Σάββατο, 6 Σεπτεμβρίου, 2025
26.9 C
Alexandroupoli
ΑρχικήΕιδήσειςΕλλαδαΤα δικαιώματα των καταναλωτών στο ταξίδι με τρένο

Τα δικαιώματα των καταναλωτών στο ταξίδι με τρένο

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές όταν ταξιδεύουν με τρένο αναφέρει, σε ενημερωτικό έγγραφό της ενόψει των καλοκαιρινών διακοπών και της αύξησης των μετακινήσεων, η Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής (ΕΠΟΙΖΩ).
Συγκεκριμένα, οι καταναλωτές πρέπει να γνωρίζουν τα εξής:

Καθυστέρηση

Αν σας πουν ότι θα φτάσετε στον προορισμό σας με καθυστέρηση τουλάχιστον μίας ώρας έχετε τα εξής δικαιώματα:

  • Ακύρωση του ταξιδιού και επιστροφή του αντιτίμου (ολόκληρου ή για τη διαδρομή που δεν πραγματοποιήθηκε). Ενδεχομένως να δικαιούστε δωρεάν ταξίδι επιστροφής στο σημείο αναχώρησής σας.

  • Προώθηση στον τελικό προορισμό το ταχύτερο δυνατό, ακόμη και με εναλλακτικό μέσο μεταφοράς, εάν το τρένο είναι ακινητοποιημένο ή δεν λειτουργεί.

Επιπλέον πρέπει να σας προσφερθούν γεύματα και αναψυκτικά (ανάλογα με τον χρόνο αναμονής) και κατάλυμα σε περίπτωση που χρειάζεται να διανυκτερεύσετε.

Αν αποφασίσετε να συνεχίσετε το ταξίδι σας ή να προωθηθείτε στον προορισμό σας με εναλλακτικό μέσο μεταφοράς, δικαιούστε αποζημίωση ίση με:

  • 25% του αντιτίμου του εισιτηρίου αν το τρένο καθυστερήσει περισσότερο από μία έως δύο ώρες.

  • 50% του αντιτίμου του εισιτηρίου αν το τρένο καθυστερήσει πάνω από δύο ώρες.
    Απώλεια-Φθορά αποσκευών

Αν οι αποσκευές χαθούν ή φθαρούν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού δικαιούστε αποζημίωση:

  • Έως 1.300 ευρώ ανά αποσκευή, αν μπορείτε να αποδείξετε την αξία της.

  • 330 ευρώ σε κάθε άλλη περίπτωση.
    Κατοικίδια

Τα κατοικίδια επιτρέπονται στα τρένα αρκεί να συνοδεύονται από τον ιδιοκτήτη τους με ενημερωμένο το βιβλιάριο υγείας τους.

Τα μικρόσωμα μεταφέρονται στο ειδικό κλουβί μεταφοράς και τα μεγαλόσωμα με φίμωτρο και λουρί δίπλα στον ιδιοκτήτη τους.

Τα μικρόσωμα ζώα μεταφέρονται σε ασφαλές κλουβί μεταφοράς με μέγιστη διάσταση 50Χ40Χ70 εκ. για τις αμαξοστοιχίες ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Δεν απαιτείται εισιτήριο.
Πληροφορίες και καταγγελίες

Αν θεωρείτε ότι τα δικαιώματά σας δεν έγιναν σεβαστά μπορείτε να υποβάλετε καταγγελία στη σιδηροδρομική εταιρεία, η οποία πρέπει να σας απαντήσει εντός ενός μηνός.

Για πληροφορίες και καταγγελίες: ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Γραμμή Παραπόνων: 2130121121

Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή: 1520, E-mail: [email protected] Fax: 2103843549.

Ακολουθήστε το evros24.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από τον Έβρο, την Θράκη και την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο evros24

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ evros24.gr

Δημοφιλέστερα

Σαμοθράκη: Συγκλονίζει η περιγραφή του καπετάνιου που δέχθηκε πυροβολισμούς από Τούρκους ψαράδες

Τις στιγμές τρόμου που βίωσε από την επίθεση Τούρκων ψαράδων στη Σαμοθράκη περιέγραψε μιλώντας...

Νεκρή εντοπίστηκε η 59χρονη Βρετανίδα που αγνοούνταν στην Καβάλα: Δυστυχώς το περίμενα, λέει ο σύζυγός της

Η 59χρονη Michel Ann Joy Bourda, που εξαφανίστηκε τον Αύγουστο ενώ ο σύζυγός της,...

Ξάνθη: Εφιάλτης 40 ημερών για 79χρονη Σουηδέζα – 30χρονος την κρατούσε φυλακισμένη και την κακοποιούσε

Σοκαριστική υπόθεση κακοποίησης αποκαλύφθηκε στην Ξάνθη, με θύμα μία 79χρονη γυναίκα από τη Σουηδία....

Reunion Class of 2000 με τον Γιώργο Λεμπέση – Όλα τα Λύκεια Αλεξανδρούπολης ξανασμίγουν στο Κτήμα ATERIA

Η τάξη του 2000 επιστρέφει δυναμικά! Οι απόφοιτοι από το Πολυκλαδικό, το Γενικό, το...

Παρόμοια