22.9 C
Alexandroupoli
Παρασκευή, 9 Μαΐου, 2025

Εγκύκλιος της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος με θέμα: «Περὶ τῶν Ἱερατικῶν Κλήσεων»

- Χορηγούμενη-

Ἡ Ἱ­ε­ρά Σύ­νο­δος τῆς Ἐκ­κλη­σί­ας μας με­τά πολ­λῆς χα­ρᾶς ἐ­πι­κοι­νω­νεῖ μα­ζί σας, γιά νά σᾶς ὑ­πεν­θυ­μί­σει ὅ­τι αύριο Κυ­ρια­κή τῆς Σταυ­ρο­προ­σκυ­νή­σε­ως, προ­βάλ­λε­ται, ὅ­λως ἰ­δι­αι­τέ­ρως, ὁ Τίμιος καί Ζωοποιός Σταυρός πρός στηριγμόν τῶν πιστῶν, καθώς καί τό σπουδαῖο θέ­μα τῶν Ἱ­ε­ρα­τι­κῶν Κλή­σε­ων, τό ὁ­ποῖ­ο ὅ­πως γνω­ρί­ζε­τε ἔ­χει με­γά­λη ση­μα­σί­α γιά τήν ζω­ή καί τήν πο­ρεί­α τῆς Ἐκ­κλη­σί­ας.

          Κα­τά τήν πα­ροῦ­σα Κυ­ρια­κή ὑ­ψώ­νε­ται ὁ Τί­μιος καί Ζω­ο­ποι­ός Σταυ­ρός τοῦ Χρι­στοῦ καί κα­λού­με­θα νά τόν προ­σκυ­νή­σου­με. Νά ἐκ­φρά­σου­με δη­λα­δή τήν ἀ­γά­πη, τήν πί­στη, καί τήν εὐ­χα­ρι­στί­α μας πρός τόν Κύ­ριο, ὁ Ὁ­ποῖ­ος θυ­σι­ά­σθη­κε γιά τήν σω­τη­ρί­α μας.

          Στό μυ­στή­ριο τοῦ Σταυ­ροῦ με­τέ­χου­με αὐ­το­βού­λως μέ τήν πί­στη, τήν με­τά­νοι­α καί τήν ἀ­γά­πη, πού ὡς ἄ­νω­θεν δω­ρή­μα­τα κα­τέρ­χον­ται ἀ­πό τόν Πα­τέ­ρα τῶν Φώ­των. Ὡς ἐκ τού­του, κά­θε πι­στός, ὁ ὁ­ποῖ­ος ἐ­λεύ­θε­ρα ἀ­πο­δέ­χε­ται τήν δύ­να­μη καί τό φῶς τοῦ Σταυ­ροῦ τοῦ Χρι­στοῦ, κα­θί­στα­ται καί ὁ ἴ­διος δυ­να­τός, εἰ­ρη­νι­κός, φω­τει­νός, κοι­νω­νός Πνεύ­μα­τος Ἁ­γί­ου. Καί δι­δά­σκε­ται, ἀπό τήν κά­θε­τη δι­ά­στα­ση τοῦ Σταυ­ροῦ, νά ἀ­γα­πᾶ τόν Θε­ό καί Σω­τῆ­ρα μας, ὁ Ὁ­ποῖ­ος πρῶ­τος μᾶς ἀ­γά­πη­σε. Καί ἀ­πό τήν ὁ­ρι­ζόν­τια δι­ά­στα­ση τοῦ Σταυ­ροῦ μα­θαί­νει νά ἀ­γα­πᾶ τόν συ­νάν­θρω­πο, ἀ­κό­μη καί τόν ἐ­χθρό, ὡς εἰ­κό­να τοῦ Θε­οῦ. Ἔ­τσι θε­με­λι­ώ­νε­ται ἡ συ­ναρ­μο­γή ἀ­νά­με­σα στούς ἀν­θρώ­πους. Καί μέ τόν ἀγῶ­να νά δι­α­τη­ρή­σου­με τήν με­τα­ξύ μας ἑ­νό­τη­τα καί ἀ­γά­πη, κα­τα­νο­οῦ­με ὅ­τι ὅ­σο πιό πο­λύ βι­ώ­νου­με ὡς δῶ­ρο καί ὡς χά­ρη τό προ­νό­μιο νά συ­νυ­πάρ­χου­με μέ τόν Θε­ό καί τόν ἄν­θρω­πο, τό­σο πε­ρισ­σό­τε­ρο ἀ­πο­κτᾶ νό­η­μα καί προσ­λαμ­βά­νει νέ­ες δι­α­στά­σεις ἡ ἴ­δια ἡ ὕ­παρ­ξή μας.

          Ὁ Τί­μιος Σταυ­ρός εἶ­ναι ἡ Ζω­ή καί ἡ Ἀ­νά­στα­σή μας. Στήν Ἐκ­κλη­σί­α κά­θε ἁ­γι­α­στι­κή πρά­ξη καί εὐ­λο­γί­α τε­λεῖ­ται μέ τήν δύνα­μη τοῦ Σταυ­ροῦ, ὁ Ὁ­ποῖ­ος εἶ­ναι τό θυ­σι­α­στή­ριο καί ὁ Θρό­νος τοῦ Θε­οῦ, ἡ Δό­ξα καί τό ση­μεῖ­ο τῆς Πα­ρου­σί­ας Του, τό ση­μεῖ­ο κα­ταλ­λα­γῆς Θε­οῦ καί ἀν­θρώ­που.

          Ἑ­πο­μέ­νως, λί­αν κα­λῶς ἡ Ἐκ­κλη­σί­α μας θέ­σπι­σε κα­τά τήν Κυ­ρια­κή τῆς Σταυ­ρο­προ­σκυ­νή­σε­ως νά ἀ­να­δει­κνύ­ει τό θέ­μα τῶν Ἱ­ε­ρα­τι­κῶν Κλή­σε­ων, κα­θό­τι, ὅ­πως εὔ­στο­χα ἔ­χει ἐ­πι­ση­μαν­θεῖ ἀ­πό λό­γιο Κλη­ρι­κό τῶν και­ρῶν μας: «ὁ Ἱ­ε­ρεύς δέν εἶ­ναι ἄν­θρω­πος, ἀλ­λά ἡ θυ­σί­α ἑ­νός ἀν­θρώ­που πού προ­στί­θε­ται στήν θυ­σί­α τοῦ Γολ­γο­θᾶ». Ἔ­τσι, Σταυ­ρός καί Ἱ­ε­ρω­σύ­νη συν­δέ­ον­ται καί δει­κνύ­ουν τό βά­θος τῆς ἀ­γά­πης τοῦ Θε­οῦ πού φα­νε­ρώ­νε­ται μέ τήν θυ­σί­α τοῦ Ἰη­σοῦ Χρι­στοῦ.

          Τί ση­μαί­νει, ὅ­μως, Ἱ­ε­ρα­τι­κή Κλή­ση; Πο­λύ σύν­το­μα θά μπο­ρού­σα­με νά ποῦ­με ὅ­τι εἶ­ναι τό κά­λε­σμα, ἡ πρό­σκλη­σις τοῦ Θε­οῦ στόν ἄν­θρω­πο, ὁ ὁ­ποῖ­ος ἐ­πι­θυ­μεῖ, ἔ­χει τήν κλί­ση, τήν ἔ­φε­ση, τήν δι­ά­θε­ση νά ὑ­πη­ρε­τή­σει μέ πι­στό­τη­τα, τα­πει­νο­φρο­σύ­νη, τι­μι­ό­τη­τα, ἁ­γνό­τη­τα καί ἀ­γά­πη θυ­σι­α­στι­κή τό Ἅ­γιο Θυ­σι­α­στή­ριο, τήν Ἐκ­κλη­σί­α, τούς πι­στούς ὡς μέ­λη τοῦ Σώ­μα­τος τοῦ Χρι­στοῦ καί ἀ­δελ­φούς του ἐν Κυ­ρί­ῳ.

          Ἡ Ἐκ­κλη­σί­α, ἀ­πό τούς ἀ­πο­στο­λι­κούς χρό­νους, με­τα­δί­δει τό χά­ρι­σμα τῆς Ἱ­ε­ρω­σύ­νης τοῦ Χρι­στοῦ, διά τῶν Ἐ­πι­σκό­πων Της, στούς νέ­ους Κλη­ρι­κούς, οἱ ὁ­ποῖ­οι μέ τήν χει­ρο­το­νί­α τους κα­θί­σταν­ται φο­ρεῖς αὐ­τοῦ τοῦ πνευ­μα­τι­κοῦ χα­ρί­σμα­τος, λει­τουρ­γοί τῶν Μυ­στη­ρί­ων, κή­ρυ­κες τοῦ Εὐ­αγ­γε­λί­ου, πα­τέ­ρες πνευ­μα­τι­κοί καί ἀ­δελ­φοί τῶν πι­στῶν, συ­νερ­γοί Θε­οῦ, δι­ά­κο­νοι τῆς σω­τη­ρί­ας τῶν ἀν­θρώ­πων.

          Ὅ­μως, πέ­ραν τῆς ἀ­πο­στο­λι­κῆς δι­α­δο­χῆς, ἡ Ἐκ­κλη­σί­α προ­σπα­θεῖ νά με­τα­δώ­σει στούς ποι­μέ­νες καί λει­τουρ­γούς Της καί τόν ἀ­πο­στο­λι­κό τρό­πο ζω­ῆς, δη­λα­δή τήν ἀ­πο­στο­λι­κή καί πα­τε­ρι­κή πί­στη καί δι­δα­χή· τό ἦ­θος καί τήν πνευ­μα­τι­κό­τη­τα τῶν Ἁγί­ων, τήν ἱε­ρα­τι­κή συ­νεί­δη­ση καί αὐ­το­γνω­σί­α· τό δέ­ος καί τόν σε­βα­σμό στό μυ­στή­ριο τῆς Ἱ­ε­ρω­σύ­νης, ἄ­νευ του ὁ­ποί­ου δέν μπο­ρεῖ νά ὑ­πάρ­ξει Ἐκ­κλη­σί­α καί, ἑ­πο­μέ­νως, σω­τη­ρί­α γιά τόν ἄν­θρω­πο. Κα­θό­τι, μέ τήν Ἱ­ε­ρω­σύ­νη λαμ­βά­νου­με στήν βά­πτι­σή μας τό χά­ρι­σμα τῆς θε­ϊ­κῆς υἱ­ο­θε­σί­ας καί γι­νό­μα­στε μέ­λη τοῦ Σώ­μα­τος τοῦ Χρι­στοῦ, τόν Ὁ­ποῖ­ο ἐν­δυ­ό­με­θα ὡς φῶς καί ὡς χά­ρη. Μέ τήν Ἱ­ε­ρω­σύ­νη συγ­χω­ροῦν­ται οἱ ἁ­μαρ­τί­ες μας, ἱ­ε­ρουρ­γεῖ­ται ἡ θεί­α Εὐ­χα­ρι­στί­α, ὥ­στε νά γι­νό­μα­στε σύσ­σω­μοι καί σύ­ναι­μοι Χρι­στοῦ, καί κα­τέρ­χε­ται ὁ οὐ­ρα­νός στήν γῆ ὡς πρό­γευ­ση τῆς Βα­σι­λεί­ας τοῦ Θε­οῦ. Ὁ Ἱ­ε­ρός Χρυ­σό­στο­μος το­νί­ζει χα­ρα­κτη­ρι­στι­κά ὅ­τι: «τό ἔρ­γο τῆς Ἱ­ε­ρω­σύ­νης ἐπι­τε­λεῖ­ται μέν πά­νω στήν γῆ, ἐ­ξι­σώ­νε­ται ὅ­μως μέ τό ἔρ­γο τῶν ἀγ­γε­λι­κῶν Δυ­νά­με­ων».

          Γι’ αὐ­τό ἄς πα­ρα­κα­λοῦ­με θερ­μά τόν Κύ­ριο νά δί­νει στήν Ἐκ­κλη­σί­α Κλη­ρι­κούς ἀ­ξί­ους τῆς ἀ­πο­στο­λῆς τους, οἱ ὁ­ποῖ­οι νά ἐμ­πνέ­ον­ται ἀ­πό τήν εὐ­αγ­γε­λι­κή καί πα­τε­ρι­κή ζω­ή καί πα­ρά­δο­ση. Τοι­ου­το­τρό­πως θά ἀ­να­ζω­πυ­ρώ­νουν τό χά­ρι­σμα τῆς Ἱ­ε­ρω­σύ­νης τους, κα­θό­τι, ὅ­πως γρά­φει ὁ Ἅ­γιος Γρη­γό­ριος ὁ Θε­ο­λό­γος, «ἡ Ἱ­ε­ρω­σύ­νη εἶ­ναι κά­θαρ­σις τοῦ νοῦ· φέρ­νει κον­τά στόν Θε­ό τόν ἄν­θρω­πο καί στόν ἄν­θρω­πο τόν Θε­ό». Οἱ ὑ­πο­ψή­φιοι Κλη­ρι­κοί μας χρει­ά­ζον­ται συμ­πα­ρά­στα­ση καί ἐ­νί­σχυ­ση. Ὡς ἐκ τού­του, οἱ πνευ­μα­τι­κοί Πα­τέ­ρες καί οἱ γο­νεῖς ἄς μή δι­στά­ζουν νά ἐν­θαρ­ρύ­νουν καί νά προ­τρέ­πουν τούς νέ­ους, οἱ ὁ­ποῖ­οι ἔ­χουν ἔφε­ση γιά τήν Ἱ­ε­ρω­σύ­νη καί, βε­βαί­ως, τίς ἀ­πα­ραί­τη­τες πρός τοῦ­το προ­ϋ­πο­θέ­σεις, νά ἀ­πο­δε­χθοῦν τό κά­λε­σμα τοῦ Θε­οῦ καί νά δι­α­κο­νή­σουν ὡς Ἱ­ε­ρεῖς τήν Ἐκ­κλη­σί­α καί τόν ἀ­πο­προ­σα­να­το­λι­σμέ­νο ἄν­θρω­πο τῆς ἐ­πο­χῆς μας.

          Ἀ­γα­πη­τοί, ὁ Χρι­στός με­τά τήν Ἀ­νά­στα­σή Του ὑ­πέ­βα­λε τρεῖς φο­ρές στόν Ἀ­πό­στο­λο Πέ­τρο τό ἐ­ρώ­τη­μα ἐ­άν Τόν ἀ­γα­πᾶ πε­ρισ­σό­τε­ρο ἀ­πό τούς ἄλ­λους Μα­θη­τές. Ὁ Πέ­τρος ἀ­πε­ρί­φρα­στα ὁ­μο­λό­γη­σε: «Ναί, Κύ­ρι­ε, σύ οἶ­δας ὅ­τι φι­λῶ σε»· καί τό­τε ὁ Κύ­ριος τοῦ ἀνέ­θε­σε τήν δι­α­ποί­μαν­ση τῶν πι­στῶν (Ἰ­ω. 21, 15 – 18). Θε­ω­ροῦ­με ὅ­τι τό ἴ­διο ἐ­ρώ­τη­μα θέ­τει ὁ Χρι­στός πρός ὅ­λους τούς Κλη­ρι­κούς τῆς Ἐκ­κλη­σί­ας Του. Ἄς εὐ­χη­θοῦ­με κά­θε Ἱ­ε­ρεύς νά μπο­ρεῖ νά ἀ­πο­κρι­θεῖ ὅ­πως ὁ Πέ­τρος: «Ναί, Κύ­ρι­ε, ἐ­σύ γνω­ρί­ζεις ὅ­τι σέ ἀ­γα­πῶ». Καί ὅ­ποι­ος ἀ­γα­πᾶ ἀ­λη­θι­νά τόν Χρι­στό εἶ­ναι ἀ­δύ­να­τον νά μή ἀ­γα­πᾶ καί τούς ἀ­δελ­φούς τοῦ Χρι­στοῦ, ὁ­λό­κλη­ρη τήν Ἐκ­κλη­σί­α, ὅ­λη τήν ἀν­θρω­πό­τη­τα.

          Εἴ­θε ἡ δύ­να­μις καί ἡ χά­ρις τοῦ Σταυ­ροῦ τοῦ Χρι­στοῦ νά ἐμ­πνέ­ει ὅ­λους ὅ­σοι αἰ­σθά­νον­ται τήν κλή­ση τοῦ Θε­οῦ γιά τήν Ἱε­ρω­σύ­νη, ὥ­στε νά ἀ­να­δει­χθοῦν Ἱ­ε­ρεῖς πί­στε­ως, ἀ­γά­πης καί θυ­σί­ας, ἄξιοι τῆς κλή­σε­ώς τους καί μέ συ­νεί­δη­ση ἀ­κα­τά­γνω­στη γιά νά δο­ξά­ζε­ται ὁ Θε­ός, ὁ Ὁ­ποῖ­ος δο­ξά­ζει, ἁ­γιά­ζει καί θε­ώ­νει αὐ­τούς πού Τόν δο­ξά­ζουν.

Μετά πατρικῶν εὐχῶν καί ἀγάπης ἐν Κυρίῳ

          † Ὁ Ἀθηνῶν  Ι Ε Ρ Ω Ν Υ Μ Ο Σ, Πρόεδρος

          † Ὁ Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου Ἱερόθεος

          † Ὁ Δημητριάδος καί Ἁλμυροῦ Ἰγνάτιος

          † Ὁ Καισαριανῆς, Βύρωνος καί Ὑμηττοῦ Δανιήλ

          † Ὁ Ὕδρας, Σπετσῶν καί Αἰγίνης Ἐφραίμ

          † Ὁ Πειραιῶς Σεραφείμ

          † Ὁ Σύρου, Τήνου, Ἄνδρου, Κέας, Μήλου, Δήλου καί Μυκόνου Δωρόθεος

          † Ὁ Γρεβενῶν Δαβίδ

          † Ὁ Νέας Κρήνης καί Καλαμαριᾶς Ἰουστῖνος

          † Ὁ Φιλίππων, Νεαπόλεως καί Θάσου Στέφανος

          † Ὁ Σισανίου καί Σιατίστης Ἀθανάσιος

          † Ὁ Λήμνου καί Ἁγίου Εὐστρατίου Ἱερόθεος

          † Ὁ Θεσσαλονίκης Φιλόθεος

Ὁ Ἀρχιγραμματεύς

Ἀρχιμ. Ἰωάννης Καραμούζης

Ἀκριβές Ἀντίγραφον

Ὁ Ἀρχιγραμματεύς

Ἀρχιμ. Ἰωάννης Καραμούζης

- Χορηγούμενη-

Ακολουθήστε μας και στο Instagram

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ evros24.gr

Συντάξεις Ιουνίου 2025: Πότε πάνε ταμείο οι δικαιούχοι

Σε αναμονή οι συνταξιούχοι για την επόμενη πληρωμή των συντάξεών τους, αυτή του Ιουνίου, η οποία αναμένεται τις τελευταίες ημέρες του Μαΐου. Να σημειωθεί πως...

Δεν αποδέχεται ο Β. Λαμπάκης την απόδοση του ονόματός του σε...

Με αφορμή την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αλεξανδρούπολης περί ονοματοδοσίας στο προσεχές διάστημα της μίας εκ των τριών αποθηκών εντός του λιμένα Αλεξανδρούπολης στο...

Τράπεζα της Ελλάδος: 40,7 εκατ. ξένοι τουρίστες το 2024 την χώρα...

Τα έσοδα από τον τουρισμό το 2024 έφθασαν στα 21,6 δισ. ευρώ σύμφωνα με τα οριστικά στοιχεία που ανακοίνωσε η Τράπεζα της Ελλάδας από...

Τιμή στους Πέντε Νεομάρτυρες της Σαμοθράκης από τον Σύλλογο Σαμοθρακιτών Θεσσαλονίκης

Την Κυριακή 4 Μαΐου 2025 πραγματοποιήθηκε στον Ιερό Ναό Αγίου Χαραλάμπους στην Αγία Παρασκευή Θεσσαλονίκης η τιμητική εκδήλωση προς τιμήν των Πέντε Νεομαρτύρων της...

Η Βουλγαρία ετοιμάζει νέα στρατηγική εναέριας επιτήρησης για την ασφάλεια των...

Το βουλγαρικό υπουργείο Εσωτερικών αναπτύσσει μια νέα αντίληψη για την ενίσχυση και την οργάνωση της εναέριας επιτήρησης κατά μήκος των συνόρων της χώρας, δήλωσε...

Αλεξανδρούπολη: Στις 23 Μαΐου εκδικάζεται η υπόθεση για το «κλείδωμα» νηπίων...

Διεκόπη χθες Πέμπτη η εκδίκαση της υπόθεσης που αφορά σε δημοτικό σταθμό της Αλεξανδρούπολης όπου σύμφωνα με καταγγελίες γονέων νηπίων που φοιτούσαν στη συγκεκριμένη...

Συστήνονται 6 βάσεις ετοιμότητας για εναέρια διάσωση και αεροδιακομιδές

Έξι Βάσεις Ετοιμότητας – Επιφυλακής με έδρες την Αγχίαλο, το Άκτιο, το Ηράκλειο, την Καβάλα, τη Νάξο και τη Λήμνο, δημιουργούνται σύμφωνα με την...

Ακριδόπληκτες κηρύχθηκαν όλες οι δημοτικές κοινότητες του Δήμου Μαρώνειας – Σαπών

Ακριδόπληκτες, κηρύχθηκαν, με απόφαση του Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Χριστόδουλου Τοψίδη, όλες οι δημοτικές κοινότητες του Δήμου Μαρώνειας-Σαπών στη Ροδόπη, εξ αιτίας του...

Διαβασε και αυτο