Με επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι δράσεις για την προστασία του περιβάλλοντος που διοργανώθηκαν σε 11 συνολικά περιφέρειες της χώρας, στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος. Το σύνολο των δράσεων τελούσε υπό την αιγίδα του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σταύρος Παπασταύρου, επισκέφτηκε σήμερα (06/06) τη Φλώρινα, προκειμένου να συμμετάσχει σε δράση που διοργάνωσε η Μονάδα Διαχείρισης Εθνικού Πάρκου Πρεσπών & Προστατευόμενων Περιοχών Δυτικής Μακεδονίας του ΟΦΥΠΕΚΑ στο Εθνικό Πάρκο Πρεσπών, παρουσία του περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας, Γιώργου Αμανατίδη, του βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας, Σταύρου Παπασωτηρίου και του Δημάρχου Πρεσπών, Γιώργου Στεργίου. Στη δράση έλαβαν μέρος τα παιδιά του Κέντρου Δημιουργικής Απασχόλησης Ατόμων με Αναπηρία Δήμου Φλώρινας.
Μετά το πέρας της ενημέρωσης που πραγματοποιήθηκε για την περιβαλλοντική σημασία του Εθνικού Πάρκου και των διαδραστικών παιχνιδιών που ακολούθησαν, ο κ. Παπασταύρου ανέφερε ότι «με μεγάλη χαρά βρέθηκα σήμερα εδώ, στην εκδήλωση του ΟΦΥΠΕΚΑ, με τα παιδιά από το Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης του Δήμου Φλώρινας.
Η χαρά είναι μεγάλη, όχι απλά επειδή βρισκόμαστε σε έναν τόπο μοναδικής ομορφιάς, με ιδιαίτερη περιβαλλοντική σημασία, αλλά γιατί η εκδήλωση αυτή έγινε με τα παιδιά από το ΚΔΑΠ ΑμεΑ Φλώρινας. Σήμερα, η φύση μάς διδάσκει, μάς μαθαίνει. Γιατί η φύση δεν βάζει εμπόδια. Δεν κάνει διακρίσεις.
Η φύση μάς δέχεται όλους όπως είμαστε. Είναι η οργανωμένη κοινωνία που βάζει τα εμπόδια, και η πολιτική της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη, απέναντι σε αυτά τα εμπόδια, είναι να δημιουργήσει μια συμπεριληπτική κοινωνία χωρίς αποκλεισμούς, για όλες τις Ελληνίδες και όλους τους Έλληνες. Με ιδιαίτερη χαρά λοιπόν γιορτάσαμε την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος από εδώ, από τις ακριτικές Πρέσπες, μαζί με τα παιδιά. Η φύση μάς δείχνει την κατεύθυνση».

Οι δράσεις που διοργανώθηκαν στη Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης (Δήμοι Δράμας, Ξάνθης και Έβρου)
Α) Τη Δευτέρα 2 Ιουνίου, στο Κέντρο Ενημέρωσης Οροσειράς Ροδόπης (στην περιοχή Αγίας Βαρβάρας), πραγματοποιήθηκαν δράσεις εικονικής πραγματικότητας με θέμα τις προστατευόμενες περιοχές, παραγωγής του Τμήματος Περιβάλλοντος και Υδροοικονομίας της Π.Ε. Δράμας. Οι μαθητές ξεναγήθηκαν επίσης στο Μουσείο και συμμετείχαν σε διαδραστικά περιβαλλοντικά παιχνίδια.
Τις επόμενες ημέρες, Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη 5 Ιουνίου, οι δράσεις συνεχίστηκαν στο Διοικητήριο και το Πάρκο Αγαλμάτων, όπου παρουσιάστηκαν εφαρμογές εικονικής πραγματικότητας με θεματολογία σχετική με την προστασία του περιβάλλοντος, ενώ παράλληλα προβλήθηκαν βίντεο περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης.
Στο φουαγιέ του Διοικητηρίου λειτούργησε έκθεση φωτογραφίας, ενώ στον εξωτερικό χώρο πραγματοποιήθηκε επίδειξη και παρουσίαση μετεωρολογικού σταθμού, καθώς και παιχνίδια περιβαλλοντικής θεματολογίας με τη συμμετοχή των μαθητών.Οι δράσεις διοργανώθηκαν από κοινού με στελέχη του ΟΦΥΠΕΚΑ, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας, και συμμετείχαν μαθητές της 5ης και 6ης τάξης Δημοτικών Σχολείων της πόλης.
B) Την Πέμπτη 5 Ιουνίου, στο πλαίσιο των δράσεων για την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, πραγματοποιήθηκε διανομή κάδων κομποστοποίησης σε 15 σχολεία του Νομού Ξάνθης, τα οποία είχαν εκδηλώσει σχετικό ενδιαφέρον, ως προς την ένταξη της κομποστοποίησης στα περιβαλλοντικά προγράμματα που υλοποιούν. Παράλληλα, μοιράστηκαν ενημερωτικά έντυπα για το περιβάλλον, τα οποία είχαν συνταχθεί από το Τμήμα Περιβάλλοντος και Υδροοικονομίας της Π.Ε. Ξάνθης, με στόχο την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης μαθητών και εκπαιδευτικών.
Επιπλέον, στους πολίτες διανεμήθηκαν εποχικά και αρωματικά φυτά, συμβάλλοντας στη διάδοση της φιλοπεριβαλλοντικής κουλτούρας και της φροντίδας του αστικού και σχολικού πρασίνου.
Γ) Στον Δήμο Έβρου πραγματοποιήθηκε δράση ενημέρωσης μαθητών του Μειονοτικού Σχολείου Σιδηρούς, του Δήμου Σουφλίου, με στόχο την ευαισθητοποίηση γύρω από περιβαλλοντικά ζητήματα. Στο πλαίσιο της δράσης, διοργανώθηκε διαγωνισμός ζωγραφικής με ελεύθερο θέμα το περιβάλλον, δίνοντας την ευκαιρία της μαθητές να εκφράσουν δημιουργικά της ιδέες και της ανησυχίες της για τη φύση και την προστασία της.