Προβλέπει επιμορφώσεις εξ αποστάσεως και δια ζώσης με επιμορφωτές-πολλαπλασιαστές.
  •       Εισάγει εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση σχολικής μονάδας με άξονες και σχέδια δράσης από το Σεπτέμβριο του 2020 ενώ εξαγγέλλεται νέο ΠΔ για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών με έναρξη εφαρμογής από το 2021.  Η αξιολόγηση δεν αντιμετωπίζει τις σύγχρονες ανάγκες των παιδιών για ουσιαστική μόρφωση. Δεν έχει καμία σχέση με την επίλυση των προβλημάτων των σχολείων αλλά  και του ίδιου του έργου του εκπαιδευτικού. Αντίθετα γίνεται ακόμα πιο βαθιά η κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών με διάφορα κριτήρια και ειδικά με τα «εκπαιδευτικά αποτελέσματα». Ενοχοποιούνται οι εκπαιδευτικοί και τα σχολεία, οι ίδιοι οι μαθητές και οι οικογένειές τους, για ό,τι δεν πάει καλά στην εκπαιδευτική διαδικασία για να αθωώνονται οι αντιλαϊκές πολιτικές των κυβερνήσεων. Καλούμε τη ΔΟΕ να κηρύξει άμεσα απεργία-αποχή από κάθε διαδικασία αυτοαξιολόγησης-αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών όπως έπραξε και παλιότερα.

Είναι σαφές ότι η ψήφιση του νομοσχεδίου, χωρίς διάλογο και με συνθήκες αυταρχισμού που θυμίζουν πρακτικές του παρελθόντος, θα αποτελεί μια μαύρη σελίδα για την εκπαίδευση. Πιο συγκεκριμένα θα σημαίνει:

  • Κατάργηση χιλιάδων θέσεων εργασίας και αντίστοιχων απολύσεων αναπληρωτών.
  •  Αξιολόγηση-κατηγοριοποίηση με μετρήσιμα κριτήρια των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών αφού η κατάτμηση του Α.Π. σε διδακτικά αντικείμενα βοηθάει στην μέτρηση επιδόσεων των μαθητών και την κατάταξη σχολείων.

Όλα αυτά συντελούνται στο κρίσιμο διάστημα που οι εκπαιδευτικοί στήριξαν και στηρίζουν αποτελεσματικά τους μαθητές με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ένα έργο που οικογένειες κι εκπαιδευτικοί έχουν επωμιστεί, και την ίδια στιγμή επιβάλλονται μονομερείς αποφάσεις με απαράδεκτο τρόπο, παραβιάζοντας δημοκρατικά δικαιώματα και στερώντας το δικαίωμα της συλλογικής αντίδρασης.

Στερεί το δικαίωμα συζήτησης, διαπραγμάτευσης και κατάθεσης προτάσεων από αυτούς που θα υποχρεωθούν να υλοποιήσουν ένα μελλοντικό νόμο σχεδιάζοντας για εμάς χωρίς εμάς. Αλλά και η ίδια η πολιτική ηγεσία, δεν νοιάζονται για την αποδοχή των «προτάσεών»  από τους μάχιμους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι, αν μη τι άλλο, έχουν αποδείξει ότι διαθέτουν ορθή σκέψη και μεράκι, ικανά για να κρατήσουν όρθιο το δημόσιο σχολείο. Άλλωστε η επίκληση στη δημόσια διαβούλευση είναι προσχηματική αφού το κείμενο έχει ήδη παρουσιαστεί και εγκριθεί από το υπουργικό συμβούλιο!

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

δεν θα επιτρέψουμε την οπισθοδρόμηση της δημόσιας εκπαίδευσης!

       Καταγγέλλουμε την τακτική του Υπουργείου Παιδείας που σε μια περίοδο που είναι αδύνατο να πραγματοποιηθούν Γενικές Συνελεύσεις και μαζικές κινητοποιήσεις τόσο από εκπαιδευτικούς όσο και από μαθητές και γονείς, φέρνει ένα τέτοιο σαρωτικό νομοσχέδιο για την Παιδεία.

       Καταγγέλλουμε την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. για τις αντιδημοκρατικές της μεθοδεύσεις και την καλούμε, να επανεξετάσει τη στάση της και να μην προχωρήσει στην ψήφιση του νομοσχεδίου.

        Απαιτούμε:

  • Να μην κατατεθεί προς ψήφιση το αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο.
    • Την έναρξη ενός θεσμικού, σοβαρού και ουσιαστικού διαλόγου για όλα τα θέματα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που για χρόνια ταλανίζουν το δημόσιο σχολείο, χωρίς να έχουν δοθεί λύσεις, όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν.

Καλούμε το Δ.Σ. ΔΟΕ να πάρει  μέτρα για την οργάνωση του αγώνα του κλάδου ενάντια στην ψήφιση του νομοσχεδίου.

Το συνδικαλιστικό

κίνημα έχει τον τρόπο και τη δυνατότητα να απαντήσει, και θα απαντήσει!

Με την δυναμική αντίδραση του

κόσμου της εκπαίδευσης που αυτή τη στιγμή δίνει τον αγώνα να κρατήσει

όρθιο το δημόσιο σχολείο σε καιρό πανδημίας!

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗΣ «ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΙΖΥΗΝΟΣ»

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ     Ζωή Κάλτσου  Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ     Σερμπέζης Δημήτριος  
- Χορηγούμενη-

Ακολουθήστε μας και στο Instagram

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ evros24.gr

Διαβασε και αυτο

Σουφλί: Παρεμβάσεις για την αποκατάσταση των ζημιών στο Διαδημοτικό Οδικό Δίκτυο...

Υπογράφηκε η σύμβαση μεταξύ του Δημάρχου Σουφλίου Καλακίκου Παναγιώτη και του αναδόχου «ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ ΜΟΝ. Α.Τ.Ε.», για το έργο που αφορά παρεμβάσεις για την αποκατάσταση...