fbpx
14.9 C
Alexandroupoli
Κυριακή, 17 Μαρτίου, 2024

Διεθνές ενδιαφέρον επί τέσσερα για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης

- Χορηγούμενη-

Παρουσιάζεται το business plan που προτείνει αξιοποίηση με συμβάσεις παραχώρησης. Ο ΟΛΑ χρειάζεται επενδύσεις τουλάχιστον 60 εκατ. ευρώ.

To λιμάνι της Αλεξανδρούπολης συγκεντρώνει το μεγαλύτερο επενδυτικό ενδιαφέρον από όλα τα περιφερειακά λιμάνια της χώρας στην παρούσα φάση και γι’ αυτό ο ΟΛΑ έχει ανεβάσει ταχύτητες και  παρουσιάζει το business plan για την αξιοποίηση του λιμένα με συμβάσεις παραχωρήσεις.
«Το ενδιαφέρον για το λιμάνι, είναι μεγάλο, από Κίνα, Αμερική, Ρωσία αλλά και την Αραβική Χερσόνησο και συγκεκριμένα το Ντουμπάι. Το λιμάνι χρειάζεται επενδύσεις, περίπου 60 εκατ. ευρώ συνολικά, ιδιωτικά κεφάλαια που θα εξασφαλιστούν μέσω παραχωρήσεων, συγκεκριμένων υποδομών και λειτουργιών, ώστε να εκμεταλλευτούμε όλους τους θετικούς παράγοντες που φέρνουν μπροστά την Αλεξανδρούπολη και την περιοχή μας σαν κέντρο συνδυασμένων μεταφορών αλλά και ενεργειακό κόμβο», δήλωσε στη Voria.gr ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΑ Α.Ε. κ. Χρήστος Δούκας. Άλλωστε, όπως είπε ο κ. Δούκας, η «απώλεια» για την DP World του λιμανιού της Θεσσαλονίκη, την κάνει να στρέψει το βλέμμα της στην Αλεξανδρούπολη.
Οι παραπάνω δηλώσεις έγιναν παραμονή της εκδήλωσης που θα πραγματοποιηθεί αύριο Παρασκευή, στην Αλεξανδρούπολη, κατά την οποία θα παρουσιαστεί το business plan του λιμένα ( έχει εκπονηθεί από την εταιρεία Planning), αλλά και οι στρατηγικές επιλογές του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας από τον γενικό γραμματέα Λιμένων & Λιμενικής Πολιτικής κ. Χρήστο Λαμπρίδη.
Βεβαίως, εν παρενθέσει να σημειωθεί ότι σχετικά με θέμα των μεγάλων λιμένων και την αξιοποίησή τους, θα πρέπει να περιμένουμε να τοποθετηθεί και η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, κάτι που πρόσφατα η πρόεδρός του, κ. Τσιτσογιαννοπούλου, δήλωσε ότι θα γίνει μέχρι το τέλος του έτους.
Στην εκδήλωση λοιπόν, πρώτα απ’ όλα θα αποσαφηνιστεί η κεντρική επιλογή της κυβέρνησης, όπως άλλωστε έχει αποφασιστεί στο ΚΥΣΟΙΠ και «σφραγιστεί» με την ολοκλήρωση της β’ αξιολόγησης, η οποία λέει ότι μετά και την πώληση της ΟΛΘ Α.Ε., τα υπόλοιπα περιφερειακά λιμάνια θα αξιοποιηθούν με παραχωρήσεις.
Ο ΟΛΑ θα πρέπει με παραχωρήσεις, όπως προκύπτει και από τη μελέτη, να αξιοποιήσει δύο τομείς δραστηριοτήτων. Ο ένας είναι οι  συνδυασμένες μεταφορές και ο άλλος ο θαλάσσιος τουρισμός.
Η ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών είναι επιλογή που συνδέεται με την απόφαση Ελλάδας και Βουλγαρίας να προχωρήσουν από κοινού στην αναβάθμιση του σιδηροδρομικού άξονα Αλεξανδρούπολης – Μπουργκάς (αναμένονται άμεσα ανακοινώσεις από τους αρμόδιους υπουργούς), όπως και με την επιδίωξη μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών να παρακάμψουν τα Στενά του Βοσπόρου επιλέγοντας και άλλες οδούς εξυπηρέτησης του διεθνούς εμπορίου.
«Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει μεγάλες επενδύσεις στο λιμάνι και τη σύνδεσή του προβλήτα των containers με το σιδηρόδρομο αλλά ως και σήμερα, ελλείψει μηχανημάτων, εξοπλισμού γενικότερα, δεν διακινείται από τον ΟΛΑ ούτε ένα container», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Δούκας.

Το λιμάνι έχει στην προβλήτα των containers βύθισμα 12,5 μέτρα, έχει μεγάλα σε μήκος κρηπιδώματα και μια πολύ μεγάλη ανατολική χερσαία ζώνη περίπου 400 στρεμμάτων. Για να εκμεταλλευτεί αυτά τα πάγια, θα πρέπει να επενδυθούν περί τα 20 εκατομμύρια σε γερανογέφυρες (σ.σ δεν έχει ούτε μία) και μηχανικό εξοπλισμό, αλλά και σε δίκτυα υποδομών, ενώ θα πρέπει να δημιουργηθεί και Ελεύθερη Τελωνειακή Ζώνη, ένα επενδυτικό πακέτο που ανεβάζει το λογαριασμό σε περίπου 60 εκατ. ευρώ.
«Από τον μεγάλο προβλήτα θα μπορούν να εξυπηρετούνται containers αλλά και συμβατικά φορτία. Ο ΟΛΑ, θα προταθεί, να κρατήσει τη διαχείριση κάποιων χύδην φορτίων, όπως των σιτηρών αλλά επίσης και την ακτοπλοΐα», πρόσθεσε ο επικεφαλής του Λιμένα.
Σε ό,τι αφορά τον θαλάσσιο τουρισμό, αυτό που προκύπτει από την μελέτη είναι ότι το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης προσφέρεται για τη δημιουργία μαρίνας στην οποία θα ελλιμενίζονται μικρά και μεσαία σκάφη αναψυχής, ένας έργο που θα πρέπει να χωροθετηθεί και να κατασκευαστεί. Η ανάπτυξη του τουρισμού κρουαζιέρας δεν θεωρείται πρώτη επιδίωξη.

Σταθμός LNG
Στο όλο πλέγμα των μέτρων και επενδύσεων που δίνουν αναπτυξιακή ώθηση στον ΟΛΑ, εντάσσεται βεβαίως και η κατασκευή του διασυνδετήριου αγωγού φυσικού αερίου Ελλάδας- Βουλγαρίας, του IGB, όπως και του υπεράκτιου πλωτού σταθμού υποδοχής, προσωρινής αποθήκευσης και αεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG) στα ανοικτά της Αλεξανδρούπολης.
Σημειώνεται ότι το έργο του σταθμού LNG κατασκευάζεται από την Gastrade και η έναρξη της εμπορικής του εκμετάλλευσης έχει τοποθετηθεί στο τέλος του 2019. Στη Gastrade, με ποσοστό 20% μετέχει πλέον η αμερικανική GasLog ενώ μόλις στις 19/7/2017, στο Βουκουρέστι, υπογράφηκε ΜοU μεταξύ των διαχειριστών των εθνικών συστημάτων Φ/Α Ελλάδας, Βουλγαρίας, Ρουμανίας και Ουγγαρίας, όπως και της κοινοπραξίας ICGB AD ( βουλγαρική, ελληνική και ιταλική κοινοπραξία), που έχει αναλάβει το έργο του διασυνδετήριου αγωγού Ελλάδας – Βουλγαρίας IGB.
Όπως γίνεται αντιληπτό, υπογραμμίζει ο κ. Δούκας, το λιμάνι θα πρέπει με τους χώρους που διαθέτει να εξυπηρετήσει και ανάγκες του πλωτού σταθμού LNG και της διασύνδεσής του με τα χερσαία δίκτυα μεταφοράς αερίου.
Μετά την παρουσίαση – συζήτηση για το μέλλον του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, που θα γίνει την Παρασκευή στην πόλη, το business plan, στο επόμενο δεκαήμερο θα παρουσιαστεί και στην Αθήνα, ώστε να ληφθούν οι αποφάσεις που θα επιτρέψουν την προώθηση των διαγωνιστικών διαδικασιών για τις παραχωρήσεις.

 

- Χορηγούμενη-

Ακολουθήστε μας και στο Instagram

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ evros24.gr

Διαβασε και αυτο