fbpx
18.9 C
Alexandroupoli
Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

Αναγκαιότητα κατασκευής οργανωμένων Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Σ.Ε.Α.) επί της “Εγνατίας Οδού”

- Χορηγούμενη-

Ερώτηση έχει κατατεθεί στην Ελληνική Βουλή από την Ελληνική Λύση με Αριθμό Πρωτοκόλλου 8694/02-09-2021 σχετικά με το θέμα «Αναγκαιότητα κατασκευής οργανωμένων Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Σ.Ε.Α.) επί της “Εγνατίας Οδού”»..

Αναλυτικά το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Των: Αποστόλου Αβδελά, Βουλευτή Α΄ Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνου Χήτα, Βουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης

ΠΡΟΣ: Τoν κ. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

ΘΕΜΑ: «Αναγκαιότητα κατασκευής οργανωμένων Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (“Σ.Ε.Α.”) επί της “Εγνατίας Οδού” (από Αλεξανδρούπολη έως Θεσσαλονίκη)»

Κύριε Υπουργέ,

Σύμφωνα με ανάρτηση σε τοπική ιστοσελίδα του Διαδικτύου, κατά μήκος των 300 χλμ. του τμήματος της «Εγνατίας Οδού» από Θεσσαλονίκη έως Αλεξανδρούπολη και αντίστροφα, υπάρχει, διαχρονικά, έλλειψη οργανωμένων Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών («ΣΕΑ»). Χαρακτηριστικά, είναι παρατηρημένο να στερείται αυτό το τμήμα της «Εγνατίας Οδού» έστω και ενός οργανωμένου «ΣΕΑ», με συνέπεια να μην υπάρχουν προσβάσιμοι επί τόσο πολλά χιλιόμετρα στον εν λόγω οδικό άξονα χώροι στάθμευσης, τουαλέτες, πρατήριο υγρών καυσίμων και χώροι εστίασης. Υπάρχουν κατά τόπους -και σε αρκετά μεγαλύτερες χιλιομετρικές αποστάσεις μεταξύ τους σε σχέση με άλλους αυτοκινητόδρομους- κάποιες πρόχειρες στάσεις ή ημιτελείς «ΣΕΑ», όπως αυτή στο ύψος του Παγγαίου, που ενώ έχει υποδομές υγιεινής και στάθμευσης, δεν διαθέτει πρατήριο υγρών καυσίμων και χώρο εστίασης. Συνέπεια της ανυπαρξίας οργανωμένων «ΣΕΑ» επί του άνω αναφερόμενου τμήματος της «Εγνατίας Οδού» είναι ο έμμεσος εξαναγκασμός των οδηγών για ολιγόλεπτη παράκαμψη προς ανεφοδιασμό μέσω των πλευρικών διοδίων με επιπλέον επιβάρυνση του κόστους διέλευσης εκ των πλευρικών διοδίων. Χαρακτηριστικό, κατά τα ως άνω αναφερόμενα, είναι το παράδειγμα του «ΣΕΑ» της Μουσθένης (ο οποίος είναι εκτός αυτοκινητοδρόμου). Για να αποκτήσει πρόσβαση σε αυτόν ο οδηγός, πρέπει να βγει από τον αντίστοιχο κόμβο, ο οποίος, όμως, στο ρεύμα Αλεξανδρούπολη-Θεσσαλονίκη έχει πλευρικά διόδια. Επομένως, ο οδηγός καλείται να πληρώσει και τα πλευρικά διόδια εξόδου και μετά από μερικά χιλιόμετρα, αφότου εισέλθει ξανά στην Εγνατία, τα μετωπικά διόδια Μουσθένης. Αντίστοιχο πρόβλημα θα προκύψει, προσεχώς, στον κόμβο Ιάσμου, στο ρεύμα Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη, όταν, σε μερικές ημέρες, τεθούν σε λειτουργία τα πλευρικά διόδια Ιάσμου. Έτσι, οδηγός οχήματος που θα θέλει να ανεφοδιαστεί από το 24ωρης λειτουργίας πρατήριο υγρών καυσίμων στην είσοδο του Ιάσμου θα καλείται να πληρώσει και τα πλευρικά διόδια (για να εξέλθει από τον κόμβο) και τα μετωπικά διόδια, λίγα χιλιόμετρα παρακάτω.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

Προτίθεσθε να λάβετε την αναγκαία πρόνοια, προκειμένου, είτε να δημιουργηθούν οργανωμένα «ΣΕΑ» επί του τμήματος της «Εγνατίας Οδού» από Αλεξανδρούπολη προς Θεσσαλονίκη, είτε, μέχρι της κατασκευής «ΣΕΑ» στο ανωτέρω τμήμα της εν λόγω οδού, να απαλλάσσονται οι οδηγοί του κόστους διέλευσης εκ των πλευρικών διοδίων για εύλογο χρονικό διάστημα, όταν εκτρέπονται από την «Εγνατία Οδού» προς επίσκεψη σε «ΣΕΑ» εκτός της τελευταίας, με την έκδοση εκ των πλευρικών της διοδίων αποκόμματος συγκεκριμένης χρονικής διάρκειας, μέχρι την επανείσοδό τους στο ως άνω ρεύμα της
«Εγνατίας Οδού», στο οποίο πορεύονταν πριν εξέλθουν;

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Αβδελάς Απόστολος
Χήτας Κωνσταντίνος

- Χορηγούμενη-

Ακολουθήστε μας και στο Instagram

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ evros24.gr

Διαβασε και αυτο

Σουφλί: Παρεμβάσεις για την αποκατάσταση των ζημιών στο Διαδημοτικό Οδικό Δίκτυο...

Υπογράφηκε η σύμβαση μεταξύ του Δημάρχου Σουφλίου Καλακίκου Παναγιώτη και του αναδόχου «ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ ΜΟΝ. Α.Τ.Ε.», για το έργο που αφορά παρεμβάσεις για την αποκατάσταση...