Με ιδιαίτερα μεγάλη συμμετοχή και έντονη συζήτηση πραγματοποιήθηκε εκδήλωση της «Ανεξάρτητης Ενωτικής Πρωτοβουλίας» για την εξάχρονη διακοπή της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη. Στην εκδήλωση μίλησαν ο πρώην Περιφερειακός Σύμβουλος Κώστας Κατσιμίγας, ο Πρόεδρος των μηχανοδηγών Κώστας Γενιδούνιας και ο επικεφαλής της παράταξης Στέργιος Ηλιόπουλος. Τοποθετήθηκε επίσης ο βουλευτής της Νέας Αριστεράς Χουσεΐν Ζεϊμπέκ.
Οι ομιλητές ανέδειξαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η περιφέρεια λόγω της πολυετούς αναστολής της λειτουργίας των σιδηροδρομικών γραμμών: από τη διάλυση προσωπικού και απώλεια τεχνογνωσίας μετά το 2010, μέχρι τον κλειστό σταθμό σε Ξάνθη, Κομοτηνή και Δράμα, την κατάρρευση της τηλεδιοίκησης και τις ελλείψεις στις ισόπεδες διαβάσεις. Όπως επισημάνθηκε, η «γραμμή–φάντασμα» λειτουργεί με έναν εργαζόμενο να κατεβαίνει σε κάθε διάβαση για να κινεί τη σημαία, ενώ παράλληλα εξαγγέλλονται μεγάλα σχέδια χωρίς πρακτικό αντίκρισμα.
Σύμφωνα με τους ομιλητές, ο σιδηροδρομικός αποκλεισμός της ΑΜΘ δεν είναι τεχνικό ζήτημα, αλλά αποτέλεσμα πολιτικής επιλογής, με μονομερή επένδυση στον άξονα Πάτρα–Αθήνα–Θεσσαλονίκη–Ειδομένη–Προμαχώνας, αφήνοντας την περιφέρεια να υποβαθμιστεί.

Προτάσεις για άμεση επαναλειτουργία και στρατηγική αναβάθμιση του σιδηροδρόμου στην ΑΜΘ
- Βελτίωση και αναβάθμιση της γραμμής Θεσσαλονίκη–Ξάνθη–Αλεξανδρούπολη
- Αποκατάσταση επιδομής σε επικίνδυνα σημεία (Λευκοθέα–Δράμα, Σταυρούπολη–Τοξότες, Μέστη–Αλεξανδρούπολη).
- Επαναλειτουργία τηλεδιοίκησης, έστω και με το παλαιό σύστημα.
- Περίφραξη γραμμής και μείωση ισόπεδων διαβάσεων, σταδιακή κατασκευή ανισόπεδων.
- Ενίσχυση προσωπικού για ασφάλεια και λειτουργία των τρένων.
Με τις παραπάνω παρεμβάσεις, τρένα Intercity μπορούν να κινούνται με 140–160 km/h, καλύπτοντας Θεσσαλονίκη–Ξάνθη σε 2–2,5 ώρες.
- Δημόσιος έλεγχος – Χρηματοδότηση – Νέο τροχαίο υλικό
- Επαναφορά σε δημόσιο καθεστώς με προτεραιότητα στο κοινωνικό όφελος.
- Ανακατεύθυνση ετήσιας επιδότησης από Αθήνα–Θεσσαλονίκη προς ΑΜΘ (8 εκατ. ευρώ).
- Πρόγραμμα για νέο τροχαίο υλικό και επισκευή υφιστάμενων συρμών.
- Σιδηροδρομικός σχεδιασμός που υπηρετεί την οικονομία
- Ένταξη του λιμανιού Φίλιππος Β΄ και σύνδεση με άξονα Θεσσαλονίκη–Σέρρες–Δράμα–Καβάλα–Ξάνθη–Αλεξανδρούπολη.
- Βιώσιμη εμπορευματική ικανότητα και περιφερειακή συνοχή.
- Διεθνής προοπτική – Σύνδεση με Κωνσταντινούπολη
- Επαναφορά τριών εβδομαδιαίων εμπορικών δρομολογίων Κωνσταντινούπολη–Θεσσαλονίκη (τζίρος 6 εκατ. ευρώ).
- Ο άξονας Θεσσαλονίκη–Κωνσταντινούπολη ως στρατηγικός στόχος, αντί για τοπικό «προαστιακό».
- Συμπέρασμα
Η επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου στην ΑΜΘ είναι πολιτική απόφαση. Απαιτούνται:- Άμεση αναβάθμιση της γραμμής
- Δημόσιος έλεγχος
- Σύνδεση με το λιμάνι Φίλιππος Β΄
- Χρηματοδότηση και ολοκληρωμένος σχεδιασμός
Η ΑΜΘ δεν μπορεί να παραμείνει άλλη μια ημέρα σιδηροδρομικά αποκλεισμένη.




















